Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

Δοκιμή: Mazda 6 2.2 SkyActiv-D 184 PS

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Η πρόσφατη επιστροφή της Mazda στην Ελλάδα σηματοδότησε και την επιστροφή του Mazda 6, του μεσαίου σεντάν μοντέλου της εταιρείας που έρχεται περισσότερο από κάθε άλλη φορά να τονίσει τον premium χαρακτήρα του.

Πρόκειται για την 3η γενιά του Mazda 6, η οποία από την περσινή χρονιά έχει λάβει ένα εκτεταμένο facelift, σύμφωνο με τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, που του προσφέρει μια πιο δυναμική εξωτερική εμφάνιση, αλλά και στο εσωτερικό, περισσότερη άνεση, ακόμη καλύτερη ποιότητα και ενισχυμένα στοιχεία τεχνολογίας. Σε ό,τι αφορά στο μοντέλο της δοκιμής μας, αυτό «φορά» τον ισχυρότερο 2.2 lt. diesel κινητήρα των 184 ίππων, ο οποίος ανεβάζει την τιμή του στα 46.078 ευρώ, με πολυτελή εξοπλισμό (π.χ. στάνταρ δερμάτινα και θερμαινόμενα/ψυχώμενα καθίσματα, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, ηχοσύστημα Bose με 11 ηχεία και πολλά άλλα). Σημειώστε ότι οι τιμές του Mazda 6 ξεκινούν από τα 34.491 ευρώ για την έκδοση με τον 2λιτρο κινητήρα βενζίνης των 145 ίππων.

Στα… κόκκινα!

Το κατακόκκινο –βαμμένο στο χαρακτηριστικό Soul Red Crystal χρώμα της εταιρείας– Mazda 6 που δοκιμάζουμε βάζει πλώρη για να διεκδικήσει τον τίτλο ενός εκ των ομορφότερων μεσαίων σεντάν της αγοράς. Το ιαπωνικό μοντέλο υιοθετεί ένα επανασχεδιασμένο εμπρόσθιο τμήμα, το οποίο χαρακτηρίζεται από τη νέα γρίλια με τα μικρά χρωμιωμένα «τουβλάκια», όπως τα ονομάζει η Mazda, αλλά και τη χρωμιωμένη επένδυση στο κάτω τμήμα της που ανεβαίνει υψηλότερα περικλείοντας και τα πιο πλατιά LED εμπρόσθια φώτα. Στο πλάι συναντούμε πάλι χρώμιο στο περίγραμμα των παραθύρων, ενώ η οροφή πέφτει λιγότερο κάθετα προς τα πίσω πάνω στον ανασηκωμένο τρίτο όγκο, για να προσδώσει μια εμφάνιση α λα 4πορτου κουπέ. Όμορφη είναι και η χρωμιωμένη οριζόντια λωρίδα του πορτ-μπαγκάζ που εκτείνεται μέσα στα πίσω φωτιστικά, ενώ οι διπλές πίσω απολήξεις της εξάτμισης –πάλι με χρώμιο– δίνουν μια έξτρα νότα δυναμισμού. Το ρόλο τους στην αισθητική αναβάθμιση του αυτοκινήτου παίζουν και οι 19άρες πολυάκτινες ζάντες αλουμινίου, σε ασημί χρώμα.

Ποιοτικό εσωτερικό με άφθονες δόσεις πολυτέλειας

Στο εσωτερικό του νέου Mazda 6 η σχεδίαση είναι λιτή και απέριττη, με το ταμπλό να διαθέτει μια οριζόντια αρχιτεκτονική στο κέντρο της οποίας εδράζονται το νέο πάνελ χειριστηρίων για τον κλιματισμό, δύο μακρόστενοι αεραγωγοί, αλλά και υψηλότερα, η οθόνη 8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων της εταιρείας. Είναι αλήθεια ότι σε αυτό το κομμάτι θα θέλαμε να υπήρχε μια μεγαλύτερη οθόνη, αν και τεχνολογικά στοιχεία του είδους δεν λείπουν στην καμπίνα, αφού ο πίνακας οργάνων φιλοξενεί μια οθόνη 7 ιντσών για καλύτερη πληροφόρηση στο κέντρο του, ενώ υπάρχει και σύστημα Head-Up Display, που προβάλει πάνω στο παρμπρίζ μπροστά από τον οδηγό χρήσιμα στοιχεία. Η Mazda έχει επιπλέον τονίσει την εσωτερική λειτουργικότητα προσθέτοντας στο τούνελ της κονσόλας έναν πιεζοπεριστροφικό διακόπτη για το χειρισμό του συστήματος πολυμέσων, ενώ επιπλέον αυτού το σύστημα μπορεί να χειριστεί και από τα χειριστήρια στο τιμόνι, αλλά και από την οθόνη αφής. Ποιοτικά, έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πιο καλοφτιαγμένα εσωτερικά της αγοράς, τόσο σε ό,τι αφοράστη γενικότερη συναρμογή και φινίρισμα των υλικών, όσο και στην επιλογή τους, με δέρμα στα καθίσματα και επιπλέον επενδύσεις Nappa δέρματος στο ταμπλό και την κονσόλα. Ευχάριστη προσθήκη αποτελεί και το σπορ τιμόνι, που ταιριάζει απόλυτα στη σωστά τοποθετημένη θέση οδήγησης. Το κάθισμα είναι άνετο, πλήρους ρυθμίσεων και με ικανοποιητική πλευρική στήριξη.

Άνεση χώρων

Τα μεσαία σεντάν έχουν μεγαλώσει σε διαστάσεις και από αυτό δεν ξεφεύγει ούτε το Mazda 6, το οποίο έρχεται με συνολικό μήκος σχεδόν 4,9 μέτρων και πλάτος 1,84 μέτρων (ύψος 1,45 μέτρα), για να προσφέρει πολύ καλή εσωτερική ευρυχωρία. Έτσι, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου υπάρχει αρκετός χώρος για τα γόνατα των επιβατών, ενώ λόγω και του διαθέσιμου πλάτους θα χωρέσει χωρίς πολλές παραχωρήσεις και ένας μεσαίος καθήμενος. Μόνο η κλίση της οροφής μειώνει ελαφρώς τον διαθέσιμο «αέρα» για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, αν και οι περισσότεροι δεν θα αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα. Στο πεδίο του πορτ-μπαγκάζ, τα 480 lt. χωρητικότητας δεν είναι η κορυφαία τιμή της κατηγορίας, ωστόσο υπάρχει άφθονο βάθος για να χωρέσουν αρκετές αποσκευές. Το άνοιγμα του πορτ-μπαγκάζ, παραδοσιακά σε σεντάν, δε θα βολέψει τη φόρτωση τετράγωνων, ογκωδών αντικειμένων.

Πολιτισμένος και «ροπάτος» diesel

Η μοναδική diesel διαθέσιμη έκδοση στη χώρα μας του Mazda 6 εφοδιάζεται με τον 2.2 lt. SkyActiv-D κινητήρα των 184 ίππων ισχύος, αλλά κυρίως, των 45,4 κιλών ροπής. Πρόκειται για ένα μοτέρ διπλής υπερτροφοδότησης, το οποίο έχει λάβει μια σειρά από βελτιώσεις για καλύτερη απόδοση, αλλά και πολλές νέες τεχνολογίες και μέτρα που του προσφέρουν χαμηλότερη κατανάλωση και επίσης, ρύπους. Παράλληλα, ο κινητήρας αυτό ςσυνδυάζεται αποκλειστικά με ένα 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ φέρει και το σύστημα i-ELOOP της Mazda, που αποθηκεύει ενέργεια κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου και στη συνέχεια τη διοχετεύει στο ηλεκτρικό σύστημα, για να μειώσει περαιτέρω κατανάλωση και ρύπους. Στην πράξη ο κινητήρας του Mazda 6 ξεχωρίζει αρχικά με την πολιτισμένη λειτουργία του, που κρύβει την «diesel» υπόστασή του. Στο πεδίο της απόδοσης, η παρεχόμενη ροπή φροντίζει ώστε από χαμηλά ο οδηγός να έχει τη δύναμη που απαιτείται για να κινηθεί χωρίς προβλήματα, με το μοτέρ να δείχνει πρόθυμο να ανεβάσει στροφές βοηθώντας τον οδηγό να κινηθεί σχετικά γρήγορα όποτε χρειαστεί. Το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων συνεργάζεται πολύ καλά με τον κινητήρα φροντίζοντας να κρατά χαμηλά τις στροφές για να μειώσει και την κατανάλωση. Από πλευράς απόδοσης, είναι αρκετά άμεσο στις αλλαγές των σχέσεων και βοηθά το μοτέρ να επιτύχει καλά νούμερα επιδόσεων (π.χ. 0-100 km/h σε 9.0 sec). Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι απουσιάζει κάποιο Sport mode ή άλλου είδους οδηγικό set-up που συναντούμε στον ανταγωνισμό. Στο πεδίο της κατανάλωσης, το πιο οικογενειακό μοντέλο της Mazda τα καταφέρνει αρκετά καλά με βάση και την απόδοση του μοτέρ, αφού κατά τη δοκιμή μας σε πόλη και εθνική η μέση τιμή που καταγράψαμε ήταν 8,2 lt./100 km.

Σπορτίφ και ευχάριστο στο δρόμο

Ακολουθώντας στο έπακρο την πρόσφατη φιλοσοφία της Mazda, το Mazda 6 στο δρόμο ακολουθεί μια αρκετά σπορτίφ προσέγγιση. Να σημειώσουμε αρχικά ότι το προσθιοκίνητο πάτωμα του αυτοκινήτου φέρει ανάρτηση με Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και Πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, η οποία μετά το πιο πρόσφατο facelift έχει αποκτήσει νέες ρυθμίσεις και extra στοιχεία που της επιτρέπουν να βελτιώσει τα δεδομένα της ποιότητας κύλισης του αυτοκινήτου. Στην πράξη, το μεσαίο μοντέλο της Mazda βγάζει έναν άμεσα οδηγοκεντρικό χαρακτήρα που αρέσει πολύ. Η σωστή θέση οδήγησης, το σπορτίφ τιμόνι και κυρίως, το άκαμπτο πλαίσιο με την καλορυθμισμένη ανάρτηση γεμίζουν τον οδηγό του Mazda 6 με σιγουριά και τον βοηθούν να κινηθεί γρήγορα με ασφάλεια είτε στην ευθεία, είτε σε στροφές. Ειδικά στις στροφές, οι αντιδράσεις είναι ουδέτερες και η υποστροφή έρχεται πολύ αργά όντας απολύτως ελεγχόμενη, ενώ ακόμη και με άφημα του γκαζιού μέσα στη στροφή, το πίσω μέρος του αυτοκινήτου παραμένει «βιδωμένο» στην άσφαλτο χωρίς να εμφανίζει τάσεις υπερστροφής. Στο παιχνίδι του πολύ καλού στησίματος βάλτε και τα άκρως αποτελεσματικά σε απόδοση φρένα, με μεγαλύτερους εμπρόσθιους δίσκους 320 mm ειδικά για το diesel μοντέλο. Σε ό,τι αφορά στην παρεχόμενη άνεση, αυτή βρίσκεται συνολικά σε καλά επίπεδα, με την ανάρτηση να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος στις περισσότερες των περιπτώσεων, παρά την παρουσία ζαντών 19 ιντσών. Όπως προείπαμε, η Mazda δηλώνει ότι η ποιότητα κύλισης έχει βελτιωθεί και αυτό αν μη τι άλλο είναι άκρως αντιληπτό από τον οδηγό και τους επιβάτες, σε συνδυασμό πάντα και με την πολύ καλή εσωτερική ηχομόνωση.

Συμπέρασμα

Η παρουσία του Mazda 6 στη γκάμα της ιαπωνικής φίρμας καταφέρνει να τονίσει ίσως περισσότερο από κάθε άλλο μοντέλο της εταιρείας τον πολυτελή χαρακτήρα της μάρκας, χωρίς βέβαια να αφήνονται στην άκρη στοιχεία όπως η οδηγική απόλαυση και ο δυναμισμός στο δρόμο που αναμφισβήτητα χαρακτηρίζουν το αυτοκίνητο. Η κορυφαία diesel έκδοση της δοκιμής μας έχει «τσιμπημένη» τιμή – και αυξημένη φορολογικά χωρητικότητα, όμως ο αποδοτικός κινητήρας με τη λογική κατανάλωση είναι σίγουρο ότι δεν θα απογοητεύσει όσους τον επιλέξουν.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 2.191 cc
Ισχύς: 184 PS/4.000 rpm
Ροπή: 45.4 kgm/2.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.0 sec
Τελική ταχύτητα: 220 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.9 l/100 km (κατά WLTP)
Εκπομπές CO2: 152 gr/km (κατά WLTP)
Τέλη κυκλοφορίας: 281,2 €
Βάρος: 1.561 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.870/1.840/1.450 mm
Μεταξόνιο: 2.830 mm
Χώρος αποσκευών: 480 lt
Τιμή: από 46.078 €

Δημοφιλή στο Protothema.gr