Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Kawasaki Ninja ZX-10R/RR MY2021: Βελτιωμένο τόσο-όσο!

Ελλάδα 5:41
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Kawasaki Ninja ZX-10R/RR MY2021: Βελτιωμένο τόσο-όσο!

NEWSMOTO

Kawasaki Ninja ZX-10R/RR MY2021: Βελτιωμένο τόσο-όσο!

NEWSMOTO

Συνήθως τα superbike μαζικής παραγωγής «προσαρμόζονται» στις προδιαγραφές των WSBK. Και λέμε συνήθως γιατί στην περίπτωση της Kawasaki η αγωνιστική μοτοσυκλέτα «προσαρμόζεται» στις ανάγκες της μαζικής παραγωγής.

Advertisement
Advertisement

Πως να αμφισβητηθεί άλλωστε το σερί των 6 Παγκόσμιων Τίτλων του Jonathan Rea, ο οποίος πάνω στη σέλα του Ninja ZX-10RR δεν έχει αφήσει περιθώριο αντίδρασης στον ανταγωνισμό. Κάτι που η πράσινη εταιρεία σκοπεύει να συνεχίσει με το φρεσκαρισμένο ZX-10R/RR του 2021. Συγκεντρώνοντας πληροφορίες μέσα από τις πίστες, οι Jonathan Rea και Alex Lowes έδωσαν τα φώτα τους ώστε το επόμενο μεγάλο Ninja να παραμένει νικηφόρο στους αγώνες αλλά ταυτόχρονα να είναι και μια άξια μοτοσυκλέτα δρόμου. Έτσι, εφόσον μιλάμε για φρεσκάρισμα και όχι για νέο μοντέλο, οι αλλαγές έγκεινται αρχικά στη βελτίωση της αεροδυναμικής και της εργονομίας.

Σε κοιτά στα μάτια

Advertisement
Advertisement

Το «μούτρο» της μοτοσυκλέτας είναι πλέον πιο άγριο από ποτέ, ενσωματώνοντας winglets εκατέρωθεν του ρύγχους, μια αλλαγή που επιφέρει αύξηση 17% της κάθετης δύναμης. Η ροή του αέρα έχει αλλάξει συνολικά, χάρη στο κατά 40mm ψηλότερο αλεξίνεμο που προστατεύει καλύτερα τον αναβάτη. Ελαφρώς αλλαγμένη είναι η ουρά, της οποίας το σχήμα επίσης τροποποιήθηκε ώστε να δημιουργεί χαμηλότερα επίπεδα πίεσης πίσω από τον αναβάτη, του οποίου η θέση οδήγησης έχει παραμετροποιηθεί α λα WSBK σε μαρσπιέ και τιμόνι.

Νέα είναι η αγωνιστικού τύπου TFT οθόνη που υποστηρίζει συνδεσιμότητα μέσω Bluetooth, στην οποία ο αναβάτης μπορεί να δει πληθώρα πληροφοριών αλλά και να επέμβει μέσω των χειριστηρίων του τιμονιού στα 4 οδηγικά προγράμματα και τα ηλεκτρονικά καλούδια, όπως το cruise control και τα (προαιρετικά) θερμαινόμενα grip.

Advertisement

Με πνεύμα πίστας και εντός

Advertisement

Μικροπαραμετρικές διορθώσεις έχουν γίνει σε πλαίσιο και ψαλίδι, με την πλέον αξιοσημείωτη να είναι η κατά 8mm αύξηση του μήκους του 2ου προς όφελος της σταθερότητας και της πρόσφυσης κατά την επιτάχυνση. Οι αναρτήσεις έχουν μαλακώσει μπροστά και σκληρύνει πίσω, ενώ στον τομέα των φρένων συναντάμε τις M50 monobloc δαγκάνες της Brembo, που δαγκώνουν τους τεράστιους δίσκους των 330mm.

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 998cc αναπνέει καλύτερα χάρη στη νέα εισαγωγή αέρα, ενώ ταυτόχρονα δροσίζεται και περισσότερο ένεκα του αερόψυκτου ψυγείου λαδιού που εξελίχθηκε απευθείας από την αγωνιστική ομάδα της Kawasaki. Ο κινητήρας, αν και Euro5, διατηρεί τους 200Hp/13.200rpm και τη ροπή στα 11,7kgm/11.200rpm, με τις εν λόγω τιμές να έχουν διαρρεύσει ανεπίσημα. Η επιτάχυνση ωστόσο έρχεται βελτιωμένη από το προηγούμενο μοντέλο, καθώς το κιβώτιο έχει γίνει πιο «κοντό» σε 1η, 2α και 3η ταχύτητα.

Advertisement

Όποιος πρόλαβε, το «RR» είδε…

Τέλος, η περίπτωση κατά την οποία θα δείτε το χαρακτηριστικό «RR» θα συνεπάγεται το γεγονός ό,τι ο κινητήρας ανεβάζει +400 στροφές μέχρι τον κόφτη, «φορώντας» καλύτερα έμβολα και μπιέλες της Pankl. Οι ζάντες θα είναι της Marchesini, περιβαλλόμενες από τα Diablo Supercorsa SP της Pirelli. Μάλλον σπάνιο σενάριο όμως αυτό, καθώς το Ninja ZX-10RR θα έχει μια άκρως περιορισμένη παραγωγή της τάξης των 500 μοτοσυκλετών.

Στο δια ταύτα, έχουμε μια ίδια μοτοσυκλέτα που άλλαξε κυρίως στο τρίπτυχο αεροδυναμική/εργονομία/ψύξη, με τις βελτιώσεις να φέρνουν μια διφορούμενη αισθητική. Επειδή όμως η ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει, θα εμπιστευτούμε τους Ιάπωνες και τον Jonathan Rea. Κάτι παραπάνω θα ξέρουν…

Διαβάστε επίσης:

Kymco Electric: Το πρώτο βήμα αφορά σε scooter

Kawasaki W800 & Meguro K3: Πάμε σαν άλλοτε..

Kymco CV3 3wheeler: Το concept γίνεται πραγματικότητα