Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-AMG SL 55 4Matic+

  • car magazine team

Εξελιγμένη από την AMG, η εμβληματική SL έχει σαφώς πιο σπορ προσανατολισμούς και είναι έτοιμη να φάει για πρωινό τις 911 Cabrio του κόσμου τούτου. Και πάλι, όμως, μοιάζει να έχει γεννηθεί για να κυκλοφορεί στην Καλιφόρνια.

Όλοι ερωτεύονται τη νέα Mercedes-AMG SL κεραυνοβόλα. Ο Γκάρι, ο graffiti artist που αναζητά τον Θεό στο σαραβαλιασμένο τροχόσπιτό του που είναι κουρνιασμένο σε έναν λόφο κοντά στο Ντέζερτ Σορς. Ο μαυρισμένος απροσδιόριστης ηλικίας συνταξιούχος που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι μιας ξεθωριασμένης μαύρης S55. Ο ανέκφραστος παρκαδόρος που εξαφανίζει το φιλοδώρημα των 10 δολαρίων με την ευκολία ενός έμπειρου κρουπιέρη.

Οι τρεις σέρφερ στο Σαν Κλεμέντε. H τροχονόμος στην εθνική οδό που μας κόβει πρόστιμο επειδή πηγαίνουμε με 55 μίλια σε ένα σημείο όπου το ανώτατο όριο είναι 55 μίλια, απλά επειδή μπορεί. Επίσης, βλέπουμε πολλούς σηκωμένους αντίχειρες από πεζούς και ποδηλάτες όλων των ηλικιών, ακόμα και από τους χιπστεράδες που προσπαθούν να αναβιώσουν την Μπομπέι Μπιτς, μια πόλη-φάντασμα δίπλα σε μια δηλητηριασμένη λίμνη στην έρημο.

Ολοι λατρεύουν ένα αυτοκίνητο που φαίνεται ότι μπαίνει αρκετά βαθύτερα στα χωράφια των sports cars απ’ ό,τι έκανε η απερχόμενη SL. Η νέα SL, λοιπόν, έχει εξελιχθεί από την AMG και όχι από τη Mercedes-Benz με την κωδική ονομασία R232 και είναι βασισμένη πάνω σε μια νέα πλατφόρμα από ελαφρύτερα και πιο άκαμπτα υλικά, μολονότι τελικά το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου είναι 180 kg περισσότερα. Γιατί; Εξαιτίας της στάνταρ μόνιμης τετρακίνησης, των ενεργών αντιστρεπτικών ράβδων, της τετραδιεύθυνσης και της μπροστινής ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων με πέντε σημεία στήριξης. Τα ανθρακονημάτινα φρένα και οι τροχοί 21” του συγκεκριμένου αυτοκινήτου ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Ο Jochen Hermann, ο επικεφαλής του τεχνικού τμήματος της AMG, χαρακτηρίζει τη νέα SL πολύ πιο δυναμική, ένα αυτοκίνητο που για πρώτη φορά μπορεί να τα βάλει στα ίσια με την Porsche 911. Αλλωστε η στρογγυλεμένη ουρά της θυμίζει κάτι από την 911 και οι επιδόσεις της σίγουρα βρίσκονται σε ανταγωνιστικό επίπεδο. Μάλιστα η SL διαθέτει πλέον και δύο πίσω καθίσματα (όπως και η 911), τα οποία βέβαια προορίζονται να φιλοξενήσουν αποσκευές ή νήπια και όχι ενήλικες.

Δίπλα στη θάλασσα, στην παραλία του Νιούπορτ, εκεί που βρυχώμενες Lamborghini βάζουν κόντρα από φανάρι σε φανάρι με σιωπηλά Tesla και οι διαγραμμίσεις είναι βαμμένες με χρυσαφί χρώμα, η SL μοιάζει γέννημα θρέμμα της περιοχής. Δείχνει κουλ και κλασάτη. Υπό ορισμένες γωνίες, φαίνεται και σέξι. Στο βενζινάδικο όλοι ρωτούν αν η υφασμάτινη οροφή είναι ανώτερη από την προηγούμενη αναδιπλούμενη μεταλλική και αν έχει αυξηθεί η ιπποδύναμη. Απαντάμε «ναι» και στα δύο. Κανείς δεν νοιάζεται να ρωτήσει για τυχόν εξηλεκτρισμό και για κατανάλωση. Και ουδείς ρωτάει την τιμή. Αλλωστε στη Νότια Καλιφόρνια βρισκόμαστε, όπου δεν βρέχει σχεδόν ποτέ. Εκτός από σήμερα…

Στην ακτογραμμή του Ειρηνικού, ανάμεσα στη Σάντα Μπάρμπαρα και το Ντάνα Πόιντ, ζουν πλούσιοι και πολύ πλούσιοι. Οι περισσότεροι από αυτούς μάλιστα φαίνεται ότι δουλεύουν τη νύχτα, διότι τους βλέπουμε κατά τη διάρκεια της ημέρας να αθλούνται ή να λιάζονται. Είναι ολοφάνερο ότι για να γίνεις δεκτός σε αυτή την κοινότητα πρέπει να είσαι όμορφος και άψογα ντυμένος, επομένως η SL πληροί τα κριτήρια και περνάει αέρα.

Αν εισχωρήσεις ωστόσο καμιά σαρανταριά χιλιόμετρα στην ενδοχώρα, εκεί όπου η ανυπόφορη ζέστη βασιλεύει σχεδόν σε ετήσια βάση, η δημογραφική διαστρωμάτωση αλλάζει ριζικά. Εδώ φαίνεται ότι μια χούφτα τσιφλικάδων διοικεί ολόκληρους στρατούς από μετανάστες εργάτες γης και ότι η κοινωνική κινητικότητα βρίσκεται κοντά στο μηδέν. Κατευθυνόμαστε προς το Φίνιξ, περνάμε δίπλα από τη λίμνη Χένσο, η οποία αρδεύει όλες αυτές τις άνυδρες εκτάσεις. Από εκεί θα περάσουμε στη Σάλτον, τη μεγαλύτερη λίμνη της Καλιφόρνιας.

Ο δρόμος που διασχίζει την έρημο έχει πολύ αραιή κίνηση αλλά είναι επίσης και πολύ κακοστρωμένος. Μολονότι η ενεργή ανάρτηση -με ατσάλινα ελατήρια, ηλεκτρονικά προσαρμοζόμενα αμορτισέρ και επίσης ενεργές αντιστρεπτικές- δείχνει να φιμώνει κυριολεκτικά ακόμα και τις βαθύτερες λακκούβες και να δαμάζει τις χειρότερες εγκάρσιες ανωμαλίες, τα λάστιχα πολύ χαμηλού προφίλ χαλάνε κάπως την ποιότητα κύλισης, ειδικά στις χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες.

Αν εξαιρέσει κανείς τον τεχνητό ήχο που προέρχεται από τις εξατμίσεις με τα ανοιγόμενα flaps, ο θόρυβος από τον δρόμο και κάποιες γλυκές ηχητικές αντιδράσεις της ανάρτησης είναι οι μοναδικές ακουστικές παρεμβολές στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Η μαλακή οροφή κλείνει σχεδόν αεροστεγώς, ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι στομωμένος από τον εξαιρετικό για το είδος του αυτοκινήτου συντελεστή οπισθέλκουσας Cd:0,31 και το υψηλής πιστότητας ηχοσύστημα της Burmester είναι το αδιαμφισβήτητο πρώτο βιολί, ακόμα και όταν ο V8 ανεβάζει στροφές. Στον εξοπλισμό επίσης περιλαμβάνονται εξαιρετικά σε στήριξη καθίσματα που κάνουν και μασάζ, θερμαινόμενα πάνελ θυρών και «αεροκουρτίνες» για τον σβέρκο και φυσικά πολύ εξελιγμένο λειτουργικό συνδεσιμότητας.

Για να πω την αλήθεια, δεν μπορώ να καταλάβω τη λογική της ύπαρξης των πίσω καθισμάτων, τα οποία απλώς τρώνε τον χώρο αποσκευών που τώρα είναι 240 lt με σηκωμένη την οροφή, την ώρα που η προηγούμενη SL είχε 485 lt. Η Mercedes ισχυρίζεται ότι οι περισσότεροι δυνητικοί πελάτες ήθελαν περισσότερο χώρο πίσω από τις εμπρός θέσεις και έτσι η επιθυμία τους έγινε πραγματικότητα. Και δεδομένου ότι οι ανοιχτές S-Class και SLK βρίσκονται στην πόρτα της εξόδου, όπως και η AMG GT Roadster, η SL θα έχει τον ρόλο της μοναδικής Mercedes με ανοιχτή οροφή για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Για τις επόμενες Σάντα Ρόζα στην οροσειρά Βελεσίτο. Ενώ ο φωτογράφος δίπλα μου ήδη παλεύει με τη ναυτία, εγώ κλειδώνω τις αγαπημένες ρυθμίσεις μου: το 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο στη χειροκίνητη λειτουργία, η ανάρτηση στη θέση Race και το κουμπί με τις ρυθμίσεις AMG στη θέση Pro. Το ESP παραμένει ενεργό, αλλά τώρα είναι ρυθμισμένο να αφήνει το λουρί όσο το δυνατόν πιο χαλαρό. Η ρύθμιση Race εγγυάται τις γρηγορότερες δυνατές αλλαγές στο κιβώτιο, την πιο οξυμένη απόκριση στο σύστημα τετραδιεύθυνσης, την πιο σκληρή απόσβεση των αμορτισέρ και την αμεσότερη απόκριση του γκαζιού. Οι περισσότερες από τις τυφλές στροφές, τις καμπύλες και τα χασίματα διεκπεραιώνονται καλύτερα με 3η σχέση στο κιβώτιο, αλλά όταν υποχρεωθείς να κατεβάσεις σχέση υπάρχει μια μικρή στιγμή αμηχανίας στο κιβώτιο που μπορεί να σε αφήσει ξεκρέμαστο για λίγο με πολλή φόρα που πρέπει να διαχειριστείς.

Μετά από σχεδόν 360 km ανάβει το λαμπάκι της βενζίνης και έτσι υποχρεωνόμαστε να ανεφοδιάσουμε σε ένα βενζινάδικο στη μέση του πουθενά, το οποίο δέχεται μόνο μετρητά. Μόλις επιστρέφουμε στον δρόμο, επιστρέφει και η ίδια ενοχλητική αίσθηση ότι το τιμόνι μοιάζει να κολλάει υπερβολικά στην ευθεία θέση, θυμίζοντας εκείνα τα συστήματα αποφυγής της ακούσιας αλλαγής λωρίδας που αρνούνται πεισματικά να σε αφήσουν να στρίψεις αν ξεχαστείς και δεν βγάλεις φλας.

Πρόκειται για μια αίσθηση, ωστόσο, που αρχίζει να υποχωρεί σταδιακά όσο αυξάνεται η γωνία στροφής και σε δρόμους με διαδοχικές στροφές εξαφανίζεται παντελώς. Οσο μεγαλύτερη είναι η ακτίνα της καμπύλης που διανύεις τόσο πιο ενδιαφέρουσα γίνεται η αλληλεπίδραση ανάμεσα στο τιμόνι, στην τετραδιεύθυνση, στην τετρακίνηση και το γκάζι. Η σωστά συνδυασμένη πληροφόρηση, η προοδευτική μεταφορά της ροπής από τον εμπρός στον πίσω άξονα και η ακαριαία απόκριση των φρένων συνεργάζονται αρμονικά.

Καθώς διασχίζουμε το Ελ Σέντρο ακούμε επευφημίες και χαρακτηριστικά σφυρίγματα επιδοκιμασίας. Με την εξάτμιση να παίζει το συμφωνικό έργο «Godzilla vs Kong» σε κάθε άγγιγμα του γκαζιού, η SL μοιάζει να διασκεδάζει στον ρόλο του δακτυλοδεικτούμενου επισκέπτη σε ετούτη τη γωνιά του κόσμου που σχεδόν κυριαρχείται από χαμηλωμένες και πειραγμένες Mustang και Camaro και κωλοφτιαγμένα γιαπωνέζικα που δουλεύουν με nitro. Μολονότι ο πανίσχυρος 4λιτρος διτούρμπινος V8 έχει αποδείξει ότι μπορεί να βγάλει πολύ περισσότερους από τους 476 PS που αποδίδει η SL 55 (η SL 63, για παράδειγμα, αποδίδει 585 PS), τα 700 Nm της ροπής του φτάνουν και περισσεύουν για να την επιταχύνουν από στάση στα 100 km/h σε μόλις 3,9” και αρκούν για μια τελική της τάξης των 295 km/h.

Δέκα ώρες μετά το πρωινό και πέντε αφότου έχουμε φάει και το μεσημεριανό η SL παραμένει ένα αυτοκίνητο που ξέρει να σε ανταμείβει. Θέλεις μασάζ; Το ’χουμε. Προτείνω μια στάση για καφέ. Καφέ το λες εσύ αυτό; Να προτείνω έναν τουριστικό προορισμό εδώ κοντά, διαφορετικό από τα συνηθισμένα; Πάμε να επισκεφτούμε το Βουνό της Σωτηρίας, όπου μια μικρή κοινότητα από απόκληρους, αιώνιους χίπις και πολέμιους των κρατικών οντοτήτων ακολουθούν τους δικούς τους κανόνες, έχουν δική τους διοίκηση και δική τους θρησκεία. Ο Θείος Σαμ τούς παρακολουθεί με συγκατάβαση και τους αφήνει να «παίζουν» όσο είναι καλά παιδιά.

Ο ήλιος αρχίζει να πέφτει και τα θερμαινόμενα καθίσματα μαζί με το airscarf, το σύστημα που στέλνει ζεστό αέρα στο πίσω μέρος των κεφαλιών μας, πασχίζουν να μας κρατήσουν ζεστούς. Ωρα να κλείσουμε την οροφή, πράγμα που άλλωστε είναι εύκολο. Απλώς πατάς ένα κουμπί και σηκώνεται (και αντίστοιχα πέφτει) σε 15 δευτερόλεπτα και εν κινήσει, μέχρι τα 55 km/h. Η υφασμάτινη οροφή ζυγίζει 21 kg λιγότερο από την προηγούμενη μεταλλική. Προφανώς η ορατότητα είναι άπλετη όταν είναι ανοιχτή, αλλά όταν κλείνει συνειδητοποιείς ότι ελαττώνεται δραματικά προς τα πίσω, αν και φυσικά το πίσω τζάμι είναι κρυστάλλινο και θερμαινόμενο.

Σε ένα αυτοκίνητο που στοχεύει να καλύψει τόσο διαφορετικές ανάγκες, να ικανοποιήσει τόσο υψηλές απαιτήσεις, είναι αναπόφευκτο να υπάρχουν και κάποιες ιδιοτροπίες. Για παράδειγμα, η κεντρική κάθετη XXL οθόνη θα μπορούσε κάλλιστα να προέρχεται από ένα Tesla. Καλύπτει υπερβολικά μεγάλο μέρος της καμπίνας, κάθεται πάνω σε ένα επίσης αχρείαστα φαρδύ τούνελ μετάδοσης και φιλοξενεί δεκάδες λειτουργίες, στις περισσότερες από τις οποίες έχεις πρόσβαση και από το υπερβολικά φορτωμένο με ευαίσθητους απτικούς αισθητήρες τιμόνι.

Κοντολογίς (αν και απολύτως μέσα στο πνεύμα της εποχής), ο οδηγός βομβαρδίζεται από επιλογές. Μόνο για τη διαμόρφωση του πίνακα οργάνων έχει οκτώ διαφορετικές. Ο εσωτερικός φωτισμός έχει λειτουργία «ουράνιου τόξου», που σημαίνει ότι μπορείς να διαλέξεις ανάμεσα σε δεκάδες αποχρώσεις. Το head-up display είναι υπερβολικά φορτωμένο, η λειτουργία νυχτερινής όρασης κάποιες φορές αποπροσανατολιστική και η λειτουργία της επαυξημένης πραγματικότητας του συστήματος πλοήγησης θα μπορούσε να είναι πιο φειδωλή και να μην προβάλλει εικόνες ακόμα και από ασήμαντες διασταυρώσεις. Σε αυτά προσθέστε τα κουμπιά αφής του τιμονιού, τις περίπου αμέτρητες υπηρεσίες του MBUX, τα δεκάδες συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και συνδεσιμότητας. Αναρωτιέσαι αν μέσα σε όλα αυτά υπάρχει και ένα κουμπί «αφήστε με ήσυχο να οδηγήσω»!

Η Route 111 που κατευθύνεται προς το Ιντιο έχει πολλές υψομετρικές αυξομειώσεις, οδόστρωμα με διαφορετικού τύπου άσφαλτο και στροφές με πολλές διαφορετικές ακτίνες. Ιδανική περίπτωση για να διαπιστώσουμε πόσο καλά λειτουργεί το ενεργό αεροδυναμικό πακέτο του αυτοκινήτου. Πίσω από τη μάσκα και τους εμπρός αεραγωγούς υπάρχουν δύο συστοιχίες από οριζόντιες και κάθετες γρίλιες που ανοιγοκλείνουν ανάλογα με τις ανάγκες και ελέγχουν τη ροή του αέρα. Ετσι, είτε μειώνουν την αεροδυναμική αντίσταση και την άντωση στον εμπρός άξονα, είτε συμβάλλουν στην ψύξη του κινητήρα.

Η πίσω αεροτομή τοποθετείται ηλεκτρικά σε πέντε διαφορετικές θέσεις, με στόχο είτε να μεγιστοποιήσει την κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου είτε να μειώσει την αεροδυναμική αντίσταση πάνω από τα 160 km/h. Η AMG επίσης προαιρετικά διαθέτει και έναν ανθρακονημάτινο μηχανισμό που τοποθετείται κάτω από τον εμπρός προφυλακτήρα και δημιουργεί φαινόμενο venturi που ενισχύει την κάθετη δύναμη σε δύο στάδια. Σε συνδυασμό με το πιο άκαμπτο πλαίσιο, την ανασχεδιασμένη ανάρτηση και τις νέες ενεργές βάσεις του κινητήρα, το εμπρός μέρος, που πλέον ρυθμίζει μόνο του την αεροδυναμική του συμπεριφορά, έχει γρηγορότερο turn-in, δρα υποστηρικτικά στην πρόσφυση που ψάχνουν να βρουν τα εμπρός ελαστικά σε στροφές υψηλής ταχύτητας και απαλύνει τις απότομες αντιδράσεις σε περίπτωση που χρειαστεί να πατήσεις φρένο μαζί με τιμονιά στη μέση μιας στροφής.

Υπάρχουν πολλές νοερές σημειώσεις που στοιβάζονται στο μυαλό μου καθώς πλησιάζουμε στο Παλμ Σπρινγκς, μια πόλη όπου οι SL είναι κάτι σαν ενδημικό είδος (τουλάχιστον ήταν πριν από την κλιματική αλλαγή και την έλευση της Tesla…). Προσπαθώ λοιπόν να βάλω τις σκέψεις μου σε μια σειρά. Στους φιδωτούς δρόμους που περάσαμε νωρίτερα το απόγευμα καλό θα ήταν να μπορούσαμε να απενεργοποιήσουμε τα συστήματα ελέγχου της ολίσθησης και της ευστάθειας, με αυτή τη σειρά. 

Χρήσιμο θα ήταν επίσης αν μπορούσαμε να έχουμε ελεύθερο τροχασμό πιέζοντας ταυτόχρονα τα paddles στο τιμόνι, ανεξάρτητα από το πρόγραμμα οδήγησης. Τώρα το coasting είναι διαθέσιμο μόνο στο Eco. Επίσης, δεν καταφέραμε να εξερευνήσουμε το πραγματικό δυναμικό του προγράμματος Master, το οποίο ενεργοποιείται μόνο με το ESP απενεργοποιημένο και καλό θα ήταν να το κάνεις σε πίστα, εκεί δηλαδή που μάλλον θα ξεδιπλώνεται και το ταλέντο της SL στις πλαγιολισθήσεις.

Η αίσθηση που βγάζει το εσωτερικό της SL θυμίζει αμυδρά μπαρ του Μανχάταν, έτσι που πέφτει ο απαλός μπλε και κόκκινος χρωματισμός. Εννοείται ότι είναι όσο καλοφτιαγμένο απαιτείται από μια κορυφαία Mercedes-Benz και εννοείται ότι δείχνει -και είναι- όσο τεχνολογικά προηγμένο θα περίμενες και από ένα κορυφαίο smartphone. Θα πρέπει ωστόσο να είσαι διατεθειμένος για πολύ ψάξιμο προκειμένου να σου αποκαλύψει το λογισμικό το πραγματικό δυναμικό του, που περιλαμβάνει και ένα εξαιρετικά προηγμένο σύστημα φωνητικού ελέγχου.

Η τελευταία πρόκληση της ημέρας, καθώς ένα ταξίδι σχεδόν 800 km ολοκληρώνεται, είναι να απαντήσουμε στις ερωτήσεις που έθεσε ο ιδιοκτήτης ενός κατάμαυρου Lexus LC500: Πόσο κοστίζει μια πλήρως εξοπλισμένη Mercedes-AMG SL 55; Με ποια αυτοκίνητα μπορείς να τη συγκρίνεις; Θα με έβαζε σε πειρασμό να την αγοράσω; Για την τιμή θα ξέρουμε τον Μάρτιο. Προς το παρόν μόνο να μαντέψουμε μπορούμε. Οι ανταγωνιστές είναι προφανώς οι αντίστοιχες ανοιχτές Aston Martin, Porsche ή Ferrari, οι οποίες είναι μάλλον και πιο ενδιαφέρουσες οδηγικά. Ωστόσο η νέα SL είναι ένα εξαιρετικά ισορροπημένο αυτοκίνητο σε όλους τους επιμέρους τομείς, επομένως καταλαμβάνει με άνεση τον «μεσαίο χώρο», γεγονός που θα αποδειχτεί καίριο για την επιτυχημένη πορεία της.


Μιλώντας με νούμερα

0 km: Ιδιο όνομα, οικεία εικόνα, αλλά η SL 7ης γενιάς είναι μεγαλύτερη, πολύ πιο εξελιγμένη τεχνολογικά και με σαφώς καλύτερες επιδόσεις.

8 km: Το στρογγυλεμένο πίσω μέρος θυμίζει αμυδρά την 911, αλλά τα δυναμικά της χαρακτηριστικά εξακολουθούν να έχουν την ίδια «SL» φιλοσοφία: καθόλου άσχημα, αλλά όχι τόσο οξυμένα ώστε να τα χαρακτηρίσεις αμιγώς σπορ. Επίσης αποκλείεται να πας για σερφ με αυτή. Ο χώρος αποσκευών είναι μικρός για κάτι τέτοιο.

70 km: Κατευθυνόμαστε στην ενδοχώρα και αρχίζουμε να ανηφορίζουμε στους λόφους. Μια πρώτης τάξης ευκαιρία για να διαπιστώσουμε τη δυναμική του νέου πλαισίου. Τόσο η SL 55 που δοκιμάζουμε όσο και η επερχόμενη SL 63 είναι τετρακίνητες και εφοδιάζονται με τετραδιεύθυνση.

200 km: Το Γουόρνερ Σπρινγκς είναι το τέλειο μέρος για να πας όποιον θεωρεί ότι οι δρόμοι στις ΗΠΑ είναι όλοι ατελείωτες ευθείες. Μέτρησα 99 δύσκολες στροφές. Εδώ η τετραδιεύθυνση βοηθά ξεκάθαρα.

243 km: Πόσο γρήγορη είναι άραγε; Αισθάνεσαι τυχερός που η περιέργειά σου μπορεί εύκολα να ικανοποιηθεί σε τούτη τη γωνιά της Γης, καθώς στην Καλιφόρνια δεν είσαι ποτέ μακριά από μια έρημη, τεράστια ευθεία με άπλετη ορατότητα.

280 km: Στη Route 86 που μας πάει προς το Γουεστμόρλαντ, νότια της υφάλμυρης λίμνης Σάλτον.

412 km: Το Ελ Σέντρο είναι η μεγαλύτερη πόλη των ΗΠΑ που βρίσκεται κάτω από τη στάθμη της θάλασσας. Είμαστε δίπλα στα σύνορα με το Μεξικό, που σημαίνει ότι το street food είναι πραγματικά εξαίσιο.

573 km: Σε αυτά τα μέρη έχουν θεαθεί περισσότερα UFO από οπουδήποτε αλλού στον πλανήτη. Πάντως, αν πράγματι έχουν έρθει εδώ εξωγήινοι, σίγουρα θα ήθελαν μια SL για να ξεφύγουν όσο πιο γρήγορα μπορούν από τη μυρωδιά υπονόμου και σαπισμένου ψαριού.

612 km: Το Μπόμπεϊ Μπιτς είναι μια τρύπα στον χάρτη όπου οι άνθρωποι ζουν σε αυτοσχέδια σπίτια ή σε ρημαγμένα και καθηλωμένα για πάντα τροχόσπιτα. Για να είμαι ειλικρινής, στράφηκα στο ηχοσύστημα των 300W για να μπορέσω να συνέλθω από τις εικόνες.

687 km: Οι άνθρωποι σπανίζουν εδώ, όχι όμως και τα ελάφια. Ευτυχώς, το σύστημα πέδησης με τα προαιρετικά κάρμπον κεραμικά φρένα είναι ακαριαίο και πολύ δυνατό.

808 km: Είχαμε μόλις 8 χιλιόμετρα αυτονομίας όταν φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας στο Παλμ Σπρινγκς.

809 km: Τέλος! Ηταν μια ημέρα γεμάτη οδήγηση και μάλιστα καθόλου βαρετή. Σύμφωνα με τον υπολογιστή ταξιδιού, η μέση κατανάλωση άγγιξε τα 21,8 lt/100 km.


Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΘΡΥΛΟΥ ΤΗΣ SL

300 SL ROADSTER (1955-1963): Ακόμα πιο ποθητή από την Gullwing, η Roadster ήταν, είναι και θα είναι για πάντα η απόλυτη SL. Την ερωτεύεσαι από την πρώτη στιγμή που θα τη δεις. Δεν συγκρίνεται, τελεία και παύλα.

280 SL (1963-1971): Η περιβόητη «Παγόδα» ήταν ίσως το καλύτερο σχέδιο του Paul Bracq. Η καλύτερη έκδοση ήταν αυτή με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο της ZF.

350 SL (1971-1989): Με μπόλικο χρώμιο και ποζεράδικη διάθεση, ήταν ελαφρώς υπέρβαρη και κάπως ατσούμπαλη οδηγικά. Οι εκδόσεις με τον V8 κινητήρα ήταν ενεργοβόρες και μπροστόβαρες, ενώ αυτές με τον straight-six θεωρούνται σαφώς πιο ισορροπημένες, αλλά τους έλειπε δύναμη. Το πλαστικό εσωτερικό ήταν στιβαρό, αλλά όχι ιδιαίτερα εμπνευσμένο αισθητικά.

500 SL (1989-2001): Η δεύτερη πιο ποθητή SL. Σχεδιασμένο από τον Bruno Sacco, αυτό το διαχρονικό διθέσιο εισήγαγε για πρώτη φορά τις αυτόματες μπάρες προστασίας σε περίπτωση ανατροπής και κινούνταν από έναν θαυμάσιο και πανίσχυρο V12. Η άψογη ποιότητα κατασκευής δεν ξεπεράστηκε έκτοτε.

SL65 AMG BLACK SERIES (2008-2011): Μετά την SL 73 AMG, αυτή ήταν η δεύτερη σούπερ δυνατή και ελαφριά SL στη σειρά. Το bodykit ήταν υπερβολικό, αλλά ο V12 των 680 PS τα έσπαγε και η ανάρτηση ήταν εξελιγμένη από το αγωνιστικό τμήμα.

SL 500 (2012-2020): Βαρύτερη και πιο πλατιά, με περισσότερη δύναμη και ροπή και πιο ακριβή στη χρήση. Ωστόσο η R231 δεν ήταν και τόσο διασκεδαστική οδηγικά. Παρ’ όλα αυτά, οι πλούσιοι πελάτες άνω των 60 λάτρεψαν την ανοιγόμενη μεταλλική οροφή.

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3.982 cc, V8, 2 TURBO, 476 PS @ 5.500-6.500 rpm, 700 Nm @ 2.250-4.500 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 9 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ 4 ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (E/Π)
0-100 KM/H: 3,9”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 295 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 11,8 lt/100 km
CO2: 268 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.705/1.915/1.359 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.720 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 240 lt (213 lt με ανοιχτή οροφή
ΒΑΡΟΣ: 1.950 kg

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η θρυλική Mercedes SL γίνεται δίλιτρη
Οι πιστοί πελάτες έσωσαν τη Mercedes SL
Η νέα Mercedes SL θα σημάνει το τέλος των CC

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto