Live Κίνηση
Περισσότερα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Renault: H Formula 1 μας μαθαίνει οικονομία στο Clio

Ελλάδα 16:08
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Renault: H Formula 1 μας μαθαίνει οικονομία στο Clio

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Renault: H Formula 1 μας μαθαίνει οικονομία στο Clio

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Φαίνεται παράδοξο αλλά είναι αληθινό: Η υβριδική τεχνολογία της Renault Formula 1 περνά στα ταπεινά supermini.

Advertisement
Advertisement

Η Renault έβαλε στον εαυτό της μια πολύ δύσκολη σπαζοκεφαλιά. Επρεπε να κατασκευάσει μια νέα μονάδα που θα ήταν πιο οικονομική και θα εξέπεμπε χαμηλότερους ρύπους από έναν πετρελαιοκινητήρα, αλλά παράλληλα θα εξασφάλιζε μεγαλύτερη αυτονομία από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αυτή η μονάδα έπρεπε να μπορεί να μπει στο Clio χωρίς επιπτώσεις στους χώρους για επιβάτες και αποσκευές και η συνολική τιμή του αυτοκινήτου να μην εκτοξευτεί σε παράλογο επίπεδο.

Η προφανής λύση ήταν μια υβριδική μονάδα, όμως ο χώρος του κινητήρα στο Clio δεν είναι τόσο ευρύχωρος ώστε να φιλοξενήσει ένα ογκώδες κιβώτιο CVT το οποίο συνήθως συναντάμε στα υβριδικά, πόσο μάλλον για να δεχτεί  τα επιπλέον εξαρτήματα του ηλεκτρικού κυκλώματος. Ετσι, λοιπόν, η Renault κατέληξε στο πρώτο υβριδικό της σύστημα, που αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα, δύο βοηθητικούς ηλεκτροκινητήρες και ένα πρωτοποριακό κιβώτιο «dogbox» με ίσια δόντια και χωρίς συμπλέκτη. Οπως δηλαδή και σε ένα μονοθέσιο της Formula 1.

Advertisement
Advertisement

Ο βενζινοκινητήρας είναι ο ατμοσφαιρικός 4κύλινδρος 1.6 της Nissan που έχει χρησιμοποιηθεί έως τώρα σε αρκετά μοντέλα του ομίλου Renault-Nissan. Βέβαια έχουν γίνει αρκετές αλλαγές, όπως για παράδειγμα στο σύστημα ψεκασμού και στον χρονισμό των εκκεντροφόρων, ενώ αναβαθμισμένο είναι το σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων.Το υβριδικό σύστημα ζυγίζει συνολικά 10 kg επιπλέον σε σχέση με τον dCi 115 PS πετρελαιοκινητήρα, όμως παράγει λιγότερα από 100 g/kmCO2. Επιπλέον, η μπαταρία των 1,2 kWh είναι τοποθετημένη χαμηλά, ανάμεσα στους πίσω τροχούς, και έτσι δεν επηρεάζει τον χώρο αποσκευών, που παραμένει στα 300 lt, όπως και στις συμβατικές εκδόσεις.

Η συνολική απόδοση του βενζινοκινητήρα και του βασικού ηλεκτροκινητήρα φτάνει τους 140 PS, ενώ ο δευτερεύων ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως μίζα-γεννήτρια και είναι υπεύθυνος για την εκκίνηση του κινητήρα, την ανάκτηση κινητικής ενέργειας και την τροφοδοσία του κιβωτίου τεσσάρων σχέσεων. Η απουσία συμπλέκτη σημαίνει ότι οι αλλαγές σχέσεων γίνονται με κατάλληλο ταίριασμα των στροφών στο κιβώτιο και τον κινητήρα. Η λειτουργία της υβριδικής μετάδοσης προσφέρει τη δυνατότητα κάθε πιθανού συνδυασμού για αμιγώς συμβατική, αμιγώς ηλεκτρική ή συνδυαστική κίνηση. Το Clio E-Tech εκκινεί πάντα σε ηλεκτρική λειτουργία και η Renault σημειώνει ότι το 80% της κίνησης μέσα στην πόλη γίνεται με αυτήν.

Advertisement

Στην πράξη, η άμεση ροπή του ηλεκτροκινητήρα δίνει μια σπιρτάδα στην επιτάχυνση στις χαμηλές ταχύτητες, όμως η παρουσία του δεν γίνεται ιδιαίτερα αντιληπτή όταν η ταχύτητα ανέβει. Αφήνοντας το γκάζι μεσολαβεί ένα μικρό διάστημα πριν η επιβράδυνση γίνει πιο έντονη λόγω της ανάκτησης ενέργειας, ωστόσο η μετάβαση από την αμιγώς ηλεκτρική στη συνδυαστική λειτουργία είναι εξαιρετικά ομαλή, ενώ η λειτουργία του κιβωτίου είναι πολύ καλύτερη σε αίσθηση και σαφώς πιο εκλεπτυσμένη από αυτήν ενός CVT. Μάλιστα η Renault ανακοινώνει ότι το Clio E-Tech έχει 40% χαμηλότερη κατανάλωση από το αντίστοιχο συμβατικό Clio.

Advertisement

ΤΟ DNA ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΥΒΡΙΔΙΚΟΥ RENAULT 

ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ
Η νέα πλατφόρμα CMF-B στην οποία βασίζεται η 5η γενιά του Clio είναι εξαρχής σχεδιασμένη για να υποστηρίξει και την υβριδική έκδοση. Ετσι η μπαταρία των 1,2 kWh είναι τοποθετημένη χαμηλά, ανάμεσα στους πίσω τροχούς, χωρίς να κλέβει καθόλου από τον χώρο αποσκευών.

ΑΝΑΚΥΚΛΩΜΕΝΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Ο θερμικός κινητήρας που επιλέχθηκε είναι ο ταπεινός 1.6 βενζίνης της Nissan που έχει υπηρετήσει ήδη αρκετά μοντέλα του ομίλου Renault-Nissan. Βέβαια, για την περίσταση έχει δεχτεί κάποιες αναβαθμίσεις στην τροφοδοσία και στο σύστημα επεξεργασίας των καυσαερίων ώστε να αποκτήσει ακόμα πιο πράσινο προφίλ.

Advertisement

Η PLUGIN ΕΚΔΟΧΗ
Το Clio θα έχει στην γκάμα του μόνο την απλή υβριδική έκδοση, καθώς η Renault έχει επιλέξει το Captur για την plug-in εκδοχή του υβριδικού της συστήματος, η οποία θα έχει μεγαλύτερη μπαταρία (9,8 kWh), που θα επιτρέπει έως και 65 km ηλεκτρικής αυτονομίας.

Δείτε ακόμα:

Όσα κάνουν το Renault Clio E-TECH να ξεχωρίζει

Διαθέσιμα και σε LPG εκδόσεις τα Renault Clio και Captur

Επίσημο: Η Renault μετονομάζεται σε Alpine F1 Team