Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai i30 1.0 lt Turbo 48V Hybrid 7-DCT

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr) Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Το Hyundai i30 ανανεώνεται ή καλύτερα εξελίσσεται αφού δέχθηκε όχι μόνο οπτικές αλλαγές αλλά και πολλές τεχνικές βελτιώσεις. Μία από αυτές είναι και η προσθήκη υβριδικής τεχνολογίας για πιο αποδοτική λειτουργία.

Ο κινητήρας των 1000 κ.εκ. (120 ίππων) συνεργάζεται με ένα 48βολτο υβριδικό σύστημα και ένα αυτόματο κιβώτιο. Επηρεάζει ή όχι την ουδέτερη συμπεριφορά του i30;

Η Hyundai έχει… εισβάλει για τα καλά στην ευρωπαϊκή αγορά. Το μυστικό της επιτυχίας της είναι η επιδέξια παροχή στους αγοραστές με ότι αυτοί αναζητούν: ποιότητα κατασκευής, εξοπλισμός, σχέση ποιότητας/τιμής, πρακτικότητα, αξιοπιστία και μία μεγάλη εγγύηση. Για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω, υπάρχει και η σειρά «N». Έτσι φτάσαμε στην τρίτη γενιά του i30, η οποία δεν είναι απλά ανανεωμένη. Μπορεί η πλατφόρμα να έχει αναθεωρηθεί, (περιμέναμε να αλλάξει εντελώς) όμως οι βελτιώσεις είναι σημαντικές και κάποιες δε φαίνονται με γυμνό μάτι.

Οι πρώτες εικόνες εξωτερικά…

Εξωτερικά οι κυριότερες αλλαγές αφορούν τα νέα φωτιστικά σώματα (τεχνολογίας LED εμπρός που πλαισιώνονται από τα νέα φώτα ημέρα σχήματος V). Νέο σχέδιο έχει και η «μάσκα», οι προφυλακτήρες και οι ζάντες αλουμινίου. Το σχήμα του προφίλ θυμίζει «σφήνα», όπου κυριαρχεί αυτή η έντονη ακμή που εκτείνεται από τα εμπρός μέχρι τα πίσω φώτα. Το πιο αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό του σχεδίου είναι η λεπτομέρεια «Cascading grille» στην «μάσκα» (στοιχεία τα οποία έχουν διαδοχικό μοτίβο) τα οποία σύμφωνα με τον υπεύθυνο σχεδιασμού (της Hyundai Kia) Peter Schreyer θυμίζουν την ροή του λιωμένου χάλυβα. Το μοτίβο αυτό, αν αρέσει στους αγοραστές) προορίζεται να γίνει σήμα κατατεθέν σε όλη τη σειρά. Το πίσω κομμάτι του i30 δεν είναι τόσο δραματικό σχεδιαστικά αλλά το σχήμα (σύμφωνα με τις προδιαγραφές) βελτιώνει την αεροδυναμική. Ξεχωρίσαμε τα faux τελικά της εξάτμισης.

…και εσωτερικά

Αν το νέο i20, μας εντυπωσίασε με το ανασχεδιασμένο εσωτερικό του, στο i30 οι αλλαγές είναι μικρότερες σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Η κυριότερη αλλαγή αφορά τη χρήση ενός ψηφιακού πίνακα οργάνων 7 ιντσών (από το επίπεδο εξοπλισμού Distinctive και άνω), που περιλαμβάνει αναλογικές ενδείξεις για τις στροφές του κινητήρα, τη θερμοκρασία και τη στάθμη καυσίμου. Το χρώμα του φωτισμού αυτής της οθόνης αλλάζει ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (πράσινο για Eco, μπλε για Normal και κόκκινο για το Sport πρόγραμμα). Εκτός από το ψηφιακό ταχύμετρο, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την πληροφορία που απεικονίζεται στο κέντρο. Από εκεί και πέρα, στο μέσο του ταμπλό συνεχίζει να δεσπόζει η οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος infotainment.

Ευτυχώς η Hyundai διατηρεί στο i30 (αλλά και στα άλλα μοντέλα της) την δυνατότητα να ρυθμίζουμε ή να ελέγχουμε κάποιες λειτουργείες με τα δικά τους χειριστήρια και όχι μέσω του συστήματος πολυμέσων. Αυτό βολεύει τον οδηγό που μαθαίνει τους διακόπτες (δένεται έτσι αυτός με το αυτοκίνητο), αλλά και όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία. Όλα τα παραπάνω συμβάλουν στην λειτουργικότητα του μοντέλου. Οι χώροι συνεχίζουν να είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί. Στις πίσω θέσεις μπορεί να φιλοξενηθεί ακόμα και ένας τρίτος επιβάτης στο μέσον, χάρη στην σχεδόν επίπεδη διαμόρφωση του πατώματος. Το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 395 λίτρων, τιμή που μπορεί να αυξηθεί μέχρι τα 1.301 λίτρα με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων. Το υβριδικό σύστημα (48V) «κλέβει» μόνο χώρο, από τον υποδαπέδιο χώρο. Έτσι εκεί μένει ένας μικρός χώρος για το κιτ επισκευής ελαστικού.

Κινητήρια δύναμη με ενίσχυση

Η καρδιά του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, είναι αυτή με τον 3κύλινδρο 1.000άρη τούρμπο κινητήρα των 120 ίππων. Στα νέα στοιχεία, που μπαίνουν στο… παιχνίδι είναι το 48 Volt ήπιο υβριδικό σύστημα, καθώς και το αυτόματο σύστημα μετάδοσης διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων (7-DCT).

Τι κάνει το ήπιο υβριδικό σύστημα;

Το υβριδικό σύστημα κίνησης 48V υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, με «ενέσεις» ηλεκτρικής ενέργειας σε διαφορετικά στάδια οδήγησης. Αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμο στην κυκλοφορία της πόλης, με τη μίζα / γεννήτρια Mild Hybrid Starter Generator (MHSG) που υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης κατά την επανεκκίνηση μετά από στάση σε φανάρι ή στην κίνηση. Βοηθά στην ταχύτερη και πιο ομαλή εκκίνηση με συμπληρωματική ροπή που αντλεί ενέργεια από τη μπαταρία 48V.

Στο δρόμο

Οι προδιαγραφές του κινητήρα (1000 κ.εκ, turbo, τρεις κύλινδροι) δείχνουν πως οι μετακινήσεις στην πόλη, είναι το καλύτερο του. Όμως το μοτέρ δουλεύει εξίσου καλά και στον αυτοκινητόδρομο. Μάλιστα βοηθά το 1.395 κιλών αμάξωμα να… κρατά ικανοποιητικές μέσες ωριαίες ταχύτητες. Το αυτόματο κιβώτιο, συμβάλλει στην ήσυχη λειτουργεία του μοτέρ, το οποίο δεν θα σας ενοχλήσει με τον ήχο του. Εκεί που θα καταλάβετε πως ο κυβισμός είναι μικρός (και η ροπή λίγη) είναι στην επιτάχυνση όπου το κιβώτιο (είναι ρυθμισμένο για μείωση της κατανάλωσης) φαίνεται να καθυστερεί στις αλλαγές και να κρατά λίγο τις ταχύτητες. Μιλώντας για οικονομία στις εκδόσεις 48V Hybrid το αυτόματο κιβώτιο «αποσυνδέει» τον κινητήρα από το σύστημα μετάδοσης όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, και το όχημα εισέρχεται σε λειτουργία coasting (σαν να έχετε επιλέξει Neutral) για μείωση της κατανάλωσης. Το αστείο (ή καλύτερα η αποδοχή της ενέργειας) είναι η ένδειξη Sailing με το καραβάκι που εμφανίζεται στη βάση του ψηφιακού πίνακα, δείχνοντας την αποσύνδεση κινητήρα και κιβωτίου, την οποία δεν την αντιλαμβάνεστε αλλιώς. Χάρη στη συνεισφορά του ήπιου υβριδικού συστήματος, η κατανάλωση σε αστικό περιβάλλον μπορεί να περιοριστεί λίγο πάνω από τα 6 λτ./100 χλμ., ενώ στην δοκιμή μας η τιμή διαμορφώθηκε στα 6,5 – 6,7 λτ./100 χλμ. (ένδειξη από το όργανο μέτρησης του αυτοκινήτου).

Στους επαρχιακούς δρόμους το i30 παραμένει ουδέτερο σε αντιδράσεις. Η ρύθμιση της ανάρτησης (ημιάκαμπτος άξονας πίσω) «κοιτάζει» προς την άνεση παρά στα sportive χαρακτηριστικά. Τα καθίσματα είναι ξεκούραστα και συμβάλουν στην γενικότερη πολύ καλή εικόνα. Παρά τον ημιάκαμπτο άξονα και το 45άρι προφίλ των 17άρηδων τροχών, η απόσβεση είναι αποτελεσματική, και μόνο οι εντονότερες εγκάρσιες κακοτεχνίες του οδοστρώματος θα γίνουν αντιληπτές. Το τιμόνι διατηρεί τον οικογενειακό του χαρακτήρα (δεν μας ενθουσίασε με την αίσθησή του) αν και στο Sport πρόγραμμα οδήγησης γίνεται πιο βαρύ.

Συμπέρασμα

To i30 εκσυγχρονίζεται και εναρμονίζεται απόλυτα με την (ήπια) υβριδική εποχή, χωρίς να χάνει κάποιο από τα ήπια, ουδέτερα και ποιοτικά χαρακτηριστικά του. Σε αυτά προσθέστε την μοντέρνα εμφάνιση, την οικονομία καυσίμου και την ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική της εταιρίας και θα καταλάβετε γιατί το Hyundai i30 είναι ψηλά στη λίστα επιλογών των υποψήφιων αγοραστών.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Hyundai i30 1.0 lt Turbo 48V Hybrid 7-DCT

Κινητήρας: 998cc
Ισχύς: 120 PS/6.000 rpm
Ροπή: 172 Nm/4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 11,2 sec
Τελική ταχύτητα: 196 km/h
Μέση κατανάλωση (/100 km): 5,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 118 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.340 x 1.795 x 1.455 mm
Μεταξόνιο: 2650 mm
Βάρος: 1365 kg
Χώρος αποσκευών: 395lt
Τιμή: Από 18.190 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

Στην Ελλάδα το ανανεωμένο Hyundai i30 (+τιμές)

Νέο Hyundai i30 N με απόδοση έως και 280 ίππους (+video)

Το ανανεωμένο Hyundai i30 N δοκιμάζεται στο “Ρίνγκ”

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto