Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Alfa Romeo Giulia Competizione Q4 280 PS

Ελλάδα 12:49
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Alfa Romeo Giulia Competizione Q4 280 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Alfa Romeo Giulia Competizione Q4 280 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ελάχιστα αυτοκίνητα μπορείς να πεις σήμερα πως έχουν χαρακτήρα. Μετά από μία τετραετία στο κουρμπέτι η Giulia παραμένει ως είχε. Ευτυχώς.

Advertisement
Advertisement

Τα κακά νέα είναι πως συνέχεια της Giulia δεν θα υπάρξει. Ο διάδοχος της θα είναι ένα σεντάν που θα καίει μόνο ηλεκτρόνια. Υπάρχουν όμως και καλά νέα. Η Giulia των οκτανίων ανανεώθηκε και θα συνεχίσει για τουλάχιστον μια τριετία ακόμη.

Έως τότε έχουμε αρκετό δρόμο ακόμη ώστε να χαρούμε κάθε σταγόνα καυσίμου που καίει η Giulia. Για την περίσταση την τετρακίνητη Q4 των 280 ίππων με το χαρακτηριστικό μπλε της Alfa και στην έκδοση Competizione που αποτίνει φόρο τιμής στο ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν της μάρκας με τις αμέτρητες διακρίσεις.

Οι αλλαγές κυμαίνονται στο πρότυπο ενός facelift με αρκετά στοιχεία να υιοθετούνται από την Tonale σε μία κίνηση εναρμονισμού με την όλη γκάμα. Έτσι, το φωτεινό αποτύπωμα των προβολέων (Full-Led με πλήρως προσαρμοσμένη δέσμη) είναι ένα νέο Trilobo με διακριτικές διαφοροποιήσεις στους προφυλακτήρες και στα σημεία και στο πίσω μέρος με τις δύο απολήξεις.

Advertisement
Advertisement

Περνώντας στο εσωτερικό οι αλλαγές αφορούν κυρίως το τεχνολογικό υπόβαθρο με τα αναβαθμισμένα γραφικά και το νέο «digi» πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών. Το σύστημα πολυμέσων «τρέχει» σε ένα νέο περιβάλλον με ένα πολύ όμορφο μενού στη μακρόστενη οθόνη αφής των 8,8 ιντσών.

Η ποιότητα κατασκευής και τα υλικά ορίζουν ένα premium διάκοσμο με έντονα οδηγοκεντρικό χαρακτήρα που δεν θα βρεις σε κανένα άλλο σεντάν της κατηγορίας. Τουλάχιστον, όχι με την ιταλική φινέτσα και το απέριττο στιλ που το διακρίνει.

Advertisement

Και πάμε στην ουσία. Αφού βολευτείς και βρεις εύκολα την θέση οδήγησης που θέλεις πατάς το διακόπτη στο τιμόνι για να ζωντανέψει ο δίλιτρος τετρακύλινδρος turbo των 280 ίππων.

Είναι στρωτός στη λειτουργία του, ροπάτος από τις μεσαίες σ.α.λ. και δυνατός ώστε να κινεί τα περίπου 1.620 κιλά της Giulia αγόγγυστα. Αυτό που θα ήθελα στο σπορ πρόγραμμα θα ήταν ένα πιο γεμάτο ηχητικό κρεσέντο, τόσο από το μοτέρ όσο και από τις απολήξεις της εξάτμισης.

Advertisement

Πάντως, σε οποιοδήποτε προφίλ οδήγησης του DNA συνεργάζεται άψογα με το 8άρι κιβώτιο της ZF, ενώ σημειώστε πως στη χειροκίνητη επιλογή κρατά κάθε σχέση έως τον κόφτη. Όσο για τα «φεραρικά» paddles, τι να πει κανείς. Υπέροχα σε εκτέλεση και αίσθηση.

Το λογότυπο Q4 δεν φιγουράρει για μόστρα στο πίσω μέρος. Ένας πολύδισκος συμπλέκτης φροντίζει να περνά τη ροπή και στους εμπρός τροχούς όποτε χρειαστεί. Κάτι που σημαίνει πως η Giulia λειτουργεί κατά βάση ως πισωκίνητη και μόνο όταν το απαιτήσουν οι καταστάσεις η ροπή περνά και μπροστά.

Advertisement

Όπως στην απότομη εκκίνηση ή επιτάχυνση, ενώ στις στροφές υπάρχουν περιπτώσεις που αν το παρακάνεις με το γκάζι θα νιώσεις την ουρά να γλιστρά περισσότερο. Έστω και για λίγο, έστω και για όσο σου το επιτρέψουν τα ηλεκτρονικά.

Παρά τις 19άρες ζάντες και τα χαμηλοπρόφιλα 35άρια λάστιχα η Giulia καταφέρνει να είναι άνετη όσο χρειάζεται για να μην κουράζει στην καθημερινότητα. Στην πραγματικότητα αυτό που κουράζει δεν είναι το αυτοκίνητο αλλά οι κακοί δρόμοι που έχουμε.

Όπως και να έχει τα επίπεδα άνεσης που προσφέρει η ανάρτηση είναι τουλάχιστον ικανοποιητικά για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ θα ήθελα λίγο λιγότερο θόρυβο κύλισης από τα λάστιχα στο ταξίδι.

Σημειώστε δε πως το DNA διαθέτει τρία προφίλ (τα Dynamic, Normal, Advanced Efficiency). Ειδικότερα για το Dynamic υπάρχει ένας διακόπτης πάνω στο περιστροφικό με την ένδειξη για πιο σφιχτά αμορτισέρ. Κάτι που σημαίνει μικρότερες κλίσεις στις στροφές, πιο σφιχτή ρύθμιση και λιγότερη άνεση.

Όσο για το τιμόνι, εξακολουθεί να αποτελεί πρότυπο πληροφόρησης και αμεσότητας. Χαλάλι του και αν δεν «κόβει» στο παρκάρισμα. Τι γίνεται με τα φρένα; Η απόδοσή τους δεν πέφτει όσο και αν τα κουράσεις.

Ήρεμη δύναμη. Κάπως έτσι θα χαρακτήριζα την Giulia των 280 ίππων που τα κάνει όλα ταχύτητα και ραφιναρισμένα. Δεν είναι ένα από τα σεντάν που βγάζουν αγριάδα και ξεσπάσματα. Τα κάνει όλα πολιτισμένα και ραφιναρισμένα. Προφανώς, αυτό είναι και το ζητούμε για τους Ιταλούς.

Μία Giulia με εξαιρετικές επιδόσεις, τετρακίνητη πρόσφυση, οδηγοκεντρικό σαλόνι και απολαυστική σε κάθε της κίνηση. Είτε στην ανάβαση της Πεντέλης, είτε στην ευθεία της Θήβας. Και σε μια εποχή που ακόμη οι άλλοι ψάχνονται η Giulia διατηρεί το δικό της χαρακτήρα.

Για όσο τουλάχιστον της επιτρέπουν οι εξηλεκτρισμένοι καιροί…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA 
Κινητήρας: 1.995 cc
Ισχύς: 280 PS/5.250 rpm
Ροπή: 400 Nm/2.250 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,2 sec
Τελική ταχύτητα: 240 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 8,0 / 10,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 182 gr/km
Βάρος: 1.620 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.650/1.860/1.438 mm
Μεταξόνιο: 2.820 mm
Χώρος αποσκευών: 480 lt
Τιμή: 65.000 € (Veloce), 69.000 € (Competizione)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: DS 3 E-Tense (156 PS, 54 kWh)
Δοκιμή: VW Polo GTI
Δοκιμή: Kia ΧCeed 1.5T Hybrid