Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Πανευρωπαϊκή παρουσίαση Piaggio Beverly 300/400 MY2021

Ελλάδα 6:41
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πανευρωπαϊκή παρουσίαση Piaggio Beverly 300/400 MY2021

NEWSMOTO

Πανευρωπαϊκή παρουσίαση Piaggio Beverly 300/400 MY2021

NEWSMOTO

Το Piaggio Group μας κάλεσε να πάρουμε μια πρώτη γεύση από τα νέα της μεγάλα Beverly και μας έδωσε τη δυνατότητα να τα οδηγήσουμε στη μαγευτική Τοσκάνη.

Advertisement
Advertisement

Είναι γεγονός πως μιλάμε για δύο μοντέλα που, ότι και να γράψει ο ειδικός τύπος, αυτά θα πουλήσουν τρελλά. Το 300 θα κυνηγήσει τον τίτλο στην κατηγορία του και το 400 θα δώσει σε πολύ κόσμο τη δυνατότητα να χαρούν τη δύναμη του κινητήρα του, κοινώς.. για όλους έχει ο μπαξές. Το όνομά τους αρκεί από μόνο του για να τους εξασφαλίσει μία λαμπρή εμπορική πορεία, η οποία θα υποστηριχθεί από την έννοια του “καινούργιου”, του “φρέσκου”, του “βιταμινωμένου”.

Νέα πράγματα

Οι βελτιώσεις και οι αναβαθμίσεις που έχουν δεχθεί τα δύο scooter είναι αρκετές για να τους δώσουν τον όρο των τελείως νέων μοντέλων. Ας τις συνοψίσουμε για να ξέρετε τι ακριβώς έχει αλλάξει:

Advertisement
Advertisement

• Η σχεδίαση έγινε πιο “sport”
• Οι κινητήρες είναι νέοι, Euro5 τεχνολογίας hpe
• Η ανάρτηση είναι νέα, μπροστά και πίσω, με την υπογραφή της Showa
• Ο φωτισμός είναι Full LED
• Ο πίνακας οργάνων είναι πλέον μια οθόνη LCD 5,5”
• Έχει τοποθετηθεί σύστημα συνδεσιμότητας με κινητό (στάνταρ στο 400)
• Νέοι διακόπτες στο τιμόνι
• Εκκίνηση και λειτουργίες ελέγχονται από σύστημα Keyless
• Οι ζάντες και η σέλα έχουν νέα σχεδίαση

Ξεκινώντας από την εμφάνιση, η νέα σχεδίαση χαρακτηρίζεται από πλήρως επανασχεδιασμένο μπροστινό μέρος και περισσότερο “μυώδεις” πλευρές, ενώ το πίσω άκρο έχει γίνει πιο “κομψό” αποκτώντας παράλληλα και νέα βάση για την πινακίδα κυκλοφορίας, η οποία πλέον στηρίζεται στο ψαλίδι. Οι νέες ζάντες ελαφρού κράματος διαθέτουν 7 διπλά μπράτσα (από 5), τα φωτιστικά σώματα έχουν ενστερνιστεί την τεχνολογία Led και, τέλος, η επανασχεδιασμένη σέλα διαθέτει διπλό κάλυμμα και διπλή ραφή. Οι διαφοροποιήσεις ανάμεσα σε 300 και 400 σχεδιαστικά ανύπαρκτες, ένα έμπειρο μάτι θα καταλάβει τη διαφορά από το ογκοδέστερο διπλό τελικό εξάτμισης και το μεγαλύτερων διαστάσεων κουτί της μετάδοσης που διαθέτει το 400. Ένα λιγότερο έμπειρο θα το αντιληφθεί από τη ζελατίνα πάνω από τον προβολέα, που είναι στάνταρ στο 400 και προαιρετική στο 300.

Advertisement

Το ζουμί της υπόθεσης όμως βρίσκεται στα μηχανικά σύνολα, όπου οι νέοι κινητήρες hpe (high performance) εκτοξεύουν τις συνολικές επιδόσεις. Προσαρμοσμένοι στις προδιαγραφες του Euro5 είναι δυνατότεροι από αυτούς που αντικαθιστούν, καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο και εκπέμπουν ομοίως λιγότερους ρύπους αλλά και χαμηλότερο θόρυβο. Και οι δύο είναι τετράχρονοι, μονοκύλινδροι, υγρόψυκτοι, τετραβάλβιδοι με 1ΕΕΚ και τροφοδοτούνται μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου ψεκασμού. Ο 300 hpe (278cc) έχει κατά 23% αυξημένη ισχύ σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση, φτάνοντας τους 25,8Hp/8.000rpm, ενώ η μέγιστη ροπή αυξάνεται κατά 15% φτάνοντας πλέον στα 26Nm/6.250rpm. Oι αλλαγές που έχουν γίνει αφορούν σε επανασχεδιασμένη κεφαλή, νέους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής, νέο έμβολο και μεγαλύτερες βαλβίδες (με ράουλα πλέον). Την όλη διαχείριση έχει αναλάβει μια νέα μονάδα της Magneti Marelli ονόματι MIUG4, με τη χρήση μπουζί ιριδίου να αποβλέπει σε καλύτερη καύση.

Advertisement

Ο 400 hpe (399cc), από την πλευρά του, δεν έχει καμμία σχέση ούτε με τον προηγούμενο των 350cc, αλλά ούτε και με τον 300 hpe. Η διαφορά τους δηλαδή δεν έγκειται μόνο στην αύξηση του κυβισμού, αλλά στη μηχανική και θερμοδυναμική απόδοση, όπως επίσης και στα χαμηλότερα επίπεδα κραδασμών και θορύβου. Η ισχύς του είναι 35,4Hp/7.500rpm και η αποδιδόμενη ροπή αγγίζει τα 37,7Nm/5.500rpm, τιμές σημαντικά βελτιωμένες συγκριτικά με αυτές του 350. Με βάρος και όγκο σχεδόν πανομοιότυπο με αυτόν του νέου 300, ενσωματώνει μια κατοχυρωμένη πατέντα της Piaggio ονόματι PCV (Positive Crankcase Ventilation), που στοχεύει στη μείωση των απωλειών άντλησης στο στροφαλοθάλαμο, ευνοώντας έτσι την αύξηση της ισχύος.

Advertisement

Αμφότεροι οι κινητήρες διαθέτουν αυτόματη μετάδοση -θεωρητικά- απείρων σχέσεων (CVT), με τη διαφορά να εντοπίζεται στον τύπο του συμπλέκτη: Ξηρός μονόδισκος στο 300, υγρός πολύδισκος στο 400. Εννοείται πως το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (ASR) είναι στάνταρ και στα δύο μοντέλα. Τα ευχάριστα νέα συνεχίζονται και στον τομέα της ανάρτησης, όπου το νέο πιρούνι των 35mm και τα δύο ρυθμιζόμενα -σε 5 σκάλες- αμορτισέρ προέρχονται πλέον από τη Showa, σε μια προσπάθεια να βελτιωθούν κράτημα, άνεση και ποιότητα κύλισης. Οι νέες ζάντες (16″ μπροστά, 14″ πίσω) φέρουν ελαστικά tubeless, Michelin τo 300 και Midas το 400, με διαφοροποιημένες τις διαστάσεις τους ( 110/70-140/70 και 120/70-150/70 αντίστοιχα).

Ηλεκτρονικός εξοπλισμός

Στο πνεύμα της εποχής τα Beverly αποκτούν ηλεκτρονικά καλούδια που σίγουρα θα κάνουν τη ζωή του αναβάτη πολύ πιο εύκολη. Αρχικά παρατηρούμε στάνταρ σύστημα εκκίνησης και λειτουργιών χωρίς κλειδί (Keyless), καθώς αυτό αντικαθίσταται από ένα τηλεχειριστήριο. Μέσω αυτού μπορούμε να θέσουμε σε λειτουργία το scooter (αρκεί να έχουμε γυρίσει στη θέση “ΟΝ” τον κεντρικό διακόπτη στην ποδιά), να κλειδώσουμε/ξεκλειδώσουμε το τιμόνι και να ανοίξουμε τόσο τη σέλα όσο και την τάπα ανεφοδιασμού (που ευτυχώς δεν είναι κάτω από τη σέλα).

Μια νέα οθόνη LCD 5,5” αντικαθιστά τα αναλογικά όργανα και δίνει πλήρη πληροφόρηση στον αναβάτη, ενώ η εφαρμογή του συστήματος συνδεσιμότητας με κινητό (ΜΙΑ) κυριολεκτικά εκτοξεύει την ευχρηστία. Η σύνδεση γίνεται μέσω bluetooth και ο όλος χειρισμός με νέους διακόπτες, τοποθετημένους στις άκρες του τιμονιού για εύκολη και άμεση πρόσβαση. Σημειωτέον πως το εν λόγω σύστημα πολυμέσων είναι στάνταρ στο 400 και προαιρετικά μπορεί να τοποθετηθεί και στο μικρότερο 300.

Η πρώτη επαφή

Ξεκινήσαμε την οδήγηση με ένα κατάμαυρο 400, με την πρώτη θετική εντύπωση να δημιουργείται από το αφρώδες υλικό και τη νέα σχεδίαση της σέλας. Δεν κάναμε συνολικά πολλά χιλιόμετρα, αλλά ήταν αρκετά για να καταλάβουμε πως οι Ιταλοί πέτυχαν διάνα σε αυτόν τον τομέα, δίνοντας στον αναβάτη μια θέση οδήγησης που θα τη ζήλευαν πολλά μοντέλα του ανταγωνισμού. Δυσκολευτήκαμε λίγο με το χειρισμό των νέων διακοπτών, αλλά στη συνέχεια -και όταν εξοικειωθήκαμε μαζί τους- απολαύσαμε την ευμεγέθη και ευδιάκριτη οθόνη των 5,5”. Η δύναμη του κινητήρα πολλή, το ίδιο και οι κραδασμοί στις χαμηλές στροφές, με τη νέα ανάρτηση να είναι αυτή που κάνει τη μεγάλη διαφορά σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν. Σημαντικά βελτιωμένη η λειτουργία της σε επίπεδο άνεσης, ακόμα πιο σημαντικά βελτιωμένη στον τομέα του κρατήματος, το scooter στρίβει με σιγουριά και η σταθερότητα του συνόλου εντυπωσιάζει.

Αμέσως μετά βρεθήκαμε στη σέλα ενός πορτοκαλί 300, το οποίο μας εντυπωσίασε με τη γραμμικότητα και την ομαλή λειτουργία του τεχνολογίας hpe κινητήρα του. Εμφανώς πιο αδύναμο από το 400, πλην όμως πιο “αρμονικό” στην οδήγηση και με ίδιες καλές επιδόσεις σε στήσιμο, ανάρτηση και φρένα. Μπορούμε να πούμε ότι ήταν αυτό που μας “κέρδισε” σε αστικό περιβάλλον, αφήνοντας τα προτερήματα του 400 να φανούν περισσότερο στο επαρχιακό δίκτυο.

Τα περίπου 70 χιλιόμετρα που διανύσαμε συνολικά (και με τα δύο μοντέλα), δεν ήταν φυσικά αρκετά για να σχηματίσουμε μια ολοκληρωμένη άποψη, κάτι που θα μπορέσουμε να κάνουμε όταν τα οδηγήσουμε επί ελληνικού εδάφους. Σίγουρα τα νέα Beverly αποπνέουν τον αέρα του νέου και βελτιωμένου, με τον εξοπλισμό και την ανάρτηση να ανεβάζουν ψηλά τον πήχη, αλλά εμείς δεν βιαζόμαστε να κρίνουμε ένα προϊόν “εν βρασμώ ψυχής” και προτιμούμε να βγάζουμε πλήρη συμπεράσματα εκ του ασφαλούς (λέγε με πλήρη δοκιμή).

Εκδόσεις και τιμές

Όπως μας έχει συνηθίσει η Piaggio, τα νέα Beverly θα συνοδεύονται και από εκδόσεις S, με τις διαφορές μεταξύ τους να είναι χρωματικές και κοσμητικές (και μόνο). Τα “απλά” μοντέλα θα έρχονται σε τρία χρώματα (Bianco Luna, Metallic Blu Oxygen, Grigio Cloud) και τα S σε άλλα τόσα (Argento Cometa, Nero Tempesta, Arancio Sunset). Ο κατάλογος των προαιρετικών αξεσουάρ είναι πολύ μεγάλος και περιλαμβάνει διαφόρων τύπων ζελατίνες, θερμαινόμενες σέλες και γκριπ, καλύμματα ποδιών, βαλίτσες top cace και άλλα πολλά.

Οι τιμές έχουν καθοριστεί στα 4.990€ για τα 300/300S (που βρίσκονται ήδη Ελλάδα) και στα 6.290€ για τα 400/400S (που αναμένονται μέσα στον Απρίλιο).

Ακολουθούν δύο video, το πρώτο θα σας μεταφέρει στις διαδρομές που κάναμε κατά τη διάρκεια της δημοσιογραφικής παρουσίασης, ενώ το δεύτερο αφορά στο επίσημο προωθητικό που έχει κάνει η Piaggio για τα μοντέλα.

Διαβάστε επίσης:

Kymco People-S 300i Noodoe: Φλερτ με μοτοσυκλέτα

Aprilia RSV4 1100: Περισσότερες πληροφορίες, τιμές και.. ήχος

Yamaha TMAX 20th Anniversary: Επετειακό και αριθμημένο