Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Brough Superior Lawrence: Αφιερωμένο στον Λόρενς της Αραβίας

Ελλάδα 17:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Brough Superior Lawrence: Αφιερωμένο στον Λόρενς της Αραβίας

NEWSMOTO

Brough Superior Lawrence: Αφιερωμένο στον Λόρενς της Αραβίας

NEWSMOTO

Ο εξειδικευμένος -και πλέον Γάλλος- κατασκευαστής παρουσιάζει μια μοτοσυκλέτα αφιερωμένη στον άνθρωπο που έκανε τη Brough Superior διάσημη στον κόσμο.

Advertisement
Advertisement

Η Brough Superior είναι μια θρυλική βρετανική μάρκα που δημιουργήθηκε από τον George Brough το 1919 στο Nottingham και στην πορεία του χρόνου χαρακτηρίστηκε ως η Rolls Royce των δύο τροχών. Μέχρι το 1941, που έκλεισε, κατασκεύασε 3048 μοτοσυκλέτες, από τις οποίες 8 αγόρασε ο Λόρενς της Αραβίας.

 

Μικρό ιστορικό

Advertisement
Advertisement

Περίπου 1000 προπολεμικές Brough Superior έχουν διασωθεί σε όλο τον κόσμο ως πολύτιμα συλλεκτικά κομμάτια. Κάποιες από αυτές τις θρυλικές μοτοσυκλέτες κατέκτησαν μεγάλες αγωνιστικές διακρίσεις, με πιο σημαντική την κατάρριψη του ρεκόρ ταχύτητας το 1937 (237km/h). Κάποια στιγμή τα δικαιώματα του ονόματος βρέθηκαν στα χέρια του Τάκη Μαριολόπουλου (ιδρυτή του Ελληνικού Μουσείου Μοτοσυκλέτας, δείτε εδώ), που σχεδίαζε την αναβίωση της μάρκας.

Το φιλόδοξο εγχείρημα δεν ολοκληρώθηκε και το όνομα κατέληξε αργότερα στα χέρια του Άγγλου Mark Upham, ο οποίος τo 2011 -και προκειμένου να προβάλει τη δική του προσπάθεια αναβίωσης της Brough Superior- ταξίδεψε με την ομάδα του στη διάσημη φυσική πίστα Bonneville Salt Flats της Utah στις Ηνωμένες Πολιτείες για να καταρρίψει δύο νέα παγκόσμια ρεκόρ και ..τα κατάφερε! Στη σέλα ενός Pendine 1150cc, που κέρδισε την κατηγορία του με τελική ταχύτητα 203km/h, είχαμε την τιμή να καθίσουμε στην EICMA του 2014, όταν και είχε επίσημα ανακοινωθεί η αναβίωση του brand. Από τότε κατασκευάστηκαν πολλές χειροποίητες Brough Superior, οι οποίες πουλήθηκαν σε πάμπλουτους συλλέκτες ανά τον κόσμο και σε.. διαστημικές τιμές (από 80.000€ και πάνω).

Advertisement

Γενέθλια και αλλαγή ιδιοκτησίας

Advertisement

Το 2019 η Brough Superior γιόρτασε τα 100α της γενέθλια ευρισκόμενη πλέον σε.. γαλλικά χέρια. Η Boxer Design, που έτσι και αλλιώς κατασκεύασε το νέο κινητήρα και έχει τη γραμμή παραγωγής της στην Τουλούζη, είναι ο νέος ιδιοκτήτης του θρυλικού βρετανικού brand. Για το 2019 κυκλοφόρησε την επετειακή έκδοση SS100 σε 100 αριθμημένα κομμάτια, με τιμή αγοράς στα.. 100.000€ έκαστο! Με το γνωστό υγρόψυκτο κινητήρα των 1000cc (χρησιμοποιήθηκε και στις μοτοσυκλέτες της γαλλικής Voxan που πλέον έχει κλείσει) αποδίδει 100 ίππους στις 9.800rpm και 89Nm ροπή στις 7.450rpm για λόγους ευρωπαϊκών προδιαγραφών.

Έτσι, όποιος ήθελε (και θέλει) να έχει νόμιμη άδεια κυκλοφορίας πρέπει να συμβιβαστεί με αυτό (αν βέβαια είναι “τυχερός” και έχει ξεμείνει κάνα κομμάτι). Για τους υπόλοιπους, υπάρχει η “ανοιχτή” έκδοση Sports (θεωρητικά μόνο για χρήση σε πίστα) με 130 ίππους και ροπή 120Nm. Αυτό που είναι πιο εντυπωσιακό είναι το βάρος, που έχει κρατηθεί στα 186 κιλά χάρη στο συνδυασμό χρήσης αλουμινίου και τιτανίου στην όλη κατασκευή. Σήμερα, μαζί με την προσθήκη της έκδοσης Lawrence, η Γαλλική εταιρεία διαθέτει στη γκάμα της 5 μοντέλα, με κοινό χαρακτηριστικό τον κινητήρα των 1000cc.

Advertisement

To Lawrence του 2021

Πρόκειται για ένα πολύ εξελιγμένο μοντέλο όσον αφορά στα περιφερειακά του συστατικά, καθόσον διαθέτει εκτενή χρήση ευγενών υλικών όπως το τιτάνιο, τα ανθρακονήματα και το επεξεργασμένο αλουμίνιο. Κινείται από έναν V-2 υγρόψυκτο κινητήρα με περιεχόμενη γωνία κυλίνδρων στις 88° και χωρητικότητα στα 997cc. H ιπποδύναμη βρίσκεται στους 102Hp και η ροπή αγγίζει τα 87Nm, δύο τιμές που σίγουρα δεν εντυπωσιάζουν στις μέρες μας. Προφανώς ο κατασκευαστής θέλει να μας εντυπωσιάσει σε άλλους τομείς και είναι γεγονός πως μάλλον τα καταφέρνει. Όπως στο πλαίσιο και στο υποπλαίσιο για παράδειγμα, που αμφότερα είναι κατασκευασμένα από επεξεργασμένο τιτάνιο!

Στο ρεζερβουάρ επίσης, που είναι 100% carbon! Αλλά και στα δύο άκρα της μοτοσυκλέτας, με τα αλουμινένια CNC ψαλίδια. Ναι, καλά διαβάσατε, το Lawrence έχει ψαλίδι και μπροστά, είναι τύπου “Fior” και δένει μέσα από συνδέσμους τιτανίου με ένα κεντρικά τοποθετημένο -και ρυθμιζόμενο- αμορτισέρ.

Το πότε θα βγει στην παραγωγή και το πόσο θα κοστίζει είναι κάτι που -για την ώρα- το ξέρει μόνο το εργοστάσιο, για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε εδώ.

Διαβάστε επίσης:

Moto Guzzi 1921-2021 Μέρος Α: 100 χρόνια γεμάτα αναμνήσεις

Πανευρωπαϊκή παρουσίαση Piaggio Beverly 300/400 MY2021

Aprilia RSV4 1100: Περισσότερες πληροφορίες, τιμές και.. ήχος