Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Yamaha Tracer 9/GT MY2021: Πλήρης ανασχηματισμός

Ελλάδα 3:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Yamaha Tracer 9/GT MY2021: Πλήρης ανασχηματισμός

NEWSMOTO

Yamaha Tracer 9/GT MY2021: Πλήρης ανασχηματισμός

NEWSMOTO

Το εξαιρετικά δημοφιλές sport touring μοντέλο της Yamaha ανανεώνεται ριζικά και με τις δύο εκδόσεις του αναμένεται να τινάξει τη μπάνκα στον αέρα.. και πάλι.

Advertisement
Advertisement

Το πρώτο Tracer 900 έφτασε στην Ευρώπη το 2015 και γρήγορα έγινε πρώτη επιλογή αναβατών που τους αρέσει τόσο η sport οδήγηση όσο και οι μακρινοί προορισμοί. Συνδυάζοντας την απόδοση μιας sport μοτοσυκλέτας με τη δυνατότητα για κάθε είδους ταξίδια και αποτελώντας μέσο ακόμα και για μετακίνηση στην πόλη, γνώρισε μεγάλη επιτυχία προσελκύοντας νέους πελάτες κάθε ηλικίας και με διαφορετικά επίπεδα εμπειρίας. Το Tracer 900 δεύτερης γενιάς παρουσιάστηκε το 2018, κάλυπτε τις προδιαγραφές Euro4 και γρήγορα καταξιώθηκε στην αγορά των Sport Touring, έχοντας τριπλάσιες πωλήσεις από τον πλησιέστερο ανταγωνιστή του το 2019.

Πάμε στο 2021

Advertisement
Advertisement

Ελαφρύτερο, πιο δυνατό και εξοπλισμένο πλέον με την πιο προηγμένη τεχνολογία που έχει προσαρμοστεί ποτέ σε Sport Touring μοτοσυκλέτα της Yamaha, το νέο Tracer 9 (σκέτο 9, όχι 900 όπως ήταν στα προηγούμενα μοντέλα) παραμένει πιστό στη φιλοσοφία της “sport καρδιάς, ταξιδιάρικης ψυχής”. Πραγματική του ψυχή είναι ένας πλήρως ανασχεδιασμένος κινητήρας 890cc τύπου crossplane, ο οποίος είναι ελαφρύτερος, πιο ισχυρός και ακόμα πιο εξελιγμένος από τον προηγούμενο των 847cc.

Αύξηση κυβισμού και δύναμης

Advertisement

Ο κινητήρας, πλήρως συμβατός με τις προδιαγραφές Euro5, είδε τον κυβισμό του να μεγαλώνει χάρη στην αύξηση της διαμέτρου των εμβόλων κατά 3mm. Αυτή η σημαντική αύξηση προσέφερε και μεγαλύτερη ροπή κατά 7%. Βασικό χαρακτηριστικό του νέου κινητήρα είναι ότι αυτή η πολύ υψηλότερη ροπή των 93Nm αποδίδεται στις 7.000rpm, δηλαδή 1.500 χαμηλότερα από το προηγούμενο μοντέλο. Παράλληλα, η ισχύς του κινητήρα των 890cc έχει αυξηθεί κατά 4 ίππους, φτάνοντας τους 119Hp/10.000rpm, ενώ όλα αυτά συμβαίνουν με ταυτόχρονη μείωση του βάρους κατά 1,7Kg.

Advertisement

Συνεχίζοντας στα του κινητήρα, συναντάμε ένα ολοκαίνουργιο σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου με μπεκ ψεκασμού που έχουν τοποθετηθεί στην πλευρά της πεταλούδας του γκαζιού, σε αντίθεση με τον προηγούμενο σχεδιασμό, όπου τα μπεκ ήταν τοποθετημένα απευθείας στην κυλινδροκεφαλή, προσφέροντας 9% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου. Και μιας και αναφέραμε το γκάζι, ο δεξιός καρπός του αναβάτη του Tracer 9 θα έχει αίσθηση.. R1M, καθώς συναντάμε το ηλεκτρονικό γκάζι Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T), συνοδευόμενο με νέο αισθητήρα θέσης στο γκριπ (APSG). Ακόμα, διορθώσεις έγιναν και στον υποβοηθούμενο συμπλέκτη ολίσθησης (A&S), με τη χρήση νέου υλικού για τις πλάκες τριβής και ανανεωμένη γωνία έκκεντρου, για ελαφρύτερο τράβηγμα στη μανέτα και πιο ήρεμη συμπεριφορά του πλαισίου κατά το κατέβασμα ταχύτητας.

Πλαίσιο και ψαλίδι στα χνάρια του κινητήρα

Advertisement

Από τη σφαίρα της ανανέωσης δεν λείπει το Deltabox πλαίσιο, το οποίο είναι κατασκευασμένο από χυτό αλουμίνιο CF, «χάνοντας» σε βάρος και διαστάσεις. Ο προαναφερθείς κινητήρας τοποθετείται εντός του σε πιο όρθια θέση έναντι του προηγούμενου, με τις εν λόγω αλλαγές να βελτιώνουν τη συνολική ισορροπία της μοτοσυκλέτας, παρέχοντας καλύτερο έλεγχο του μπροστινού συστήματος, καθώς και αυξημένη πρόσφυση στις στροφές. «Δένει» μάλιστα σε νέες βάσεις κινητήρα, οι οποίες αναπτύχθηκαν μέσω του προγράμματος Kanno Hyoka, μέσω δηλαδή αξιολόγησης της απόδοσης της μοτοσυκλέτας με βάση τις απόψεις και τις παρατηρήσεις των αναβατών κατά τη διάρκεια οδηγικής δοκιμής.

Τέλος, όσον αφορά στα δομικά σημεία του Tracer 9, νέο είναι και το ψαλίδι, ακολουθώντας τα χνάρια του πλαισίου. Κατασκευασμένο και αυτό από αλουμίνιο, εδράζεται εντός της εξωτερικής δομής του πλαισίου, σε αντίθεση με τα εξωτερικά σημεία άρθρωσης του προηγούμενου. Αν σας θυμίζει κάτι, αυτό είναι το ψαλίδι του MT-09 του 2021, έχοντας όμως μακρύνει κατά κατά 60mm, με αποτέλεσμα το μεταξόνιο να ανέρχεται στα 1.500mm, παραμένοντας ίδιο με αυτό του προηγούμενου Tracer 900.

Ηλεκτρονικά άρτιο

Η ταξιδιωτική ναυαρχίδα των τριών διαπασών δε θα μπορούσε παρά να τα έχει… όλα. Έτσι, η αδρανειακή μονάδα μέτρησης (IMU) 6 αξόνων της Yamaha που αναπτύχθηκε αρχικά για το R1 χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα Sport Touring, πληροφορώντας τα:

  •  Σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS)
  •  Σύστημα ελέγχου ολίσθησης (SCS)
  •  Σύστημα ελέγχου σούζας (LIF)

Τα παραπάνω σετάρονται σε 3 επίπεδα, ενώ ακόμα το παρών δίνουν το Yamaha D-Mode με 4 επιλογές (οδηγικά προγράμματα), το Cruise Control και το σύστημα ελέγχου πέδησης (BC), το οποίο ρυθμίζει την παρέμβαση του ABS και την πίεση των φρένων σε δύο επίπεδα. Στον τομέα των ηλεκτρονικών, νέα είναι και η –αμφισβητούμενης αισθητικής- διπλή TFT οθόνη 3,5’’, που επέχει θέση πολυοργάνου βρίθοντας πληροφορίας.

Εμφάνιση άκρως επιβλητική

Ορμώμενοι από τα Led που είναι σε κάθε έκφανση των φωτισμών της μοτοσυκλέτας, περνάμε στο παρουσιαστικό. Οπωσδήποτε το μάτι πέφτει στο εμπρός και πάνω μέρος της μοτοσυκλέτας, με το ρεζερβουάρ των 18 λίτρων και τα πλαϊνά πλαστικά να αποπνέουν ταξίδι πολλών και γρήγορων χιλιομέτρων. Αίσθηση που σφραγίζει και η μπροστινή όψη με το μεγάλο ρυθμιζόμενο αλεξίνεμο, τα μίνιμαλ led φώτα ημέρας και τα διπλά –α λα R1/R6- προβολάκια. Το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας είναι σχεδόν… κενό, περιμένοντας θα έλεγε κανείς τις δυο πλευρικές βαλίτσες που κάνουν το Tracer 9… cargo, χάρη στο ενισχυμένο πλαίσιο που επιφέρει αύξηση της δυνατότητας μεταφοράς φορτίου κατά 7%, φτάνοντας το συνολικό ωφέλιμο φορτίο αναβατών και αποσκευών στα 193 κιλά.

Περιφερειακά εξίσου ταξιδιάρικα

Νέες και ρυθμιζόμενες είναι οι αναρτήσεις, με το εμπρός αμορτισέρ να έχει κοντύνει κατά 30mm, ταιριάζοντας στο νέο πλαίσιο και προστάζοντας την εντός δρόμου σβέλτη οδήγηση. Στα φρένα, η Yamaha δίνει το χαρακτηρισμό «τύπου R1», με τον κατασκευαστή να μην είναι άλλος από τη Nissin. Οι SpinForged τροχοί των 10 ακτίνων είναι ελαφρύτεροι κατά 700gr από τους προηγούμενους, με το μειωμένο αναρτώμενο βάρος να ωφελεί την κατευθυντικότητα της μοτοσυκλέτας. Οι εν λόγω τροχοί ντύνονται με Battlax T32 ελαστικά (120/70ZR17 εμπρός και 180/55ZR17 πίσω) τα οποία εξελίχθηκαν από κοινού μεταξύ Yamaha και Bridgestone.

Έκδοση GT

Όπως και το προηγούμενο Tracer 900 έτσι και αυτό προσφέρεται σε έκδοση GT, η οποία έρχεται με κάποια ακόμα –ταξιδιωτικά και μη- καλούδια στο στάνταρ εξοπλισμό. Αρχικά βλέπουμε το σετ των δυο πλευρικών βαλιτσών, οι οποίες είναι αεροδυναμικά σχεδιασμένες διατηρώντας έκαστη χωρητικότητα ενός full face κράνους. Εκεί που πραγματικά ξεχωρίζει το GT όμως –πέρα από τους χαρακτηριστικούς χρωματισμούς- είναι ο πληρέστερος ηλεκτρονικός εξοπλισμός, όπου επιπρόσθετα συναντάμε και:

  •  Σύστημα Quick Shifter (QSS) +/-
  •  LED cornering lights
  •  Θερμαινόμενα γκριπ

Τέλος, μια κατηγορία μόνη της είναι η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη, ημιενεργητική ανάρτηση Actimatic Damper System (KADS) της KYB. Συνεργαζόμενη επίσης με την αδρανειακή μονάδα μέτρησης (IMU) 6 αξόνων, μπορεί να ρυθμιστεί για συνθήκες στεγνού ή βρεγμένου οδοστρώματος, υπολογίζοντας τις βέλτιστες ρυθμίσεις της ανάρτησης ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης: μεγάλη ή μικρή ταχύτητα, βρεγμένος ή στεγνός δρόμος, ομαλό ή ανώμαλο οδόστρωμα, σόλο οδήγηση ή με συνεπιβάτη.

Η διάθεση στην Ευρώπη αναμένεται μέσα στο Μάρτιο του 2021, με τις τιμές για τη χώρα μας να μην έχουν ανακοινωθεί ακόμα για καμία εκ των εκδόσεων.

Διαβάστε επίσης:

SYM Jet 4 125/150 RX 2021: Σημαντικές αναβαθμίσεις και Euro5

KTM 890 Adventure R & Rally: Όταν το Travel Adventure αποκτά νέα διάσταση

Jonathan Rea: Πρωταθλητής για 6η συνεχόμενη χρονιά στο Π.Π. Superbike!