Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τα μυστικά πίσω από την κατασκευή του Audi Q4 e-tron

Ελλάδα 5:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τα μυστικά πίσω από την κατασκευή του Audi Q4 e-tron

ΝΕΑ

Τα μυστικά πίσω από την κατασκευή του Audi Q4 e-tron

ΝΕΑ

H Audi ανακοίνωσε την ημερομηνία παρουσίασης του νέου αμιγώς ηλεκτρικού compact SUV, γνωστοποιώντας μας, παράλληλα, κάποιες λεπτομέρειες που αφορούν την κατασκευή του μοντέλου.

Advertisement
Advertisement

Το Audi Q4 e-tron θα παρουσιαστεί στις 14 Απριλίου και η εταιρεία από το Ίνγκολστνατ, δίνει στη δημοσιότητα τις διαδικασίες που ακολουθούνται προκειμένου να πάρει μορφή το ηλεκτρικό compact SUV.

Όπως αναφέρει η Audi, το νέο μοντέλο φέρνει τις γραμμές που παρουσίασε το πρωτότυπο Audi Q4 στις αρχές του 2019, σε ένα μοντέλο παραγωγής. Για να γίνει όμως κάτι τέτοιο, πρέπει να αναλάβει ενεργό ρόλο η ομάδα κατασκευής των γιγάντιων μηχανουργικών εργαλείων της Audi, των ειδικά σχεδιασμένων μητρών, κοπτικών και άλλων τμημάτων που προσαρτώνται στις πρέσες και που δίνουν σχήμα στο μέταλλο.

Advertisement
Advertisement

Απ’ όποια πλευρά κι αν το αντικρύσεις, αν και ακόμα καμουφλαρισμένο, το Q4 e-tron έχει ενδιαφέροντα στιλιστικά στοιχεία. Το πλαϊνό πάνελ του coupé μοντέλου, αποτελεί ένα παράδειγμα του πόσο περίπλοκη είναι η κατασκευή του οχήματος. Για παράδειγμα, σημαντική πρόκληση αποτελεί μια μικρή περιοχή στο πίσω μέρος – η κολόνα D ενώνεται χωρίς εμφανές ίχνος ραφής με το πλευρικό άκρο στην κορυφή, ενώ την ίδια στιγμή μία αεροτομή εκτείνεται προς την αντίθετη κατεύθυνση και προς το τμήμα που βρίσκεται πάνω από τον θόλο του τροχού, για να «σβήσει» τελικά πάνω από το τρίτο φως. Όλες αυτές οι σύνθετες καμπύλες και ακμές υλοποιούνται με άψογο φινίρισμα και μέγιστη ακρίβεια.

Για το Q4 e-tron, η κατασκευή των μηχανουργικών εργαλείων μοιράστηκε στα δύο εργοστάσια της Audi στη Γερμανία – οι ειδικοί από το Ingolstadt ανέλαβαν τα πλαϊνό πάνελ, τις πόρτες και την οροφή, ενώ οι συνάδελφοί τους στο Neckarsulm το καπό και την πέμπτη πόρτα.

Advertisement

Κάθε μία από τις πρέσες που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή των πλευρικών πάνελ είναι ένας κολοσσός από χυτοσίδηρο – μήκους περίπου 4,50 μέτρων, πλάτους 2,40 μέτρων και ύψους 1,35 μέτρων, βάρους έως 47 τόνων. Είναι το προϊόν δεκάδων χιλιάδων ωρών χειρωνακτικής εργασίας και αποτελούνται από έως και 500 μεμονωμένα εξαρτήματα, από τα έμβολα, τις μήτρες και τα κοπτικά που δίνουν μορφή στο μέταλλο και που ζυγίζουν αρκετούς τόνους μέχρι τους πίρους, τους κοχλίες ασφάλισης και τα μπουλόνια με βάρος κάτω από ένα κιλό. Κάθε τέτοιο εργαλείο απαιτεί αρκετούς μήνες για να συναρμολογηθεί.

Advertisement

Τα ολοκληρωμένα μηχανουργικά εργαλεία τοποθετούνται πρώτα σε δοκιμαστικές πρέσες προς αξιολόγηση και στη συνέχεια, εφόσον πάρουν τη σχετική έγκριση, παίρνουν τη θέση τους στη γραμμή παραγωγής. Προηγουμένως, θα περάσουν από πολλές φάσεις βελτιστοποίησης, που συχνά περιλαμβάνουν βήματα λίγων χιλιοστών του χιλιοστού. Τα σύγχρονα οπτικά συστήματα μέτρησης παρέχουν ακριβή δεδομένα – αλλά εξακολουθούν να μην μπορούν να αντικαταστήσουν το αιχμηρό μάτι ενός έμπειρου ανθρώπου.

Όταν η μαζική παραγωγή βρίσκεται σε λειτουργία, οι πρέσες του Zwickau χρειάζονται συνολικά έξι στάδια για να σχηματίσουν το πλαϊνό πάνελ, το καθένα χρησιμοποιώντας ένα συγκεκριμένο μηχανουργικό εργαλείο. Μεταξύ αυτών, ειδικές δαγκάνες μεταφέρουν το φύλλο μετάλλου από τη μία πρέσα στην άλλη.

Advertisement

Η πρώτη σχηματίζει τα όρια του φύλλου μετάλλου στο επιθυμητό σχήμα και οι επόμενες χρησιμοποιούνται για να κόψουν και να τριμάρουν κατάλληλα, για παράδειγμα στην περιοχή που περιβάλλει τα πλευρικά παράθυρα, για να δημιουργήσουν τις λεπτές ακμές και τις γραμμές, τις οπές συναρμολόγησης, τις υποδοχές και όλα τα περίπλοκα κοψίματα που είναι απαραίτητα για τις επόμενες διαδικασίες συγκόλλησης και μορφοποίησης στην κατασκευή του αμαξώματος. Επειδή το φύλλο τείνει ενίοτε να πετσικάρει ελαφρά, επαναδιαμορφώνεται συνεχώς, σε κάθε βήμα εργασίας. Αυτό που στην αρχή της διαδικασίας είναι επίπεδο και άμορφο, εμφανίζεται στο τέλος του κύκλου ως τρισδιάστατο πάνελ, με εμφανή τον υψηλότερο βαθμό ακρίβειας στην κατασκευή και το σύγχρονο design.

Το Audi Q4 e-tron αποτελεί το νέο ηλεκτρικό δημιούργημα της Audi, μετά τα e-tron και e-tron GT.

Διαβάστε επίσης:
Audi Q4 e-tron: Επέκταση της ηλεκτρικής γκάμας
Το Audi Q4 E-Tron Sportback δοκιμάζεται σε ακραίες συνθήκες
Τελευταίες δοκιμές για το Audi Q4 E-tron