Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Citroen C3 Aircross 1.5 BlueHDi 110

Ελλάδα 8:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Citroen C3 Aircross 1.5 BlueHDi 110

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Citroen C3 Aircross 1.5 BlueHDi 110

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πέρα από άνετο, πρακτικό και μοντέρνο, το ανανεωμένο C3 Aircross αποδεικνύεται και λιτοδίαιτο, στην έκδοση με τον αναβαθμισμένο BlueHDi των 110 ίππων.

Advertisement
Advertisement

To Citroen C3 Aircross ήταν το μοντέλο που εισήγαγε τη γαλλική εταιρεία στην κατηγορία των μικρών SUV το 2017, με μεγάλα όπλα του την άνεση, την ευρυχωρία και την ασφάλεια. Σε αυτό το τρίπτυχο εστίασαν οι άνθρωποι της Citroen και κατά την πρόσφατη ανανέωση του μοντέλου, σε μια προσπάθεια να ενδυναμώσουν τη σχέση εμπιστοσύνης τους με το αγοραστικό κοινό.

Φυσικά, δεν παρέλειψαν να εκσυγχρονίσουν την εξωτερική του εμφάνιση, να διευρύνουν τις επιλογές εξατομίκευσης και να καταστήσουν την καμπίνα του ακόμα πιο μοντέρνα και λειτουργική.

Και η αποστολή εξετελέσθη με επιτυχία, όπως διαπιστώσαμε και κατά την πρώτη γνωριμία μας με το ανανεωμένο C3 Aircross, καθήμενοι πίσω από το τιμόνι της βενζινοκίνητης έκδοσης με τον 1.200αρη Puretech των 130 ίππων.

Advertisement
Advertisement

Οι προτάσεις, βέβαια, της Citroen δεν τελειώνουν στην παραπάνω, αλλά -κόντρα στο ρεύμα της εποχής –  επεκτείνονται και σε ντίζελ επιλογές, με κοινό παρονομαστή τον βελτιωμένο BlueHDi των 1.500 κ.εκ. Αυτός διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, των 110 ή 120 ίππων, με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και αυτόματο ισάριθμων σχέσεων αντίστοιχα. Εμείς δοκιμάζουμε τη λιγότερο ισχυρή έκδοση.

Με τη μέγιστη ροπή (250 Nm) να είναι διαθέσιμη από τις 1.750 σ.α.λ., ο πετρελαιοκινητήρας κινεί με ιδιαίτερη προθυμία το 1.280 κιλών αμάξωμα. Ενώ αποδεικνύεται και ιδιαίτερα πολιτισμένος, εξαιρουμένων των αστικών μετακινήσεων σε χαμηλές ταχύτητες όπου αναπόφευκτα εκδηλώνει τη φωνή του.

Advertisement

Εκ των κορυφαίων σουβενίρ από τη συμβίωσή μας με το γαλλικό Β-SUV είναι η κατανάλωση καυσίμου που δεν ξεπέρασε τα 5,7 λτ./100 χλμ., με μέρος των ευσήμων να αποδίδεται στην αραιή κλιμάκωση του κιβωτίου, με επιλογέα που έχει καλές διαδρομές και θετικό κούμπωμα.

Advertisement

Το κιβώτιο, μάλιστα, ευνοεί την απόδοση του κινητήρα, όπως μαρτυρούν τα 10,4 δλ. που δίνει η Citroen για την ολοκλήρωση του σπριντ 0-100 χλμ./ώρα.

Στον δρόμο
Σεβόμενο την παράδοση της γαλλικής εταιρείας, το C3 Aircross ταξιδεύει ευχάριστα, η ποιότητα κύλισης είναι εφάμιλλη με upmarket προτάσεις, και η ηχομόνωση της καμπίνας αποτελεί εχέγγυο για ήσυχες οικογενειακές μετακινήσεις.

Advertisement

Το μοντέλο αποδεικνύεται εξίσου ικανό και εντός της πόλης, με την καλό-ρυθμισμένη, μαλακή ανάρτηση να φιλτράρει αποτελεσματικά τις λακκούβες, και τα φρένα εμπνέουν σιγουριά.

Σε δρόμους με στροφές, οι κλίσεις του αμαξώματος θα γίνουν αντιληπτές μόνο εφόσον επιβληθεί σπορ ρυθμός, αλλά και πάλι, χωρίς να τρομάξει ο οδηγός. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, πως υπάρχει και το ESP που θα επέμβει αποτελεσματικά, όταν – σε περιπτώσεις έντονης πίεσης- το μπροστινό μέρος ανοίξει την τροχιά του.

Τη ζωηρή οδήγηση, βέβαια, δεν ευνοούν και τα 178 χλστ. που χωρίζουν το μικρό SUV από το έδαφος. Από την άλλη, αυτά εξελίσσονται σε πολύτιμο σύμμαχο του οδηγού, όταν ο τελευταίος αποφασίσει να ακολουθήσει χωμάτινες διαδρομές.

Το εκδρομικό ταπεραμέντο του C3 Aircross μπορεί να ενισχυθεί περαιτέρω και μέσω της προσθήκης του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης Grip Control με 5 προγράμματα οδήγησης – Standard, Sand, All-Road, Snow και ESP-Off, αλλά και του Hill Descent για κατάβαση απότομης πλαγιάς.

Εκσυγχρονισμένη εμφάνιση – Ευχάριστη και λειτουργική καμπίνα
Πέρα από τη χαμηλή κατανάλωση και τις ευχάριστες μετακινήσεις, το μικρό γαλλικό SUV διεκδικεί την προσοχή του κοινού και μέσω της ανανεωμένης όψης του. Οι νέοι λεπτοί στάνταρ LED προβολείς, η πιο εκλεπτυσμένη μάσκα και ο πλήρως ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας συνθέτουν μια δυναμική και μοντέρνα εικόνα που αναμφίβολα μας αρέσει.

Τον ίδιο σκοπό εξυπηρετούν και τα νέα σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου 16 και 17 ιντσών, όπως και η διευρυμένη χρωματική παλέτα που πλέον απαρτίζεται από 70 πιθανούς συνδυασμούς.

Αφού περάσεις στο εσωτερικό, και προτού ασχοληθείς με την ευκρινή οθόνη 9,0” του συστήματος πολυμέσων (από την έκδοση Shine, της δοκιμής μας, και πάνω) θα επιδοκιμάσεις την αίσθηση των ανασχεδιασμένων καθισμάτων Advanced Comfort.

Χάρη στην προσθήκη ειδικού αφρού πάχους 15 χλστ. εφαρμόζουν καλύτερα στο σώμα, και δεν κουράζουν ακόμα και αν βρίσκεσαι για ώρα πίσω από το τιμόνι. Παράλληλα, είναι ψηλά τοποθετημένα, χαρίζοντας στον οδηγό άνεση και εποπτική ορατότητα του δρόμου.

Το Citroen C3 Aircross παίρνει άριστα και στο πεδίο της πρακτικότητας, με αφθονία αποθηκευτικών λύσεων (βλ. μεγάλες θήκες στο εσωτερικό των θυρών και ποτηροθήκες), και φυσικά στον τομέα την ευρυχωρίας.

Οι δύο πίσω επιβάτες απολαμβάνουν κορυφαίο -για τα δεδομένα της κατηγορίας- χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους, ενώ στην ανάγκη θα βρει θέση και ένας τρίτος.

Τα 410 λίτρα του πορτμπαγκάζ προσφέρουν χώρο για τις βαλίτσες μιας οικογένειας, και μπορούν να φτάσουν τα 520 εφόσον επιλεχθεί η κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Shine Pack με το συρόμενο κατά 150 χλστ., διαιρούμενο (60/40) πίσω κάθισμα. Τις μεταφορικές δυνατότητες εκτοξεύει και το πλήρως αναδιπλούμενο κάθισμα του συνοδηγού (έκδοση Shine), που δημιουργεί μήκος φόρτωσης 2,40 μέτρων.

Ικανοποίηση, τέλος, χαρίζει και η δέσμη τεχνολογιών ασφάλειας και υποβοήθησης, απαρτιζόμενη –μεταξύ άλλων – από σύστημα ενημέρωσης ορίων ταχύτητας και αυτόματης προσαρμογής, Hill Assist και σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας.

Συμπέρασμα
Το ανανεωμένο Citroen C3 Aircross διεκδικεί εκ νέου μια θέση ανάμεσα στα κορυφαία μικρά SUV της αγοράς, με πολιορκητικό κριό τη σύγχρονη εμφάνιση και την ενισχυμένη πρακτικότητα. Κερασάκι στην τούρτα ο αναβαθμισμένος BlueHDi των 110 ίππων που το αναδεικνύει σε ένα από τα πιο λιτοδίαιτα B-SUV της κατηγορίας. To πετρελαιοκίνητο C3 Aircross των 110 ίππων ξεκινά από τα 22.300 ευρώ (έκδοση Feel Pack), όταν για την εξοπλιστική έκδοση Shine αξιώνονται 24.650 ευρώ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Citroen C3 Aircross 1.5 BlueHDi 110
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος diesel 1.496 cc
Ισχύς: 110 PS/ 3.750 rpm
Ροπή: 250 Nm/ 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,4 δλ.
Τελική ταχύτητα: 178 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 4,8/ 5,7 l/100 km
Εκπομπή CO2: 122 gr/km
Βάρος: 1.280 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.160 x 1.756 x 1.637 mm
Χώρος αποσκευών: 410 lt (520 με συρόμενο πίσω κάθισμα)
Τιμή: 22.300 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα ηλεκτρικά Citroen κυκλοφορούν στη Χάλκη (video)
Citroen Ε-Jumpy Hydrogen: Συμπληρώνει την γκάμα των επαγγελματικών
Video: To σικάτο Citroen C3 Saint James