Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τσιγκουνιά ή αδυναμία; Γιατί η Tesla δεν προχωρά στα 800V;

Ελλάδα 18:00
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τσιγκουνιά ή αδυναμία; Γιατί η Tesla δεν προχωρά στα 800V;

ΝΕΑ

Τσιγκουνιά ή αδυναμία; Γιατί η Tesla δεν προχωρά στα 800V;

ΝΕΑ

Τα σύγχρονα και πιο εξελιγμένα EV έχουν προχωρήσει σε ηλεκτρικά συστήματα των 800V. H Tesla όμως επιμένει στα 400V και δίνει κάποιες όχι και τόσο πειστικές εξηγήσεις.

Advertisement
Advertisement

Αν και βρισκόμαστε στη μέση της γενικευμένης αναταραχής που έχει προκαλέσει σε παγκόσμιο επίπεδο η εξαγορά του Τwitter από τον Elon Musk, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο ιδιοφυής επιχειρηματίας βρίσκεται σε αυτή την θέση λόγω κυρίως της Tesla (και για ακριβολογούμε, των μετοχών που έχει στην Tesla).

H εταιρία παραγωγής αυτοκινήτων παραμένει -για πόσο ακόμα;- η βασική του δραστηριότητα, οπότε καλό είναι να εστιάζουμε που και που και σε αυτήν. Και μία ερώτηση που έρχεται όλο και πιο συχνά τελευταία είναι γιατί η αμερικάνικη εταιρία δεν έχει προχωρήσει στα ηλεκτρικά κυκλώματα των 800V στα αυτοκίνητά της, επιμένοντας στα 400V.

Το πέρασμα στα 800V έχει γίνει ήδη σε κάποια premium μοντέλα όπως η Porsche Taycan, αλλά και από τους Κορεάτες, την Hyundai και την Κia. Η τεχνολογία αυτή έχει σημαντικά πλεονεκτήματα, μεταξύ αυτών το ότι τα αυτοκίνητα μπορούν να φορτίζουν πολύ πιο γρήγορα ή να έχουν εξαρτήματα με μικρότερη μάζα, τα οποία τα κάνουν αρκετά ελαφρύτερα και άρα πιο αποδοτικά σε αυτονομία.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με τον Μusk, η μετάβαση των Tesla στα 800V από τα 400V θα ήταν απλά μία υπόθεση με κόστος 100 δολαρίων. Κάτι που σύμφωνα με τον πρόεδρο της Tesla την κάνει μία άχρηστη αλλαγή.

Αν το δει κανείς από πλευρά κόστους, με τις 305.407 πωλήσεις Tesla στο πρώτο τρίμηνο, το θεωρητικό κέρδος για την εταιρία θα ήταν πάνω από 30 εκατομμύρια δολάρια, δηλαδή σε ετήσια βάση στα 122 εκατομμύρια δολάρια. Αν όπως λέει ο Μusk η Tesla φθάσει κάποτε στον στόχο της για 20 εκατομμύρια αυτοκίνητα ανά έτος, θα εξοικονομούσε 2 δισ. δολάρια από τη μη μετάβαση στα 800V.

Advertisement

Η αλήθεια πάντως δεν βρίσκεται σε αυτά τα 100 δολάρια. Αν και η Tesla έχει την φήμη της εταιρίας που αφαιρεί διαρκώς εξαρτήματα από τα αυτοκίνητά της για να εξοικονομήσει μερικά δολάρια, η απάντηση για την μη μετάβαση στην αρχιτεκτονική των 800V ίσως είναι αλλού.

Η εξήγηση ίσως σχετίζεται με την εξάπλωση του δικτύου των Superchargers. Αν η Tesla προχωρήσει στα 800V θα πρέπει να αναβαθμίσει το τεράστιο δίκτυο των φορτιστών της, έτσι ώστε να μπορεί το αυτοκίνητο να αξιοποιεί τη νέα τεχνολογία.

Advertisement

Αυτό θα σήμαινε σημαντικές επενδύσεις σε μία εποχή που η Tesla έχει εστιάσει στην επέκταση του δικτύου και έχει άλλες προτεραιότητες. Για παράδειγμα τα σημεία service των αυτοκινήτων της είναι πλέον υπερφορτωμένα, με αποτέλεσμα οι έρευνες αγορές να κάνουν λόγο για χαμηλή ποιότητα εργασιών.

Όπως και να έχει, όλα συντείνουν ότι η μη μετάβαση στα 800V είναι ακόμα μία ένδειξη ότι ο Μusk και η Tesla έχουν μία και μόνη προτεραιότητα. Και αυτή δεν είναι οι πελάτες της αλλά το όσο δυνατόν μεγαλύτερο κέρδος με οποιοδήποτε τρόπο. Ακόμα και αν χρειαστεί να μείνουν πίσω σε τεχνολογία αλλά και σε παροχές στους αγοραστές των αυτοκινήτων της.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οριστικό: O Elon Musk πήρε το Twitter!
Θα καθιερωθεί η τεχνολογία 800 V στα ηλεκτρικά;
Ποια εταιρία βλέπει το τέλος της κυριαρχίας της Tesla;

Advertisement