Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

KTM 1290 Super Duke RR: Aνθρακόνημα και 10 κιλά μείον

Ελλάδα 0:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

KTM 1290 Super Duke RR: Aνθρακόνημα και 10 κιλά μείον

NEWSMOTO

KTM 1290 Super Duke RR: Aνθρακόνημα και 10 κιλά μείον

NEWSMOTO

To αυστριακό εργοστάσιο ετοιμάζει μια special έκδοση του απόλυτου όπλου της, η οποία θα χαρακτηρίζεται από εξωτικά υλικά και θα απευθύνεται στους αναβάτες που δεν συμβιβάζονται εύκολα.

Advertisement
Advertisement

Το Super Duke R που κυκλοφορεί ανάμεσά μας ήρθε στην επιφάνεια το 2020 και με τα 180 άλογα του V-2 κινητήρα των 1301cc φρόντισε με το καλημέρα να βάλει φωτιά στην άσφαλτο. Κτηνώδης ροπή, πλαίσιο βράχος και μια πλατφόρμα εξελιγμένων ηλεκτρονικών βοηθημάτων είναι τα θεμελιώδη συστατικά για μια μοτοσυκλέτα που γεννήθηκε για να προσφέρει συγκινήσεις, οι οποίες μάλιστα αναμένεται να γίνουν ακόμα πιο έντονες από το 2022. Και πως θα γίνει αυτό; Εύκολο, με μείωση βάρους!

 

Advertisement
Advertisement

Προφανώς η έλευση των Triumph Speed Triple RS και Aprilia Tuono V4, που αποδίδoυν σχεδόν τα ίδια άλογα αλλά ζυγίζουν λιγότερα κιλά, όπως επίσης και η ύπαρξη του Ducati Streetfighter V4 των.. 208Hp είναι oι λόγοι που υποχρέωσαν τους μηχανικούς της ΚΤΜ να σκύψουν πάνω από το δημιούργημά τους και να το εξοπλίσουν με περιφερειακά που θα διώξουν το “περιττό” βάρος. Αυτό μεταφράζεται σε δίαιτα 10 ολόκληρων κιλών, από ένα μενού που περιλαμβάνει αντικατάσταση πολλών πλαστικών μερών από αντίστοιχα carbon. Έτσι λοιπόν, το εξωτικό αυτό υλικό θα δώσει το παρόν στα δύο φτερά, στο ζελατινάκι του προβολέα και στα καλύμματα της αλυσίδας, του υποπλαισίου και του ρεζερβουάρ. Επιπρόσθετα, το επερχόμενο RR θα είναι εξοπλισμένο με μια σειρά εξειδικευμένων αξεσουάρ από την κορυφαία γκάμα Powerparts της ΚΤΜ. Όπως για παράδειγμα ένα τελικό της Akrapovic από carbon και αλουμίνιο, ελαφρύτερα μαρσπιέ και μανέτες, αλλά και χρήση ανθρακονήματος σε κοκοβιό και αεραγωγούς μπροστινών φρένων.

Τα έγγραφα για έγκριση τύπου έχουν ήδη κατατεθεί από την ΚΤΜ, στον πίνακα που σας παραθέτουμε μπορείτε να δείτε ότι σε σχέση με το “απλό” R δεν αλλάζει η τιμή της ιπποδύναμης, μόνο οι εκπομπές ρύπων CO2/HX/NOx δείχνουν διαφοροποιημένες και κύριος υπεύθυνος για αυτό δεν είναι άλλος από το νέο τελικό της εξάτμισης.

Advertisement

Οι κατασκοπευτικές φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο είναι πολύ ξεκάθαρες και μέσα από αυτές παρατηρούμε νέες ζάντες, όχι ανθρακονημάτινες βέβαια αλλά αλουμινένιες σφυρήλατες και σίγουρα ελαφρύτερες από αυτές του R. Προς το παρόν δεν υπάρχει συγκεκριμένη πληροφόρηση για τυχόν αναβαθμίσεις σε ηλεκτρονικά και ανάρτηση, αλλά κάτι μας λέει ότι και σε αυτούς τους τομείς η ΚΤΜ κάτι θα κάνει προς το -ακόμα- καλύτερο. Όπως, για παράδειγμα, να βάλει στο βασικό εξοπλισμό της μοτοσυκλέτας τα πακέτα “Track” και “Tech”, που μέχρι σήμερα ανήκαν στον λεγόμενο προαιρετικό.

Advertisement

Οι αλλαγές που δέχεται το “κτήνος” της ΚΤΜ αποσκοπούν -κυρίως- στο να το κάνουν πιο εκρηκτικό στην επιθετική οδήγηση. Δεν νομίζουμε ότι χρειάζεται περισσότερη ιπποδύναμη για να αντικρύσει στα μάτια τους προαναφερθέντες αντιπάλους του, ήδη η μοτοσυκλέτα έχει αποκτήσει (από το 2020) ένα τελείως νέο -και ελαφρύτερο- πλαίσιο, πάντα ατσάλινο και σε μορφή χωροδικτυώματος, με λιγότερους σωλήνες και μεγαλύτερης διαμέτρου. Οι βελτιώσεις βέβαια δεν σταμάτησαν εκεί αλλά συνεχίστηκαν στο νέο υποπλαίσιο (που πλέον είναι φτιαγμένο από αλουμίνιο) και στις δαγκάνες των φρένων μπροστά (Brembo Stylema από Μ50). Ο κινητήρας δέχθηκε μια νέα αντλία νερού, νέες κεφαλές και εκκεντροφόρους, αλλαγές με στόχο τη βελτίωση της καύσης, άρα και της συνολικής απόδοσης λόγω των μικρότερων απωλειών.

Advertisement

Στο νέο RR θα είναι παρούσα και η ευμεγέθης έγχρωμη οθόνη TFT των Super Duke R και GT, με τον έλεγχο της λειτουργίας της να γίνεται μέσω joystick 5 αξόνων. Τέλος, πιστεύουμε ότι αναβαθμίσεις θα υπάρχουν και στα ηλεκτρονικά βοηθήματα, με έμφαση στην ακόμα καλύτερη συνεργασία των συστημάτων cornering ABS, traction, slide και wheelie control.

Περισσότερα και αναλυτικότερα μόλις έχουμε περαιτέρω πληροφόρηση από το εργοστάσιο.

Διαβάστε επίσης:

MotoGP, Qatar1: Ο Vinales τη νίκη, ο Zarco τις εντυπώσεις

Marc Marquez: Επιστροφή στη δράση μετά από 9 μήνες

Moto Guzzi 1921-2021 Μέρος Α: 100 χρόνια γεμάτα αναμνήσεις