Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Ducati Supersport 950 2021: Πολύ… Super, περισσότερο Sport

Ελλάδα 2:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ducati Supersport 950 2021: Πολύ… Super, περισσότερο Sport

NEWSMOTO

Ducati Supersport 950 2021: Πολύ… Super, περισσότερο Sport

NEWSMOTO

Με τους «πρόγονους» του να φτάνουν πίσω στο 1972, το τελευταίας γενιάς Supersport 950 έρχεται να τιμήσει το παρελθόν του πιο sport από ποτέ.

Advertisement
Advertisement

Σε ένα μίνι μάθημα ιστορίας, το πρώτο -πρωτότυπο- SuperSport ήρθε στη ζωή το 1972 για τις ανάγκες του αγώνα των 200 μιλίων της Imola. Με τον καινοτόμο για την εποχή δεσμοδρομικό V2 κινητήρα των 750cc -τέκνο του Fabio Tagliani- σημείωσε ένα νικηφόρο αγωνιστικό πέρασμα και 2 χρόνια μετά βρήκε το δρόμο της μαζικής παραγωγής.

Βέβαια, το πέρασμα του χρόνου άλλαξε το χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας με το μόνο που να μένει ίδιο να είναι το όνομα. Στη σύγχρονη μορφή τους, τα SuperSport έρχονται όχι σαν μοτοσυκλέτες αγωνιστικών αξιώσεων αλλά σαν μοντέλα δρόμου που γεφυρώνουν το κενό μεταξύ καθημερινότητας και πίστας.

Advertisement
Advertisement

Η συγγένεια με την οικογένεια Panigale εμφανής

Το SuperSport στην τελευταία του εκδοχή (προτού προστεθεί το «950» στο όνομα) μετράει ήδη 4 χρόνια στους δρόμους, κάτι που σήμανε το καμπανάκι για την ώρα της εξέλιξης. Πρώτη αισθητή και βασική αλλαγή εκείνη στην εμφάνιση, αποστολή που ανέλαβε το Ducati Style Centre. Βλέποντας τη μοτοσυκλέτα η πρώτη εντύπωση δίνει αίσθηση «Panigale», με τα πλαστικά του φέρινγκ να αγκαλιάζουν πλέον και τα μηχανικά μέρη στο κάτω μέρος της μοτοσυκλέτας.

Advertisement

Ωραίο και επιθετικό χαρακτηριστικό, οι πλευρικοί αεραγωγοί. Μπροστά συναντάμε δυο ακόμα αεραγωγούς, δυο προβολείς (οι οποίοι ανάβουν ταυτόχρονα σε μικρή/μεγάλη σκάλα) και φυσικά τα φώτα ημέρας (DRL). Εννοείται πως άπαντα είναι τεχνολογίας LED, με την όψη να θυμίζει το Panigale V4, αν όχι να το ξεπερνά αισθητικά χάρη στον αεροδυναμικό σχεδιασμό του εμπρός πλαστικού. Στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας αυτά που ξεχωρίζουν -χωρίς να αλλάζουν- είναι η διπλή απόληξη του τελικού της εξάτμισης και το μυώδες αλουμινένιο, μονόμπρατσο ψαλίδι.

Advertisement

Ηλεκτρονικά βοηθήματα… πίστας

Κάτω από τα πλαστικά που σε προτρέπουν νοερά να πας στην πίστα αντί για τη δουλειά, συναντάμε μέσα στο πλαίσιο χωροδικτύωμα τον δικύλινδρο Testrastretta κινητήρα των 973cc. Η απόδοση του είναι στους 110 ίππους στις 9.000rpm και η ροπή στα 93Nm στις 6.500rpm, με τις παρεμβάσεις σε έλεγχο κινητήρα και εξάτμιση να φέρνουν και το Euro5, που ομολογουμένως είναι απαραίτητο για ένα μοντέλο του 2021.

Advertisement

Το στοιχείο όμως που φέρνει το SuperSport πιο κοντά στο Panigale είναι το πακέτο των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, που πλέον λαμβάνει διαστάσεις οπλοστασίου. Έτσι, τα όρια της μοτοσυκλέτας θα βρεθούν με πιο ασφαλή τρόπο από τον «πρωτάρη» Ducatista χάρη στα:

  • Bosch Cornering ABS
  • Ducati Traction Control (DTC) EVO
  •  Ducati Quick Shift (DQS) up / down EVO
  •  Ducati Wheelie Control (DWC) EVO
  •  3 Riding Modes (Sport, Touring, Urban)

Τα παραπάνω πληροφορούνται από τη γνωστή Μονάδα Αδράνειας 6 αξόνων της Bosch και φτάνουν στον αναβάτη μέσω μιας έγχρωμης TFT οθόνης 4,3’’, της οποίας το περιβάλλον θυμίζει -σωστά μαντέψατε- Panigale.

Το κάτι παραπάνω η έκδοση «S» 

Τέλος, τα περιφερειακά έρχονται να δέσουν τον πιο Sport χαρακτήρα με τις –αμφότερες ρυθμιζόμενες- αναρτήσεις της Marzocchi στα 43mm εμπρός και της Sachs πίσω (στην έκδοση «S» έχουμε πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της Öhlins εμπρός και πίσω), ενώ στα φρένα ο συνήθης ύποπτος ονόματι Brembo βάζει τη σφραγίδα του στις M4-32 monobloc ακτινικές δαγκάνες εμπρός και στη διπίστονη δαγκάνα πίσω.

Οι αλουμινένιες τρίμπρατσες σε σχήμα «Υ» ζάντες περιβάλλονται από τα Diablo Rosso III της Pirelli. Τα παραπάνω οδηγούν σε ένα τελικό βάρος της τάξης των 210 κιλών με τη μοτοσυκλέτα να είναι πλήρης υγρών. Oι χρωματισμοί είναι Ducati Red για την απλή και Ducati Red ή Arctic White Silk για την S έκδοση.

Το αν θα καταφέρει το νέο SuperSport 950 να αγγίξει τους νεότερους και κατ’ εξοχήν πρωτόλειους αναβάτες στους οποίους -σύμφωνα με τη Ducati- απευθύνεται είναι ένα στοίχημα του οποίου το ποντάρισμα γίνεται στην εμφάνιση. Ένα χαρτί που ξεκάθαρα κατέχει.

Διαβάστε επίσης:

BMW G 310 R MY2021: Ηλεκτρονικό γκάζι και Euro5

Kawasaki Ninja ZX-10R/RR MY2021: Βελτιωμένο τόσο-όσο!

Kymco Electric: Το πρώτο βήμα αφορά σε scooter