Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Yamaha MT-09 MY2021: Ολική επαναφορά 

Ελλάδα 9:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Yamaha MT-09 MY2021: Ολική επαναφορά

NEWSMOTO

Yamaha MT-09 MY2021: Ολική επαναφορά

NEWSMOTO

Πιστό στη “σκοτεινή” ιαπωνική φιλοσοφία της Yamaha (Dark side of Japan), το MT-09 του 2021 είναι δυνατότερο, ελαφρύτερο και ακόμα πιο τεχνολογικά προηγμένο. 

Advertisement
Advertisement

Αλλαγμένο παντού έρχεται το ιαπωνικό γυμνό, πρεσβεύοντας τη.. σκοτεινή πλευρά της εταιρείας των τριών διαπασών. Οι αλλαγές πολλές και ο καλύτερος τρόπος να τις δούμε είναι μάλλον από έξω προς τα μέσα. 

Advertisement
Advertisement

Η πρώτη εντύπωση που προκαλεί το MT-09 του 2021 είναι μια ερώτηση του στυλ «που είναι το υπόλοιπο;». Εφαρμοσμένος, άκρατος μινιμαλισμός κυριαρχεί στη σχεδιαστική φιλοσοφία, όπου όλοι οι όγκοι είναι μικρών διαστάσεων μεν, επιθετικών προθέσεων δε. Ο αριθμός των –μικρών- σε διαστάσεων πλαστικών είναι ο ελάχιστος δυνατός, με το στόχο να είναι ένας. Η έκθεση στο μάτι του μυώδους πλαισίου με το Crystal Graphite φινίρισμα και του ισχυρού κινητήρα. Σε μια made in Japan διασκευή του «Λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν», οι σχεδιαστές στο Iwata βρήκαν τον πιο άμεσο τρόπο να δείξουν τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, ο οποίος συνοψίζεται στη φράση «γυμνή δύναμη». 

Προχωρώντας στα ενδότερα, περνάμε στο πλαίσιο. Αλουμινένιο Deltabox και ελαφρύτερο (-2,3Kg), ανθεκτικότερο, πιο ευέλικτο από το προηγούμενο δίνει το παρών, με τις ίδιες ιδιότητες να μοιράζεται και το επίσης νέο ψαλίδι. Κατασκευασμένα από χυτό αλουμίνιο CF, τα εν λόγω μέρη υπόσχονται μεγαλύτερη πλευρική ακαμψία (+50%) και καλύτερη ευστάθεια. Απαραίτητες αρετές για τη φιλοξενία του νέου CP3 κινητήρα των 889cc. 

Advertisement

 

Advertisement

Νέος κινητήρας 

Μετά από 8 συναπτά έτη επιτυχούς παρουσίας, ο τεχνολογίας CrossPlane”  τρικύλινδρος κινητήρας (CP3) δεν είχε να αποδείξει τίποτα παρά μόνο να βελτιωθεί. Έτσι λοιπόν προσαρμόστηκε στη Euro5 εποχή, ανασχεδιασμένος, ελαφρύτερος, ισχυρότερος και με 42cc παραπάνω από τον προκάτοχο. Η λίστα με τα νέα εξαρτήματα μεγάλη: Έμβολα, μπιέλες, εκκεντροφόροι και στροφαλοθάλαμοι είναι τα βασικά –φρέσκα- συστατικά της βελτίωσης. Νέα είναι και η 3 σε 1 εξάτμιση, που φέρνει το σύνολο αδυνατισμένο κατά 1,7Kg. Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά σχεδιασμού του νέου κινητήρα των 889cc είναι το εντελώς νέο σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου. Ενώ στο υπάρχον μοντέλο τα μπεκ ψεκασμού συνδέονται απευθείας στην κυλινδροκεφαλή, στο νέο μοντέλο 2021 τα μπεκ έχουν τοποθετηθεί στην πλευρά της πεταλούδας του γκαζιού και ο ψεκασμός του καυσίμου γίνεται στο πίσω μέρος των βαλβίδων εισαγωγής. Με αυτό το σύστημα εξασφαλίζεται καλύτερος ψεκασμός και ελαττώνεται η προσκόλληση καυσίμου στα τοιχώματα των στομίων εισαγωγής. Αυτό σημαίνει καλύτερη καύση και παράλληλη αύξηση της αποδοτικότητας του καυσίμου κατά 9%. 

Advertisement

Η ισχύς είναι πλέον στους 119Hp στις 10.000rpm (+4 από το προηγούμενο μοντέλο) και η ροπή έφτασε τα 9,5kgm στις 7.500 (-1.400rpm από το προηγούμενο μοντέλο). Η διαχείριση του κινητήρα έρχεται σε πρώτο χρόνο από τον –επίσης νέο- συμπλέκτη ολίσθησης A&S (Assist&Slipper) και έπειτα από ένα.. φεστιβάλ ηλεκτρονικών βοηθημάτων, τα οποία είναι: 

  • Νέο σύστημα γρήγορης αλλαγής ταχυτήτων (QSS) με λειτουργία ανεβάσματος/κατεβάσματος 
  • Νέα αδρανειακή μονάδα (IMU) 6 αξόνων, ελαφρύτερη και μικρότερη σε μέγεθος
  • Βοηθήματα για τον αναβάτη με ευαισθησία στις κλίσεις (Cornering): σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS), σύστημα ελέγχου ολίσθησης (SCS) και σύστημα ελέγχου σούζας (LIFt) με τρεις τρόπους παρέμβασης
  • ABS και σύστημα ελέγχου πέδησης (BC)
  • Προγράμματα λειτουργίας κινητήρα D-MODE 

Οι πληροφορίες των παραπάνω καταλήγουν στον αναβάτη μέσω μιας νέας TFT οθόνης 3,5’’ που επέχει θέση πολυοργάνου, ενώ μιας και είδαμε τη μοτοσυκλέτα από έξω προς τα μέσα δεν πρέπει να παραλείψουμε και τα περιφερειακά. Όλοι οι φωτισμοί είναι Led, ενώ το έργο της ποιότητας κύλισης αναλαμβάνουν το πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι των 41mm και το ρυθμιζόμενο πίσω μονό αμορτισέρ, αμφότερα με νέες ρυθμίσεις αλλά και με την υπογραφή της KYB. Στα φρένα συναντάμε supersport διάθεση με την ακτινική αντλία της Nissin και τους διπλούς μπροστινούς δίσκους των 298mmTo συνολικό βάρος του νέου -και όχι φρεσκαρισμένου- ΜΤ-09 είναι στα 189Kg πλήρες υγρών, ομολογουμένως ένα εξαιρετικό νούμερο.  

Πλαίσιο Deltabox 

Το MT-09 του 2021 έχει βελτιωθεί σε κάθε τομέα και διαθέτει ολοκαίνουριο πλαίσιο Deltabox από χυτό αλουμίνιο. Η Yamaha κατέχει ηγετική θέση παγκοσμίως στην τεχνολογία CF (ελεγχόμενης πλήρωσης), μια διαδικασία χύτευσης υψηλής τεχνολογίας η οποία έδωσε στο εργοστάσιο τη δυνατότητα να παράγει εξαιρετικά ελαφριές και ανθεκτικές κατασκευές αλουμινίου, όπως είναι το πλαίσιο και το ψαλίδι του νέαυ MT-09. Με μεγαλύτερες διπλές δοκούς που εκτείνονται απευθείας από το λαιμό του τιμονιού έως τον άξονα του ψαλιδιού, το πλαίσιο, το υποπλαίσιο και το ψαλίδι (όλα αλουμινένια) είναι κατά 2,3Kg ελαφρύτερα από το προηγούμενο μοντέλο. Για καλύτερη οδική συμπεριφορά, βελτιώθηκε η ισορροπία μεταξύ διαμήκους, πλευρικής και στρεπτικής ακαμψίας του πλαισίου με αύξηση της πλευρικής κατά 50%. 

Ψαλίδι υψηλής ακαμψίας 

Σε σύγκριση με την τρέχουσα σχεδίαση, όπου το δεξί προφίλ έχει σχήμα “μπανάνας”, το νέο (και ελαφρύτερο κατά 250gr) ψαλίδι αλουμινίου έχει πολύ πιο ευθεία δεξιά πλευρά, για μια πιο συμμετρική εμφάνιση. Για να επιτυγχάνεται καλύτερη ευστάθεια του συνόλου, ο άξονας του ψαλιδιού στο μοντέλο 2021 είναι τοποθετημένος ανάμεσα στη δομή του πλαισίου και όχι στο εξωτερικό μέρος του όπως πριν. Αυτή η νέα σχεδίαση και διάταξη του ψαλιδιού μειώνει το μη αναρτώμενο βάρος και συμπληρώνει την ανανεωμένη ισορροπία ακαμψίας του νέου πλαισίου. 

Νέο ηλεκτρονικό σύστημα γκαζιού APSG 

Το ηλεκτρονικό γκάζι (YCC-T) έχει αναβαθμιστεί με την προσθήκη ενός νέου γκριπ με αισθητήρα θέσης (APSG). Όμοια με τη μονάδα που διαθέτουν τα supersport YZF-R1/R1M, αυτό το ελαφρύ ηλεκτρονικό σύστημα ride-by-wire αντικαθιστά τη διάταξη τροχαλίας του προηγούμενου μοντέλου για να προσφέρει καλύτερη αίσθηση και μεγαλύτερη αξιοπιστία. 

Aναβαθμισμένος συμπλέκτης A&S 

Για να ταιριάζει με τις αυξημένες επιδόσεις του κινητήρα, oι πρώτες δύο σχέσεις του κιβώτιου ταχυτήτων έχουν μακρύνει, ενώ για να επιτυγχάνεται καλύτερη αίσθηση στις αλλαγές έχει τοποθετηθεί μια φουρκέτα νέας σχεδίασης. Για τη διαχείριση της αυξημένης ροπής χρησιμοποιείται ένα νέο υλικό στους δίσκους τριβής του συμπλέκτη και έχει αλλάξει η γωνία του έκκεντρου, με αποτέλεσμα ελαφρύτερη λειτουργία της μανέτας σε συνδυασμό με ακόμα πιο ομαλή συμπεριφορά του πλαισίου κατά το κατέβασμα ταχυτήτων. 

Οθόνη TFT 3,5” 

Στα νέα όργανα με έγχρωμη οθόνη TFT 3,5 ιντσών εμφανίζονται δεδομένα με μεγαλύτερη από πριν ευκρίνεια και ακρίβεια. Hi-tech λεπτομέρεια είναι οι μπάρες του στροφόμετρου, οι οποίες αλλάζουν χρώμα καθώς αυξομειώνονται οι στροφές του κινητήρα. Η νέα οθόνη είναι συνδεδεμένη με τη μονάδα IMU 6 αξόνων και οι αναβάτες μπορούν να αλλάζουν μεταξύ των μενού της οθόνης και να επιλέγουν τον τρόπο λειτουργίας που προτιμούν για τα ηλεκτρονικά βοηθήματα μέσω ενός διακόπτη που βρίσκεται στο τιμόνι. Επίσης, η οθόνη περιλαμβάνει ρολόι, ένδειξη αλλαγής ταχύτητας, θερμοκρασία νερού και περιβάλλοντος, καθώς και πολλές άλλες πληροφορίες.  

Το MT-09 θα είναι διαθέσιμο σε τρία χρώματα: Storm Fluo, Icon Blue και Tech Black με τις παραδόσεις στους επίσημους συνεργάτες της Yamaha στην Ευρώπη να αναμένεται να ξεκινήσουν το Μάρτιο του 2021 και την επίσημη τιμή για την Ελλάδα να μην έχει ανακοινωθεί ακόμα. 

Διαβάστε επίσης:

Kymco 2021: “Time to Excite” με Αdventure scooter;

Honda NC750X MY2021: Περισσότερη δύναμη, περισσότερα ηλεκτρονικά

BMW Definition CE 04: Μέσα από τις πόλεις του μέλλοντος