ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Επίσημη παρουσίαση: Audi Q4 e-tron και Q4 e-tron Sportback

Ελλάδα 7:59
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Επίσημη παρουσίαση: Audi Q4 e-tron και Q4 e-tron Sportback

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Επίσημη παρουσίαση: Audi Q4 e-tron και Q4 e-tron Sportback

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Το Audi Q4 e-tron είναι το πρώτο ηλεκτρικό SUV της μάρκας στην compact κατηγορία, συνδυάζοντας πρωτοποριακό σχεδιασμό, top αεροδυναμική, τεχνολογίες αιχμής και κορυφαίους χώρους, για την κατηγορία του.

Advertisement
Advertisement

Λίγο μικρότερο από το μεσαίου μεγέθους e-tron, τα αδελφά Q4 e-tron & Q4 e-tron Sportback παίρνουν κίνηση από δύο ηλεκτρικά μοτέρ, έχουν σύστημα quattro και παρέχουν έως και 450 χιλιόμετρα αυτονομία.

Που βρίσκεται το Q4 e-tron στην γκάμα της Audi;

Το Q4 e-tron προστίθεται στα μεγαλύτερο e-tron, e-tron Sportback και το σπορ e-tron GT στην όλο και μεγαλύτερη γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων της Audi και ανήκει σε ένα ιδιαίτερα δυναμικό και γρήγορα αναπτυσσόμενο τμήμα της αγοράς, την κατηγορία των compact SUV, προσφέροντας μια τεχνολογικά προηγμένη πρόταση στον κόσμο της premium ηλεκτρικής κινητικότητας.

Advertisement
Advertisement

Οπτικά

Εντυπωσιακές γραμμές, άψογα λαξευμένες επιφάνειες και στοιχεία quattro που δεν περνούν απαρατήρητα. Με το Q4 e-tron, η Audi, κάνει το επόμενο βήμα στην εξέλιξη της σχεδιαστικής γλώσσας των ηλεκτρικών της μοντέλων.

Advertisement

Από όποια πλευρά κι αν το δει κανείς, το Q4 e-tron ξεχωρίζει με τις καθαρές του επιφάνειες, τις ακμές και τους μεγάλους τροχούς του, οι οποίοι τονίζουν τον χαρακτήρα του μοντέλου, είναι τοποθετημένοι στις άκρες του αυτοκινήτου. Οι μικροί πρόβολοι και το μεγάλο μεταξόνιο, μαζί με τη θέση των τροχών, εξασφαλίζουν, στις προδιαγραφές, κορυφαίους χώρους για την κατηγορία. Σημαντική λεπτομέρεια στο σχήμα το σημείο στην τελευταία κολώνα, όπου φαίνεται η οροφή να έχει απόσταση από αυτήν. H κολόνα D ενώνεται χωρίς εμφανές ίχνος ραφής με το πλευρικό άκρο στην κορυφή, ενώ την ίδια στιγμή μία αεροτομή εκτείνεται προς την αντίθετη κατεύθυνση και προς το τμήμα που βρίσκεται πάνω από τον θόλο του τροχού, για να «σβήσει» τελικά πάνω από το τρίτο φως, όπου τα φωτιστικά σώματα ορίζουν το πλάτος του.

Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν τα LED φώτα όπου για πρώτη φορά ο οδηγός μπορεί να διαλέξει την εμφάνιση των daylights για διαφορετικές οπτικές υπογραφές. Για όσους πιστεύουν πως η μάσκα επηρεάζει την αεροδυναμική οι μηχανικοί της Audi απάντησαν, πως περισσότερο επηρεάζεται με τον αέρα που χτυπά το αυτοκίνητο από τα πλάγια και από κάτω. Με αεροδυναμικό συντελεστή 0,26 το Q4 e-tron είναι από τα πιο αεροδυναμικά SUV.

Advertisement

Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό το αποτέλεσμα, η ομάδα που είναι υπεύθυνη για την κατασκευή των εργαλειομηχανές εμπλέχθηκε από πολύ νωρίς, στα πρώτα στάδια της ανάπτυξης του. Για το Q4 e-tron, η κατασκευή τους μοιράστηκε στα δύο εργοστάσια της Audi στη Γερμανία – οι ειδικοί από το Ingolstadt ανέλαβαν τα πλαϊνό πάνελ, τις πόρτες και την οροφή, ενώ οι συνάδελφοί τους στο Neckarsulm το καπό και την πέμπτη πόρτα.

Κινητήρας, κιβώτιο ταχυτήτων και απόδοση

Advertisement

Με έναν ηλεκτροκινητήρα να τροφοδοτεί κάθε άξονα, το τετρακίνητο Q4 e-tron και το Q4 e-tron Sportback έχουν συνδυαστική απόδοση 300 ίππων. Το αποτέλεσμα είναι το 0-100 να ολοκληρώνεται σε 6,3 δευτερόλεπτα, επίδοση ιδιαίτερα καλή για την κατηγορία των πολυτελών κόμπακτ crossover. Μια ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση διατηρεί την άνεση σε υψηλά επίπεδα, ενώ φροντίζει και την οδηγική ευχαρίστηση σε δρόμους με στροφές.

Ενεργειακή χωρητικότητα, φόρτιση και διάρκεια ζωής της μπαταρίας

Με δύο χωρητικότητες μπαταριών (52 & 77 kWh), τρεις εκδόσεις (Q4 e-tron 35, Q4 e-tron 40 Q4 και e-tron 50 με την τελευταία να έχει αυτονομία 450 χλμ) το compact SUV υποστηρίζει φόρτισης έως 125 kW. Σύμφωνα με την Audi, η κατάσταση φόρτισης μπορεί να φτάσει το 80% σε περίπου 30 λεπτά.

Το φουτουριστικό εσωτερικό του νέου Audi Q4 e-tron

Από τις πρώτες εικόνες, φαίνεται ότι η μάρκα από το Ίνγκολσταντ έχει εξοπλίσει το νέο ηλεκτρικό compact SUV με τεχνολογίες χειρισμού και στοιχεία από το μέλλον, ενώ την ίδια στιγμή οδηγός και επιβάτες νιώθουν άνετα και οικεία, απολαμβάνοντας χώρους και άνεση από μεγαλύτερες κατηγορίες.

Κορυφαίο ίσως χαρακτηριστικό του εσωτερικού εξοπλισμού του νέου μοντέλου, η καινοτόμα head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας, με τις οδηγίες πλοήγησης να εκτείνονται στο οπτικό βάθος πεδίου του οδηγού. Αν σε αυτή προστεθεί το πρωτοποριακό concept τιμονιού με λειτουργία αφής με το οποίο είναι εξοπλισμένο το νέο Q4 e-tron, αντιλαμβάνεται εύκολα κάποιος ότι το νέο μοντέλο αποτελεί μία πρόγευση ενός συναρπαστικού ηλεκτρικού μέλλοντος.

Χώροι και άνεση

Η αρχιτεκτονική της αρθρωτής πλατφόρμας για την ηλεκτροκίνηση (MEB) στην οποία βασίζεται το Q4 e-tron, εγγυάται μεγάλη ευρυχωρία και οι αριθμοί το επιβεβαιώνουν: με μήκος 4.590 χιλιοστά, πλάτος 1.865 χιλιοστά και ύψος 1.613 χιλιοστά, το Q4 e-tron είναι μεν από τα μεγαλύτερα compact SUV, όμως οι εσωτερικοί χώροι, το τοποθετούν σε μεγαλύτερη κατηγορία. Με μπροστινό πρόβολο μόλις 86 εκατοστά, το 2,76 μέτρων μεταξόνιο εξασφαλίζει εσωτερικό μήκους 1,83 μέτρων, αντίστοιχο με ένα μεγάλο SUV. Οι πόρτες που ανοίγουν διάπλατα, η δεύτερη σειρά καθισμάτων τοποθετημένη σχεδόν 7 εκατοστά ψηλότερα από την μπροστινή και η απουσία κεντρικού τούνελ, εξασφαλίζουν ότι το Q4 e-tron θέτει το σημείο αναφοράς στην κατηγορία. Παράλληλα, το νέο μοντέλο ως γνήσιο SUV διαθέτει πλούσιους εσωτερικούς αποθηκευτικούς χώρους, με όγκο έως 24,8 λίτρα. Για πρώτη φορά μπουκάλια ενός λίτρου μπορούν να αποθηκευτούν σε υποδοχές τοποθετημένες ψηλά στις πόρτες, αυξάνοντας την άνεση και την εργονομία. Στα ίδια υψηλά επίπεδα είναι και ο χώρος αποσκευών με 526 lt.

Το νέο Q4 e-tron βασίζεται στο γνωστό ψηφιακό concept λειτουργίας και χειρισμού της Audi, σε τέσσερα επίπεδα: Το σύμπλεγμα ψηφιακών οργάνων ή το Audi virtual cockpit για τον οδηγό, την κεντρική οθόνη αφής MMI, τον φωνητικό έλεγχο φυσικής γλώσσας και την προαιρετική head-up οθόνη. Η τελευταία, προβάλλει σημαντικές πληροφορίες σε δύο επίπεδα, ένα ρεαλιστικό και ένα επαυξημένης πραγματικότητας, σε μία μοναδική τρισδιάστατη εμπειρία. Οι οδηγίες πλοήγησης παρουσιάζονται σε φυσική απόσταση περίπου δέκα μέτρων από το παρμπρίζ, σε μια διαγώνιο περίπου 70 ιντσών, με αιωρούμενα βέλη που δυναμικά επισημαίνουν το επόμενο σημείο δράσης στη διαδρομή. Πιο κοντά στον οδηγό εμφανίζονται η ταχύτητα, οι πινακίδες κυκλοφορίας, τα συστήματα υποβοήθησης.

Το σύστημα βασίζεται σε μία ιδιαίτερα φωτεινή οθόνη LCD που μέσω ειδικών κατόπτρων κατευθύνει τις παραγόμενες φωτεινές ακτίνες σε δύο επίπεδα και μέσω αντανακλάσεων, ευκρινέστατα, στα μάτια του οδηγού. Τα διάφορα σύμβολα προβάλλονται με ρυθμό 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο, ειδικά προσαρμοσμένα στη γεωμετρία των οπτικών προβολής, με επεξεργασία δεδομένων που λαμβάνονται από την μπροστινή κάμερα, τον αισθητήρα ραντάρ και το σύστημα  πλοήγησης, να εξασφαλίζει απίστευτα ρεαλιστική απεικόνιση. Χαρακτηριστικά, το λογισμικό του συστήματος αποτελείται από περίπου 600.000 γραμμές κώδικα προγραμματισμού, περίπου 50% περισσότερο από ολόκληρο το σύστημα ελέγχου της πρώτης έκδοσης του Space Shuttle.

Αν και high-tech και κορυφαία σε εργονομία, το στάνταρ ψηφιακό ταμπλό οργάνων με διαγώνιο 10,25 ιντσών ή το Audi virtual cockpit, σε συνδυασμό με το σύστημα infotainment με φωνητικό έλεγχο ή ελεύθερη εισαγωγή κειμένου, αποτελούν γνώριμες κατά βάση τεχνολογίες. Αυτό που είναι πραγματικά επαναστατικό στο νέο μοντέλο είναι το τιμόνι του. Σχεδιασμένο με δύο διπλές ακτίνες, μόνο τα τέσσερα δαχτυλίδια στο κεντρικό του τμήμα θυμίζουν κάτι γνώριμο στον οδηγό. Οι άνω ακτίνες διαθέτουν επιφάνειες αφής σε εμφάνιση piano black με φωτιζόμενες λειτουργικές περιοχές που υποδεικνύουν τα αντίστοιχα ενεργά κουμπιά. Ελαφρές προεξοχές τις καθιστούν ευκολότερες στη χρήση και τα κουμπιά παρέχουν απαλή απτική ανάδραση όταν πατηθούν. Όπως και στα smartphones, δεν υπάρχουν μόνο κινήσεις αφής αλλά και κινήσεις σάρωσης, για παράδειγμα για περιήγηση στις λίστες. Η προαιρετικά θερμαινόμενη στεφάνη είναι πεπλατυσμένη τόσο στο κάτω όσο και στο πάνω τμήμα της – μια επιλογή που κάνει την εσωτερική ατμόσφαιρα να δείχνει ως πρόγευση μίας μελλοντικής εποχής. Τόσο από πλευράς εμφάνισης όσο και λειτουργίας ή αίσθησης, το νέο τιμόνι εκφράζει ξεκάθαρα τον φουτουριστικό χαρακτήρα του Q4 e-tron.

Για το ηχοσύστημα υπεύθυνη είναι η Sonos η οποία έκανε ειδική μελέτη για την Audi. Περιλαμβάνει οκτακάναλο ενισχυτή και Dolby surround ηχείο μαζί με εγκατάσταση ηχείων ανάλογα το μοντέλο και το επίπεδο εξοπλισμού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Audi Q4 e-tron: Επέκταση της ηλεκτρικής γκάμας
Το Audi Q4 E-Tron Sportback δοκιμάζεται σε ακραίες συνθήκες
To ηλεκτρικό Audi Q4 e-tron δοκιμάζεται στο δρόμο