Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Νέο Skoda Kamiq 1.0 TSI 116 PS

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Ήταν να μην πάρει φόρα… Η Skoda με το νέο Kamiq έρχεται όχι απλά για να φέρει ένα ακόμη νέο μοντέλο στην ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών SUV, αλλά να διεκδικήσει απολύτως στα «ίσια» με τον ανταγωνισμό ακόμα και την κορυφή της.

Είναι η πρώτη φορά που η Skoda φέρνει στην αγορά ένα μικρό SUV μοντέλο, συμπληρώνοντας τη γκάμα της προς τα κάτω μετά το μικρομεσαίο Karoq και το μεσαίο Kodiaq. Το Kamiq αντλεί φυσικά τεχνογνωσία από τα αντίστοιχα μοντέλα της SEAT (Arona) και της VW (T-Cross) έχοντας το ίδιο πάτωμα και κινητήρες, όμως η συνολική υλοποίησή του από τη σχεδίαση, το εσωτερικό, μέχρι και τις τεχνολογίες που φέρει, αντλούνται από την πρόσφατη φαρέτρα των αυτοκινήτων της Skoda.

Όπως αντίστοιχα με βάση τα δεδομένα της Skoda έχει οριστεί και η τιμολογιακή του προσέγγιση, αφού οι τιμές του Kamiq ξεκινούν από τα –πολύ καλά– 15.900 ευρώ για την έκδοση 1.0 TSI των 95 ίππων. Οι εκδόσεις με τον ίδιο κινητήρα των 116 ίππων του μοντέλου της δοκιμής κοστίζουν από 18.600 ευρώ. Ειδικά για την έκδοση Style του αυτοκινήτου που δοκιμάζουμε η οποία είναι και η πλουσιότερη δυνατή (στάνταρ μεταξύ άλλων ψηφιακός πίνακας οργάνων, ζάντες 17 ιντσών, ηχοσύστημα με οθόνη αφής 8 ιντσών και πολλά άλλα), το κόστος έχει κρατηθεί στα 19.900 ευρώ.

Ελκυστική σχεδίαση

Αισθητικά το Kamiq χωρίς να προκαλεί, είναι ένα από τα πιο καλαίσθητα Skoda των τελευταίων ετών. Διαθέτει ένα 5θυρο αμάξωμα με καθαρές γραμμές, που ακολουθεί την πρόσφατη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, όμως στο εμπρόσθιο τμήμα του εφαρμόζει τα χαρακτηριστικά διπλά φωτιστικά σώματα -πάνω η λεπτή λωρίδα των LED ημέρας, κάτω τα κύρια LED φώτα- που πλαισιώνουν τη χρωμιωμένη μάσκα και του δίνουν μια μοναδικότητα στη γκάμα έναντι των ιδίας λογικής φώτων των Karoq και Kodiaq που ακολουθούν όμως μια ανάποδη πρακτική (π.χ. πάνω είναι τα κύρια φώτα). Όμορφη μάλιστα σχεδιαστική λεπτομέρεια αποτελεί το γραφικό με τις λεπτές κάθετες και πλάγιες λωρίδες μέσα στο γυαλί των λεπτών φώτων ημέρας του μικρότερου SUV της Skoda. Από εκεί και πέρα τώρα, πάντα στο αισθητικό κομμάτι θα ξεχωρίσουμε τις αρκετές σε εμβαδόν επιφάνειες πλαϊνών τζαμιών που τονίζουν την ευχρηστία του οχήματος, τα πλαστικά σε γκρι χρώμα ελέω προστατευτικών «ποδιών» στους προφυλακτήρες, αλλά και τα όμορφα πίσω LED φώτα με τα φλας που ανάβουν προοδευτικά.

Πρακτικό και πολύ ποιοτικό εσωτερικό

Στο εσωτερικό η Skoda κάνει κίνηση «ματ» στην κατηγορία και χωρίς να φείδεται χρημάτων εφοδιάζει το Kamiq με άφθονα μαλακά –και αφρώδη ανά σημεία– υλικά πάνω στο ταμπλό, που του χαρίζουν μια αύρα από μοντέλα ανώτερων κατηγοριών. Τα υλικά αυτά πλαισιώνονται από σκληρά στην αφή πλαστικά τα οποία διαθέτουν πολύ καλό φινίρισμα και συναρμογή, συμβάλλοντας έτσι στη γενικότερη ποιοτική εικόνα του εσωτερικού. Αισθητικά οι γραμμές είναι λιτές, δωρικές και έχουν ως στόχο να προτάξουν τη χρηστικότητα του αυτοκινήτου. Από την άλλη, δεν λείπουν κάποια εντυπωσιακά hi-tech στοιχεία όπως ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, ενώ υπάρχει και κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, δυστυχώς χωρίς Navi (προσφέρεται πλήρη σύνδεση με smartphones βέβαια και υποστηρίζονται πλήρως το Apple CarPlay και το Android Auto). Πολύ καλή είναι η θέση οδήγησης, με τον οδηγό να έχει στη διάθεσή του πλήρως ρυθμίσεων κάθισμα και τιμόνι – με το τελευταίο να είναι επίπεδο στο κάτω τμήμα του, δίνοντας μια σπορτίφ νότα.

Σε ό,τι αφορά στην πρακτικότητα του θαλάμου, αρχικά η Skoda έχει εφοδιάσει το Kamiq με αρκετές θήκες για την αποθήκευση μικρότερων ή μεγαλύτερων αντικειμένων, ενώ δεν λείπουν και κάποιες «Simply Clever» λύσεις όπως η θήκη για ομπρέλα στην επένδυση της πόρτας του οδηγού ή η ξύστρα πάγου στο πορτάκι του ρεζερβουάρ καυσίμου. Πολύ καλά τα καταφέρνει το Kamiq στους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες του, αφού 4 ενήλικες θα μεταφερθούν με χαρακτηριστική άνεση στο εσωτερικό, με τους 2 των πίσω καθισμάτων να έχουν μάλιστα άφθονο χώρο για τα γόνατα και τα κεφάλια τους. Ένας μεσαίος καθήμενος θα δυσκολευτεί να μεταφερθεί κυρίως λόγω του υψηλού τούνελ της μετάδοσης, αλλά και του διαθέσιμου πλάτους. Πολύ πρακτικό είναι και το πορτ-μπαγκάζ, με τα 400 διαθέσιμα λίτρα να μπορούν να μεταφέρουν αρκετά «μπαγκάζια». Με την πτώση μάλιστα των πλατών των πίσω καθισμάτων, το νούμερο αυτό μπορεί να αυξηθεί στα 1.395 λίτρα.

Κινητήρας με πολύ καλή απόδοση και λογική κατανάλωση

Το μοτέρ που εφοδιάζει το Kamiq της δοκιμής μας είναι ο γνωστός 3κύλινδρος turbo 1.000άρης κινητήρας βενζίνης του VW Group, ο οποίος αποδίδει 116 ίππους ισχύος. Συγκριτικά με την έκδοση των 95 ίππων, εκτός των 21 επιπλέον ίππων ισχύος και των +2,5 kgm ροπής, η έκδοση αυτή συνδυάζεται και με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων (5τάχυτο στους 95 ίππους). Στην πράξη, ο κινητήρας αυτός κινεί με χαρακτηριστική άνεση το Kamiq, εκμεταλλευόμενος την 3κύλινδρη υπόστασή του για να παρέχει πολύ καλό τράβηγμα από τις χαμηλές κιόλας στροφές του. Παράλληλα, σε συνδυασμό με το πολύ καλό σε κλιμάκωση 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων συμβάλει και στην παροχή σβέλτων επιδόσεων (π.χ. 0-100 km/h σε κάτω από 10.0 sec). Η αίσθηση του επιλογέα κρίνεται συνολικά καλή, αν και στις γρήγορες αλλαγές έχει μια μικρή ασάφεια στο κούμπωμα. Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση, αυτή βρίσκεται σε λογικά επίπεδα για τα δεδομένα του κινητήρα, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας και κινούμενοι σε πόλη και εθνική, καταγράψαμε ένα νούμερο 7,7 l/100 km.

Πολύ καλή ισορροπία μεταξύ άνεσης και οδικού δυναμισμού

Το Kamiq στο δρόμο τα καταφέρνει πολύ καλά. Η ανάρτησή του σε συνδυασμό με το γνωστό και εγνωσμένης αξίας πάτωμα MQB A0 πάνω στο οποίο χτίζεται, φροντίζουν ώστε να του προσφέρουν μια συμπεριφορά που επιτυχημένα ισορροπεί ανάμεσα στην άνεση και το δυναμισμό. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι στην καθημερινή οδήγηση το Kamiq αποδεικνύεται εύχρηστο, με ανάρτηση η οποία διαχειρίζεται αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να ενοχλεί τους επιβάτες του, αλλά και με προσεγμένη εσωτερική ηχομόνωση. Σε πιο υψηλές ταχύτητες, το γενικότερο set-up του Kamiq φροντίζει ώστε να προσφέρεται σταθερότητα και παράλληλα, να ενισχύεται το γενικότερο αίσθημα ασφάλειας που λαμβάνει ο οδηγός πίσω από το τιμόνι. Στις στροφές, ο συνδυασμός ανάρτησης-πλαισίου δείχνουν τα προτερήματά τους, προσφέροντας στο αυτοκίνητο υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, κατευθυντικότητα που χαρακτηρίζει περισσότερο ένα καλο-ρυθμισμένο χάτσμπακ και άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού. Σε ό,τι αφορά τέλος το κομμάτι των εκτός δρόμου δυνατοτήτων του, γενικότερα τα μικρά SUV δεν φτιάχνονται με γνώμονα την κίνηση εκτός των ορίων της ασφάλτου και αυτό χαρακτηρίζει και το Kamiq (δεν συναντούμε άλλωστε κάποιου είδους τετράκινηση ή άλλο σύστημα υποβοήθησης της κίνησης εκτός δρόμου). H απόσταση από το έδαφος πάντως των 188 χιλιοστών που ανακοινώνει η Skoda είναι ένα πολύ καλό νούμερο για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Συμπέρασμα

Ερχόμενο σε μια από τις πιο «hot» κατηγορίες του σήμερα, το Skoda Kamiq καταφέρνει να κλέψει τις εντυπώσεις και να αναδειχθεί ως μια από τις καλύτερες επιλογές μικρών SUV της αγοράς. Είναι ποιοτικό, ευρύχωρο και πρακτικό, καλαίσθητο και με πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά. Ο κινητήρας των 116 ίππων αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή για όποιον θέλει να ενισχύσει τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αν και η τιμή του Kamiq 1.0 TSI με τα 95 άλογα μας κάνει να καλοβλέπουμε και αυτή την έκδοση. Εν αναμονή λοιπόν της δοκιμής της, για να δούμε ποια από τις δύο ταιριάζει τελικά καλύτερα στο νέο δημιούργημα της Skoda…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 116 PS/5.000-5.500 rpm
Ροπή: 20.4 kgm/2.000-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.9 sec
Τελική ταχύτητα: 194 km/h
Μεικτή κατανάλωση: από 5.3 l/100 km
Εκπομπές CO2: από 120 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 117,6 €
Βάρος: 1.231 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.241/1.793/1.553 mm
Μεταξόνιο: 2.651 mm
Χώρος αποσκευών: 400 lt
Τιμή: από 18.600 €

Δημοφιλή στο Protothema.gr