Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ford Kuga Plug-in hybrid

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr), Φωτογραφίες Γιώργος Σβολόπουλος

Το Ford Kuga PHEV «πατά» στην επιτυχημένη συνταγή των συμβατικών εκδόσεων και ταυτόχρονα υπόσχεται «πράσινες» και οικονομικές μετακινήσεις.

Αποφασισμένη να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα και να βάλει το δικό της λιθαράκι στην οικοδόμηση ενός βιώσιμου πλανήτη, η Ford δεν άργησε να προβεί στις σχετικές ανακοινώσεις: Μέχρι το 2030, όλα τα μοντέλα της στην Ευρώπη θα είναι ηλεκτρικά. Χωρίς περιθώρια για χρονοτριβή, η ηλεκτρική επέλαση ξεκίνησε με «σημαιοφόρο» την Mustang Mach-E, που έχει πατήσει ήδη ελληνική άσφαλτο.

Προτού, ωστόσο, λανσάρει το πρώτο μηδενικών ρύπων μοντέλο της, είχε φροντίζει να προλειάνει το έδαφος με το Ford Kuga plug-in hybrid. Όχι, η τρίτη γενιά του μικρομεσαίου της SUV δεν έχει αμιγώς ηλεκτρική υπόσταση, αλλά ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρείας στη Γηραιά Ήπειρο που έμπαινε στην πρίζα. Ακόμα και αν το ηλεκτρικό μοτέρ συνυπάρχει με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Το Ford Kuga PHEV, λοιπόν, «παντρεύει» δύο κόσμους. Και  ταυτόχρονα μετριάζει την ανασφάλεια του Έλληνα οδηγού που διστάζει να «αγκαλιάσει» την 100% ηλεκτρική ενέργεια, αποθαρρυμένος από το –προς το παρόν- υποανάπτυκτο δίκτυο υποδομών φόρτισης και τις τσιμπημένες τιμές των σχετικού τύπου μοντέλων.

Προτού, όμως, αποκωδικοποιήσουμε την αρχιτεκτονική του και μοιραστούμε τις εντυπώσεις μας πίσω από το τιμόνι, πρέπει να αναφέρουμε πως το Kuga συνιστά το πιο εξηλεκτρισμένο όχημα της Ford. Διότι δίπλα στις diesel και βενζίνης, υπάρχουν ήπια υβριδικές, full hybrid, και plug-in υβριδικές εκδόσεις που υπόσχονται χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων.

Ποιο είναι συνολικά το πιο προικισμένο με ταλέντο; Με 225 ίππους, εκπομπές CO2 μόλις 29 γρμ./χλμ. και ονομαστική κατανάλωση 1,4 λτ./100 χλμ., το Kuga PHEV κατοχυρώνει επάξια τον άτυπο αυτόν τίτλο.

Προσθέστε πως το μοντέλο εμπίπτει στα κριτήρια του τελευταίου φορολογικού νομοσχεδίου (CO2 έως 50 γρμ./χλμ. και ΛΤΠΦ έως 40.000 ευρώ) για μηδενικό φόρο εταιρικής χρήσης και ταυτόχρονα απαλλάσσεται από την πληρωμή τελών κυκλοφορίας.

Κινητήρας – Κατανάλωση καυσίμου

Η αρχιτεκτονική του κινητήριου συνόλου είναι αρκετά απλή. Κάτω από το καπό εδρεύει ένας τετρακύλινδρος κινητήρας (Duratec) 2,5 λτ. των 152 PS που λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Atkinson. Το «παρών» δίνει και ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 132 PS, ο οποίος αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4 kWh, τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο της καμπίνας. Συνδυαστικά παράγονται 225 PS, ενώ για τη μετάδοση της κίνησης στους μπροστινούς τροχούς φροντίζει ένα κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, CVT.

Ένα από τα μεγάλα προσόντα του μοντέλου είναι πως μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά, χωρίς να σπαταλήσει σταγόνα βενζίνης. Σύμφωνα με τη Ford, με μια φόρτιση μπορούν να καλυφθούν πάνω από 56 ηλεκτρικά χιλιόμετρα. Με συνετή οδήγηση και επωφελούμενο από το πολύ καλό σύστημα ανάκτησης ενέργειας, το συγκεκριμένο νούμερο δεν είναι δύσκολο να επιτευχθεί. Μπορεί, μάλιστα, και να ξεπεραστεί, εφόσον ο οδηγός… πατάει συχνά το κουμπί “L” στο κέντρο του περιστροφικού διακόπτη του CVT. Σε αυτή την περίπτωση η ανάκτηση γίνεται πιο έντονη και η φόρτιση της μπαταρίας επιταχύνεται.

Μιας και αναφερθήκαμε στη φόρτιση, αυτή γίνεται μέσω υποδοχής στο εμπρός φτερό, στην πλευρά του οδηγού. Σε οικιακή πρίζα το «γέμισμα» δεν θα απαιτήσει περισσότερες από έξι ώρες, ενώ σε ταχυφορτιστή ο χρόνος μειώνεται στις τρεισήμισι. Πρακτικά, εφόσον το Kuga χρησιμοποιείται για τη διεκπεραίωση των καθημερινών υποχρεώσεων, δύο φορτίσεις εβδομαδιαίως ίσως αποδειχθούν υπεραρκετές, λησμονώντας τι εστί πρατήριο καυσίμου.

Οι επισκέψεις στο τελευταίο αποδεικνύονται κατά πολύ αραιωμένες και εφόσον είστε φαν των εκδρομών, όπου ο βενζινοκινητήρας θα… μπει αναπόφευκτα στο παιχνίδι. Μπορεί το 1,4 λτ./100 χλμ. που «δίνει» η εταιρεία να είναι επί του πρακτέου ανέφικτο, τα 4,4 λτ., που καταγράψαμε, όμως, σε μεικτό κύκλο μόνο χαμόγελα χαρίζουν στο τέλος της ημέρας. Σημειώστε, πως η μπαταρία ουδέποτε «αδειάζει», με την ανάκτηση ενέργειας να φροντίζει για τη συνεχή επανατροφοδότησή της.

Αυτός που κρατάει την «μπαγκέτα», καθορίζοντας το πώς θα χρησιμοποιηθεί η ηλεκτρική ενέργεια είναι ο οδηγός, μέσω τεσσάρων προγραμμάτων, επιλέξιμων μέσω μπουτόν στη βάση της κεντρικής κονσόλας: To EV Auto σηματοδοτεί την ταυτόχρονη λειτουργία των δύο μοτέρ, το EV Now για κίνηση αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, το EV Later για παροπλισμό του ηλεκτροκινητήρα και αποθήκευση ενέργειας για μετέπειτα χρήση και το EV Charge, όπου ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται για τη φόρτιση της μπαταρίας. Ο οδηγός μπορεί να ενημερώνεται για τη ροή ενέργειας μέσω της οθόνης για το σύστημα πολυμέσων.

Φυσικά, δεν απουσιάζουν και τα «παραδοσιακά» – πέντε (5) σε αριθμό – προφίλ οδήγησης (Normal, Eco, Sport, Deep Snow/Sand) που παραμετροποιούν την απόκριση του βενζινοκινητήρα, το βάρος του τιμονιού και τον βαθμό εμπλοκής του ESP.

Στον δρόμο

Όπως προαναφέραμε, οι 225 ίπποι αναδεικνύουν το Kuga PHEV στο ισχυρότερο της γκάμας. Τα 9,4 δλ., ωστόσο, που απαιτούνται για το 0-100 χλμ./ώρα, είναι περισσότερα απ’ όσα χρειάζεται η diesel έκδοση των 2,0 λτ. με τα 190 PS. «Υπαίτιο» για αυτή την απόκλιση φυσικά είναι το επιπλέον βάρος που προσθέτει η ηλεκτρική τεχνολογία. Η plug-in υβριδική εκδοχή ζυγίζει 1.844 κιλά, όταν στην εισαγωγική με τον 1.500αρη EcoBoost και στη diesel των 2,5 λτ., ο δείκτης της ζυγαριάς καταλαγιάζει στα 1.564 και 1.735 κιλά αντίστοιχα.

Στην πράξη, η επιτάχυνση του Kuga PHEV δεν θα σας «κολλήσει» στις πλάτες των καθισμάτων, ούτε το CVT θα παρέχει το ακαριαίο kickdown. Πρόκειται, όμως, για ένα ισχυρό μοντέλο που κινείται θαρραλέα και με αυτοπεποίθηση, επιδεικνύει γραμμική λειτουργία σε όλο το φάσμα περιστροφής και αναπτύσσει άκοπα μεγάλες ταχύτητες. Επίσης, κινούμενοι εντός της πόλης, δύσκολα θα ακούσετε τη «φωνή» του θερμικού μοτέρ, ενώ σε μεγάλα ταξίδια, η πολύ καλή ηχομόνωση και η ποιοτική κύλιση δεν θα διαταράξει την ηρεμία των επιβατών.

Η εξηλεκτρισμένη φύση του, και το αυξημένο βάρος δεν επηρεάζει την άρτια οδική συμπεριφορά που χαρακτηρίζει τις συμβατικές εκδόσεις του μικρομεσαίου SUV. Με σύμμαχο τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης στην έκδοση ST-Line X (η μόνη διαθέσιμη για το Kuga PHEV στην Ελλάδα), και τη μικρότερη απόσταση από το έδαφος συγκριτικά με τις συμβατικές παραλλαγές (160 χλστ. αντί 191), τα έξτρα κιλά αντισταθμίζονται. Στις ανοιχτές στροφές, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά, οι κλίσεις του αμαξώματος περιορισμένες και η απόκριση του γεμάτου πληροφόρηση τιμονιού ταχύτατη και ακριβής. Υποστροφικές τάσεις θα εμφανιστούν μόνο στην υπερβολή, χωρίς, όμως, να τρομάξουν.

Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, δεν λειτουργεί εις βάρος της άνεσης, με το Kuga να στρογγυλεύει τη συντριπτική πλειονότητα των ανωμαλιών του οδοστρώματος.

Design και εσωτερικό

Σε επίπεδο εμφάνισης, το Kuga PHEV προσφέρεται στην έκδοση ST-Line X που αποπνέει αθλητικότητα και δυναμισμό, χάρη στις ζάντες ελαφρού κράματος 18” σε Rock Metallic, τους προφυλακτήρες και τις ποδιές στο χρώμα του αμαξώματος, την αεροτομή, τον πίσω διαχύτη και τη διπλή απόληξη της εξάτμισης.

Στην καμπίνα, έχει διατηρηθεί η ευρυχωρία που χαρακτηρίζει τα υπόλοιπα Kuga. Καθοριστική είναι η συμβολή των συρόμενων πίσω καθισμάτων που προσφέρουν περισσότερο χώρο για τα πόδια των επιβατών στη γαλαρία και αυξομειώνουν τη χωρητικότητα του πορτπαγκάζ. Η τελευταία κυμαίνεται μεταξύ 411-581 λτ., ελαφρώς μειωμένη (ελέω μπαταρίας) συγκριτικά με τις συμβατικές εκδόσεις (475 – 645 λτ.).

Για την αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού και οχήματος φροντίζει ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3”, αλλά και οθόνη αφής 8,0” του συστήματος πολυμέσων SYNC 3, που μέσα στην πληθώρα πληροφοριών θα σας προσφέρει χρήσιμα στοιχεία και για την υβριδική λειτουργία του συστήματος πρόωσης.

Το Ford Kuga PHEV, τέλος, εφοδιάζεται με μια πλήρη παλέτα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης, που περιλαμβάνει αυτόματο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης Active Park Assist 2, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και αναγνώριση πινακίδων οδικής σήμανσης.

Συμπέρασμα

Το plug-in υβριδικό Kuga έχει κληρονομήσει όλα τα «ατού» των συμβατικών εκδόσεων (ευρυχωρία και κορυφαία οδική συμπεριφορά), και ταυτόχρονα σερβίρει αθόρυβες, «πράσινες» και εν τέλει οικονομικές μετακινήσεις. Ακόμα και αν δεν το… συνδέετε συχνά με την πρίζα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά  – Ford Kuga PHEV
Συνδυασμένη ισχύς/ ροπή: 225 PS/- Nm
Κινητήρας: Βενζίνης 2.500 cc 152 PS, εμπρός ηλεκτρικό μοτέρ 130 PS, μπαταρία 14,4 kWh
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο eCVT
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 9,2 δλ.
Τελική ταχύτητα: 200 χλμ./ώρα
Αυτονομία: 56 χλμ.
Μέση κατανάλωση: 1,4 lt/100 km (δική μας: 4,4 λτ./100 χλμ.)
Εκπομπές CO2: 32 γρμ./χλμ. (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.614 x 1.883 x 1.680 mm
Μεταξόνιο: 2675 mm
Βάρος: 1844 kg
Χώρος αποσκευών: 411-581 λτ. (με αναδίπλωση πίσω καθισμάτων: 1.481 λτ.)
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: Από 45.715 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το αμιγώς ηλεκτρικό επαγγελματικό Ford F-150 είναι πραγματικά φτηνό
Crossover το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της συνεργασίας Ford-VW
Ford Maverick: Ο αντίπαλος του Hyundai Santa Cruz (video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto