Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

Newsmoto

Honda PCX125 MY2021: Νέος κινητήρας και traction control!

  • newsmototeam

Είναι ένα scooter που παρακολουθεί τις εξελίξεις της εποχής και από το 2021 πραγματοποιεί ένα ακόμα άλμα εξέλιξης με νέο συνδυασμό κινητήρα/πλαισίου, πλουσιότερο εξοπλισμό, αλλά και αυξημένα επίπεδα ασφάλειας, πρακτικότητας και άνεσης.

Το δημοφιλές PCX125 εξελίσσεται και ανανεώνεται στιλιστικά, ενώ στην καρδιά του χτυπά ένας νέος τετραβάλβιδος κινητήρας τεχνολογίας eSP+ (enhanced Smart Power Plus) προδιαγραφών Euro5, που παράγει περισσότερη ισχύ και ροπή, με τη δύναμή του να ελέγχεται πλέον μέσα από το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Honda Selectable Torque Control (HSTC). Το διπλό, σωληνωτό, ατσάλινο πλαίσιο έχει επανασχεδιαστεί, το ίδιο και η πίσω ανάρτηση με τη μεγαλύτερη διαδρομή, ενώ χρησιμοποιούνται και ελαστικά μεγαλύτερων διαστάσεων.

Λαμπρή καριέρα

Το PCX125 έχει διαγράψει μία αθόρυβη αλλά επιτυχημένη πορεία στην Ευρώπη, ξεπερνώντας σε πωλήσεις τις 140.000 μονάδες από το 2010 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά. Η επιτυχία του βασίζεται στη γνωστή συνταγή της Honda, απόσταγμα της πολυετούς εμπειρίας της: σύγχρονη σχεδίαση κατάλληλη για ένα μοντέρνο lifestyle, σε συνδυασμό με συμπαγείς διαστάσεις που του επιτρέπουν να ελίσσεται άνετα στην αστική συμφόρηση. Aναπόσπαστο συστατικό αυτής της λαοφιλούς συνταγής είναι το επίπεδο προσωπικής άνεσης (Personal Comfort), το οποίο προσφέρουν η χαμηλή θέση οδήγησης, η προστασία από τα στοιχεία της φύσης, ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα (που επαρκεί για ένα κράνος full-face) και η συνολική ποιότητα κατασκευής. Και όπως έχει αποδειχθεί στο πέρσμα του χρόνου, η σχέση αξίας/τιμής (value for money) έχει εκτοξεύσει τη δημοτικότητά του. Το 2010, το PCX ήταν το πρώτο δίτροχο στην Ευρώπη που διέθετε τεχνολογία Idling Stop. Δύο χρόνια αργότερα έγινε το πρώτο scooter που φόρεσε τον πολύ οικονομικό κινητήρα Smart Power (eSP). Το 2016 εναρμονίστηκε με τις προδιαγραφές Euro4 και το 2018 κυκλοφόρησε σχεδιαστικά ανανεωμένο, με νέο πλαίσιο και ισχυρότερο κινητήρα.

Είναι σημαντικά αναβαθμισμένο

Έντονες, χαρακτηριστικές γραμμές σε μονοχρωμία, που ρέουν ως ενιαίο σύνολο από μπροστά προς τα πίσω, ήταν πάντα το σήμα κατατεθέν στη σχεδίαση του PCX125. Το μοντέλο του 2021 διατηρεί αυτή τη φιλοσοφία, αλλά πιο τολμηρές και πικάντικες λεπτομέρειες αναδεικνύουν το φουτουριστικό στυλ που ήταν ανέκαθεν στοιχείο της γοητείας του. Premium full-LED φωτισμός το κάνει να ξεχωρίζει από το πλήθος. Ο προβολέας είναι νέος και υιοθετεί χαρακτηριστικά φώτα πορείας με 5 παράλληλες στενές λωρίδες φωτισμού. Εναρμονίζεται με ένα πίσω φανάρι σχήματος ‘Χ’ που χρησιμοποιεί τεχνολογία πολλαπλής οπτικής για να πετυχαίνει μία έντονη τρισδιάστατη εντύπωση. Όλες οι γραμμές και οι γωνίες έχουν αναθεωρηθεί διακριτικά, το φέρινγκ διευρύνεται στο πάνω τμήμα αλλά στενεύει στη μέση και σε συνδυασμό με μία ελαφρώς μεγαλύτερη μαύρη ζελατίνα παρέχει βελτιωμένη προστασία από τον αέρα, χωρίς υπερβολικό όγκο.

Η σέλα είναι σχεδιασμένη με κριτήριο την άνεση αναβάτη/συνεπιβάτη με μικρή απόσταση από το έδαφος. Επίσης υπάρχει αύξηση στον χώρο ποδιών κατά 30mm. Το ύψος της σέλας παραμένει στα 764mm, αλλά είναι εύκολα διαχειρίσιμο αφού η απόσταση από το ‘πάτωμα’ βρίσκεται στα 540mm. Οι δυναμικές γραμμές κρύβουν επίσης περισσότερη αποθηκευτική ικανότητα κάτω από τη σέλα. Επιπλέον 2,4 λίτρα αυξάνουν τη συνολική χωρητικότητα στα 30,4Lt, ιδανική για ένα κράνος full-face και όχι μόνο. Μία θύρα φόρτισης USB Type-C στο ντουλαπάκι αντικαθιστά τον προηγούμενο φορτιστή ACC και υπάρχει τώρα δυνατότητα απευθείας σύνδεσης ενός smartphone. Ακόμα και το κάλυμμα του ρεζερβουάρ καυσίμου είναι νέας σχεδίασης, με χώρο για τοποθέτηση της τάπας κατά τη διάρκεια του ανεφοδιασμού. Το Smart Key είναι φρέσκια προσθήκη στη φαρέτρα του PCX125. Εκτός από τον έλεγχο του κεντρικού διακόπτη και της κλειδαριάς της σέλας, είναι συμβατό και με το (προαιρετικό) αφαιρούμενο Smart top box των 35Lt. Με το Smart Key στην τσέπη του αναβάτη, η βαλίτσα ξεκλειδώνει (με το πάτημα ενός κουμπιού) και κλειδώνει αυτόματα όταν ο αναβάτης απομακρύνεται. Ασφαλώς κλειδώνει και με το κλειδί.

Μία νέα, κεντρική κονσόλα οργάνων ευρείας οθόνης προβάλλει όλες τις πληροφορίες καλύτερα οργανωμένες και σε ευανάγνωστη μορφή. Μία οθόνη LCD αρνητικής αντίθεσης προβάλλει την ταχύτητα, ενώ μεταξύ των άλλων ενδείξεων που εμφανίζονται είναι ολικός και μερικός χιλιομετρητής, στάθμη καυσίμου, μέση κατανάλωση και δείκτης Idling Stop. Το φαρδύ, χρωμιωμένο τιμόνι είναι σήμα κατατεθέν του PCX. Τοποθετημένο παραδοσιακά σε ελαστικές βάσεις (με βελτιστοποιημένη σκληρότητα) προσφέρει άριστη ευελιξία χειρισμών στην πόλη και αποτελεί μία γνήσια ρετρό πινελιά. Η πίσω χειρολαβή έχει επανασχεδιαστεί, είναι λεπτότερη και κατά 310g ελαφρύτερη συγκριτικά με την προηγούμενη σχεδίαση και μελετημένη έτσι ώστε να προσφέρει στο συνεπιβάτη μεγαλύτερη άνεση και καλύτερη υποστήριξη.

Νέος και ο κινητήρας

Ο νέος τετραβάλβιδος, υγρόψυκτος κινητήρας (SOHC) με τον ένα επικεφαλή εκκεντροφόρο και τεχνολογία eSP+ (enhanced Smart Power Plus) αποδίδει 12,5Hp/8.750rpm, με μέγιστη ροπή 11,8Nm/6.500rpm. Η διάμετρος και η διαδρομή είναι 53,5×55,5mm αντίστοιχα και η σχέση συμπίεσης 11.5:1 (αντίστοιχες διαστάσεις 52,4×57,9mm και λόγος συμπίεσης 11:1 στο προηγούμενο μοντέλο). Η μικρότερη διαδρομή όχι μόνον αφήνει χώρο για δύο επιπλέον βαλβίδες αλλά μειώνει και τις τριβές. Η επιτάχυνση από στάση ή εν κινήσει έχει βελτιωθεί και το PCX ταξιδεύει άνετα με 90km/h περίπου, με τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 98km/h. Με την οικονομική κατανάλωση (47,6km/lt) και το ρεζερβουάρ των 8,1 λίτρων επιτυγχάνεται αυτονομία περίπου 385km.

Τεχνολογίες χαμηλών τριβών eSP+

Η έξυπνη τοποθέτηση εξαρτημάτων, όπως η αντλία λαδιού που είναι ενσωματωμένη στο στροφαλοθάλαμο, συνεισφέρει στην οικονομική κατανάλωση. Ένας συμπαγής θάλαμος καύσης και τροφοδοσία καυσίμου PGM-FI με πεταλούδα διαμέτρου 28mm, 2mm μεγαλύτερη σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, βελτιώνει την ταχύτητα καύσης και την απόδοση ψύξης. Η έκκεντρη τοποθέτηση του κυλίνδρου περιορίζει τις τριβές που αναπτύσσονται ανάμεσα στο έμβολο και στο χιτώνιο μεταδίδοντας αποτελεσματικά την ενέργεια της καύσης στο στρόφαλο. Το χιτώνιο του κυλίνδρου από χυτοσίδηρο με τη ‘σαγρέ’ επιφάνεια ελαχιστοποιεί πιθανές παραμορφώσεις στο εσωτερικό του. Αυτή η λύση περιορίζει τις τάσεις στο ελατήριο του εμβόλου μειώνοντας τις τριβές. Ένας νέος υδραυλικός τεντωτήρας καδένας εκκεντροφόρου βελτιώνει περαιτέρω την απόδοση του κινητήρα μειώνοντας τις εσωτερικές τριβές και την κατανάλωση καυσίμου. Μπεκ ψεκασμού λαδιού στο έμβολο –όπως αυτά που χρησιμοποιούνται στo αγωνιστικό MX CRF450R– διατηρεί την ψύξη σταθερή. Αυτό βελτιώνει το χρονισμό της ανάφλεξης και εμποδίζει την αυτανάφλεξη, γνωστή και ως κρουστική καύση ή ‘πειράκια’.

Ένα πολύ αποδοτικό ψυγείο –ενσωματωμένο στη εξωτερική δεξιά πλευρά του στροφαλοθαλάμου– χρησιμοποιεί ένα μικρό, ελαφρύ ανεμιστήρα που μειώνει τις απώλειες τριβών και περιορίζει την αντίσταση. Η αντίσταση κύλισης μέσα στο κιβώτιο μειώνεται με τη χρήση τριών κύριων ρουλεμάν χαμηλών τριβών, τα οποία λειτουργούν εξατομικευμένα, ανάλογα με τα φορτία που δέχονται. Ένας βελτιστοποιημένος συμπλέκτης και τροχαλίες συνεισφέρουν στις αυξημένες επιδόσεις. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, χωρίς ψύκτρες, γεννήτρια-εκκινητής (μίζα) ACG είναι ενσωματωμένη απευθείας στην άκρη του στροφαλοφόρου, λειτουργώντας ως μίζα και εναλλάκτης. Περιστρέφει απευθείας τον κινητήρα χωρίς θορύβους σύμπλεξης των γραναζιών. Το σύστημα Idling Stop σβήνει αυτόματα τον κινητήρα μετά από τρία δευτερόλεπτα λειτουργίας στο ρελαντί όταν το scooter είναι σταματημένο και τα φρένα πατημένα και τον επανεκκινεί άμεσα με το άνοιγμα του γκαζιού. Αυτό γίνεται αθόρυβα, χάρη στη μίζα ACG σε συνδυασμό με το σύστημα που επαναφέρει το στρόφαλο σε θέση πριν το χρόνο της εισαγωγής και σε ένα μηχανισμό αποσυμπίεσης που περιορίζει την αντίσταση στο στρόφαλο. Το σύστημα διαθέτει λειτουργία που ‘διαβάζει’ τη φόρτιση της μπαταρίας και απενεργοποιείται αυτόματα για να μην αποφορτίζεται υπερβολικά.

Μία ακόμα νέα τεχνολογία για το PCX, που αυξάνει την αυτοπεποίθηση του αναβάτη στο βρεγμένο δρόμο ονομάζεται Honda Selectable Torque Control (HSTC) και δρα στο παρασκήνιο με επιδέξια διαχείριση της πρόσφυσης στον πίσω τροχό. Η ένδειξη ‘T’ αναβοσβήνει στον πίνακα όταν το HSTC μειώνει ενεργά την ολίσθηση του τροχού, ενώ το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως. Για το 2021 το κάλυμμα του κινητήρα και το ψαλίδι έχουν επανασχεδιαστεί συμπληρώνοντας τις αισθητικές παρεμβάσεις. Η εσωτερική δομή του τελικού εξάτμισης (σιλανσιέ) έχει αναθεωρηθεί και η τοποθέτηση του καταλύτη σε νέα θέση βελτιώνει τον καθαρισμό των καυσαερίων και βοηθά στην τήρηση των προτύπων Euro5.

Νέο ατσάλινο πλαίσιο

Το νέο PCX125 διαθέτει ένα επανασχεδιασμένο διπλό ατσάλινο πλαίσιο κλειστού τύπου που προσφέρει την απαιτούμενη αντοχή για χρήση στην πόλη, χωρίς θυσίες στην ευελιξία. Το μεταξόνιο είναι 1.315mm, η γωνία κάστερ 26°30’, το ίχνος 80mm και το συνολικό βάρος (πλήρες υγρών) στα 130kg. Και οι δύο τροχοί υιοθετούν κομψή νέα σχεδίαση εναρμονισμένη με τη συνολική αισθητική αναβάθμιση, ενώ ο πίσω έχει τώρα διάμετρο 13 ιντσών, 1 ίντσα μικρότερος από πριν δηλαδή. Οι διαστάσεις των ελαστικών είναι μεγαλύτερες, 110/70-14 μπροστά και 130/70-13 πίσω (από 100/80-14 και 120/70-14).

Το πιρούνι παραμένει ίδιο, με καλάμια διαμέτρου 31mm και διαδρομή 89mm, αλλά τα πίσω αμορτισέρ έχουν μεγαλύτερη διαδρομή κατά 10mm (στα 95mm συνολικά) και χρησιμοποιούν σκληρότερα ελατήρια για καλύτερη απόσβεση σε οδοστρώματα με κακοτεχνίες. Το σύστημα φρένων περιλαμβάνει μία διπίστονη δαγκάνα και δισκόφρενο 220mm μπροστά, σε συνδυασμό με ταμπούρο 130mm πίσω. Το ABS είναι μονοκάναλο και επενεργεί στο εμπρός φρένο.

Αξεσουάρ, άφιξη, τιμή

Μία γκάμα γνήσιων αξεσουάρ Honda θα διατίθεται για το PCX 125, συμπεριλαμβανομένου ενός ανεμοθώρακα και ενός Smart Top Box 35-λίτρων, αυξάνοντας τόσο την αεροδυναμική προστασία όσο και τη χρηστικότητα.

H άφιξη του μοντέλου στην Ελλάδα αναμένεται στα τέλη Ιανουαρίου στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή των 3.300€ και σε τέσσερις χρωματικές επιλογές, μια νέα (Matt Dim Gray Metallic) και τρεις που ήδη γνωρίζουμε (Pearl Jasmine White, Candy Luster Red και Matt Galaxy Black Metallic).

Διαβάστε επίσης:

Moto Guzzi V9 ΜΥ2021: Generation Next

Triumph Speed Triple 1200 RS MY2021: Τρικύλινδρη φοβέρα

Αφιέρωμα νέα μοντέλα Scooter 300-750cc: Και τα 7 είναι υπέροχα!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto