Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: KTM 890 Adventure

Ελλάδα 19:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: KTM 890 Adventure

NEWSMOTO

Δοκιμή: KTM 890 Adventure

NEWSMOTO

Οδηγούμε την ανανεωμένη KTM 890 Adventure και απολαμβάνουμε μια μοτοσικλέτα χωρίς όρια και περιορισμούς.

Advertisement
Advertisement

Θα σας φανεί περίεργο, αλλά έχουν περάσει σχεδόν δέκα χρόνια από την τελευταία φορά που βρέθηκα στη σέλα μιας KTM. Θυμάμαι ήταν 2013 όταν οδήγησα την τότε καινούρια 1190 Super Adventure και από τότε τίποτα, λειψανδρία για πολλούς και διάφορους λόγους που δεν είναι της παρούσης.

Φτάσαμε στο καλοκαίρι του 2023 για να περάσω το πόδι μου ξανά πάνω από μια αυστριακή μοτοσικλέτα, αυτήν τη φορά την δημοφιλέστατη 890 Adventure. Παρακολουθώντας την πορεία της KTM τα δέκα τελευταία χρόνια ήμουν σίγουρος ότι πολλά θα είχαν αλλάξει κυρίως όσον αφορά τον χαρακτήρα των μοτοσικλετών από το Μάτινγκχόφεν, ωστόσο διαψεύστηκα αμέσως μόλις ξεκίνησα να κινούμαι με την 890 Adventure.

Advertisement
Advertisement

Μπορώ με ασφάλεια να αναφέρω από την πρώτη κιόλας παράγραφο της δοκιμής ότι η KTM παραμένει KTM με τα όλα της: Εκρηκτική, απολαυστική, διασκεδαστική και γεμάτη αυτοπεποίθηση.

Μικρές αισθητικές αλλαγές

Η KTM 890 Adventure του 2023 έχει να επιδείξει πολύ μικρές αισθητικές αλλαγές σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές. Η μοτοσικλέτα χαρακτηρίζεται από τις έντονες γωνίες σε κάθε σημείο της και φυσικά από τον μοναδικό σχεδιασμό στον προβολέα – σήμα κατατεθέν της KTM.

Advertisement

Τα πλευρικά πλαστικά έχουν επανασχεδιαστεί και προσφέρουν πολύ καλή κάλυψη στον αναβάτη, ενώ τα διογκωμένα πλαστικά στο κάτω μέρος προστατεύουν και τα πόδια, μειώνοντας μάλιστα τη ζέστη που φτάνει στο σώμα του αναβάτη. Από την άλλη, η ζελατίνα είναι ικανή να στείλει τον αέρα μακριά από το κράνος και μόνο πάνω από τα 140 χλμ./ώρα αρχίζεις να νιώθεις κάποια πίεση στο πάνω μέρος του κεφαλιού.

Advertisement

Η σέλα είναι άνετη χάρη στο επιπλέον αφρώδες και η θέση οδήγησης ισορροπεί ανάμεσα στην πρακτικότητα και την επιθετικότητα όσον αφορά την οδήγηση. Μπροστά στα μάτια του ο αναβάτη έχει μια μεγάλη ψηφιακή οθόνη TFT 5 ιντσών με πανεύκολο μενού το οποίο ο αναβάτης χειρίζεται με απλές κινήσεις από τα κουμπιά στο τιμόνι. Συνολικά, η εργονομία της 890 Adventure μπορεί να χαρακτηριστεί ως ιδανική για να απολαύσεις καθημερινά τη μοτοσικλέτα σου σε όλες τις συνθήκες.

Κινητήρας – ταλιμπάν

Ένα από τα βασικά στοιχεία που αμέσως σε κάνουν να ξεκαθαρίσεις από την αρχή ότι αυτή η μοτοσικλέτα είναι KTM, αφορά τον κινητήρα. Το δικύλινδρο σε σειρά σύνολο των 890 κ.εκ. στην περίπτωση της 890 Adventure αποδίδει 105 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 100 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ.

Advertisement

Συνοδεύεται από ένα υπερσύγχρονο σύστημα ψεκασμού της Bosch με ηλεκτρονικό γκάζι και άφθονα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης όπως σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης με ευαισθησία στις κλίσεις (μέσω μονάδας 6D IMU), επιλογές οδήγησης με μεγάλη δυνατότητα παραμετροποίησης και ABS Στροφής στα φρένα με δυνατότητα απενεργοποίησης στον πίσω τροχό όταν ενεργοποιηθεί η επιλογή Off-Road.

Στο δια ταύτα, δηλαδή στη λειτουργία του, ο κινητήρας της KTM είναι με μια λέξη εκρηκτικός. Σίγουρα ο χαρακτήρας αυτού του δικύλινδρου σε σειρά δεν μοιάζει με τίποτα από όλα αυτά που κυκλοφορούν στην αγορά έχοντας μια απίστευτα ανάλαφρη αίσθηση στο ανέβασμα των στροφών.

Παρά την απίθανη ταχύτητα με την οποία ανεβάζει στροφές, το σύνολο της KTM είναι γραμμικό και ροπάτο από χαμηλά. Η σύνδεση με το γκάζι είναι αρκετά καλή, ωστόσο παραμένει «άγριος» ακόμα και στην πιο ήπια χαρτογράφηση από τις επιλογές οδήγησης. Ο τρόπος που λειτουργεί ο κινητήρας του 890 Adventure παραπέμπει σε μία και μόνο λέξη: διασκέδαση!

Όσο για την κατανάλωση, αυτή κυμάνθηκε στη διάρκεια της δοκιμής στα 6,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, κάτι που μεταφράζεται σε περίπου 300 χιλιόμετρα αυτονομίας με το μεγάλο ρεζερβουάρ των 20 λίτρων.

Περιφερειακά από το πάνω ράφι

Μία από τις πιο σημαντικές αναβαθμίσεις που φρόντισε να κάνει η KTM στο μοντέλο του 2023 είναι στις αναρτήσεις. Οι Αυστριακοί αναβάθμισαν τόσο πιρούνι εμπρός όσο και το αμορτισέρ πίσω τοποθετώντας ανεστραμμένο WP Apex 43 χιλ. και μονό αμορτισέρ με όλες τις ρυθμίσεις.

Παράλληλα, τα φρένα αποτελούνται από δύο δίσκους 320 χιλ. εμπρός με ακτινικές δαγκάνες και ABS, ενώ οι τροχοί είναι ακτινωτοί 21 ιντσών εμπρός και 18 ιντσών πίσω.

Η πρώτη αίσθηση που σου δίνει η μοτοσικλέτα όταν αρχίσεις να την οδηγείς είναι ότι μπορείς να κάνεις τα πάντα μαζί της. Το στιβαρό πλαίσιο χωροδικτύωμα προσφέρει μια ανάλαφρη αίσθηση ευελιξίας η οποία συνδυάζεται με την τρομερή πρόσφυση που προσφέρουν οι ποιοτικές αναρτήσεις της WP. Κινούμενος στην πόλη είναι σαν να έχεις στα χέρια σου ένα μεγάλο supermoto με το οποίο θα περάσεις στιγμές διασκέδασης και μάλιστα φτάνοντας στον προορισμό σου ατσαλάκωτος.

Στις στροφές, ούτε οι μεγάλοι τροχοί, ούτε οι αυξημένες διαδρομές των αναρτήσεων, ούτε τα ελαστικά διπλής χρήσης στέκονται εμπόδιο στο να απολαύσεις μεγάλες κλίσεις, εξαιρετική πληροφόρηση και ασφάλεια. Παράλληλα, στον ανοιχτό δρόμο η μοτοσικλέτα παραμένει ακλόνητη στην τροχιά της με την ποιότητα κύλισης να είναι σε ανώτερο επίπεδο.

Ακόμα και στο δυνατό φρενάρισμα που το πιρούνι εμπρός βυθίζεται λίγο περισσότερο από ότι θα περίμενες, η μοτοσικλέτα είναι σε θέση να ακινητοποιηθεί με ασφάλεια και αν χρειαστεί θα ακολουθήσει τις προσταγές του αναβάτη πιστά σε κάθε αλλαγή κατεύθυνσης.

Στο χώμα τα πράγματα είναι ακόμα πιο διασκεδαστικά καθώς οι αναρτήσεις και εδώ προσφέρουν καλά επίπεδα πρόσφυσης, δεν έχουν πρόβλημα να «καταπιούν» κάθε εμπόδιο και να δώσουν τη δυνατότητα ακόμα και στον άπειρο αναβάτη να εξερευνήσει χωμάτινα μονοπάτια και διαδρομές με κάθε τύπου έδαφος.

Συνολικά, η KTM 890 Adventure είναι μια καθαρόαιμη KTM που είναι σε θέση να προσφέρει μεγάλες και μικρές συγκινήσεις στον αναβάτη.

Το αγκάθι

Ευχαριστήθηκα ιδιαίτερα που διαπίστωσα ότι τα δυνατά στοιχεία της KTM συνεχίστηκαν αναλλοίωτα να υπάρχουν πάνω στην 890 Adventure, ωστόσο υπήρξαν και κάποια μικρά στοιχεία που δεν έχουν ξεπεραστεί. Για παράδειγμα το κιβώτιο ταχυτήτων διατηρεί την ασάφεια του παρελθόντος με την νεκρά να σε δυσκολεύει να την εντοπίσεις, ενώ διατηρούνται και οι μεταλλικοί ήχοι από την αλυσίδα όταν έρχεται σε επαφή με το ψαλίδι. Κάποιοι πάντως (κι εγώ ανάμεσά τους) βάζουν και αυτά τα στοιχεία στο πλαίσιο της «προσωπικότητας» της μοτοσικλέτας.

Από την Αυστρία με αγάπη

Η KTM 890 Adventure είναι σαν τον συμμαθητή που όλοι είχαμε στα σχολικά μας χρόνια και μας παρότρυνε κάθε φορά που είχαμε διαγώνισμα, να κάνουμε κοπάνα για να περάσουμε καλά. Πρόκειται για μια μοτοσικλέτα με έντονο χαρακτήρα, παρά το γεγονός ότι βρίσκεται σε μια κατηγορία που απευθύνεται σε μεγάλο εύρος αναβατών και με μεγάλη ποικιλία χρήσης.

Εκρηκτική, απολαυστική, άνετη και με τρομερή ποιότητα στην οδηγική συμπεριφορά, η μοτοσικλέτα από το Ματινγκχόφεν είναι αυτό που θα λέγαμε ένα γνήσιο μηχάνημα παραγωγής αδρεναλίνης… με γραβάτα. Και αυτό γιατί συνδυάζει τον οδηγικό της χαρακτήρα με μια πολύ άνετη και ασφαλή πλατφόρμα που όλοι οι αναβάτες θα εκτιμήσουν και τελικά θα αγαπήσουν.

Μπορεί να πέρασαν δέκα χρόνια από την τελευταία φορά που οδήγησα μοτοσικλέτα της KTM, ωστόσο χάρηκα ιδιαίτερα όταν επέστρεψα την 890 Adventure στα κεντρικά της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ. Ο λόγος είναι απλός, διότι διαπίστωσα ότι οι Αυστριακοί συνεχίζουν να κατασκευάζουν μοτοσικλέτες με πάθος και χαρακτήρα.

Όλα τα στοιχεία της KTM 890 Adventure ΕΔΩ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – KTM 890 Adventure
Κινητήρας: Δικύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος, 2 EEK
Κυβισμός: 889cc
Ισχύς: 105 PS / 8.000 rpm
Ροπή: 100 Nm / 6.500 rpm
Τροφοδοσία: Ψεκασμός Bosch με Ride-by-Wire
Κιβώτιο: 6τάχυτο μηχανικό
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 6,8 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 20 L
Τροχοί: 21 ιντσών εμπρός, 18 ιντσών πίσω
Βάρος: 210 kg
Τιμή: 15.780 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ισχυρή συνεργασία KTM και Santander στην Ελλάδα
Πόσο premium είναι η νέα KTM 1290 Super Adventure S; (+video)
Η μεγάλη επιστροφή της KTM 790 Adventure (+video)