Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Jeep Compass 4xe 240 PS

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Με premium αύρα, 240 ίππους, πλούσιο εκδρομικό ταλέντο και δυνατότητα μετακίνησης χωρίς… σταγόνα βενζίνης, το Jeep Compass 4xe δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο. Ειδικά στην επετειακή έκδοση 80th Anniversary.

Με το 40% των συνολικών πωλήσεών της να αφορούν το Compass, η Jeep ήταν ιδιαίτερη γενναιόδωρη κατά την ανανέωση του μικρομεσαίου SUV. Όπως διαπιστώσαμε κατά την πρώτη μας γνωριμία με τη facelift εκδοχή του μοντέλου, η μάρκα τόνωσε την εξωτερική του εμφάνιση, αναβάθμισε ολιστικά την καμπίνα του και το εξόπλισε με περισσότερες τεχνολογίες. Πρόκειται για επεμβάσεις ουσίας, που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητά του, χωρίς να αλλοιώνουν το περιπετειώδες DNA του.

Προβάδισμα έναντι των αντιπάλων του, επιδιώκει να πάρει και μέσω της πλούσιας γκάμας κινητήρων, η οποία -μεταξύ άλλων- περιλαμβάνει και δύο plug-in υβριδικές διατάξεις, κληρονομούμενες απαράλλαχτες από το “προ-facelift” Compass. Αμφότερες εφοδιάζονται με μια μπαταρία 11,4 kWh, έναν τούρμπο βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων και δύο ηλεκτρικά μοτέρ, με τη συνδυαστική ισχύ να φτάνει είτε τα 190 είτε 240 PS.

Εμείς -προτού προλάβει να φρεσκαριστεί το Compass- είχαμε δοκιμάσει την πιο «πολιτισμένη» έκδοση. Τώρα, ήρθε η ώρα να κάτσουμε πίσω από το τιμόνι του Compass 4xe με τα 240 άλογα, που συνιστά την ισχυρότερη έκδοση της γκάμας. Πριν, όμως, σας μεταφέρουμε τις οδηγικές μας εμπειρίες, αξίζει να ρίξουμε μια ματιά στην εμφάνιση του μοντέλου. Μιας και αυτό «ντύνεται» με την επετειακή ενδυμασία “80th Anniversary” τιμής ένεκεν στην 80ετη ιστορία της μάρκας.

Εντυπωσιακή επετειακή εμφάνιση, premium καμπίνα
Το πρώτο πράγμα που παρατηρεί κανείς είναι το εντυπωσιακό πράσινο ματ χρώμα, το οποίο τονίζει τους δεσμούς που διατηρεί η Jeep με τη φύση. Ξεχωριστή νότα, επίσης, προσφέρουν οι γκρι 19άρες ζάντες αλουμινίου (ελαστικά  235/45 R19), το γυαλιστερό μαύρο χρώμα σε προφυλακτήρες, μαρσπιέ, φτερά τροχών και οροφή, όπως και το λογότυπο “80” στις μπροστινές πόρτες. Επιπροσθέτως, δεν απουσιάζουν και οι στιλιστικές αναφορές στην εξηλεκτρισμένη φύση του C-SUV μέσω του εμβλήματος “4xe” στην πίσω θύρα και του μπλε φόντο στα λογότυπα “Jeep” και “Compass”.

Εντός της καμπίνας, η εικόνα μαρτυρά μια premium κατασκευή, με υψηλής ποιότητας επενδύσεις, μαλακά υλικά, χρωμιωμένες λεπτομέρειες και δύο μεγάλης υπολογιστικής ισχύος ψηφιακές οθόνες. Η πρώτη έχει διαγώνιο 10,25” και αφορά των πίνακα οργάνων, ενώ η δεύτερη (10,1”) βρίσκεται σε «ελεύθερη» διάταξη στο κέντρο του ταμπλό και υποστηρίζει το σύστημα πολυμέσων UConnect. Η χρήση του τελευταίου απαιτεί μια μικρή εξοικείωση, η οποία εφόσον επιτευχθεί θα «ξεκλειδώσει» έναν «κόσμο» άφθονων λειτουργιών και χρήσιμων πληροφοριών.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το “plug-in υβριδικό μενού” όπου ενημερώνεστε για το επίπεδο της μπαταρίας, τη ροή της ενέργειας, το ιστορικό οδήγησης και, ταυτόχρονα, μπορείτε να ρυθμίσετε την ένταση λειτουργίας του συστήματος ανάκτησης της ενέργειας για την φόρτιση της μπαταρίας εν κινήσει.

Χάρη στην έξυπνη τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από τα πίσω καθίσματα, η ευρυχωρία των συμβατικών εκδόσεων, αποτελεί «ατού» και του Compass 4xe, το οποίο μπορεί να φιλοξενήσει, χωρίς πολλούς συμβιβασμούς, έως και 5 επιβάτες. Μοναδική παραχώρηση, λόγω μπαταρίας συνιστά η χωρητικότητα του πορτπαγκάζ η οποία είναι μειωμένη κατά 18 λίτρα (420 αντί 438 λτ.).

Το ισχυρότερο της γκάμας
Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο μοντέλο της δοκιμής μας, αναμφίβολα, συγκεντρώνει το κινητήριο σύνολό του. Όπως προαναφέραμε, οδηγούμε την ισχυρότερη έκδοση που κινείται από έναν 1.300αρη τούρμπο των 180 PS, συνεπικουρούμενο από δύο ηλεκτροκινητήρες.

Ο πρώτος εδρεύει στον μπροστινό άξονα, συνδέεται με τον βενζινοκινητήρα και λειτουργεί και ως γεννήτρια. Ο έτερος βρίσκεται στον πίσω άξονα με ενσωματωμένο διαφορικό (e-axle), αποδίδει 60 PS/ 250 Nm ροπής και ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση. Συνδυαστικά παράγονται 240 PS, με την κίνηση να μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός εξατάχυτου αυτόματου κιβωτίου.

Το «παρών» φυσικά δίνει και μια μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 11,4 kWh που σύμφωνα με τη Jeep προσφέρει έως και 47 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας, ένα νούμερο που βρίσκεται κάπου στα 40 χλμ. όπως διαπιστώσαμε σε πραγματικές συνθήκες. Σχετικά με τη φόρτιση, σε οικιακή πρίζα ο χρόνος ανέρχεται σε 5 ώρες, αλλά φορτίζοντας στον επιτοίχιο φορτιστή της μάρκας δεν θα απαιτηθεί περισσότερο από μια ώρα και 40 λεπτά.

Σύμμαχο του οδηγού αποτελούν και τα τρία προγράμματα λειτουργίας Hybrid, Electric και E-Save, τα οποία επιλέγονται μέσω ισάριθμων μπουτόν αριστερά του τιμονιού (στην προ-facelift εκδοχή βρίσκονταν στη βάση της κεντρικής κονσόλας).

Στο Hybrid, ηλεκτροκινητήρες και θερμικό μοτέρ συνεργάζονται με γνώμονα τη μέγιστη απόδοση και αυτονομία, στο Electric το Compass 4xe κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, ενώ στο E-Save διατηρείται το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, σαν… καβάτζα για μεταγενέστερη χρήση (π.χ. σε «πράσινες» ζώνες).

Στον δρόμο
Στην πράξη, το plug-in υβριδικό Compass ξεκινά πάντα με ηλεκτρική ενέργεια, με τη μέγιστη ταχύτητα σε αυτή την περίπτωση να φτάνει τα 130 χλμ./ώρα. Το θερμικό μοτέρ θα μπει στο παιχνίδι μόνο εφόσον βυθίσετε το πόδι σας στο γκάζι ή τα αποθέματα της μπαταρίας σε ηλεκτρική ενέργεια φτάσουν κάτω από ένα συγκεκριμένο επίπεδο.

Με μόλις 7,3 δλ. για την ολοκλήρωση του «σπριντ» 0-100 χλμ./ώρα, είναι εμφανές πως το έξτρα βάρος των 430 κιλών (1.935 αντί 1.505 των εκδόσεων βενζίνης) δεν δυσχεραίνει το έργο του πολύ ισχυρού κινητήριου συνόλου. Καθοριστικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζει ο πίσω ηλεκτροκινητήρας που μπορεί να αποδώσει τη μέγιστη ροπή του ακαριαία, αλλά και το πολύ άμεσο 6άρι αυτόματο κιβώτιο που σερβίρει τις αλλαγές των σχέσεων εκεί που θα ήθελε ο οδηγός. Στο κυνήγι των επιδόσεων θα συμβάλει και το πρόγραμμα οδήγησης Sport, που ακονίζει την απόκριση των κινητήρων και του κιβωτίου, και επενεργεί στη ρύθμιση του συστήματος διεύθυνσης.

Στην εθνική οδό, το Compass 4xe προσφέρει ένα ξεκούραστο ταξίδι με «όπλα» του την πολύ ποιοτική κύλιση, την καλή ηχομόνωση και την ευκολία που αναπτύσσει μεγάλες ταχύτητες. Σε δρόμο με ανοιχτές στροφές το Compass 4xe επωφελείται από το σύστημα τετρακίνησης, και κινείται αποφασιστικά, εμπνέοντας σιγουριά  και ασφάλεια στους επιβάτες. Φανέρωση του βάρους του και τάσεις υποστροφής επιδεικνύει μόνο σε συνθήκες σβέλτης οδήγησης σε κλειστά κομμάτια, ενώ όσο ανεβαίνει ο ρυθμός, τόσο η αίσθηση του (ελαφριού) τιμονιού μένει διακριτικά… πίσω.

Το ελαφρύ τιμόνι, ωστόσο, θα χαρίσει χαμόγελα στον οδηγό όταν αυτός αποφασίσει να βιώσει το πλούσιο εκδρομικό ταλέντο του μοντέλου. Με απόσταση από το έδαφος 201 χλστ. και γωνίες προσέγγισης/ διαφυγής/ ράμπας 16,8/ 31,7/ 22,9 μοίρες αντίστοιχα , το Compass δεν διστάζει να κινηθεί σε εδάφη που θα τρόμαζαν τους ανταγωνιστές του.

Τον περιπετειώδη χαρακτήρα του αμερικανικού SUV απογειώνει και το σύστημα ελέγχου Jeep Selec-Terrain, το οποίο εκτός του Sport που προαναφέραμε, περιλαμβάνει τα προφίλ οδήγησης Auto, Snow, Sand/Mud για υψηλά επίπεδα πρόσφυσης σε κάθε επιφάνεια. Στην εξίσωση προσθέστε και τα προγράμματα τετρακίνησης 4Low (υποπολλαπλασιασμός των σχέσεων), 4Lock (μόνιμη εμπλοκή τετρακίνησης έως 15 χλμ./ώρα) και Hill Descent Control (σύστημα ελέγχου κατάβασης) που προσφέρουν χείρα βοηθείας όταν εκδράμετε σε πιο hardcore εκτός δρόμου κομμάτια.

Και για κερασάκι στην τούρτα… η κατανάλωση: Κινούμενοι εντός και εκτός πόλης, και αξιοποιώντας την ηλεκτρική υπόσταση του Compass, καταγράψαμε ένα νούμερο που μετά βίας άγγιζε τα 5,5 λτ./100 χλμ. Αυτό θα αυξηθεί (κοντά στα 7,5 λτ.) μόνο σε έντονους ρυθμούς οδήγησης και εφόσον δεν φορτίζεται συχνά η μπαταρία.

Συμπέρασμα
Αρματωμένο με high-tech συστήματα, ισχυρές επιδόσεις, πλούσιο εκδρομικό ταλέντο και ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση, το Compass 4xe διεκδικεί με αξιώσεις τη την προσοχή του αυτοκινητικού κοινού. Η ισχυρότερη έκδοση της γκάμας με τους 240 ίππους, στο πλούσιο πακέτο εξοπλισμού Limited ξεκινά από 46.200 ευρώ, όταν για την ξεχωριστή επετειακή έκδοση 80th Anniversary, η Jeep αξιώνει 48.400 ευρώ.

Σημειωτέον ότι με εκπομπές CO2 44 γρμ./χλμ. και ΛΤΠΦ κάτω από 40.000 ευρώ, το Compass 4xe απαλλάσσεται από την καταβολή εταιρικού φόρου και από τέλη κυκλοφορίας.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Jeep Compass 4xe 240 PS
Συνδυασμένη ισχύς/ ροπή: 240 PS/ 270 Nm
Κινητήρας: Βενζίνης 1.332 cc 180 PS, πίσω ηλεκτρικό μοτέρ 60 PS, μπαταρία 11,4 kWh
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,3 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Ηλεκτρική αυτονομία: 47 km
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 1,8 lt/100 km / 5,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 46-47 g/km  (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.404 x 1.874 x 1.649 mm
Μεταξόνιο: 2.636 mm
Βάρος: 1.1935 kg
Χώρος αποσκευών: 420 lt
Τιμή: Από 46.200 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Όλες οι εκδόσεις του νέου Jeep Compass
Δοκιμή: Jeep Compass 1.3 150 PS Auto
Έρχεται το plug-in υβριδικό Jeep Grand Cherokee

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto