Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Zontes GK350

Ελλάδα 0:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Zontes GK350

NEWSMOTO

Δοκιμή: Zontes GK350

NEWSMOTO

Οδηγούμε το νέο Zontes GK350 και αρνούμαστε να κατέβουμε από τη σέλα του χορταστικού ρετρό cafe-racer των Κινέζων.

Advertisement
Advertisement

Το ημερολόγιο έγραφε 26 Νοεμβρίου του 2021 όταν πέρναγα την πύλη της Έκθεσης EICMA στο Μιλάνο και μπροστά μου εμφανιζόταν για πρώτη φορά το Zontes GK350. Ερχόμενος αντιμέτωπος με τη μοτοσικλέτα της premium κινεζικής μάρκας έμεινα άναυδος και αναρωτήθηκα αν όντως βρίσκομαι στο περίπτερο της Zontes ή έχω έρθει στο χώρο κάποιας από τις πρωτοκλασάτες ευρωπαϊκές μάρκες.

Για αρκετή ώρα είναι αδύνατο το μυαλό σου να επεξεργαστεί αυτό που βλέπεις και να το συνδυάσεις με έναν κατασκευαστής ο οποίος προέρχεται από την Κίνα. Η μοτοσικλέτα σε κάθε της λεπτομέρεια είναι προκλητική, γοητευτική και σίγουρα καλοφτιαγμένη έχοντας τόσα πολλά στοιχεία που θα χρειαστείς αρκετή ώρα για να ανακαλύψεις κάθε μυστικό της.

Κουκλάκι σε δύο τροχούς

Advertisement
Advertisement

Σίγουρα η μορφή της μοτοσικλέτας ξεκαθαρίζει από την αρχή ότι ανήκει στην ρετρό «cafe-racer» κατηγορία με βασικά στοιχεία τον στρογγυλό LED προβολέα εμπρός, τη χαμηλή θέση οδήγησης και το ρεζερβουάρ σε scrambler στυλ. Από εκεί και πέρα όμως υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες για τα… μάτια σας μόνο!

Οι φαλτσοκομμένες εξατμίσεις, οι ακτινωτοί τροχοί, το προστατευτικό στους δίσκους φρένων, οι καθρέπτες στην άκρη του τιμονιού, το ψαλίδι με τα νεύρα προς τα έξω και πολλά, πολλά ακόμα θα κρατήσουν τον αναβάτη χαμογελαστό κοιτάζοντας και μόνο καθημερινά τη μοτοσικλέτα του.

Κινητήρας – αποκάλυψη

Advertisement

Το Daytona by Zontes GK350 είναι όντως πολύ ιδιαίτερο σχεδιαστικά και αδιαμφισβήτητα η εμφάνισή του είναι το δυνατό του σημείο. Αυτό όμως ισχύει μέχρι να θέσεις σε λειτουργία τον κινητήρα και ξεκινήσεις να κινείσαι. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Ο κινητήρας του GK350 είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 349 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 39,5 ίππους και 32,8 Nm ροπής. Συνοδεύεται από ψεκασμός της Bosch με δύο επιλογές οδήγησης, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 6τάχυτο μηχανικό με συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης.

Advertisement

Το σύνολο ξεχωρίζει αμέσως από το έντονο τράβηγμά του στις μεσαίες στροφές. Είναι γραμμικό αλλά έχει μια ζωντάνια η οποία βάζει στην… πρίζα τον αναβάτη να ανεβάσει στροφές και να ευχαριστηθεί δυναμικές επιταχύνσεις σχεδόν σε όλο το φάσμα του στροφομέτρου. Συνολικά ο κινητήρας είναι πολύ διασκεδαστικός, οικονομικός σε καύσιμο καθώς η κατανάλωση μένει χαμηλά στο επίπεδο των 3,8 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα και ταιριάζει απόλυτα στη φιλοσοφία της μοτοσικλέτας.

Fun Factor: Δέκα με τόνο!

Αν η εμφάνιση και ο κινητήρας σου αφήνουν μια εξαιρετική εικόνα για το GK350, τότε όταν αρχίσεις να οδηγείς τη μοτοσικλέτα της Zontes θα ενθουσιαστείς. Η εταιρεία έχει φροντίσει να προσέξει ιδιαίτερα τα εξαρτήματα που έχει τοποθετήσει στο μοντέλο προκειμένου να έχει συνοχή και ισορροπία. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό και συνεργάζεται με ανεστραμμένο πιρούνι 43 χιλ. της KYB εμπρός και μονό ρυθμιζόμενο αμορτισέρ πίσω επίσης της KYB το οποίο εδράζεται σε αλουμινένιο ψαλίδι. Τα φρένα έχει αναλάβει η J.Juan με έναν δίσκο 320 χιλ. εμπρός και έναν δίσκο πίσω έχοντας σύμμαχο το ABS της Bosch.

Advertisement

Κουμπώνοντας την πρώτη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων και ελευθερώνοντας τον συμπλέκτη από το πρώτο μέτρο καταλαβαίνεις ότι εδώ έχει γίνει μια πολύ μελετημένη δουλειά. Η μοτοσικλέτα είναι ισορροπημένη και όλα ξεκινούν από το πλαίσιο το οποίο έχει το ιδανικό μείγμα ακαμψίας και γρήγορης γεωμετρίας προκειμένου το GK350 να γίνει ένα άκρως διασκεδαστικό δίκυκλο.

Οι αναρτήσεις δουλεύουν υπέροχα παρέχοντας υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, ενώ παράλληλα πληροφορούν τον αναβάτη για ότι συμβαίνει στην επιφάνεια της ασφάλτου. Η μοτοσικλέτα είναι στιβαρή και δίνει την αίσθηση περισσότερο supersport μοντέλου και λιγότερο streetfighter. Στρίβει με αυτοπεποίθηση, αλλάζει κατεύθυνση με τη σκέψη και κυρίως εμπνέει εμπιστοσύνη στον αναβάτη να διασκεδάσει κινούμενος σβέλτα όποτε εκείνος το θελήσει.

Τα φρένα είναι αποτελεσματικά, φιλικά προς τη χρήση τους και δεν θα προβληματίσουν σε κανένα σημείο τον αναβάτη. Συνολικά, η GK350 είναι μια άκρως διασκεδαστική μοτοσικλέτα γεμίζοντας αυτοπεποίθηση τον αναβάτη τόσο στις καθημερινές μετακινήσεις όσο και στην γρήγορη οδήγηση.

Δεν του λείπει τίποτα

Το κερασάκι στην τούρτα για το GK350 είναι ο σοβαρός εξοπλισμός του. Η μοτοσικλέτα πραγματικά τα έχει όλα προσφέροντας στον αναβάτη τη δυνατότητα να καυχηθεί ότι έχει πληρώσει ελάχιστα χρήματα για συστήματα που τα βρίσκεις σε μοτοσικλέτες με τριπλάσια τιμή.

Η GK350 διαθέτει σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, οθόνη πληροφοριών TFT με σύστημα συνδεσιμότητας και σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, δύο επιλογές οδήγησης, ρυθμιζόμενα λεβιέ, LED φώτα και φλας, καθρέπτες στο τιμόνι, προστατευτικές χούφτες, κρυφό φωτισμό στους διακόπτες, διπλή θύρα USB και μεγάλο ρεζερβουάρ 17 λίτρων. Με λίγα λόγια δεν θα ζητήσεις τίποτα περισσότερο από μια μοτοσικλέτα που κοστίζει κάτω από 5.000 ευρώ!

Το αγκάθι

Δύσκολα να βρει κανείς αρνητικό στη μοτοσικλέτα της Daytona by Zontes καθώς είναι με διαφορά ότι καλύτερο έχει κατασκευάσει η κινεζική μάρκα. Αν υπήρχε κάτι που θα θέλαμε να βελτιωθεί αυτό θα ήταν οι κραδασμοί του κινητήρα σε ένα συγκεκριμένο σημείο του στροφομέτρου. Επίσης, θα θέλαμε σε δεύτερη φάση να βγει σε περισσότερους χρωματισμούς.

Απολογισμός

Δεν υπάρχουν πολλές μοτοσικλέτες που να κοστίζουν κάτω από 5.000 ευρώ και να προσφέρουν τόσα πολλά όσα η Daytona by Zontes GK350. Στην πραγματικότητα, γνωρίζω πλέον μόνο μια μοτοσικλέτα που μπορεί να σε διασκεδάσει, να σε μεταφέρει, να σε κρατήσει ασφαλή, να σου αρέσει κάθε φορά που την κοιτάζεις και κυρίως κάθε φορά που την οδηγείς. H Zontes ήρθε για να μείνει, ήρθε για να τα βάλει με τους «μεγάλους» του χώρου και σίγουρα με μοντέλα όπως το GK350 θα πετύχει τον στόχο της.

Όλα τα στοιχεία της Zontes GK350 ΕΔΩ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Zontes GK350
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 4βάλβιδος
Ισχύς: 39,5 PS / 9.500 rpm
Ροπή: 32,8 Nm / 7.500 rpm
Τροφοδοσία: Ψεκασμός Bosch
Κιβώτιο: 6τάχυτο μηχανικό
Αναρτήσεις: ΚΥΒ εμπρός και πίσω
Φρένα: J.Juan με ABS
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 3,8 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 17 L
Τροχοί: 17 ιντσών ακτινωτοί εμπρός και πίσω
Βάρος: 188 kg
Τιμή: 4.785 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πλησιάζει η ώρα του Zontes D350 (+video)
Πρωταθλητές και το 2022 οι SYM, Daytona και Zontes
«Ρουά ματ» από την Zontes με την έλευση του M125