ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Fiat 500 Hybrid

Ελλάδα 23:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πρώτη δοκιμή: Fiat 500 Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Fiat 500 Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με στυλ, σχήμα που ξεχωρίζει και παραμένει μοντέρνο, το 500 Hybrid ανοίγει το δρόμο για τη Fiat προς την ηλεκτροκίνηση, με ένα νέο κινητήρα 1.000 κ.εκ. και μία ήπια μορφή υβριδικού συστήματος. Το αποτέλεσμα, είναι οι μειωμένοι ρύποι (δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας) αλλά και η χαμηλή κατανάλωση.

Advertisement
Advertisement

 

Μην ψάξετε καλώδια και πρίζες για φόρτιση μπαταρίας, ούτε για αυτονομία με ηλεκτροκίνηση. Η Fiat επέλεξε τον δρόμο της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας δίνοντας μία  βοήθεια, στον τρικύλινδρο 1.000 κ.εκ. κινητήρα. Σκοπός της είναι  να διατηρήσει την κατανάλωση καυσίμου και τους ρύπους σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Το σημαντικότερο είναι, πως όλα τα παραπάνω, γίνονται χωρίς να επηρεάζεται η λειτουργία του, χωρίς να αντιλαμβάνεστε το οτιδήποτε και με μόνη ένδειξη μίας γραφικής παράστασης στην οθόνη του πίνακα οργάνων.

Advertisement
Advertisement

Εν αρχή είναι το στυλ

Οι Ιταλοί παραδοσιακά διακρίνονται για το στυλ τους, έτσι η είσοδος στην νέα εποχή με τα υβριδικά/ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιβάλλεται να είναι διαφορετική. Το 500 διακρίνεται για το νεανικό και μοναδικό του στυλ και στη Fiat αποφάσισαν να περάσουν στην υβριδική εποχή κάνοντας επίδειξη τεχνογνωσίας με το Ιταλικό τρόπο, δηλαδή με ένα ραμμένο κοστούμι πάνω του. Διαφορές στο σχήμα δεν υπάρχουν παρά μόνο λεπτομέρειες, οι οποίες το κάνουν ξεχωριστό Η έκδοση του λανσαρίσματος ονομάζεται «Launch Edition» και ξεχωρίζει από το «Dewprop Green» χρώμα. Παράλληλα, ευδιάκριτα είναι τα χαρακτηριστικά Hybrid στο πίσω μέρος που φανερώνουν την ταυτότητα του, αλλά και το λογότυπο «H» στη μεσαία κολώνα.

Advertisement

Ο οικολογικός και ιδιαίτερος χαρακτήρας του μοντέλου αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο από το γεγονός ότι οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι κατασκευασμένες από ένα συνθετικό ύφασμα που κατασκευάζεται από ανακυκλωμένο πλαστικό. Το οποίο μάλιστα προέρχεται κατά 10% από τη θάλασσα και 90% από τη στεριά. Η υφή του θυμίζει ύφασμα καλής ποιότητας και όχι συνθετικό πλαστικό. Δεν ενοχλεί στις υψηλές θερμοκρασίες και στην πολύωρη παραμονή στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το χρώμα του είναι ιδιαίτερο και δίνει επιπλέον φως στο εσωτερικό του 500. Μιλώντας για φως η γυάλινη οροφή (στον έξτρα εξοπλισμό) συμβάλει με τον καλύτερο τρόπο σε αυτό. Δύο ενήλικες και δύο παιδιά θα ζήσουν άνετα μαζί του, ενώ τέσσερις ενήλικες θα μετακινηθούν εντός και εκτός πόλης (με κάποιες παραχωρήσεις) .

Τα συστατικά του Υβριδικού συστήματος

Advertisement

Το 500αράκι εφοδιάζεται με ένα mild hybrid σύστημα, το οποίο συνδυάζει ένα 3κύλινδρο κινητήρα 1.000 κ.εκ. με έναν ηλεκτροκινητήρα 12V (σύστημα μίζα/γεννήτρια) που τροφοδοτείται από μπαταρία λιθίου. Κάτω από το κάθισμα του οδηγού, υπάρχει μια μπαταρία 12 volt, η οποία φορτίζεται όταν επιβραδύνετε μέσω μιας γεννήτριας εκκίνησης ιμάντα.

Τo μοτέρ εσωτερικής καύσης, είναι εντελώς νέο. Ανήκει στην οικογένεια HyFly και έχει σχεδιαστεί-εξελιχθεί για το 500 και το Panda και τις ανάγκες της ευρωπαϊκής αγοράς. Ο 1.000άρης κινητήρας αποδίδει 70 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 92 Nm ροπής, κάνοντας χρήση συνεχούς μεταβαλλόμενου χρονισμού. Ιδιαίτερα υψηλή είναι η σχέση συμπίεσης (12:1) με στόχο την βέλτιστη θερμοδυναμική απόδοση. Ακόμα ένα στοιχείο που διακρίνει τον συγκεκριμένο κινητήρα είναι το χαμηλό του βάρος, το οποίο αγγίζει μόλις τα… 77 κιλά.

Advertisement

Το σύστημα BSG (Belt-Driven Starter Generator Σύστημα Εκκίνησης/Γεννήτριας με Ιμάντα) είναι τοποθετημένο απευθείας επάνω στον κινητήρα και μέσα από  την διαδικασία της ανάκτησης αποθηκεύει ενέργεια στην μπαταρία που βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Η μπαταρία ενισχύει τον κινητήρα κατά την εκκίνηση, αλλά και στην επιτάχυνση, ενώ υπάρχει η δυνατότητα απενεργοποίησης του συστήματος έως τα 30 χλμ./ώρα επιλέγοντας τη «νεκρά» στο κιβώτιο. Όταν το αυτοκίνητο κινείται με απενεργοποιημένο τον κινητήρα, η έξτρα αυτή μπαταρία τροφοδοτεί όλα τα υπόλοιπα συστήματα του αυτοκινήτου εξασφαλίζοντας το επιθυμητό επίπεδο άνεσης και ασφάλειας με μηδενική κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων. Μάλιστα, το 500, είναι σύμφωνο με τα νεότερα και αυστηρά όρια Euro6D Final. Με εκπομπές ρύπων 88 γρ./χλμ. έχει την κορυφαία τιμή στην κατηγορία και δεν «πληρώνει» τέλη κυκλοφορίας.

Στην αποδοτικότερη λειτουργία του κινητήρα συμβάλλει και το νέο σύστημα μετάδοσης, το οποίο περιλαμβάνει ένα καινούργιο χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Διαθέτοντας γρανάζια χαμηλής τριβής αλλά και ένα νέο λιπαντικό, βελτιώνει περαιτέρω την οικονομία και την αποδοτικότητα του κινητήρα. Μάλιστα, το νέο σύστημα μετάδοσης έδωσε τη δυνατότητα στους Ιταλούς τεχνικούς να τοποθετήσουν κατά 45 χλστ. χαμηλότερο το σύνολο κινητήρας-κιβώτιο, βελτιώνοντας το κέντρο βάρους.

Κίνηση στην πόλη αλλά και έξω από αυτή

Η Fiat ισχυρίζεται ότι το σύστημα συμβάλει στην τιμή της ιπποδύναμης (ο προηγούμενος κινητήρας 1.200 κ.εκ. απέδιδε 69 ίππους). Μπορεί η τιμή των 70 ίππων να μην φέρνει… ηλεκτροπληξία όταν οδηγείτε το υβριδικό 500 αλλά σίγουρα θα νιώσετε το μοτέρ γεμάτο και πρόθυμο να επιταχύνει σε ολόκληρη την κλίμακα των στροφών και αυτό είναι το ζητούμενο. Βλέπετε με το 500 θα κινηθείτε περισσότερο στην πόλη παρά σε αυτοκινητόδρομο και στους δρόμους των αστικών κέντρων η ροπή μετράει. Μία επιπλέον βοήθεια έρχεται από το κιβώτιο ταχυτήτων (εύχρηστο όπως και ο συμπλέκτης), αλλά και από το τιμόνι (ελαφρύ ή και… πούπουλο με την λειτουργία «City»). Το σύστημα διεύθυνσης μεταφέρει την πληροφόρηση που χρειάζεται ο οδηγός. Θα θέλαμε λίγο περισσότερη sportive αίσθηση (να είναι λίγο πιο βαρύ). Αλλά από την άλλη πλευρά θα έχανε την καθημερινή ευκολία και λειτουργικότητα, οπότε συμφωνούμε με αυτές τις ρυθμίσεις.  Η ανάρτηση είναι σφιχτή χωρίς να είναι κουραστική είτε κινείστε μέσα στην πόλη είτε σε επαρχιακό δρόμο, και εμπνέει σιγουριά και ασφάλεια για να κινηθείτε πιο γρήγορα από το κανονικό.

Αφού μιλάμε για κίνηση σε επαρχιακό δρόμο να σας πούμε πως το 500 ταξιδεύει. Αν μάλιστα κινείστε  χωρίς να πιέζετε με την βοήθεια του κιβωτίου ταχυτήτων θα βρείτε γρήγορα τον σωστό ρυθμό θα ανεβάσετε ταχύτητα,(εδώ η ροπή σώζει), κρατώντας την κατανάλωση χαμηλά αλλά και απολαμβάνοντας την ησυχία στην καμπίνα. Το τελευταίο αυτό πλεονέκτημα ήταν ένα ακόμη στοιχείο που μας βοήθησε να εντοπίσουμε τα προτερήματα του νέου υβριδικού συστήματος. Χαμηλό επίπεδο θορύβου και απουσία κραδασμών από τον κινητήρα πρωταγωνιστούν. Μόνο αν πιέσετε αρκετά ψηλά στο στροφόμετρο και συγκεκριμένα μετά τις 4.000 σ.α.λ. θα θυμηθείτε πως το μοτέρ είναι τρικύλινδρο και δεν χρειάζεται να οδηγείτε με τόση ένταση. Σε κάθε περίπτωση η γραμμική του λειτουργία είναι σαφώς καλύτερη σε σχέση με τον κινητήρα των 1.200 κ.εκ. που αντικαθιστά. Όσον αφορά την υβριδική του λειτουργία, μάλλον δεν θα την αντιληφθείτε και αυτό είναι ένα πλεονέκτημα.

Η Fiat ισχυρίζεται μείωση 19% στις εκπομπές CO2 έναντι του προηγούμενου Fiat 500 των 1200 κ.εκ., μειώνοντας την παραγωγή αερίου του θερμοκηπίου στα 89g/km κάτι που το απαλλάσσει από τα τέλη κυκλοφορίας. Όσο για την κατανάλωση, αυτή είναι στα 3,9 (σύμφωνα με την Fiat) ενώ εμείς είδαμε 4,1 /4,2 λίτρα χωρίς προσπάθεια.

Συμπέρασμα

Όπως είπε και η σύζυγός μου: «είναι cootchie-coo», μάλλον αξιαγάπητο θα το λέγαμε στο γραφείο κρατώντας τα προσχήματα, επομένως αυτή η ήπια υβριδική έκδοση θα… ενημερώσει το κοινό για τις plug-in και ηλεκτρικές εκδόσεις του 500 που ακολουθούν. Όσον αφορά τα γενικότερα χαρακτηριστικά, το 500 συνδυάζει τη διαφορετικότητα και το στυλ, ξεδιπλώνοντας τις αρετές του στην πόλη. Άνετο, μικρό σε μέγεθος, ευέλικτο και οικονομικό . Δεν είναι μυστικό ότι η Fiat με τις υβριδικές εκδόσεις κάνει ένα πρώτο μικρό βήμα στη νέα εποχή. Τα πλεονεκτήματα σε επίπεδο κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων είναι εμφανή, με το μοντέλο να διατηρεί τα προτερήματά του, τα οποία το έχουν καθιερώσει στην κατηγορία.

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Fiat 500 Hybrid

Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 70 PS/6.000 rpm
Ροπή: 92 Nm/3500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό έξι σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 13,8 sec
Τελική ταχύτητα: 167 km/h
Μέση κατανάλωση (lt./100 km): 3,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 88 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.571 x 1.627 x 1.488mm
Βάρος: 940 kg
Χώρος αποσκευών: 185 lt
Τιμή: Από 12.200€