Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

Audi Q4 e-tron: Επέκταση της ηλεκτρικής γκάμας

  • Γιάννης Τσιρογιάννης

Η ηλεκτρική επίθεση της Audi αφορά σε 12 ηλεκτρικά μοντέλα που αναμένεται να κυκλοφορήσουν μέχρι το 2025. Δύο από αυτά μάλιστα έχουν προγραμματιστεί να αποκαλυφθούν επίσημα προσεχώς, είναι τα GT e-tron αλλά και Q4 e-tron.

Το Q4 παραγωγής είναι σχεδόν ίδιο με το πρωτότυπο που έκανε το ντεμπούτο του στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης το 2019. Ενώ ο συνολικός σχεδιασμός έχει κυρίως αποκαλυφθεί, υπάρχουν λεπτές διαφορές που σηματοδοτούν την πρόθεση παραγωγής του. Οι κανονικές χειρολαβές θυρών είναι πλέον εμφανείς, όπως και οι συμβατικοί πλευρικοί καθρέφτες, οι προβολείς αλλά και οι μικρότεροι τροχοί. Θα προσφερθούν δύο στυλ αμαξώματος: πεντάθυρο και Sportback.

Εμπρός διαθέτει τη μάσκα Singleframe της Audi (η οποία είναι κυρίως κλειστή), προβολείς LED και μινιμαλιστικό καπό με εξωτερικά φτερά. Ωστόσο, θα παρατηρήσετε ότι η επιφάνεια της λαμαρίνας είναι πιο “ήπια” στο όνομα της αεροδυναμικής απόδοσης. Μια θύρα φόρτισης βρίσκεται στο πίσω φτερό, ενώ στην ουρά δεσπόζει μια διαμήκη ταινία LED τύπου Audi A7.

Στο εσωτερικό, η ευρύχωρη καμπίνα 5 θέσεων υπόσχεται κορυφαία ποιότητα παραμονής. Αυτό διαθέτει το συμβολικό πιλοτήριο της Audi, οθόνη head-up με επαυξημένη πραγματικότητα, επένδυση με επίστρωση βαφής πολλαπλών επιπέδων, οθόνη αφής 12,3 ιντσών, προηγμένο σύστημα ψυχαγωγίας και πολλά άλλα. Αν μη τι άλλο, η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα και ο επιλογέας θα μπορούσαν να αποδειχθούν αμφιλεγόμενα, αλλά εμείς υπερψηφίζουμε τις ριζοσπαστικές επιλογές.

Το Q4 e-tron εδράζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα ηλεκτροκίνητων οχημάτων (MEB) του Volkswagen Group, η οποία θα παρέχει τη βάση για πολλά άλλα ηλεκτρικά οχήματα. Έχει μήκος 4,59 μέτρα και διαθέτει ένα γενναιόδωρο μεταξόνιο 2,77 μέτρων χωρίς το ενοχλητικό κεντρικό τούνελ μετάδοσης.

Η βασική έκδοση θα χρησιμοποιεί δυο ηλεκτροκινητήρες (ένας σε κάθε άξονα) αντλώντας συνδυασμένη ισχύ 301 ίππων. Αρχικά λειτουργεί ως πισωκίνητο, αλλά μόλις ασκηθεί πίεση ενεργοποιείται η τετρακίνηση e-Quattro, προσφέροντας αξιοσέβαστο χρόνο για το 0-100 km/h της τάξης των 6,3 δευτερολέπτων. Μια έκδοση RS υψηλότερης απόδοσης λέγεται ότι θα συμπεριληφθεί επίσης στο μενού.

Η μεγάλη μπαταρία των 82 kWh βοηθά στην επίτευξη αυτονομίας άνω των 450 χιλιομέτρων στον κύκλο δοκιμών WLTP. Με ταχυφορτιστή 125 kW ο χρόνος που απαιτείται για φόρτιση στο 80% δεν ξεπερνά τα 30 λεπτά της ώρας. Μόλις όμως οι μπαταρίες στερεάς μορφής κυκλοφορήσουν ευρέως στα μέσα της δεκαετίας που διανύουμε, προφανώς θα δούμε ουσιαστικές βελτιώσεις όπως και ένα τέλος στο άγχος της αυτονομίας διαθέσιμων χιλιομέτρων. Μέχρι τότε, υπομονή…

Διαβάστε ακόμη:

Το Audi Q4 e-tron Concept προϊδεάζει για νέο ηλεκτρικό compact SUV

Τα πρώτα επίσημα σκίτσα του Audi Q4 e-tron concept

Αποκάλυψη για το Audi Q4 Sportback e-tron concept (video)

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto