Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Mobility 2021

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Jeep Compass 1.6 MultiJet 130 PS

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr), Φωτογραφίες Γιώργος Σβολόπουλος

Αποφασισμένο να αλλάξει τις ισορροπίες στην πολυπρόσωπη κατηγορία των μικρομεσαίων SUV, το ανανεωμένο Jeep Compass έχει φτάσει στην Ελλάδα προβάλλοντας πιο ικανό από ποτέ. Μερίδιο επιτυχίας πιστώνεται και στην αναβαθμισμένη γκάμα κινητήρων, συμπεριλαμβανομένου του 1.600αρη diesel, ο οποίος κέρδισε τόσο σε ίππους όσο και σε κατανάλωση.

Το ποδοσφαιρικό ρητό λέει «ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει». Εφόσον, όμως, παρουσιαστεί η ευκαιρία, κανείς δεν λέει όχι στην προοπτική μιας ποιοτικής αναβάθμισης. Αυτό ήταν το σκεπτικό και της Jeep, όταν αποφάσισε πως έφτασε το πλήρωμα του χρόνου για την ανανέωση του Compass, του μοντέλου που καταλαμβάνει το 40% των συνολικών πωλήσεών της. Φρέσκαρε ελαφρώς την εμφάνισή του, εμβάθυνε το τεχνολογικό του υπόβαθρο και βελτιστοποίησε την γκάμα κινητήρων, η οποία περιλαμβάνει βενζινοκίνητητες, plug-in υβριδικές και diesel προτάσεις.

Και παρόλο που το ανανεωμένο Compass έχει μόλις λίγους μήνες παρουσίας στην ελληνική αγορά, εμείς ήδη προλάβαμε να δοκιμάσουμε τόσο την ισχυρότερη έκδοση βενζίνης με τον 1.300αρη GSE των 150 PS (προσφέρεται και με ισχύ 130 ίππων), όσο και την ισχυρότερη plug-in hybrid με τα 240 άλογα (διαθέσιμη είναι και με 190 PS). Τι απομένει, λοιπόν; Το πετρελαιοκίνητο Compass, για το οποίο θα μιλήσουμε στην παρούσα δοκιμή.

Τι άλλαξε;

Με τα όρια εκπομπής ρύπων να υπόκεινται σε συνεχή αυστηροποίηση, η Jeep δεν έκατσε με σταυρωμένα τα χέρια, αλλά έπραξε το δέον: Έβαλε τον 1.600ρη MultiJet… στο χειρουργείο, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 κατά 11 γρμ./χλμ. Με την ευκαιρία, μάλιστα, του χάρισε επιπλέον 10 PS, ανεβάζοντας την ισχύ του στα 130 PS (στις 3.750 σ.α.λ.), με τη ροπή να διατηρείται στα 320 Nm, από τις 1.500 σ.α.λ. Αλλαγές καταγράφονται και στο πεδίο της κατανάλωσης, η οποία πλέον είναι μειωμένη κατά 10%.

Στην πράξη, τα 1.615 κιλά του πετρελαιοκίνητου ανανεωμένου Compass (+110 συγκριτικά με τις βενζινοκίνητες εκδοχές του), δεν αποτελούν υπολογίσιμο εμπόδιο για το μοτέρ, το οποίο τραβά από αρκετά χαμηλά. Σημάδια… κόπωσης θα εμφανιστούν μόνο σε μια μεγάλη ανηφόρα, ή εφόσον καταληφθούν όλα τα καθίσματα της καμπίνας και γεμίσει ασφυκτικά ο χώρος αποσκευών (438 λτ.). Τη λύση στη συγκεκριμένη περίπτωση θα δώσει το αραιής κλιμάκωσης 6άρι μηχανικό κιβώτιο που θα συνδράμει άμεσα, ακόμα και όταν απαιτηθούν ζωηρές αλλαγές.

Κοινώς ομολογουμένως, ο 1,6 lt. MultiJet δεν αποτελεί υπόδειγμα πολιτισμένης λειτουργίας. Αλλά η τραχιά χροιά του εμφανίζεται κυρίως στις χαμηλές στροφές, και ενδεχομένως να μην γίνει αντιληπτή εφόσον τα παράθυρα είναι κλειστά. Τα εύσημα εδώ αποδίδονται στην πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας, η οποία αποτελεί εχέγγυο για ένα ιδιαίτερα ξεκούραστο ταξίδι.

Όσον αφορά τις επιδόσεις, τα 10,6 δλ. που θα χρειαστεί το ντιζελοκίνητο Compass για την ολοκλήρωση του σπριντ 0-100 χλμ./ώρα, σίγουρα δεν το αναδεικνύουν στο ταχύτερο της γκάμας. Στόχος της συγκεκριμένης έκδοσης, εξάλλου, δεν είναι να βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά να αραιώνει τις επισκέψεις σας στα πρατήρια καυσίμου. Και το καταφέρνει πολύ καλά, δεδομένου ότι με συνετή οδήγηση, η μεικτή κατανάλωση δύσκολα θα ξεπεράσει τα 7,0 λίτρα.

Πώς είναι στο δρόμο;

Όντας γνήσιο τέκνο της Jeep, το Compass δεν θα μπορούσε να μην εστιάζει στην παροχή άνετων μετακινήσεων και στην ικανοποίηση των εκδρομικών αναγκών μιας οικογένειας. Για το πρώτο φροντίζει η καλορυθμισμένη ανάρτηση που στρογγυλεύει ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες του ελληνικού οδοστρώματος, αγνοώντας επιδεικτικά την παρουσία των 19άρηδων τροχών της επετειακής έκδοσης (80th Anniversary) που δοκιμάζουμε.

Όσο για τις αποδράσεις – σε μη ασφαλτοστρωμένα εδάφη – αυτές διευκολύνονται από τα 198 χλστ. που χωρίζουν το C-SUV από το έδαφος, τα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος και τις γωνίες προσέγγισης (16,8 μοίρες), διαφυγής (31,7 μοίρες) και ράμπας (22,9 μοίρες).

Μοντέρνο λουκ, ολιστικά αναβαθμισμένη καμπίνα

Δεδομένου ότι πρόκειται για το τρίτο Compass που δοκιμάζουμε μέσα σε λίγες εβδομάδες, δεν θα σας κουράσουμε σκιαγραφώντας αναλυτικά το προφίλ του. Άλλωστε, η Jeep επέδειξε εγκράτεια κατά την ανανέωση του εξωτερικού. Η ανασχεδιασμένη φωτεινή υπογραφή των φωτιστικών σωμάτων (τεχνολογίας LED) και η διακριτικά διαφοροποιημένη μάσκα αποτελούν τις βασικές επεμβάσεις που δέχτηκε το μοντέλο, συνδράμοντας σε μια πιο φρέσκια εμφάνιση.

Η τράπουλα ανακατεύτηκε πλήρως στο εσωτερικό, παρουσία σαφώς πιο ποιοτικών υλικών, αναδιατεταγμένης (πλέον είναι ελεύθερη) οθόνης αφής 8,4” (προαιρετικά 10,1”) για το σύστημα πολυμέσων UConnect 5 και ενός ολοκαίνουριου, πλήρως ψηφιακού πίνακα οργάνων με διαγώνιο 10,25 ίντσες (στάνταρ έγχρωμη οθόνη TFT 7”).

Σημειώστε πως το ανανεωμένο Jeep Compass συνιστά το πρώτο Jeep στην Ευρώπη που εξοπλίζεται με ημιαυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2. Πλήρης είναι και η δέσμη συστημάτων υποβοήθησης, που –μεταξύ άλλων- περιλαμβάνει κάμερα οπισθοπορείας, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, ενεργό cruise control με σύστημα περιορισμού της ταχύτητας βάσει των ορίων ταχύτητας, αναγνώριση κόπωσης οδηγού και αυτόνομη πέδηση εκτάκτου ανάγκης με αναγνώριση πεζών και μοτοσυκλετιστών.

Συμπέρασμα

Το Jeep Compass ανανεώνει τη σχέση εμπιστοσύνης με τους φίλους της μάρκας, δείχνοντας πιο ολοκληρωμένο από ποτέ. Κομψό εμφανισιακά, πάνοπλο τεχνολογικά και πάντα ικανό εκδρομικά, παίζει τα ρέστα του στην πολυπρόσωπη κατηγορία των μικρομεσαίων SUV. Ειδικά στην πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.6 MulitJet, με την αρκετά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Η τιμή εκκίνησης για το diesel Jeep Compass είναι 27.200 ευρώ (Longitude), όταν για την επετειακή έκδοση 80th Anniversary της δοκιμής μας, η μάρκα αξιώνει 32.700 ευρώ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Jeep Compass 1.6 lt MultiJet 130 PS
Κινητήρας: 4κύλινδρος diesel 1.598 cc
Ισχύς: 130 PS, Ροπή: 320 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,6 sec
Τελική ταχύτητα: 194 km/h
Μέση κατανάλωση (lt/100 km): 4,3 – 6,5/100 km (δική μας: 7,0 lt/100 km)
Εκπομπές CO2: 134-140 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.404 x 1.874 x 1.629 mm
Μεταξόνιο: 2.636 mm
Βάρος: 1.615 kg
Χώρος αποσκευών: 438 lt (1.357 με αναδίπλωση)
Τέλη κυκλοφορίας: 85,8 ευρώ
Τιμή: Από 27.200 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέο Jeep Compass από 288 ευρώ/μήνα
Δοκιμή: Jeep Compass 4xe 240 PS
Πώς στρίβει υπό πίεση το Jeep Renegade 4xe;

 

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto