Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsMOTO

Newsmoto

Triumph Speed Triple 1200 RS MY2021: Τρικύλινδρη φοβέρα

  • του Νίκου Βιτσιλάκη

Σχεδιασμένο από το μηδέν και κατασκευασμένο για να προσφέρει μοναδικές οδηγικές εμπειρίες, το νέο Streetfighter της Triumph βάζει στόχο να γίνει η απόλυτη γυμνή μοτοσυκλέτα.

Μια επανάσταση σε δύναμη και επιδόσεις δίτροχη κατασκευή, το νέο Speed Triple είναι ισχυρότερο και ταχύτερο από ποτέ. Παράλληλα είναι αυτό που θέλει να οδηγήσει την εξέλιξη όσον αφορά στην ευελιξία, την οδική συμπεριφορά και την ακρίβεια χειρισμών. Και για να το πετύχει αυτό, είναι εφοδιασμένο με έναν τελείως νέο -πάντα τρικύλινδρο εν σειρά- κινητήρα 1160cc, 180Hp και 125Nm, αλλά και ένα ολοκαίνουργιο πλαίσιο. Οι αλλαγές σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο των 1050cc είναι αναρίθμητες, στην ουσία έχουμε να κάνουμε με κάτι τελείως καινούργιο.

Εν αρχή ο κινητήρας

Με έναν ολοκαίνουργιο τρικύλινδρο κινητήρα υψηλότερης χωρητικότητας 1160cc, που εξελίχθηκε με τεχνογνωσία από το πρόγραμμα κινητήρων της Moto2, το 1200 RS προσφέρει μέγιστη ισχύ 180Hp/10.750rpm και μέγιστη ροπή 125Nm/9.000rpm. Έχει επίσης καλύτερη απόκριση, υψηλότερο ρυθμό περιστροφής και έρχεται με νέα εισαγωγή και εξάτμιση με ελεύθερη αναπνοή, συνδυασμός που υπόσχεται ..ανατριχιαστικό τρικύλινδρο ήχο. Ο κινητήρας έχει επανασχεδιαστεί πλήρως, πάντα σε σχέση με τον απερχόμενο, με κάθε στοιχείο να έχει κατασκευαστεί για αυξημένη απόδοση και μειωμένη μάζα, καθιστώντας τον σημαντικά ελαφρύτερο κατά 7 κιλά. Είναι πιο συμπαγής παρά τη μεγαλύτερη χωρητικότητα, δίνοντας στο νέο μοντέλο την επιθυμητή ισορροπία επιθετικότητας, απόδοσης και ελέγχου.

Σημαντικά υψηλότερη ισχύς και ροπή

Ο κινητήρας προσφέρει καταιγιστική απόδοση, με 30Hp περισσότερη ισχύ και κορύφωση στις 10.750rpm. Με πιο άγριο ρυθμό περιστροφής, με την κόκκινη γραμμή να αυξάνεται τώρα κατά 650rpm (στις 11.150) και με διατήρηση όλης της ροπής και του χαρακτήρα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, αλλά και με ροπή κατά 8Nm περισσότερη από πριν. Η εξαιρετική απόδοση του νέου τρικύλινδρου συνόλου σε συνδυασμό με το μειωμένο βάρος προσφέρει την υψηλότερη αναλογία ισχύος προς βάρος στην ιστορία του Speed Triple, πάνω από 25% μεγαλύτερη από την προηγούμενη γενιά και σχεδόν διπλή από την αρχικό Speed Triple του 1994. Τέλος, χάρη στην κατά 12% μικρότερη αδράνεια ανταποκρίνεται ταχύτερα στο άνοιγμα του γκαζιού, κάτι ιδιαίτερα ευχάριστο για όσους ψάχνονται για τις απόλυτες επιδόσεις.

Νέος συμπλέκτης και κιβώτιο ταχυτήτων

Υπάρχει ένας νέος ελαφρύτερος υποβοηθούμενος συμπλέκτης ολίσθησης που χρησιμοποιεί την τελευταία λέξη της της τεχνολογίας στα υλικά τριβής για τη μείωση του αριθμού των δίσκων συμπλέκτη, ελαχιστοποιώντας τη μάζα και βελτιώνοντας την αίσθηση στη μανέτα, ενώ μεγιστοποιεί τον έλεγχο κατά τα απότομα και απανωτά κατεβάσματα σχέσεων. Σε συνδυασμό με ένα εντελώς νέο και πιο συμπαγές κιβώτιο 6 ταχυτήτων, οι αλλαγές είναι σημαντικά πιο ομαλές από την προηγούμενη γενιά, με βελτιστοποιημένη προοδευτικότητα λόγου σχέσεων. Η απόδοση ενισχύεται περαιτέρω από το νέο σύστημα ανάφλεξης, με μπουζί διπλών ακίδων για αυξημένη ανθεκτικότητα στις υψηλές στροφές, καθώς και από το μειωμένο βάρος του συστήματος ψύξης, που περιλαμβάνει έναν ενσωματωμένο εναλλάκτη θερμότητας κυκλώματος λαδιού.

Ολοκαίνουργιο ελαφρύτερο πλαίσιο

Σχεδιασμένο από λευκή κόλλα χαρτί, στόχος του είναι να προσφέρει το ελαφρύτερο και με καλύτερη οδική συμπεριφορά Speed Triple όλων των εποχών, με ακόμα πιο ευέλικτο, ακριβή και δυναμικό χειρισμό, σε ένα πιο σφιχτό, πιο τονισμένο και με συγκεντρωμένη μάζα πακέτο. Με υγρό βάρος μόλις στα 198 κιλά, η νέα μοτοσυκλέτα της Triumph είναι 10 ολόκληρα κιλά ελαφρύτερη από την προηγούμενη γενιά. Είναι κατά 17% ελαφρύτερο από πριν, κατασκευασμένο από χυτό αλουμίνιο και με κατανομή βάρους πιο μπροστά και χαμηλότερα.

To νέo RS διαθέτει 13mm φαρδύτερο τιμόνι, προσφέροντας μια πιο “κυρίαρχη” θέση οδήγησης, δίνοντας καλύτερη αίσθηση και έλεγχο. Οι βελτιώσεις στην εργονομία και τη θέση οδήγησης επιτυγχάνονται μέσω της νέας θέσης των μαρσπιέ, η οποία έχει μετακινηθεί ελαφρώς προς τα μέσα σε σχέση με το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς, επιτρέποντας βελτιωμένη απόσταση από το έδαφος χωρίς συμβιβασμούς στο χώρο των ποδιών. Έχουν γίνει επίσης σημαντικές βελτιώσεις στο προφίλ και την κατασκευή της σέλας, η οποία είναι πλέον πιο άνετη, επιτρέποντας ταυτόχρονα στον αναβάτη να έχει μια πιο φυσική θέση. Το ύψος της από το έδαφος είναι στα 830mm, εξυπηρετώντας ακόμα και αναβάτες με μικρό σωματότυπο.

Πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση

Η πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση προέρχεται από την Öhlins και έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε να προσφέρει τη βέλτιστη ισορροπία απόδοσης, άνεσης και ελέγχου. Στο μπροστινό μέρος υπάρχει το ανεστραμμένο πιρούνι NIX30, ρυθμιζόμενο σε προφόρτιση, απόσβεση επαναφοράς και συμπίεσης, ενώ στο πίσω μέρος ο αναβάτης μπορεί να επωφεληθεί από το μονοσόκ διπλού θαλάμου TTX36, επίσης πλήρως ρυθμιζόμενου. Όλο το πακέτο της ανάρτησης έχει σεταριστεί για το χαμηλότερο βάρος της μοτοσυκλέτας, την υψηλότερη ισχύ και τη νέα γεωμετρία και έχει εξελιχθεί για να δουλεύει το ίδιο καλά τόσο στην πίστα όσο και στο δρόμο.

Φρένα υψηλών προδιαγραφών

Απίστευτη δύναμη φρεναρίσματος παρέχεται από τα νέα Brembo τόσο μπροστά όσο και πίσω. Στο μπροστινό μέρος οι νέες διπλές ακτινικές μονομπλόκ δαγκάνες Stylema, με ελαφρύτερους δίσκους 320mm, εξασφαλίζουν δύναμη πέδησης για την πίστα και στο πίσω μέρος μια μονή δαγκάνα διπλού εμβόλου επιτρέπει στον αναβάτη να ισορροπεί το φρενάρισμα και βελτιώνει το συνολικό έλεγχο της μοτοσυκλέτας τόσο στο δρόμο όσο και στην πίστα. Διατίθεται επίσης πλήρως ρυθμιζόμενη μανέτα φρένου Brembo MCS για περαιτέρω βελτίωση της άνεσης και του ελέγχου.

Ελαστικά με προδιαγραφές

Τα στάνταρ ελαστικά που τοποθετούνται στο νέο 1200 RS είναι τα κορυφαίας απόδοσης Metzeler Racetec RR, τα οποία είναι τα υψηλότερων προδιαγραφών ελαστικά της συγκεκριμένης φίρμας για χρήση στο δρόμο, ικανά να προσφέρουν βέλτιστη απόδοση ακόμα και στην πίστα. Επιπλέον, τα ελαστικά Pirelli Diablo Supercorsa SC2 μπορούν να τοποθετηθούν στη μοτοσυκλέτα ως εργοστασιακά εγκεκριμένη επιλογή.

Τεχνολογία αιχμής

Το 1200 RS έρχεται με σημαντικές τεχνολογικές αλλαγές, συμπεριλαμβανομένου του ολοκαίνουργιου οργάνου TFT 5”, του νέου Shift Assist για ανεβοκατεβάσματα ταχυτήτων χωρίς τη χρήση συμπλέκτη, του βελτιστοποιημένου cornering ABS, του απενεργοποιούμενου βελτιστοποιημένου γωνιακού συστήματος ελέγχου πρόσφυσης (με μονάδα μέτρησης αδράνειας), 5 προγράμματα οδήγησης (συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας Track για την πίστα), νέου LED φωτισμού, εξ’ ολοκλήρου keyless συστήματος και του συστήματος My Triumph Connectivity στο στάνταρ εξοπλισμό.

Οθόνη TFT 5″

Τόσο η ίδια η έγχρωμη οθόνη TFT όσο και η διεπαφή χρήστη είναι εντελώς νέες, σχεδιασμένες για να παρέχουν στον αναβάτη τη δυνατότητα περισσότερων προσαρμογών εν κινήσει σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, όπως η δυνατότητα αλλαγής των ρυθμίσεων ελέγχου πρόσφυσης οδηγώντας. Βασικές πληροφορίες είναι ευκρινώς διαθέσιμες για τον αναβάτη, ο οποίος θα είναι άμεσα σε θέση να γνωρίζει την ταχύτητα, τη σχέση κιβωτίου και τις στροφές κινητήρα χάρη στη νέα οθόνη και τη νέα της διαμόρφωση, με χώρο που δημιουργείται για οποιεσδήποτε πρόσθετες πληροφορίες ή μενού, σύροντας το στροφόμετρο στο πλάι όπως απαιτείται. Η διάταξη της TFT διατίθεται σε δύο διαφορετικά θέματα (αλλάζοντας και το χρωματισμό της οθόνης) και εγγυάται λιγότερη αντανάκλαση και επομένως βελτιώνει τη ευκρίνεια της εικόνας σε οποιαδήποτε κατάσταση φωτισμού. Ένα χρονόμετρο γύρου περιλαμβάνεται επίσης για χρήση πίστας.

My Triumph Connectivity

Η διεπαφή χρήστη στο νέο Speed Triple ενισχύεται περαιτέρω από το σύστημα My Triumph Connectivity, το οποίο είναι τοποθετημένο ως στάνταρ. Οι κάτοχοι της μοτοσυκλέτας θα μπορούν πλέον να έχουν πρόσβαση σε πλοήγηση στροφή-προς-στροφή μέσω της δωρεάν εφαρμογής My Triumph, έλεγχο κάμερας GoPro, έλεγχο τηλεφώνου και μουσικής. Ο αναβάτης θα μπορεί να ελέγξει όλα αυτά μέσω διακοπτών στο τιμόνι και θα έχει πρόσβαση σε όλες τις σχετικές πληροφορίες μέσω της οθόνης.

Ενισχυμένο Shift Assist

Η τεχνολογική επανάσταση του 1200 RS περιλαμβάνει σημαντική αναβάθμιση στα χαρακτηριστικά βελτίωσης της οδήγησης που διατίθενται ως στάνταρ. Ένα νέο quickshifter Triumph Shift Assist για ανεβοκατεβάσματα ταχυτήτων αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού. Ιδανικό για επιθετική οδήγηση και για χρήση πίστας, επιτρέπει ανεβάσματα και κατεβάσματα χωρίς συμπλέκτη και κλείσιμο του γκαζιού, εξασφαλίζοντας ομαλή, αβίαστη και ακριβέστατη αλλαγή ταχυτήτων τόσο κατά την επιτάχυνση όσο και κατά την επιβράδυνση χάρη στο νέο αισθητήρα μεταβλητής θέσης.

Eξελιγμένο Cornering ABS

Το νέο βελτιστοποιημένο γωνιακό σύστημα ABS αντιπροσωπεύει μια επιπλέον εμπνευσμένη βοήθεια για τον αναβάτη του νέαου Speed Triple. Η νέα μονάδα ABS Continental MIB-EVO, με ενσωματωμένη αδρανειακή μονάδα μέτρησης (IMU) 6 αξόνων και πιο εκλεπτυσμένο έλεγχο ABS, παρακολουθεί συνεχώς τους ρυθμούς επιτάχυνσης, κύλισης, βήματος και εκτροπής, για τον υπολογισμό της γωνίας κλίσης και την εξασφάλιση της βέλτιστης δύναμης των φρένων σε οποιαδήποτε κατάσταση. Το σύστημα είναι ρυθμιζόμενο μέσω της οθόνης TFT και του αριστερού διακόπτη στο τιμόνι και προσφέρει δύο επιλέξιμα επίπεδα παρέμβασης: Street και Track. Οι ρυθμίσεις Track είναι διακριτικές και σχεδόν αόρατες κατά τη γρήγορη οδήγηση στην πίστα. Οι ρυθμίσεις του ABS συνδέονται με τα προγράμματα οδήγησης, αλλά μπορούν επίσης να επιλεγούν ανεξάρτητα από τον αναβάτη.

Στο μεταξύ, ένα νέο σύστημα συνδυασμένης πέδησης βελτιώνει τις αποστάσεις ακινητοποίησης και τη σταθερότητα κάτω από βίαιο φρενάρισμα. Επίσης, με την ενσωμάτωση της IMU το νέο γωνιακό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης διασφαλίζει το βέλτιστο ρυθμό ολίσθησης και απόδοσης ροπής σε οποιαδήποτε γωνία κλίσης, βελτιώνοντας την επιτάχυνση και τον έλεγχο τόσο στις ευθείες όσο και στις στροφές. Υπάρχουν 4 επίπεδα παρέμβασης για να διαλέξουμε, Rain, Street, Sport και Track, καθώς και η δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης του ελέγχου πρόσφυσης. Και πάλι, η ρύθμιση Track έχει αναπτυχθεί προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η απόδοση και να ελαχιστοποιηθεί η αντιληπτή παρέμβαση όταν οδηγoύμε επιθετικά. Οι ρυθμίσεις ελέγχου πρόσφυσης συνδέονται με τα προγράμματα οδήγησης, αλλά μπορούν επίσης να ρυθμιστούν ανεξάρτητα.

Wheelie control

Ο βελτιωμένος έλεγχος ανύψωσης του εμπρός τροχού λειτουργεί χωρίς να γίνεται ενοχλητικός στον αναβάτη και έχει προηγμένους νέους εξελιγμένους αλγόριθμους, οι οποίοι παρακολουθούν συνεχώς τα δεδομένα από τη μονάδα μέτρησης αδράνειας για να εξασφαλίσουν ακριβέστερο έλεγχο και ταχύτερη παρεμβατικότητα. Οι ρυθμίσεις συνδέονται και βελτιστοποιούνται για κάθε πρόγραμμα ελέγχου πρόσφυσης, επιτρέποντας στο επίπεδο παρέμβασης να προσαρμόζεται στις συνθήκες και στο στυλ οδήγησης.

Φωτισμός full LED

Η ασφάλεια έχει βελτιωθεί ακόμη περισσότερο χάρη στο νέο σύστημα φωτισμού, το οποίο περιλαμβάνει τους νέους προβολείς LED με μια νέα και ιδιαίτερα διακριτική υπογραφή φωτισμού ημέρας (DRL). Το πίσω φωτιστικό σώμα είναι εξίσου διακριτικό και έχει επανασχεδιαστεί πλήρως με μια μοναδική σχεδίαση LED, προσφέροντας μια πιο συμπαγή σιλουέτα στο πίσω μέρος. Υπάρχουν και αυτο-ακυρούμενα φλας, που ανήκουν ομοίως στο στάνταρ εξοπλισμό.

Σύστημα keyless και Cruise control

Για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα της Triumph υπάρχει ένα εξ’ ολοκλήρου keyless σύστημα, που ελέγχει την ανάφλεξη, την κλειδαριά του τιμονιού και την τάπα του ρεζερβουάρ. Για να εξασφαλιστεί μεγαλύτερη ασφάλεια, το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί (αν απαιτηθεί) με το απλό πάτημα ενός κουμπιού στο τηλεχειριστήριο. Μέσω διακοπτών στο τιμόνι, ο αναβάτης μπορεί να ενεργοποιήσει το πλήρως ρυθμιζόμενο cruise control, το οποίο ομοίως είναι τοποθετημένο ως στάνταρ. Ολοκληρώνοντας τα βοηθήματα οδήγησης, οι μοναδικοί στην κατηγορία οπίσθια φωτιζόμενοι διακόπτες έχουν τώρα μια νέα “κεχριμπαρένια” λάμψη από τα LED που βρίσκονται μέσα τους, καθιστώντας τους ευκολότερους στην ανάγνωση. Τέλος, για επιπλέον άνεση και ευκολία του αναβάτη διατίθενται ως αξεσουάρ θερμαινόμενα γκριπ με έξυπνα τακτοποιημένη εσωτερική καλωδίωση, καθώς και ένα σύστημα παρακολούθησης της πίεσης στα ελαστικά.

Ελαφριά μπαταρία ιόντων λιθίου

Τοποθετημένη ως στάνταρ, είναι κατά 60% ελαφρύτερη από την αντίστοιχη μολύβδου οξέος, μειώνοντας το συνολικό βάρος κατά 2,3 κιλά. Ένας νέος φορτιστής είναι διαθέσιμος ως αξεσουάρ, ο οποίος είναι κατάλληλος τόσο για μπαταρίες ιόντων λιθίου όσο και για μολύβδου οξέος.

Εμφάνιση από το διάστημα

Το 1200 RS είναι ο ορισμός του καθαρά επιθετικού χαρακτήρα, με μυώδη σιλουέτα και καθαρές γραμμές. Ενσωματώνοντας όλο το εμβληματικό DNA σχεδιασμού της οικογένειας Speed Triple, το οποίο γεννήθηκε από το πρωτότυπο του 1994 που δημιούργησε την κατηγορία, αυτή η νέα γενιά επαναφέρει το σημείο αναφοράς όταν μιλάμε για εστιασμένο χαρακτήρα και στυλ. Τα συμπαγή βαμμένα μέρη αποτελούνται από νέας σχεδίασης στοιχεία, όπως εμπρός φτερό carbon, καρίνα στο χρώμα της μοτοσυκλέτας και κοκοβιό με εναλλασσόμενη σέλα συνεπιβάτη, καθώς και μια νέα συμπαγή ουρά. Η όλη επιθετική εμφάνιση ενισχύεται από τους νέους ελαφριούς μαύρους χυτούς τροχούς αλουμινίου 17 ιντσών, με ακτίνες σε διάταξη V.

Νέα αξεσουάρ

Οι ιδιοκτήτες του νέου 1200 RS μπορούν να εξατομικεύσουν τη μοτοσυκλέτα τους επιλέγοντας από μια σειρά από 35 αξεσουάρ, με επιλογές για τη βελτίωση του στυλ και των λεπτομερειών, της τεχνολογίας, των αποσκευών, της προστασίας και της φροντίδας. Για να εξατομικεύσει το στυλ και τις λεπτομέρειες, ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει να τοποθετήσει τη μάσκα στο χρώμα της μοτοσυκλέτας, τη φιμέ ζελατίνα, τους σπορ κατεργασμένους καθρέπτες ακρόμπαρων, τα κατεργασμένα δοχεία υγρού εμπρός και πίσω φρένων, την κατεργασμένη αλουμινένια τάπα του πίσω άξονα και πολλά άλλα. Η τεχνολογία μπορεί να βελτιωθεί περαιτέρω χάρη στη γκάμα των διαθέσιμων αξεσουάρ: τα κυλιόμενα φλας LED και το σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών είναι μόνο δύο παραδείγματα των διαθέσιμων δυνατοτήτων της λίστας. Ο συναγερμός Triumph Protect + και ο ανιχνευτής Triumph Track + tracker με παρακολούθηση 24/7 είναι επίσης διαθέσιμα για πρόσθετη σιγουριά.

Αξεσουάρ αποσκευών είναι επίσης διαθέσιμα, με ταιριαστές τσάντες ρεζερβουάρ και ουράς ανθεκτικές στο νερό, που διαθέτουν μηχανισμό στερέωσης γρήγορης απελευθέρωσης. Οι ιδιοκτήτες μπορούν να προστατεύσουν περαιτέρω τη μοτοσυκλέτα τους με προστατευτικά πλαισίου, πιρουνιού, tank pad και για όταν είναι παρκαρισμένη με κουκούλα παντός καιρού.

Πότε και πόσο;

Το νέο Speed Triple θα φτάσει στα καταστήματα Triumph από τα τέλη Μαρτίου και στην τιμή των 18.290€. Θα είναι διαθέσιμο σε δύο νέους χρωματικούς συνδυασμούς, Sapphire Black με κόκκινα και ασημένια γραφικά και Matt Silver Ice με μαύρα, ασημί και κίτρινα γραφικά.

Το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας πάντως έχει μειωθεί χάρη στο αυξημένο διάστημα των σέρβις (ανά 16.000 χιλιόμετρα), ενώ αξίζει να σημειωθεί πως παρέχεται διετής εγγύηση απεριόριστων χιλιομέτρων.

Για τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας μπορείτε να δείτε εδώ.

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto

Διαβάστε επίσης:

Αφιέρωμα νέα μοντέλα Scooter 300-750cc: Και τα 7 είναι υπέροχα!

Suzuki GSX-R1000R Legend Editions: 7 εκδόσεις GSX-R για 7 παγκόσμιους τίτλους!

Aprilia RSV4 & Tuono V4 MY2021: Αύξηση κυβισμού, νέα σχεδίαση και βελτιωμένα ηλεκτρονικά

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto