Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Fiat 500e cabrio (42 kWh)

Ελλάδα 8:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Fiat 500e cabrio (42 kWh)

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Fiat 500e cabrio (42 kWh)

ΔΟΚΙΜΕΣ

H Fiat κέρδισε το κοινό και τους ειδικούς του χώρου, λανσάροντας το νέο ηλεκτρικό 500, το οποίο φέρει φουτουριστικά στοιχεία και χαρακτηριστικά από τη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Advertisement
Advertisement

Το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 είναι ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο, παρόλο που δείχνει ίδιο με το συμβατικό 500, με το τελευταίο να συνεχίζει να πωλείται κανονικά ταυτόχρονα με την ηλεκτρική εκδοχή του.

Το νέο 500e κατασκευάστηκε από “λευκό χαρτί” και πατάει επάνω σε νέα πλατφόρμα, κρατώντας φυσικά τη θρυλική σιλουέτα του μοντέλου ανέπαφη. Σκοπός του είναι να παρέχει άνετες, αθόρυβες αστικές μετακινήσεις, προσφέροντας στυλ, προηγμένα συστήματα υποβοήθησης και εξαιρετικές λύσεις συνδεσιμότητας. Βέβαια, δεν λείπουν οι ιδιαίτερες πινελιές, που είναι άλλωστε και το “αλατοπίπερο” στην επιτυχία ενός αυτοκινήτου.

Advertisement
Advertisement

Ένα από τα στοιχεία που κάνει το νέο Fiat 500e να ξεχωρίζει είναι ότι είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης με 3 διαφορετικά αμαξώματα, χωρίς όμως να μεταβάλλονται οι διαστάσεις σε κανένα από αυτά. Μεγάλο ενδιαφέρον, προκαλεί η έκδοση 3+1, η οποία έρχεται με μία ακόμα πόρτα, από την πλευρά του συνοδηγού και ανοίγει αντικριστά από τη μπροστινή, διευκολύνοντας την επιβίβαση και αποβίβαση των πίσω επιβατών. Παράλληλα, υπάρχει η κλασική hatchback βερσιόν και φυσικά το σικάτο cabriolet. Η τελευταία είναι και αυτή που βρέθηκε στα χέρια μας και τη δοκιμάσαμε επί ελληνικού εδάφους για αρκετά χιλιόμετρα.

Τόσο ίδιο, αλλά και τόσο διαφορετικό
Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι παρά το ότι η σιλουέτα του ηλεκτρικού μοντέλου είναι ίδια με αυτή του θρυλικού 500, τα μοναδικά στοιχεία που πρόσθεσαν οι σχεδιαστές το κάνουν τόσο διαφορετικό. Ξεκινώντας από το εμπρός τμήμα, στο κέντρο της “κλειστής” γρίλιας δεσπόζει το 500, αναδεικνύοντας περήφανα το ρίζες του, αφαιρώντας το λογότυπο της ιταλικής μάρκας. Ακριβώς από κάτω, η κυψελωτή επιφάνεια δημιουργεί ένα όμορφο και χαμογελαστό σύνολο. Αναμφίβολα, τα φωτιστικά σώματα είναι αυτά που μαγνητίζουν το βλέμμα των περαστικών, με τους ξεχωριστούς δακτυλίους τύπου LED να ενισχύουν την κομψότητα του μοντέλου.

Advertisement

Κοιτώντας το προφίλ, αντιλαμβανόμαστε αμέσως ότι δεν υπάρχουν πλέον κλασικές χειρολαβές που εξέχουν από το αμάξωμα, Τη θέση τους πήραν ειδικές εσοχές, όπου εσωτερικά υπάρχουν διακόπτες για να ανοίγουν τις πόρτες. Από την άλλη, τα πλαϊνά φλας εξέχουν πολύ από το αμάξωμα, δημιουργώντας μια διαφορετική πινελιά στο 500e.

Advertisement

Στην έκδοση Icon, το 500e προσφέρεται στάνταρ με 16 ιντσών τροχούς, αλλά το αυτοκίνητο δοκιμής πατάει επάνω σε 17 ιντσών δίχρωμες ζάντες αλουμινίου (+500 ευρώ), με τη σχεδίασή τους να θυμίζουν αυτές του Riva. Στο πίσω μέρος συναντάμε το λογότυπο της μάρκας, καθώς και το 500e, ενώ ακολουθεί την ίδια κομψή φιλοσοφία με φανάρια με μοναδικά γραφικά. Η οροφή το 500e cabrio δεν διαφέρει από το απλό 500 cabrio, η οποία μπορεί να ανοίξει μόνο το επάνω μέρος και αναδιπλώνεται μέχρι το πίσω τμήμα, όπου βρίσκει τη θέση του επάνω από την μικρή 5η πόρτα του πορτ-μπαγκάζ.

Advertisement

Μοναδικό εσωτερικό
Μπαίνοντας στο εσωτερικό, υποδεχόμαστε μια μοναδική εικόνα, ενώ οποιαδήποτε σύνδεση με το απλό πεντακοσαράκι… “φεύγει” από το παράθυρο (ή από την οροφή). Οι Ιταλοί έβαλαν φαντασία και σχεδίασαν κάτι μοναδικό, μόνο για το 500e. Ξεκινώντας από το μοντέρνο δερμάτινο τιμόνι, φέρει στο κέντρο του το λογότυπο “500”, ενώ ακριβώς πίσω του υπάρχει (στάνταρ για όλες τις εκδόσεις) ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών με όλες τις σημαντικές πληροφορίες που θέλει ο οδηγός να έχει σε πρώτο πλάνο. Αυτό που ίσως μπορούμε να πούμε ότι θυμίζει λίγο από το γνώριμο 500 είναι το μεσαίο τμήμα του ταμπλό που έρχεται στην ίδια απόχρωση με το υπόλοιπο αμάξωμα, αλλά και πάλι λείπει η σφραγίδα στη δεξιά πλευρά. Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι μεν σκληρά ωστόσο έχουν μια premium αίσθηση.

Κεντρική οθόνη και συνδεσιμότητα
Στο κέντρο εντυπωσιάζει η μεγάλη οθόνη αφής 10,25 ιντσών, που “τρέχει” το γνωστό UConnect με σημαντικές επεμβάσεις στο layout. Σε αυτό το σημείο να σημειώσουμε, ότι για πρώτη φορά συναντάμε στο απλό 500ράκι χειριστήρια πίσω από το τιμόνι για τον διαχείριση της έντασης του ηχοσυστήματος. Το infotainment εξοπλίζεται με έναν ικανό επεξεργαστή, χωρίς να χρονίζει σε πολύ υψηλές ταχύτητες, αλλά δεν δημιουργεί ενοχλητικά κολλήματα κατά τη χρήση της οθόνης. Η ασύρματη σύνδεση με το σύστημα επιτρέπει και τη χρήση Mirroring. Κοινώς: ξεχάστε τα καλώδια για τη χρήση του Apple CarPlay και του Android Auto.

Ακριβώς από κάτω υπάρχουν φυσικά κουμπιά για τον έλεγχο του διζωνικού κλιματισμού και πιο κάτω συναντάμε το charging pad, όπου γίνεται δυνατή η φόρτιση οποιουδήποτε smartphone ασύρματα (εφόσον το τελευταίο το υποστηρίζει). Είναι κρίμα όμως που συνήθως σκεπάζεται το όμορφο σχέδιο της ιταλικής πόλης από μεγάλα κινητά τηλέφωνα και δεν είναι πάντα ορατό. Τέλος, τα μπουτόν κίνησης είναι διακριτικά τοποθετημένα στη σειρά, χωρίς να ενοχλούν ή να καταλαμβάνουν χώρο.

Πινελιές διαφορετικότητας
Ακόμα ένα στοιχείο που κάνει θετική εντύπωση στο νέο Fiat 500e είναι ο ηλεκτρικός τρόπος ανοίγματος της πόρτας, μιας και χρειάζεται να πατηθεί μόνο ένα μπουτόν για να γίνει κάτι τέτοιο εφικτό. Βέβαια, για θέματα ασφαλείας, τοποθετήθηκε στο κάτω μέρος και ένας “μηχανικός” τρόπος, ώστε να αποβιβαστείτε σίγουρα από το εσωτερικό, ότι και να συμβεί. Μια ακόμα πινελιά αλά ιταλικά, βρίσκουμε μέσα στη χειρολαβή, όπου εσωτερικά απεικονίζεται ένα 500 παλιάς εποχής και δίπλα του “MADE IN TORINO”.

Όσο χώρο χρειάζεστε
Οι διαστάσεις του Fiat 500e έχουν παραμείνει μικρές, μιας και πρόκειται για ένα ηλεκτρικό city car. Τα 3,63 μέτρα μήκος και τα 1,68 μέτρα πλάτος έχουν τη δυνατότητα να φιλοξενήσουν στο εσωτερικό τους 4 ενήλικες, ενώ το πίσω διαιρούμενο κάθισμα (50:50) μπορεί να αναδιπλωθεί, για να προσφέρει ακόμα περισσότερο χώρο από τα 185 λίτρα που διαθέτει το πορτ-μπαγκάζ. Τα εμπρός καθίσματα είναι αναπαυτικά και ανάμεσά τους υπάρχει μια πλατφόρμα, όπου φιλοξενεί μια “κρυφή” ποτηροθήκη, ένα περιστροφικό κουμπί για την ένταση του ηχοσυστήματος και τον διακόπτη με τα διαφορετικά προφίλ οδήγησης.

3 προγράμματα οδήγησης
Τα τρία προγράμματα λειτουργίας είναι τα εξής: Στο πρόγραμμα Normal, το αυτοκίνητο μπορεί να οδηγηθεί όπως ένα συμβατικό όχημα. Η ροπή είναι άμεσα διαθέσιμη και προσφέρει την καλύτερη δυνατή επιτάχυνση. Στο πρόγραμμα Range, το νέο 500e μπορεί να οδηγηθεί με μόνο ένα πεντάλ, αυτό του “γκαζιού”. Όταν ο οδηγός το αφήνει, πραγματοποιείται η μέγιστη ανάκτηση ενέργειας επομένως το αυτοκίνητο φρενάρει έως το σημείο της ακινητοποίησης. Αυτό το πρόγραμμα είναι ιδανικό για κίνηση σε αστικό περιβάλλον, τόσο σε επίπεδο ευκολίας όσο και σε επίπεδο οικονομίας ενέργειας. Τέλος, το πρόγραμμα Sherpa χρησιμοποιείται όταν η διαθέσιμη ενέργεια είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Το αυτοκίνητο προσαρμόζει τη λειτουργία του και προτείνει στον οδηγό τη βέλτιστη διαδρομή ώστε να φτάσει στον προορισμό του με βάση τη διαθέσιμη αυτονομία.

Πηγή του… καλού!
Η πηγή τροφοδότησης του νέου Fiat 500e είναι ένας ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος προσφέρεται είτε με απόδοση 95 ίππων είτε με 118 ίππων και με μπαταρία 23,8 kWh και 42 kWh αντίστοιχα. Ουσιαστικά αυτό σημαίνει ότι ο υποψήφιος αγοραστής θα χρειαστεί να επιλέξει ανάμεσα σε ένα ηλεκτρικό 500 με 180 km ή με 320 km αυτονομίας. Το “δικό” μας 500e Cabrio εφοδιάζεται με τη μεγάλη μπαταρία συνεπώς είχαμε να “ξοδέψουμε” -σύμφωνα με την εταιρεία- έως και 320 χιλιόμετρα. Πρακτικά, η τιμή αυτή είναι μπορεί να την πλησιάσει κανείς, μάλιστα εφόσον κινείστε εντός αστικού φόντου. Εκεί, μπορεί να ξεπεράσει και τα 460 χιλιόμετρα, χάρη στην ανάκτηση ενέργειας.

Φόρτιση
Η ροπή των 220 Nm είναι σαφώς εκρηκτική λόγω της ηλεκτρικής φιλοσοφίας του
και ειδικά που στην περίπτωση μας το αυτοκίνητο ζυγίζει μόλις 1.330 κιλά. Το λιλιπούτειο μοντέλο μπορεί να εκτοξευτεί από στάση και να φτάσει τα πρώτα 50 χλμ./ώρα σε μόλις 3,1 sec! Όσο για τα πρώτα 100 χλμ.ώρα, χρειάζεται 9 sec. Όσο για τη μέγιστη ταχύτητα, αυτή έχει περιοριστεί στα 150 χλμ./ώρα για να προστατέψει την ιόντων-λιθίου μπαταρία των 42 kWh. Αυτή χρειάζεται σχεδόν 15 ώρες για να φορτιστεί πλήρως (0-100%) από μια παραδοσιακή πρίζα (2,3 kW), ωστόσο ο χρόνος αυτός μειώνεται στις 4 ώρες και 15 λεπτά, εάν το 500e. συνδεθεί σε ένα wallbox 11 kWh. Σε μόνο 35 λεπτά μπορεί να φτάσει το επίπεδο μπαταρίας 80% από το μηδέν μέσω ενός ταχυφορτιστή 85 kW.

Ένα κλασικό 500ράκι
Στον δρόμο το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 δεν απέχει καθόλου από τη συμπεριφορά που έχουμε συνηθίσει από την έκδοση με τους θερμικούς κινητήρες. Η ψηλή θέση οδήγησης χαρίζει μια επιπλέον σιγουριά στον οδηγό, μιας και μπορεί να ελέγχει πιο εύκολα τον περίγυρο, ενώ η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου με ιδιαίτερη μαεστρία, χωρίς να επιδρούν αρνητικά τα ελαστικά με χαμηλό προφίλ (45). Το επιπλέον βάρος του ηλεκτρικού συστήματος (+300 κιλά περίπου) είναι αισθητό, αλλά με ένα απαλό πάτημα του δεξιού πεντάλ… “χάνονται” ως δια μαγείας. Ο οδηγός νιώθει ευχάριστα πίσω από το τιμόνι και απολαμβάνει την ήσυχη οδήγηση, αλλά στην cabrio έκδοση, κάποιοι θόρυβοι από το περιβάλλον διαπερνούν πιο εύκολα την μαλακή κουκούλα. Αλλά ούτε αυτοί είναι ικανοί για να χαλάσουν την όμορφη ατμόσφαιρα που υπάρχει εντός της καμπίνας.

Οι Ιταλοί σε εκπλήσσουν
Ακόμα, γνωρίζατε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
κάνουν έναν… αδιάφορο θόρυβο, έτσι ώστε να γίνουν αντιληπτά κυρίως από τους πεζούς; Η Fiat όμως ήθελε να διαφέρει, γι’αυτό και κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου και όταν αυτό φτάσει περίπου τα 20 χλμ./ώρα, ένα μεγαφωνάκι παίζει ένα μικρό μέρος της μελωδίας του Nino Rota, την οποία είχε γράψει για την ταινία Amarcord. Εξαιρετική ηχητική πινελιά από τους Ιταλούς, αλλά ως άπληστα όντα που είμαστε, θα θέλαμε αυτή η μελωδία να είχε μεγαλύτερη διάρκεια και να έπαιζε κάθε φορά που το 500 κυκλοφορούσε με πολύ χαμηλές ταχύτητες. Αξίζει να σημειωθεί και μια πρωτιά στην κατηγορία. Είναι η δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, χαρακτηριστικό που έγινε εφικτό χάρη στην εφαρμογή μιας σειράς προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS). Η Fiat εξοπλίζει το μικρό ηλεκτρικό 500 και με πολλά συστήματα ασφαλείας όπως είναι Urban Blind Spot, Intelligent Speed Assist και το 360ο Drone View, το οποίο απεικονίζει στην οθόνη το αυτοκίνητο σαν να το παρακολουθεί… ένα drone από ψηλά! Η εγγύηση της μπαταρίας είναι για 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα.

Τιμούλα για αυτό το icon;
Το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 αποτελεί ένα icon και αυτό δεν αλλάζει κάτι, παρόλο που κάτω από το καπό φωλιάζει ένας ηλεκτροκινητήρας. Αντιθέτως, μπαίνει ακόμα πιο “βαθιά” στην τάση της εποχής με τη σιλουέτα ενός θρύλου, ξεχωριστές πινελιές που το κάνουν να διαφέρει και προηγμένη τεχνολογία. Σε αυτό το πακέτο συμπληρώστε και την επιλογή διαφορετικών αμαξωμάτων και μπαταριών. Ουσιαστικά η Fiat σας το κάνει εύκολο να βρείτε ακριβώς αυτό που χρειάζεστε και σας το προσφέρει από 18.970 ευρώ. Είναι το πιο προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο αυτή τη στιγμή στη χώρα μας και φέρει… βαριά ιστορία. Το αυτοκίνητο δοκιμής, Fiat 500e cabrio στην έκδοση Icon και με την 42 kWh μπαταρία φτάνει τα 26.669 ευρώ. Όλες οι παραπάνω τιμές έχουν υπολογιστεί με την κρατική επιδότηση και την απόσυρση παλιότερο αυτοκίνητο.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ηλεκτροκινητήρας: 87 kW
Ισχύς: 118 PS
Ροπή: 220 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9 sec
Τελική ταχύτητα: 150 km/h
Εκπομπές CO2: 0 gr
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.632 x 1.683 x 1.527 mm
Μεταξόνιο: 2.322 mm
Βάρος: 1.330 kg
Χώρος αποσκευών: 185 lt
Τιμή: Από €18.970 (με κρατική επιδότηση+ απόσυρση) – Αυτοκίνητο δοκιμή: €26.669 με κρατική επιδότηση+απόσυρση.

Διαβάστε επίσης:
Ήρθε στην Ελλάδα το ανανεωμένο Fiat Panda (+τιμές)
Όλες οι εκδόσεις του ηλεκτρικού Fiat 500 (video)
Οι τιμές των νέων Fiat Tipo και Tipo Cross