Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Triumph TE-1: Ένα project άκρως ηλεκτρικό

Ελλάδα 7:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Triumph TE-1: Ένα project άκρως ηλεκτρικό

NEWSMOTO

Triumph TE-1: Ένα project άκρως ηλεκτρικό

NEWSMOTO

Η συνεργασία μεταξύ των Triumph, Williams Advanced Engineering, Integral Powertrain Ltd και WMG στο Πανεπιστήμιο του Warwick έχει προχωρήσει αρκετά, ολοκληρώνοντας τη 2η -εκ των τεσσάρων- φάση της.

Advertisement
Advertisement

Για την ακρίβεια, η 2η φάση δεν είναι άλλη από την ολοκλήρωση του πρωτότυπου «πυρήνα», γύρω από τον οποίο θα δομούνται οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες των Βρετανών. Ο «πυρήνας» δεν είναι τίποτα άλλο από ένα ευφυή συνδυασμό ηλεκτροκινητήρα και μπαταρίας, όμοιας φιλοσοφίας με αυτό που είδαμε και στις μοτοσυκλέτες της Damon.

«Η ολοκλήρωση της Φάσης 2 και τα πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα που έχουν επιτευχθεί μέχρι σήμερα, προσφέρουν μια συναρπαστική ματιά στο πιθανό ηλεκτρικό μέλλον και δείχνουν το ταλέντο και την καινοτομία αυτής της μοναδικής βρετανικής συνεργασίας. Χωρίς αμφιβολία, το αποτέλεσμα αυτού του Project θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στις μελλοντικές μας προσπάθειες για την ικανοποίηση της φιλοδοξίας και της επιθυμίας των πελατών μας να μειώσουν τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις και για πιο βιώσιμες μεταφορές» είπε ο Nick Bloor, Διευθύνων Σύμβουλος της Triumph.

Advertisement
Advertisement

Το κομμάτι της μπαταρίας έχει αναλάβει η Williams Advanced Engineering, με τον Dyrr Ardash, Senior Commercial Manager να δηλώνει «Η ενεργειακή πυκνότητα αυτής της νέας μπαταρίας θα είναι ένα σημαντικό βήμα μπροστά από την υπάρχουσα τεχνολογία, δίνοντας στον αναβάτη περισσότερη ισχύ και για περισσότερο διάστημα. Η WAE έχει επίσης σχεδιάσει και αναπτύξει μια ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου από την αρχή, συνδυάζοντας το σύστημα διαχείρισης μπαταριών με τις λειτουργίες ελέγχου της μοτοσυκλέτας σε ένα πακέτο. Αυτό αποτελεί καινοτομία για αυτή την αγορά, που ωφελεί τη συσκευασία και την ενσωμάτωση, ενώ βελτιστοποιεί την απόδοση και την αυτονομία».

Βέβαια, από τα παραπάνω λεγόμενα αλλά και γενικότερα στις πληροφορίες της 2ης Φάσης, δεν αναφέρεται σαφώς η αυτονομία, παρά μόνο πως θα είναι σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με τα τρέχοντα δεδομένα της δίτροχης ηλεκτροκίνησης. Όσον αφορά στον ηλεκτροκινητήρα, υπεύθυνη είναι η Integral Powertrain, η οποία έχει εφαρμόσει προηγμένη τεχνολογία διακόπτη καρβιδίου πυριτίου στον μετατροπέα, γεγονός που μειώνει τις απώλειες και έχει ως αποτέλεσμα μεγαλύτερη απόδοση, παροχή ισχύος και εμβέλεια.

Advertisement

«Ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες στο πόσο καλή οδική συμπεριφορά και απόδοση έχει μια μοτοσυκλέτα είναι η μάζα, οπότε στην Integral Powertrain έχουμε επικεντρωθεί σε μεγάλο βαθμό στην πραγματοποίηση μιας βαθμιαίας αλλαγής στη σχεδίαση κινητήρα και μετατροπέα, αφαιρώντας για παράδειγμα τα καλώδια υψηλής τάσης. Αυτό παρέχει ένα προϊόν που είναι σημαντικά πιο συμπαγές και ελαφρύ από οτιδήποτε διατίθεται σήμερα στην αγορά. Ο κινητήρας παράγει 130kW ή περίπου 180Hp, αλλά ζυγίζει μόνο 10 κιλά, πολύ ελαφρύτερος από την υπάρχουσα τεχνολογία και σαφώς ένα μικρό κλάσμα της μάζας των παραδοσιακών κινητήρων εσωτερικής καύσης» δήλωσε ο Andrew Cross, Διευθύνων Σύμβουλος της Integral Powertrain Ltd

Advertisement

Στα όσα εντυπωσιακά διαβάσατε παραπάνω, η Triumph ανέπτυξε ένα ολοκαίνουργιο προηγμένο λογισμικό ελέγχου οχήματος, το οποίο ενσωματώνει όλα τα ηλεκτρικά συστήματα για να διασφαλίσει απόκριση γκαζιού, πέδηση με ανάκτηση ενέργειας, έλεγχο πρόσφυσης και όλες τις λειτουργίες που θα περίμενε κανείς από μια μοτοσυκλέτα της Triumph. Κερασάκι στην τεχνολογική τούρτα είναι η εμφάνιση, που όπως βλέπετε και στα σχέδια θα φέρει μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα όμοια με το Speed Triple 1200 RS. Υπομονή όμως γιατί αυτό τοποθετείται χρονικά στο τέλος της 3ης Φάσης, οπότε έχουμε δρόμο ακόμα..

Advertisement

Διαβάστε επίσης:

MotoGP, Qatar1: Ο Vinales τη νίκη, ο Zarco τις εντυπώσεις

Marc Marquez: Επιστροφή στη δράση μετά από 9 μήνες

Moto Guzzi 1921-2021 Μέρος Α: 100 χρόνια γεμάτα αναμνήσεις