Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsmotoCHOICE | newsautoCHOICE

Newsmoto

MotoGP 2021: To Portimao από το πρίσμα της Michelin

  • newsmototeam

Ένας απαιτητικός αγώνας σαν εκείνο του Portimao, αποτελεί ιδιαίτερη πρόκληση και για τα ελαστικά, με τη Michelin να ανταποκρίνεται απόλυτα καθώς είδαμε χρονόμετρα να “σπάνε”.

Το εμπρός μεσαίο μείγμα γόμας της γκάμας ελαστικών Power Slick για το 2021 και το σκληρό πίσω, επιλέχθηκαν από την πλειοψηφία των αναβατών καθώς και από τον νικητή του αγώνα, Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP), κατά τη διάρκεια του τρίτου γύρου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP στην πίστα Algarve International Circuit κοντά στο Portimao. Κατά τη διάρκεια αυτού του αγώνα, οι Fabio Quartararo και Alex Rins (Team Suzuki Ecstar) ανταλλάξαν πολλές φορές θέσεις μεταξύ τους, σημειώνοντας νέα ρεκόρ κατά τη διάρκεια της διαμάχης τους για το προβάδισμα, προτού δυστυχώς ο Rins πέσει. Ωστόσο, ο Rins κατάφερε να σημειώσει νέο ρεκόρ στον αγώνα με χρόνο 1’39.450 στο 18ο γύρο.

Ήταν ένα υπέροχο Σαββατοκύριακο για τον Quartararo, τον Γάλλο αναβάτη, ο οποίος κέρδισε την Pole Position το Σάββατο, σημειώνοντας ένα εκπληκτικό ρεκόρ με χρόνο 1’38.862. Αυτό βέβαια επισκιάστηκε ελαφρώς από το απίστευτο ρεκόρ με χρόνο 1’38.494 που σημείωσε ο Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team). Ο εν λόγω χρόνος όμως ακυρώθηκε, λόγω παραβίασης κίτρινης σημαίας. Και οι δύο γύροι αποδεικνύουν τα επίπεδα πρόσφυσης που διαθέτουν τα ελαστικά Power Slicks soft της Michelin, που επέλεξαν και οι δύο αναβάτες.

Σε σύγκριση με τον αγώνα του 2020, φέτος η διάρκεια του αγώνα μειώθηκε κατά 1.75 δευτερόλεπτα, επισημαίνοντας τις βελτιωμένες επιδόσεις και τη σταθερότητα των ελαστικών που ανέπτυξε το τμήμα εξέλιξης της Michelin, πέρυσι. Κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών, χρησιμοποιήθηκαν και τα τρία μείγματα γόμας των Power Slick ελαστικών, με τους περισσότερους αναβάτες να επιλέγουν το μεσαίο μείγμα γόμας για τον εμπρός (συμμετρικής σχεδίασης) και τον πίσω (ασύμμετρης σχεδίασης) τροχό, για τον αγώνα των 25 γύρων. Ωστόσο, οι υψηλές θερμοκρασίες της πίστας συνετέλεσαν ώστε ορισμένοι αναβάτες να επιλέξουν το σκληρό μείγμα γόμας (ασύμμετρης σχεδίασης) για τον πίσω τροχό, ενώ ο Danilo Petrucci (KTM Tech 3 Factory Racing) ήταν ο μόνος που επέλεξε το σκληρό μείγμα γόμας (συμμετρικής σχεδίασης) και για τον εμπρός τροχό.

Οι σταθερές επιδόσεις πρόσφυσης και η αντοχή του μεσαίου μείγματος των ελαστικών ανεδείχθησαν για ακόμα μια φορά, όταν ο Maverick Viñales (Monster Energy Yamaha MotoGP) πίεσε τα ελαστικά του στο όριό τους για 31 γύρους στο FP4, χωρίς επιπτώσεις στις επιδόσεις τους. H ανισομετρική και απαιτητική διάταξη της πίστας σήμαινε ότι η πρόσφυση του πίσω ελαστικού έπαιζε πολύ σημαντικό ρόλο για όλους τους αναβάτες κατά την επιτάχυνση στις ανηφόρες, ενώ η πρόσφυση του εμπρός ελαστικού και η σταθερότητα κατά το φρενάρισμα ήταν εξίσου σημαντικές στις κατηφόρες.

O Piero Taramasso, Michelin Motorsport Two-Wheel Manager, δήλωσε:

«Η επιστροφή στο Portimao για δεύτερη φορά σήμαινε ότι μπορέσαμε να επωφεληθούμε από τα δεδομένα που είχαμε συλλέξει από τη συγκεκριμένη πίστα, πέρυσι το Νοέμβριο και να βοηθήσουμε τους αναβάτες να κάνουν την καλύτερη επιλογή ελαστικών. Η απίστευτη διάταξη της πίστας, με τις πολλές υψομετρικές αλλαγές και τις ζώνες σκληρής επιτάχυνσης και φρεναρίσματος, συντέλεσε ώστε τα ελαστικά να βρίσκονται συνεχώς υπό μεγάλη πίεση κατά τη διάρκεια των 25 γύρων του αγώνα. Ωστόσο, είδαμε έξι διαφορετικούς κατασκευαστές στις επτά κορυφαίες θέσεις και λαμβάνοντας υπόψη τους χρόνους του αγώνα και την κατάσταση των ελαστικών μετά τον αγώνα, είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με τα αποτελέσματα».

Διαβάστε επίσης:

MotoGP, Portimao: Επιβλητική νίκη για Quartararo

Triumph Trident 660: Άφιξη Ελλάδα και η διαμόρφωση στο επίκεντρο

KTM Central Store: Μια νέα εμπειρία στην επιλογή

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr