Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Alfa Romeo Giulia Sprint 2.0T

Ελλάδα 19:51
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Alfa Romeo Giulia Sprint 2.0T

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Alfa Romeo Giulia Sprint 2.0T

ΔΟΚΙΜΕΣ

Μετά από περίπου έξι χρόνια η Giulia συνεχίζει με τη νέα έκδοση Sprint που κάθε άλλο παρά βασική μπορείς να την πεις, μιας και κινείται από έναν δίλιτρο turbo με την δύναμη των 200 ίππων και έχοντας όλα τα κομφόρ.

Advertisement
Advertisement

Καλές οι ισχυρότερες Veloce και QV, αλλά και οι πιο βασικές δίλιτρες εκδόσεις της Giulia με τα 200 άλογα, όπως η Sprint της δοκιμής μας, έχουν την χάρη τους. Πρόκειται για μια νέα έκδοση που συμμορφώνεται πλέον με τις πιο αυστηρές προδιαγραφές Euro 6D-Final και οι αναβαθμίσεις αφορούν περισσότερο σε αυτή την προσαρμογή.

Για παράδειγμα το σύστημα διαχείρισης των βαλβίδων Multiair έχει αναβαθμιστεί, όταν το στάνταρ αυτόματο 8άρι κιβώτιο έχει μειωμένες τριβές για καλύτερη κατανάλωση (στα 6,4 λίτρα/100 χλμ., σύμφωνα με την Alfa Romeo). Ταυτόχρονα, η αεροδυναμική έχει βελτιωθεί με την προσθήκη επανασχεδιασμένων καλυμμάτων στο δάπεδο του αυτοκινήτου συμβάλλοντας και στην μείωση των ρύπων (στα 164 γρ. CO2/χλμ.).

Και από τα θεωρητικά, πάμε στα πρακτικά. Ο δίλιτρος κινητήρας μπορεί να μην είναι τόσο χορταστικός όσο στην Veloce, αλλά τα 200 του άλογα φτάνουν και περισσεύουν για την βασική Giulia. Απλώνονται στρωτά στο μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας του μοτέρ με peak στις 5.000 σ.α.λ. και την ροπή στα 330 Nm από τις 1.750 σ.α.λ.

Advertisement
Advertisement

Οι επιδόσεις είναι παραπάνω από ικανοποιητικές κινώντας αγόγγυστα τα 1.429 κιλά του απόβαρου και με σύμμαχο το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με τα paddles να είναι στάνταρ στην Sprint. Σημειώστε δε πως η Alfa Romeo δίνει το «0-100» σε μόλις 6,6’’ με τελική στα 230 χλμ./ώρα, τιμές που είναι ενδεικτικές για τις δυνατότητες ενός σικάτου πισωκίνητου κουπέ (ο άξονας μετάδοσης στον άξονα είναι από κάρμπον) που σε καμία περίπτωση δεν το λες «βασικό».

Advertisement

Σύμμαχος στην απολαυστική εμπειρία με την Sprint είναι το άμεσο και γεμάτο σε πληροφορία ηλεκτρομηχανικό τιμόνι που έχει νέα βαθμονόμηση, με ιδανική αίσθηση και ακρίβεια στις στροφές. Δεδομένα που μεταβάλλονται όπως θα περίμενες (όπως και η χαρτογράφηση του κινητήρα/ κιβωτίου), ανάλογα με το πρόγραμμα που θα επιλέξεις από τον περιστροφικό διακόπτη με τα γνωστά d, n και a. Από εκεί και πέρα η ρύθμιση της ανάρτησης θα έλεγα πως βρίσκει την χρυσή τομή ανάμεσα στο κράτημα και στην άνεση και παρά τις 18άρες ζάντες.

Advertisement

Στον ανοιχτό δρόμο η Sprint απλά κινείται σταθερότατα και σε ρυθμούς… σπριντ, όταν στις στροφές απλά ακολουθείς την γραμμή που θα χαράξεις με τα ηλεκτρονικά (για τα οποία δεν υπάρχει δυνατότητα απενεργοποίησης) να τιθασεύουν οποιαδήποτε τάση για γλίστρημα της ουράς, ενώ εξαιρετικά περιορισμένη είναι και η υποστροφή.

Περνώντας στον ποιοτικό διάκοσμο υπάρχουν κάποιες λανθάνουσες αλλαγές στην Giulia που πέρασε από μια μικρή ανανέωση για να αποκτήσει νέο λογισμικό για ταχύτερη απόκριση του infotainment (με οθόνη αφής 8,8’’) που έχει και πλουσιότερη πληροφόρηση με στοιχεία για την πίεση του turbo, την απόδοση του μοτέρ κ.α. Νέα είναι η οθόνη 7’’ του πίνακα οργάνων, υπάρχουν λίγες περισσότερες θήκες για μικρό-αντικείμενα καθώς και θέση για ασύρματη φόρτιση smartphone. Αναβαθμισμένα είναι και τα συστήματα υποβοήθησης με ημιαυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2.

Advertisement

Όλα τα παραπάνω ανήκουν στον εξοπλισμό της έκδοσης Sprint (στις 41.900€, η βασική 200άρα Giulia εκκινεί από τις 36.700€, έχει 16άρες ζάντες, αλλά όχι και paddles) που διαθέτει και κάμερα οπισθοπορείας, σπορ τιμόνι με το κλασικό μπουτόν εκκίνησης, τις ζάντες 18’’, προβολείς bi-Xenon, διζωνικό κλιματισμό κ.α. Αξιοσημείωτο είναι πως για 4 χρόνια (ή 160.000 χλμ.) υπάρχει εγγύηση για τα μηχανικά μέρη, καθώς και υπηρεσία οδικής βοήθειας.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Alfa Romeo Giulia 2.0T Sprint
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος turbo βενζίνης, 1.995 cc
Ισχύς: 200 PS/ 5.000 rpm
Ροπή: 330 Nm/ 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,6 sec
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 6,4/ 8,5 l/100 km
Εκπομπή CO2: 164 gr/km
Βάρος: 1.429 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.643 x 1.860 x 1.411 mm
Χώρος αποσκευών: 480 lt
Τιμή: Από €36.700€ (41.900€ η Sprint)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Όσοι οδηγούν Alfa Romeo είναι πιο… γκαζιάρηδες
Alfa Romeo: Επαναφέρει θρυλικά μοντέλα της;
e-Palade: Η ηλεκτρική Alfa Romeo