Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η αντίφαση των Ευρωπαίων για τα κινεζικά αυτοκίνητα

Ελλάδα 22:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η αντίφαση των Ευρωπαίων για τα κινεζικά αυτοκίνητα

ΝΕΑ

Η αντίφαση των Ευρωπαίων για τα κινεζικά αυτοκίνητα

ΝΕΑ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα επιβάλλει μεγαλύτερους δασμούς στα κινεζικά αυτοκίνητα που εισάγονται στο έδαφός της. Όμως, τα ευρωπαϊκά κράτη κλείνουν το μάτι στους Κινέζους.

Advertisement
Advertisement

Τα στελέχη των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών ζητούν από τις κυβερνήσεις των χωρών της Γηραιάς Ηπείρου να λάβουν μέτρα για την προστασία τους από την επιχειρούμενη εισβολή των κινεζικών εταιρειών σε αυτή.

Ζητούν να κάνουν ό,τι είναι δυνατόν ώστε να εξασφαλιστούν οι πωλήσεις, οι θέσεις εργασίας και η ανάπτυξη του κλάδου που είναι από τους πιο ισχυρούς στην παραγωγή και την οικονομία της.

Οι κυβερνήσεις, μέσω της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θέλουν να λάβουν τα αναγκαία μέτρα. Όμως, κατά μόνας, φαίνεται ότι έχουν επιδοθεί σε ανταγωνισμό μεταξύ τους για το ποια θα πείσει τα στελέχη των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών να επενδύσουν σε συγκεκριμένη χώρα και όχι σε άλλη, γειτονική ή ανταγωνιστική.

Advertisement
Advertisement

Το παράδειγμα της Ουγγαρίας, (όπου η BYD Auto θα δημιουργήσει εργοστάσιό της) ή της Ισπανίας (όπου η Chery Automobile θα κατασκευάζει τα μοντέλα της εκεί) είναι χαρακτηριστικά.

Πέραν αυτών και άλλες κυβερνήσεις ευρωπαϊκών χωρών προσπαθούν να προσελκύσουν κινεζικές εταιρείες να επενδύσουν στο έδαφός τους. Η Ιταλία είναι μία από αυτές, όπου αξιωματούχοι της έχουν ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με στελέχη της Dongfeng Motor για τη δημιουργία βιομηχανικής μονάδας σε αυτή. Επίσης, το ίδιο προτίθενται να πράξουν η Γαλλία, η Γερμανία και η Πολωνία.

Όπως αποδεικνύεται από την επικαιρότητα, το ενδιαφέρον των Ευρωπαίων δεν εστιάζεται μόνο σε εταιρείες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα αλλά και σε αυτές που παράγουν μπαταρίες για αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα. Η CATL είναι αυτή που συγκεντρώνει τις μεγαλύτερες πιθανότητες για κάτι τέτοιο.

Advertisement

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση προσπαθούν να βρουν μια μέση λύση ώστε να ικανοποιήσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες της αλλά και να μην εκδιώξουν τους Κινέζους, οι οποίοι ενδεχομένως να λάβουν αντίστοιχα μέτρα εναντίον των Ευρωπαίων.

Ο Τζιανλούκα Ντι Λορέτο, στέλεχος της εταιρείας συμβούλων Bain & Company, δήλωσε σχετικά: «Οι Κινέζοι κατασκευαστές γνωρίζουν ότι για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών της Γηραιάς Ηπείρου για τα αυτοκίνητά τους αυτά πρέπει να εκλαμβάνονται ως ευρωπαϊκά. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να παράγονται στο έδαφός της».

Advertisement

Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρόκειται να ανακοινώσει σύντομα την επιβολή μεγαλύτερων δασμών στα αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα στα κράτη που την απαρτίζουν.

Ωστόσο, αυτό θα γίνει με όρους πολιτικής, ώστε να μην διαταραχτούν οι σχέσεις αλληλεξάρτησης των αυτοκινητοβιομηχανιών της με τις αντίστοιχες της ασιατικής χώρας και να μην επηρεαστούν όποιες επενδύσεις εφαρμόζονται ήδη ή έχουν αποφασιστεί να πραγματοποιηθούν βραχυπρόθεσμα εκατέρωθεν.