Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsMOTO | newsautoCHOICE

Kymco DT X360: Λέγε με Crossover

  • του Νίκου Βιτσιλάκη

Την πεποίθηση πως η μετακίνηση στην πόλη μπορεί να ξεφύγει από τη ρουτίνα έρχεται να ενισχύσει το DT X360, με το «Χ» να μην είναι τυχαίο.

Την αρχή της κατηγορίας των On/Off scooter μεγάλου κυβισμού έκανε το X-ADV της Honda το 2017 και τη σκυτάλη φαίνεται πως παίρνει η Kymco, με το DT X360 να είναι το πρώτο παγκοσμίως Crossover scooter στη μεσαία κατηγορία κυβισμού. H κίνηση του Ταϊβανέζου κατασκευαστή ομολογούμε πως μας ξάφνιασε, καθώς όλοι περιμέναμε να τον δούμε να παρουσιάζει το μεγαλύτερου κυβισμού δικύλινδρο CV2, ένα project διττού χαρακτήρα βασισμένο στο ΑΚ550, η έλευση του οποίου φημολογείται εδώ και τρία χρόνια.

Σύμφωνα με την Kymco, το DT X360 είναι ένα scooter που υιοθετεί τη λογική «adventure crossover», έτσι ώστε ο αναβάτης του να μπορεί να διευρύνει τους ορίζοντές του πέρα από το φόντο της πόλης. Ο αριθμός 360 δεν υπονοεί τον κυβισμό του αλλά τη δυνατότητά του να κινηθεί προς πάσα κατεύθυνση (360°) αδιαφορώντας για τον τύπο του οδοστρώματος. Οι πιο «όρθιες» αναλογίες, τα “τρακτερωτά” ελαστικά και το ρύγχος μπροστά παραπέμπουν σε dual sport μοτοσυκλέτα, ενώ το φαρδύτερο τιμόνι και η ψηλή θέση οδήγησης δίνουν το πλεονέκτημα στα εκτός ασφάλτου σημεία. Πρόκειται για ένα μοντέλο που ναι μεν δεν θα βγει στα δασικά μονοπάτια για σκληροπυρηνικές εντουράδες, πλην όμως όταν η άσφαλτος τελειώσει δεν θα πει όχι στην περιπέτεια και τις αναζητήσεις.

Η Kymco αποδείχθηκε ιδιαίτερα φειδωλή στην ανακοίνωση των τεχνικών χαρακτηριστικών του νέου DT X, το οποίο προφανέστατα έχει σαν βάση το maxi scooter Downtown 350. Ο κοινός τους κινητήρας είναι ένας μονοκύλινδρος (τεχνολογίας G5) υγρόψυκτος 320,6cc με τετραβάλβιδη κεφαλή και 1ΕΕΚ, ο οποίος αποδίδει 28,8Hp στις 7.250rpm και 30Nm ροπής στις 5.750rpm. Άλλα κοινά χαρακτηριστικά είναι τα φρένα (δύο κυματιστοί δίσκοι με τριπίστονη δαγκάνα μπροστά) και η σχεδίαση της ανάρτησης, με αυτή την τελευταία να διαθέτει πιο σκληρά ελατήρια και νέες αποσβέσεις στη λειτουργία της, κάτι απαραίτητο για ένα μοντέλο που θέλει να κινηθεί με αξιοπρέπεια και εκτός ασφάλτου.

Κοινές είναι και οι διαστάσεις των τροχών (120/80-14 μπροστά, 150/70-13 πίσω), με τη διαφοροποίηση να εντοπίζεται στη σχεδίαση των αλουμινένιων ζαντών και στη χρήση ελαστικών διπλής χρήσης στην περίπτωση του DT X. Θα λέγαμε ότι και το πλαίσιο είναι κοινό, αλλά τα διαφοροποιημένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά μας κάνουν να κρατάμε μικρό καλάθι στις προβλέψεις. Γιατί παρατηρούμε μειωμένες τιμές στο μεταξόνιο (1545 από 1555mm) και στo συνολικό μήκος (κατά 100mm), αλλά και αυξημένες όσον αφορά σε πλάτος (κατά 110mm) και ύψος (κατά 40mm). Το πιο πιθανό είναι να έχει δεχθεί ενισχύσεις στα σημεία καταπόνησης, έτσι ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί καλύτερα στις δύσκολες συνθήκες οδήγησης. Τέλος, το βάρος του ανέρχεται στα 194 κιλά, με το ρεζερβουάρ των 12,5 λίτρων γεμάτο, δηλαδή 5 περισσότερα από αυτά του Downtown.

Σχεδιαστικά το DT X διαφοροποιείται από άκρη σε άκρη και σε κάθε του σημείο, πάντα σε σχέση με το Downtown 350, έχοντας αποκτήσει πλαστικά με μεγαλύτερη επιφάνεια και περισσότερες γωνίες, τελείως νέα σχεδίαση στα full Led φωτιστικά σώματα, στη ζελατίνα, στην καρίνα, στο τελικό της εξάτμισης και στη σέλα. Σίγουρα το προτεταμένο ρύγχος κάτω από τη μάσκα (με το μινιμαλιστικό φτεράκι από κάτω του), οι χούφτες στο τιμόνι, τα αλουμινένια προστατευτικά στην εξάτμιση και η τύπου Adventure ζελατίνα του φέρινγκ δίνουν αέρα περιπετειώδους μορφής στο σύνολο.

Ο πίνακας των οργάνων αποτελείται από μία ευμεγέθη έγχρωμη οθόνη Led με πλήρη πληροφόρηση, περιλαμβάνοντας μέχρι και βολτόμετρο. Νέο είναι και το σύστημα Keyless, όπου όλα πλέον ελέγχονται μέσω ενός κεντρικού διακόπτη πολλαπλών λειτουργιών (εκκίνηση, κλείδωμα τιμονιού, άνοιγμα σέλας και τάπας ρεζερβουάρ), καταργώντας στην ουσία τη χρήση κλειδιού. Με γνώμονα την ασφάλεια, το DT X είναι εξοπλισμένο με δικάναλο ABS και απενεργοποιούμενο Traction Control, αμφότερα με την υπογραφή της Bosch. Και με μέλημα την ευχρηστία, το μοντέλο διαθέτει αποθηκευτικό χώρο που μπορεί να φιλοξενήσει δύο κράνη τύπου full face, δύο “ντουλαπάκια” εκατέρωθεν του τιμονιού, δύο θύρες USB (μία στο αριστερό ντουλαπάκι και μία στο κέντρο του τιμονιού), αλλά και αναδιπλούμενα μαρσπιέ συνεπιβάτη με ελαστικά παρεμβύσματα.

H άφιξη του DT X στη χώρα μας αναμένεται να γίνει την ερχόμενη Άνοιξη και σε τιμή που δεν έχει ανακοινωθεί για την ώρα.

Διαβάστε επίσης:

BMW Motorrad: Αναβαθμίσεις μοντέλων για το 2021

Honda SH350i MY2021: Η εξέλιξη βελτιώνει το είδος

Michelin Road Classic: Αφιερωμένο στη modern classic εποχή

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr