Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BYD Seal Excellence AWD

Ελλάδα 4:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: BYD Seal Excellence AWD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BYD Seal Excellence AWD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το BYD Seal στην τετρακίνητη εκδοχή του με τους 530 ίππους στέκεται με αξιώσεις απέναντι στον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό των premium ηλεκτρικών sedan.

Advertisement
Advertisement

«Μεγάλη αναταραχή, υπέροχη κατάσταση». Το απόφθεγμα αυτό που αποδίδεται στο μεγάλο τιμονιέρη (και πολλά άλλα μαζί) Μάο Τσε Τουνγκ δεν θα μπορούσε να περιγράψει πιο παραστατικά την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία στη μετάβασή της προς την ηλεκτροκίνηση.

Από τη μια οι επαναπαυμένοι Ευρωπαίοι που πιάστηκαν στον ύπνο εναποθέτοντας πλέον όλες τις ελπίδες τους σε κάποιους δασμούς της Ούρσουλα και των χαρτογιακάδων των Βρυξελλών για να σώσουν τα προσχήματα και την τιμή εκατό και πλέον ετών παράδοσης.

Και από την άλλη οι Κινέζοι οι οποίοι εκμεταλλευόμενοι ένα ιδιότυπο σοσιαλ-καπιταλιστικό καθεστώς παράγουν ακατάπαυστα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πηδώντας δυο-δυο τις γενιές της εξέλιξης και ζώντας σε διαρκές fast-forward ανάπτυξης που τίποτα δεν φαίνεται ικανό να το ανακόψει.

Advertisement
Advertisement

Το ίδιο έργο έχει παιχτεί πολλές φορές στο παρελθόν σε κάθε είδους τομέα της οικονομικής δραστηριότητας που εμφανίστηκαν en block οι Κινέζοι. Όμως τα αυτοκίνητα είναι το τελευταίο οχυρό της Ευρώπης, εκεί που θα δοθεί η μητέρα των μαχών.

Και όπως όλα δείχνουν η πολιορκία που έχει ήδη αρχίσει θα είναι ασφυκτική. Και με όπλα που δεν περιορίζονται στα εύκολα πλαίσια μιας Temu εκπτωτικής λογικής, αλλά καταφέρνουν να κοιτάνε στα μάτια τα μεγάλα ευρωπαϊκά τζάκια.

Καλύτερο παράδειγμα από αυτή τη νέα κατάσταση που διαμορφώνεται δεν θα μπορούσε να υπάρξει από το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Advertisement

Tο BYD Seal κατασκευάζεται από την μεγαλύτερη αυτή την στιγμή εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο (ήδη φέτος ξεπέρασε την Tesla στα BEV) και αποτελεί την δική της πρόταση για ένα μοντέλο ακριβώς απέναντι από το Tesla Model 3 αλλά και όσα άλλα μοντέλα αντίστοιχου μεγέθους υπάρχουν στην αγορά, είτε από τους Κορεάτες είτε από τους Ευρωπαίους.

Και τα γκολ αρχίζουν να μπαίνουν από τα αποδυτήρια. Το πρώτο έρχεται από την εμφάνιση. Φτιαγμένο από ευρωπαϊκή μεταγραφή (τον Wolfgang Egger που είχε βάλει το χεράκι του μεταξύ άλλων στην Alfa Romeo 8 C και σε μοντέλα της Lamborghini και της Audi πριν τραβήξει για την Κίνα), το Seal είναι ένα αυτοκίνητο που αρέσει πολύ.

Advertisement

Χωρίς περιττές «κινεζιές» και υπερβολές, έχει ένα σχήμα που «ρέει» όμορφα από το εμπρός έως το πίσω μέρος, ενσωματώνοντας ιδανικά τα διάφορα σχεδιαστικά δάνεια (θυμίζει Taycan από κάποιες γωνίες) και προκαλώντας τον θαυμασμό και τα ερωτηματικά από όλους όσοι διασταυρώθηκαν στο δρόμο κατά την διάρκεια της δοκιμής.

Εξίσου θετικές είναι και οι εντυπώσεις από το σαλόνι. Οι Κινέζοι εδώ έχουν δώσει ένα πιο ευρωπαϊκό αέρα στην σχεδίαση, δημιουργώντας ένα εσωτερικό μιας cool πολυτέλειας με έξυπνα τοποθετημένες φουτουριστικές πινελιές.

Αυτό που εντυπωσιάζει αμέσως είναι οι επιλογές που έχουν γίνει στα υλικά, τα οποία είναι μαλακά σχεδόν σε κάθε επιφάνεια του ταμπλό και των θυρών.

Advertisement

Η γενικότερη αίσθηση που αποκομίζει κανείς όταν κάθεται μπαίνει στο σαλόνι του Seal είναι ενός premium προϊόντος, πιο προσεγμένου και χωρίς τις ακροβασίες ενός Tesla Model 3 και όχι πολύ μακριά από τα αντίστοιχα και πιο ακριβά ευρωπαϊκά.

Ιδιαίτερης μνείας χρήζουν τα καθίσματα, τα οποία πέρα από την εντυπωσιακή σπορ σχεδίαση συνδυάζουν ιδανικά την στήριξη του σώματος με την άνεση από την παχιά επένδυση

. Οι χώροι είναι ένα ακόμα πολύ δυνατό χαρτί του Seal, το οποίο εκμεταλλεύεται ιδανικά την πρωτοποριακή τεχνολογία της μπαταρίας του, παρέχοντας κορυφαία ευρυχωρία για τους πίσω επιβάτες, έστω και αν η τεράστια ηλιοροφή κόβει λίγο από τον «αέρα» πάνω από τα κεφάλια.

Το πορτ-μπαγκάζ των 400 λίτρων είναι απλά ΟΚ για ένα ηλεκτρικό sedan αυτής της κατηγορίας (που επιβαρύνεται από το μικρό άνοιγμα) ενώ υπάρχει και frunk με χωρητικότητα 53 λίτρων χρήσιμο για την αποθήκευση των καλωδίων.

Το highlight της καμπίνας είναι αναμφίβολα η μεγάλη οθόνη των 15,6 ιντσών που όπως και στο Atto που δοκιμάσαμε πριν ένα μήνα έχει την δυνατότητα να επιλέξεις την κάθετη ή την οριζόντια διάταξή της.

Ιδανικός τρόπος για να εντυπωσιάζεις όσους περιεργάζονται το αυτοκίνητο, όμως από την στιγμή που θα καταλήξεις σε κάποια από τις δύο θέσεις (πιο βολική η οριζόντια) θα εκτιμήσεις την εξαιρετική φωτεινότητα της οθόνης και την άμεση απόκριση στις εντολές αν και τα μενού και το γενικότερο interface θα μπορούσε να είναι λίγο πιο τακτοποιημένο και χωρίς κάποια ενοχλητικά quirks.

Πάντως υπάρχουν και αρκετοί φυσικοί διακόπτες στην κεντρική κονσόλα, όπου βρίσκεται και ο επιλογέας ταχυτήτων σε απομίμηση κρυστάλλου. Εμπρός από τον οδηγό υπάρχει μία μικρή οθόνη 10,25 ιντσών για τις πιο απαραίτητες πληροφορίες της οδήγησης ενώ παρέχεται και head-up display.

Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι πληθωρικοί ενώ υπάρχουν και δύο θέσεις για ασύρματη φόρτιση smartphone. Όσο για τον εξοπλισμό, η BYD έχει εφοδιάσει το Seal με ό,τι θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ για την αγορά της Ευρώπης σε αυτοκίνητο της κατηγορίας, ιδίως σε αυτή την κορυφαία έκδοση Excellence που εμπλουτίζεται με πολλά ακόμα στοιχεία πολυτέλειας.

Έχοντας κερδίσει αρκετούς πόντους στο θέμα του packaging, το Seal κρύβει ακόμα μερικούς άσσους κάτω από το πολύ όμορφο αμάξωμά του. Εκεί η σχεδόν 30ετής τεχνογνωσία της BYD στις μπαταρίες και τα ηλεκτρικά συστήματα κάνει έντονη την παρουσία της.

Με πρώτη και καλύτερη την μπαταρία Blade η οποία κατασκευάζεται με μία νέα αρχιτεκτονική των στοιχείων της, έχοντας -μεταξύ άλλων- το πλεονέκτημα των πολύ μικρότερων διαστάσεων, κάτι που όπως είδαμε έχει άμεσο αντίκρισμα στους χώρους για τους επιβάτες.

Είναι τεχνολογίας LPF, χωρητικότητας 82,5 kWh, με την εργοστασιακή αυτονομία να φθάνει έως και τα 520 χιλιόμετρα με βάση το πρότυπο WLTP. Η μπαταρία αυτή φορτίζει έως και τα 150 kW σε DC ταχυφορτιστή απαιτώντας 26 λεπτά από το 30% έως το 80% ενώ ο on board φορτιστής είναι στα 11 kW.

Πέρα από την πολύ εξελιγμένη μπαταρία, το Seal επωφελείται από την καινοτόμο προσέγγιση της BYD στην κατασκευή του πλαισίου και των τμημάτων του ηλεκτρικού συστήματος.

Το πλαίσιό της το ονομάζει e-Platform 3.0 και ουσιαστικά αποτελεί μία ενιαία κατασκευή, της οποίας η μπαταρία αποτελεί δομικό στοιχείο, αυξάνοντας την στρεπτική ακαμψία και μειώνοντας κατά 15 χιλιοστά το ύψος του δαπέδου.

Οι ηλεκτροκινητήρες και τα συστήματα ελέγχου της διαχείρισης της ενέργειας κατασκευάζονται ως ένα ενιαίο κομμάτι (η BYD το ονομάζει «8 σε 1») κάτι που αυξάνει την απόδοση του συστήματος και μειώνει τα μηχανικά μέρη που απαιτούνται.

Πέρα από το ηλεκτρικό υπόβαθρο, το Seal διαθέτει μία αρκετά προσεγμένη ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω ενώ στην έκδοση με τους δύο κινητήρες υπάρχουν αμορτισέρ με μεταβλητή απόσβεση ανάλογα με την συχνότητα των κραδασμών στο πίσω μέρος.

Τα φρένα αποτελούνται από δίσκους και στους τέσσερις τροχούς (αεριζόμενοι οι εμπρός), οι ζάντες είναι 19 ιντσών και τα ελαστικά με τα οποία ήρθε στα χέρια μας ήταν διαστάσεων 245/45 R19.

Η κορυφαία έκδοση Excellence που δοκιμάζουμε εδώ εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες συνδυασμένης απόδοσης 530 ίππων και 670 Nm ροπής. Χάρη σε αυτή την ισχύ κάνει το 0-100 χλμ/ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα, ένδειξη που μπορεί κάποιος να δει στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου (όχι, δεν είναι 3.800 κυβικά…).

Υπάρχει και η έκδοση με τον έναν κινητήρα και τους 313 ίππους, η οποία φαντάζει πιο λογική χωρίς να υπολείπεται σημαντικά σε επιδόσεις.

Η μεγάλη πάντως έχει επιπλέον το σύστημα τετρακίνησης iTAC το οποίο μοιράζει την ισχύ ανάμεσα στους δύο κινητήρες με βάση την κατάσταση του δρόμου αλλά και τις επιλογές από τα προγράμματα οδήγησης (eco, normal και sport).

Παρά την πολύ μεγάλη ισχύ και το αναπόφευκτο παιχνίδι με το εθιστικό ηλεκτρικό γκάζι, το τετρακίνητο Seal αποδείχτηκε αρκετά φειδωλό στις απαιτήσεις του για ενέργεια, μένοντας πεισματικά στην περιοχή των 20 kWh/100 χλμ. στο μέσο όρο της δοκιμής μας, ενώ με προσεκτική οδήγηση είδαμε και τιμές κοντά στις 17-18 kWh.

Όλα αυτά καταδεικνύουν μία πολύ καλή διαχείριση της μπαταρίας από το Seal παρά την έλλειψη ενός πιο δραστήριου συστήματος ανάκτησης της ενέργειας. Ενώ επιβεβαιώνουν και σε μεγάλο βαθμό τις εργοστασιακές υποσχέσεις σχετικά με την αυτονομία.

Όλο αυτό το προσεγμένο κατασκευαστικό και μηχανολογικό υπόβαθρο δεν μένει στα χαρτιά, αλλά αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο όταν αρχίζεις να οδηγείς αυτό το πολύ όμορφο κινεζικό ηλεκτρικό.

Οι εκπλήξεις διαδέχονται η μία την άλλη. Το αυτοκίνητο βγάζει «χαρακτήρα» από την πρώτη στιγμή, δηλώνοντας εμφατικά ότι ανήκει δικαιωματικά στον κύκλο των καλών ευρωπαϊκών premium sedan.

Ακουμπώντας πάνω στο ιδιαίτερα στιβαρό πλαίσιο και με μία ανάρτηση που έχει εμφανώς σπορτίφ χαρακτηριστικά, το Seal είναι μία ευχάριστη αποκάλυψη σε δρόμους με ανοιχτές καμπές όπου χάρη και στο γρήγορο και άμεσο τιμόνι πατάει και στρίβει με μοναδική αυτοπεποίθηση και μία αίσθηση ποιότητα και άνεσης που συναντά κανείς μόνο σε «επώνυμες» ευρωπαϊκές μπερλίνες.

Παρά τις διαστάσεις του είναι άκρως απολαυστικό στις στροφές, ιδίως αν ακολουθείς μια πιο “ρέουσα” οδήγηση με γραμμές και δεν εκβιάζεις καταστάσεις αναζητώντας πιο καθαρόαιμες σπορ εκρήξεις.

Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η συμπεριφορά του στον αυτοκινητόδρομο, όπου εκτός από την άνεση της ανάρτησης εντυπωσιάζει η πλήρης απουσία θορύβων (βοηθά και ο εξαιρετικός συντελεστής 0,219), θυμίζοντας luxury λιμουζίνα στις ταχύτητες των 130-140 χλμ./ώρα.

Εξίσου ευχάριστο είναι και μέσα στην πόλη, όπου αποδεικνύεται πολύ ευέλικτο και με τιμόνι που κόβει πολύ. Το γκάζι είναι καθηλωτικό και πάντα διαθέσιμο για να ξεπεράσει κάθε εμπόδιο, αν και χρειάζεται προσοχή και σύνεση με τα 2.185 κιλά του βάρους.

Τα φρένα πάντως αντέχουν στην σκληρή χρήση έστω και αν χρειάζεται να συνηθίσει κανείς την αδιάφορη αρχική διαδρομή του πεντάλ.

Αν πρέπει κάπου να βρούμε ένα ψεγάδι σε αυτό το εντυπωσιακό πακέτο, αυτό θα είναι το ελαφρώς ακατέργαστο σύστημα τετρακίνησης, το οποίο έχει κάποιες ιδιοτροπίες σε συνθήκες με χαμηλή πρόσφυση, κατά κύριο λόγο σε χαμηλές ταχύτητες και σε πολύ κλειστές στροφές με φουλ γκάζι.

Συνοψίζοντας, το BYD Seal αποτελεί μία ξεκάθαρη δήλωση κυριαρχίας των Κινέζων και μία σοβαρή απειλή για τις καθιερωμένες ευρωπαϊκές μάρκες και βεβαίως την Tesla.

Όμορφο και προσεγμένο, με premium χαρακτηριστικά ποιότητας, ευρύχωρο και άνετο και με έναν οδηγικό χαρακτήρα που ισορροπεί ιδανικά μεταξύ σπορτίφ διάστασης και luxury μετακίνησης, το Seal είναι ένα αυτοκίνητο που ξεπερνά την καταγωγή του και μπαίνει με το σπαθί του στο κεντρικό σαλόνι της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Πιο πλήρες και ελκυστικό από το Tesla Model 3 (αν και υπολείπεται σε κάποια ηλεκτρικά χαρακτηριστικά), εφάμιλλο των κορεάτικων, στέκεται με τα μάτια ψηλά και απέναντι σε ιερά τοτέμ οδηγικής παράδοσης, όπως η BMW i4.

Με κόστος που ξεκινά από τις 48.990 ευρώ χωρίς την επιδότηση (το πισωκίνητο είναι μόλις 3 χιλιάρικα φθηνότερο), είναι ένα πλήρες πακέτο εφ’ όλης της ύλης, το οποίο συνοδεύεται από πληθωρικές εγγυήσεις και την υποστήριξη ενός παραδοσιακού ονόματος στην χώρα μας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – BYD SEAL Excellence AWD

Συνδυαστική ισχύς/ ροπή: 530 PS / 670 Nm
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα εμπρός/ πίσω: 313 PS / 218 PS
Χωρητικότητα μπαταρίας, OBC: 82,5 kWh, 11 kW (AC), 150 kW (DC)
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 3,8 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή, δοκιμής: 19,2 kWh/100 km, 19,8 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή, δοκιμής: 520 / 420 χλμ.
Βάρος: 2.185 kg
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.800×1.876×1.460 mm
Μεταξόνιο: 2.920 mm
Χώρος αποσκευών: 400 lt (+frunk: 53 lt)
Τιμή: από 49.990 ευρώ (41.990 ευρώ με την επιδότηση)