Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Jeep Compass 1.3 150 PS Auto

Ελλάδα 14:22
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Jeep Compass 1.3 150 PS Auto

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Jeep Compass 1.3 150 PS Auto

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το ανανεωμένο Jeep Compass κατέφτασε ψηφιακά και ποιοτικά αναβαθμισμένο, στιλιστικά φρεσκαρισμένο και με πάντα υπολογίσιμο εκδρομικό ταλέντο.

Advertisement
Advertisement

Περήφανη για τις ευρωπαϊκές εμπορικές επιδόσεις του Compass και αποφασισμένη να ενισχύσει περαιτέρω τη δημοφιλία του στη Γηραιά Ήπειρο, η Jeep έδωσε ιδιαίτερη προσοχή κατά την πρόσφατη ανανέωση του μικρομεσαίου της SUV. Φρέσκαρε την εξωτερική του εμφάνισή στα σημεία, εξόπλισε με περισσότερο στιλ, συνδεσιμότητα και πρακτικότητα την καμπίνα και ενίσχυσε την αποδοτικότητα της γκάμας των κινήτηρων.

Αυτή εξακολουθεί ν’ απαρτίζεται από τον diesel 1,6 Multijet των 130 ίππων (+10 PS συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο) και τον σχετικά νέο τούρμπο βενζινοκινητήρα 1,3 lt, ο οποίος πλέον προσφέρει μειωμένες εκπομπές CO2 κατά 27% (κατά WLTP). Ο τελευταίος διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, των 130 PS (6άρι μηχανικό κιβώτιο) ή των 150 PS (διπλοσύμπλεκτο 6άρι αυτόματο), ενώ έχει πρωταγωνιστικό ρόλο και στην τετρακίνητη plug-in υβριδική εκδοχή “4xe”. Εμείς δοκιμάζουμε το βενζινοκίνητο Jeep Compass των 150 PS.

Σχεδίαση: Πιο μοντέρνα στα σημεία 

Advertisement
Advertisement

Σχεδιαστικά, κατά την ανανέωση του C-SUV της η Jeep είχε περισσότερο ποιοτικό παρά ποσοτικό προσανατολισμό, με το αποτέλεσμα να τη δικαιώνει. Τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα διατηρούν μεν το σχεδιαστικό τους μοτίβο, είναι όμως πιο λεπτά και ενσωματώνουν (από το βασικό εξοπλισμό) τεχνολογία full-LED. Αναθεωρημένη είναι και η φωτεινή υπογραφή των σωμάτων ημέρας, που έχει μετακινηθεί στο άνω άκρο των κεντρικών προβολέων, υπό τη μορφή οριζόντιας λωρίδας. Οι υπόλοιπες αλλαγές αφορούν τον επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, τη νέα κεντρική επιμήκη εισαγωγή αέρα που «αγκαλιάζει» τις εσοχές για τα φώτα ομίχλης, και τις νέες 19αρες ζάντες (έκδοση Limited, της δοκιμής μας).

Κατά τα άλλα, το ανανεωμένο Jeep Compass διατηρεί ανόθευτα τα κύρια ταυτοτικά στοιχεία του εκδρομικού του ταλέντου, τα οποία δεν είναι άλλα από την εμβληματική μάσκα με τις 7 κάθετες γρίλιες, το τετραγωνισμένο σχήμα του αμαξώματος, αλλά και τη γενναιόδωρη απόσταση από το έδαφος (198 mm).

Εσωτερικό: Ποιοτική αναβάθμιση και ψηφιοποίηση

Advertisement

Σε αντίθεση με την εξωτερική εμφάνιση, οι αλλαγές στην καμπίνα ήταν εκτενέστερες, αναβαθμίζοντας ολιστικά την εικόνα της. Το ταμπλό φέρει πιο σύγχρονη, οριζόντια σχεδίαση, τα υλικά είναι ποιοτικότερα, καλά συναρμολογημένα και μαλακά στην υφή τους, ενώ από κοινού με το νέο τιμόνι, τις εκλεπτυσμένες διακοσμητικές ραφές και τις χρωμιωμένες λεπτομέρειες διαμορφώνουν έναν premium διάκοσμο.  

Advertisement

Τη μεγαλύτερη είδηση συνιστά, βέβαια, η «ελεύθερη» πια οθόνη αφής (8,4 ή 10,1 ιντσών) για το σύστημα πολυμέσων UConnect 5 το οποίο – μεταξύ άλλων- προσφέρει ασύρματη λειτουργία mirroring, ταυτόχρονη σύνδεση δύο συσκευών smartphones, συμβατότητα με δίκτυα 5G και HD κάμερα 360 μοιρών. Ολοκαίνουργιος είναι και ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, ο οποίος, όπως διαπιστώσαμε, προσφέρει σαφώς περισσότερη πληροφόρηση και διευρυμένες δυνατότητες παραμετροποίησης –  συγκριτικά με τον «ημι-ψηφιακό» του απερχόμενου μοντέλου.

Έξτρα πόντους «παίρνει» και ο τομέας της πρακτικότητας, με τη Jeep να τριπλασιάζει τη χωρητικότητα (7,2 lt) του αποθηκευτικού χώρου της κεντρικής κονσόλα. Σημειώνεται πως το σαλόνι του ανανεωμένου Jeep Compass φιλοξενεί άκοπα από 4 έως 5 επιβάτες, ενώ ο χώρος του πορτπαγκάζ φτάνει τα 438 lt.

Advertisement

Κινητήρας: Εύστροφος και πολιτισμένος

Κάτω από το μυώδες καπό του μικρομεσαίου SUV της δοκιμής μας η εικόνα είναι γνώριμη, μιας και διατηρείται ο ίδιος 1.300αρης 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας που χρησιμοποιούσε και το απερχόμενο μοντέλο (βλ. εδώ τη σχετική δοκιμή). Με 150 άλογα από τις 5.500 rpm και 270 Nm ροπής μόλις από τις 1.550 rpm, το μοτέρ «τραβάει» από χαμηλά και κινεί πρόθυμα το 1.505 κιλών αμάξωμα. Πολύ καλές είναι και οι επιδόσεις με την Jeep ν’ ανακοινώνει 0-100 km/h σε 9,2 sec και τελική 200 km/h.

Αυτό που ενδεχομένως να απαιτήσει λίγο εξοικείωση είναι η λειτουργία του αυτόματου 6τάχυτου διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου (DDCT), το οποίο θα θέλαμε ελαφρώς πιο ραφιναρισμένο. Κινούμενοι σε χαμηλές ταχύτητες εντός της πόλης, παρατηρήσαμε κάποια κομπιάσματα κατά την αλλαγή των σχέσεων – τόσο στο ανέβασμα όσο και στο κατέβασμα- ενώ στην εθνική οδό δεν θα λέγαμε «όχι» σε λίγο πιο άμεσο kickdown.

Ως αντίβαρο στις στιγμές διστακτικότητας του κιβωτίου λειτουργεί το πρόγραμμα οδήγησης “Sport” το οποίο ενεργοποιείται μέσω ενός μπουτόν στην κεντρική κονσόλα. Οι αλλαγές γίνονται πιο ομαλά και σε υψηλότερες στροφές, το μοτέρ απελευθερώνει περισσότερη ισχύ, και το τιμόνι βαραίνει αισθητά.

Ανεξαρτήτως προγράμματος, πάντως, το Jeep Compass επιδεικνύει πολιτισμένη συμπεριφορά, είναι ευθύβολο στις υψηλές ταχύτητες, ενώ οι ήχοι από την κύλιση, τον κινητήρα και το εξωτερικό περιβάλλον δεν θα διαταράξουν την ηρεμία των επιβατών.

Δικίνητο, αλλά περιπετειώδες

Ακόμη, μολονότι προσθιοκίνητο, το μοντέλο αξιοποιεί στο έπακρο τα 198 mm που το χωρίζουν από το έδαφος, αλλά και τις γωνίες προσέγγισης (16,8 μοίρες)/ διαφυγής (31,7 μοίρες), και επομένως δεν δυσκολεύεται να εγκαταλείψει τη σιγουριά της ασφάλτου, ικανοποιώντας τις εκδρομικές μας ανησυχίες.  Θετικές εντυπώσεις αποκομίσαμε και από την ανάρτηση, η οποία ναι μεν έχει σφιχτή ρύθμιση, στρογγυλεύει δε ικανοποιητικά τους κραδασμούς σε κακοτράχαλα –αστικά και μη –  εδάφη.

Αναφορικά, τέλος, με την κατανάλωση, η Jeep «δίνει» 6,7 lt/100 km, προετοιμαστείτε, όμως, για μια πιο «τσιμπημένη» τιμή, που ειδικά εντός της πόλης, φλερτάρει με διψήφιο νούμερο (9,5 lt/100 km).

Συμπέρασμα

Παραμερίζοντας την κατανάλωση, το ανανεωμένο Jeep Compass της δοκιμής μας επιζητά με αξιώσεις την προσοχή του αγοραστικού κοινού, με όπλα του τη φρεσκαρισμένη εμφάνιση, την ψηφιακή και ποιοτική αναβάθμιση και τη ζωντανή λειτουργία του 1.300αρη βενζινοκινητήρα των 150 PS. Παράλληλα, το αυτόματο κιβώτιο προσφέρει άνεση και ευκολία στην οδήγηση, ενώ η μετάδοση στους εμπρός τροχούς δεν υπονομεύει το έμφυτο εκδρομικό του ταλέντο. Η τιμή εκκίνησης είναι 23.300 ευρώ (1.3 lt 130 PS – 6άρι μηχανικό), ενώ της δοκιμής μας 27.900 ευρώ (εξοπλιστική έκδοση Limited).

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Jeep Compass 1.3 lt 150 PS Auto (Facelift)
Κινητήρας: 4κύλινδρος βενζίνης 1.300 cc
Ισχύς: 150 PS, Ροπή: 270 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων (DDCT)
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9,2 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μέση κατανάλωση (lt/100 km): 6,7 lt/100 km (δική μας: 9,5 lt/100 km)
Εκπομπές CO2: 157 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.394 x 1.819 x 1.624 mm
Μεταξόνιο: 2.636 mm
Βάρος: 1.505 kg
Χώρος αποσκευών: 438 lt (1.357 με αναδίπλωση)
Τέλη κυκλοφορίας: 109,9 ευρώ
Τιμή: Από 27.900 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συμμαχία Stellantis (FCA-PSA): Θα αναστηθεί προσεχώς η Lancia;
Η Stellantis ακύρωσε την «απόβαση» της Peugeot στις ΗΠΑ
Ενεργειακές κυψέλες για τα μεσαία επαγγελματικά του ομίλου Stellantis