Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

VW: Φθηνότερα ηλεκτρικά… χωρίς μπαταρία

Ελλάδα 12:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

VW: Φθηνότερα ηλεκτρικά… χωρίς μπαταρία

ΝΕΑ

VW: Φθηνότερα ηλεκτρικά… χωρίς μπαταρία

ΝΕΑ

Η VW διαχωρίζει την τιμή των ηλεκτρικών της απ’ αυτή των μπαταριών τους, παρέχοντας την απαραίτητη οικονομική ευελιξία στον χρήστη.

Advertisement
Advertisement

Να καταστήσει τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα πιο προσιτά στο κοινό επιδιώκει η VW, εγκαινιάζοντας ένα μοντέλο υπηρεσιών στην Κίνα όπου ο πελάτης πληρώνει διαφορετικό ποσό για το μοντέλο και διαφορετικό ποσό για την μπαταρία του.

Το πρόγραμμα αφορά τα ID.3, η τιμή του οποίου –δίχως την μπαταρία- πέφτει στα 15.644 δολάρια. Για να γίνει το μικρομεσαίο hatchback, όμως, λειτουργικό είναι απαραίτητο να έχει μπαταρία.

Η VW, λοιπόν, προσφέρει ένα πρόγραμμα χρονομίσθωσης για τους συσσωρευτές, με τον χρήστη να έχει τη δυνατότητα να τους μισθώσει για 60 μήνες (5 χρόνια) καταβάλλοντας μηνιαίο αντίτιμο 156 δολαρίων. Όταν λήξει η σύμβαση, ο ιδιοκτήτης του ID.3 μπορεί να κρατήσει την μπαταρία.

Advertisement
Advertisement

Αυτό, βέβαια, αποκλίνει από την στρατηγική της VW για διατήρηση των πολύτιμων εξαρτημάτων των ηλεκτρικών της. Σε πρώτο στάδιο, η εταιρεία είχε αναφέρει πως θα προσπαθούσε να δελεάσει τους καταναλωτές μέσω ελκυστικών τιμών, ώστε να επιστρέψουν τις μπαταρίες.

Στη συνέχεια ανακοίνωσε ότι σχεδίαζε να νοικιάσει τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά της, ωσότου μειωθεί δραματικά η ενεργειακή χωρητικότητα των μπαταριών τους. Εν συνεχεία, αυτές θα χρησιμοποιούνταν ως σταθμοί αποθήκευσης ενέργειας και στο τέλος θα ανακυκλώνονταν.

Advertisement

Το παράδειγμα της Nio
Η αποσύνδεση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου από την μπαταρία του δεν συνιστά καινοτομία της VW. Εδώ και αρκετούς μήνες η κινεζική Nio έχει εγκαινιάσει σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών.

Προηγμένα συστήματα οδηγούν αυτόνομα (χωρίς την εμπλοκή του οδηγού) το όχημα εντός του σταθμού, προκειμένου να βρεθεί στο σωστό σημείο για να ξεκινήσει η διαδικασία αντικατάστασης της άδειας μπαταρίας με μια γεμάτη.

Nio

Advertisement

Πρέπει, όμως, να διευκρινιστεί ότι η φιλοσοφία πίσω από το εν λόγω πρόγραμμα είναι διαφορετική συγκριτικά με τη νέα στρατηγική της VW.

Η Nio θέλει να απαλλάξει τους οδηγούς από τους μεγάλους χρόνους αναμονής ωσότου ολοκληρωθεί η φόρτιση, μιας και η ανταλλαγή μπαταριών ολοκληρώνεται σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Στον αντίποδα, η VW θέλει να καταστήσει τα ηλεκτρικά της πιο προσιτά στο ευρύ κοινό, μέσω ενός ευέλικτου προγράμματος μίσθωσης της μπαταρίας.

Advertisement

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
VW: Απαντά στην Tesla με υπερσύγχρονο εργοστάσιο
Όμιλος VW: Γιατί ο επικεφαλής είναι στα μαχαίρια με τους εργαζομένους;
VW ID.5: Νέο ηλεκτρικό coupe με έμφαση στην πρακτικότητα (video)