Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Οι καλύτεροι φορτιστές

Newsmoto

Davide Brivio: Τέλος εποχής από Suzuki και MotoGP, στροφή στην F1!

  • του Νίκου Τσαμάνδουρα (instagram.com/nikos_nts)

Η απόφαση του Davide Brivio να αφήσει το MotoGP για χάρη της Formula 1 σηματοδοτεί την έξοδο του πιο επιτυχημένου team manager στη σύγχρονη ιστορία του θεσμού.

Ο Davide Brivio με τους Joan Mir και Alex Rins ήταν οι κεντρικοί πυλώνες της επιτυχίας της Suzuki το 2020. Ο Brivio ήταν ο άνθρωπος-κλειδί για την κατάκτηση του πρωταθλήματος στην κορυφαία κατηγορία του MotoGP από τη φίρμα του Hamamatsu, οπότε η αποχώρησή του για τα μάτια της ομάδας Formula 1 της Renault σίγουρα είναι ένα τεράστιο πλήγμα για το ιαπωνικό εργοστάσιο. Όντας πρώην διευθυντής της ομάδας της Yamaha στο MotoGP, προσχώρησε στη Suzuki κατά τη διάρκεια του τριετούς διαλείμματός της από τους αγώνες, ενώ η εταιρεία εξέλισσε τότε το GSX-RR με τον εν σειρά τετρακύλινδρο κινητήρα, το οποίο αντικατέστησε το ανεπιτυχές GSV-R με τον V4.

Για να καταλάβουμε λίγο την ικανότητα λήψης αποφάσεων του Davide, αρκεί να συνειδητοποιήσουμε πως ήταν εκείνος που είπε στη Yamaha ότι έπρεπε να υπογράψει με τον Valentino Rossi πριν από μια 20ετία. Κατάλαβε ότι χωρίς τον καλύτερο αναβάτη στον κόσμο η Yamaha δεν θα είχε την ευκαιρία να ξεπεράσει την κυριαρχία της Honda στο MotoGP. Κάτι παρόμοιο συνέβη και με τη Suzuki, αναζητώντας τους επόμενους αναβάτες που πάνω στη σέλα του GSX-RR θα μπορούσαν να γίνουν πρωταθλητές. Όπως είπε και ο ίδιος τον περασμένο Νοέμβριο, όταν η Suzuki κέρδισε τον πρώτο της τίτλο στην τετράχρονη εποχή των MotoGP, “πρέπει να προγραμματίσεις πολύ πριν πράξεις και αυτό κάναμε.

“Τώρα σκέφτομαι ήδη τι να κάνω το 2023 και το 2024! Πριν από λίγα χρόνια γνωρίζαμε ότι υπήρχε μια γενιά αναβατών, ο Jorge Lorenzo, ο Dani Pedrosa, ο Valentino -αν και δεν θα σταματήσει ποτέ- και ο Andrea Dovizioso, που σύντομα θα φύγει, αφήνοντας πιθανώς μόνο τους Marc Márquez και Maverick Viñales. Ποιος θα προκαλέσει αυτά τα παιδιά; Θέλαμε λοιπόν να επιλέξουμε δύο αναβάτες που θα το έκαναν και αυτή ήταν η ιδέα πίσω από τους Álex Rins και Joan Mir. Στο μυαλό μου ήταν δύο αναβάτες που θα μπορούσαν να πολεμήσουν για τις έξι πρώτες θέσεις, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να είσαι πρώτος, μπορεί να είσαι τέταρτος, μπορεί να είσαι τρίτος, εκεί γύρω. Έτσι μπορείς να έχεις και την ευκαιρία να φτάσεις και στο βάθρο. Και μετά αρχίζεις να κερδίζεις αγώνες. Αυτή ήταν η όλη ιδέα πίσω από αυτό το εγχείρημα και εδώ είμαστε!”.

Η απόφαση του Brivio να παραιτηθεί από τη Suzuki έφερε την ομάδα προ εκπλήξεως (σοκ θα λέγαμε), σύμφωνα με τον Shinichi Sahara, αρχηγό του project GSX-RR. “Ειλικρινά, ήταν ένα συγκλονιστικό νέο για εμάς η αποχώρηση του Davide”, δήλωσε ο Sahara. “Νιώθω ότι κάποιος πήρε ένα κομμάτι μου, γιατί πάντα συζητούσα μαζί του πώς να αναπτύξω την ομάδα και τις μοτοσυκλέτες και έχουμε συνεργαστεί για πολύ καιρό. Τώρα προσπαθούμε να βρούμε τον καλύτερο τρόπο για να ανακάμψουμε από αυτή την απώλεια. Ευτυχώς, στις περισσότερες περιπτώσεις είχαμε παρόμοιο τρόπο σκέψης, επομένως δεν είναι τόσο δύσκολο να διατηρήσω την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσουμε.”

Γιατί ο Brivio αποφάσισε να αποχωρήσει από τη Suzuki;

Κανείς δεν ξέρει σίγουρα αυτή τη στιγμή, αλλά φαίνεται ότι δεν είχε προγραμματίσει την κίνησή του αυτή. “Μια νέα επαγγελματική πρόκληση και ευκαιρία μου ήρθε ξαφνικά και τελικά αποφάσισα να τη δεχθώ. Ήταν μια δύσκολη απόφαση. Το πιο δύσκολο ήταν να αφήσω αυτήν την υπέροχη ομάδα ανθρώπων, με τους οποίους ξεκίνησα αυτό το project όταν η Suzuki επανήλθε στο MotoGP. Νιώθω λυπημένος από αυτή την άποψη, αλλά ταυτόχρονα αισθάνομαι πως έχω και πολλά κίνητρα για τη νέα πρόκληση, που ήταν το κλειδί όταν έπρεπε να αποφασίσω μεταξύ της ανανέωσης του συμβολαίου μου με τη Suzuki ή της έναρξης μιας εντελώς νέας εμπειρίας”, ήταν τα λόγια που αιτιολόγησαν τη φυγή του.

Η Suzuki σίγουρα θα δυσκολευτεί να βρει κάποιον που να ξέρει πώς να πάρει τόσα πολλά από μια ομάδα όσο ο Brivio. Το GSX-RR πιθανότατα θα συνεχίσει να είναι ανταγωνιστικό, αλλά το μεγάλο ερώτημα είναι το αν θα μπορέσει το εργοστάσιο να διατηρήσει τα εντυπωσιακά του αποτελέσματα και σε βάθος χρόνου.

Για την ιστορία του 2021

Ο Brivio θα χρειαστεί σίγουρα όλες τις ικανότητές του στην F1, όπου η ομάδα της Alpine Renault θα είναι τουλάχιστον τρεις φορές μεγαλύτερη από την αντίστοιχη της Suzuki στο MotoGP. Οι οδηγοί του για τη σεζόν του 2021 θα είναι ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής F1 Alonso και ο Γάλλος Ocon.

Σύντομο βιογραφικό

Ο Brivio ξεκίνησε το 1990 διευθύνοντας μια ανεξάρτητη ομάδα της Yamaha στο WSBK (Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike) και στη συνέχεια ανέλαβε την αντίστοιχη εργοστασιακή της ιαπωνικής φίρμας. Το 2001 η Yamaha τον μετακίνησε στην ομάδα του MotoGP, όπου ετοίμασε τον ευρωπαϊκό αγωνιστικό χώρο του εργοστασίου λίγο έξω από το Μιλάνο και φρόντισε για τη μετάβαση από τις δίχρονες μοτοσυκλέτες των 500cc στις τετράχρονες των 1000cc το 2002. Η Yamaha είδε τη συντριβή από τη Honda, γεγονός που έβαλε τον Brivio σε σκέψεις.

Τον Φεβρουάριο του 2003 επισκέφθηκε τον Rossi στην Ibiza, ξεκινώντας τις διαπραγματεύσεις που θα οδηγούσαν στη μεγαλύτερη μεταγραφή του MotoGP. “Θυμάμαι όταν συζητήσαμε για πρώτη φορά την ιδέα της υπογραφής του Valentino, πολλοί άνθρωποι στη Yamaha δεν ήταν σίγουροι ότι ήταν δυνατό”, δήλωσε ο Brivio. “Ήταν ένα όνειρο, μια τρελή ιδέα! Ωστόσο, οφείλω να αναγνωρίσω πως με άφησαν να προσπαθήσω και μετά άρχισαν να συνειδητοποιούν ότι ήταν δυνατό και θα ωφελούνταν από αυτό. Πρέπει να πω ότι ο καλός μου φίλος Masao Furusawa ήταν ένα πολύ σημαντικό μέρος αυτής της διαδικασίας, επειδή έπεισε τον πρόεδρο της Yamaha να ξοδέψει τα χρήματα!”

Η αλλαγή ήταν καθοριστική και έγραψε ιστορία. Η αρχή ήταν δύσκολη και το YZR-M1 δεν κέρδισε ούτε έναν αγώνα κατά τη διάρκεια του 2003, αλλά με τον Rossi στη σέλα του κέρδισε πρώτη φορά το 2004 και πήρε τον τίτλο της ίδιας χρονιάς. Ο “γιατρός” διατήρησε το πρωτάθλημα το 2005 και κέρδισε δύο ακόμα με τη Yamaha το 2008 και το 2009.

Όταν ο Rossi έφυγε από τη Yamaha στα τέλη του 2010 (μεταγραφή στη Ducati για 2 χρόνια και μετά επιστροφή στη Yamaha), ο Brivio πήγε μαζί του, συνεργαζόμενος με τον Ιταλό σε πιο προσωπικό επίπεδο. Στη συνέχεια, προσχώρησε στη Suzuki το 2014, προετοιμάζοντας το εργοστάσιο για την επιστροφή του στο MotoGP το 2015.

Διαβάστε επίσης:

Suzuki GSX-R1000R Legend Editions: 7 εκδόσεις GSX-R για 7 παγκόσμιους τίτλους!

Honda CB1100X ΜΥ2022: Φήμες για μεγάλο Street Adventure

Moto Guzzi V85 TT Travel: Όταν οι περιπλανήσεις είναι μακρινές

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto