Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

Γιατί η VW σταματά σε κάποιες αγορές τα βασικά Golf και ID.3;

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Ήδη σε πολλούς καταλόγους οι βασικές εκδόσεις των δύο μικρομεσαίων hatchback αποτελούν παρελθόν.

Ολοένα και οξύνεται η κρίση της έλλειψης ημιαγωγών, με τις εταιρείες να αναζητούν πυρετωδώς τρόπους ώστε να βρουν τρόπους να μειώσουν τις απώλειές τους. Μερικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η BMW, αναγκάστηκαν να μειώσουν τις βάρδιες στα εργοστάσιά τους, άλλες έβαλαν προσωρινό λουκέτο, την ίδια ώρα που μερικές προτίμησαν να μετριάσουν τις επιπτώσεις της κρίσης αφαιρώντας τα μη «απαραίτητα» συστήματα από τα μοντέλα τους.

Ανεπηρέαστη δεν έχει μείνει ούτε η VW, που ακολούθησε μια διαφορετική οδό. Ειδικότερα, προχώρησε σε σημαντικές ανακατατάξεις στους καταλόγους της, καταργώντας τις βασικές εκδόσεις των Golf και ID.3, σε αρκετές από τις χώρες που δραστηριοποιείται. Πρόκειται για το ID.3 Pure, με την μικρής χωρητικότητας μπαταρία των 45 kWh, και το Golf με τον 1.0 TSI των 90 ίππων, o οποίος δεν εισάγεται έως τώρα στη χώρα μας.  

Υψηλόβαθμα στελέχη της VW μίλησαν σε μεγάλο γερμανικό ειδησεογραφικό μέσο, εξηγώντας τους λόγους που οδήγησαν σε… ψαλίδισμα της γκάμας των δύο μοντέλων: «Εξαιτίας τις υφιστάμενης κρίσης των ημιαγωγών, η διαθεσιμότητα των βασικών εκδόσεων σε πολλά μοντέλα είναι προς το παρόν περιορισμένη. Επομένως αποφασίσαμε να διακόψουμε προσωρινά την προσφορά τους. Τα οχήματα που ήδη έχουν παραγγελθεί φυσικά και θα παραχθούν».

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι παραγγελίες για το καταργηθέν ID.3 (μπαταρία 45 kWh) αντιστοιχούν στο 20-25% του συνόλου, όταν το μερίδιο του Golf με τα 90 άλογα περιοριζόταν στο φτωχό 2-3% όλων των παραγγελιών του μοντέλου.

Όπως, λοιπόν, είναι εμφανές, η VW «θυσίασε» τις βασικές εκδόσεις γιατί είναι λιγότερο κερδοφόρες σε σχέση με τις πιο ισχυρές και πιο πλούσιες. Η επιλογή αυτή πάντως είναι πλήγμα κυρίως για το ID.3, μιας και τη βασική του έκδοση την προτιμούν όσοι κινούνται κυρλίως στην πόλη. 

Η κατάσταση με τη διαθεσιμότητα των ημιαγωγών αναμένεται να βελτιωθεί κατγά τη διάρκεια του 2022 και τότε τα δύο μοντέλα θα επιστρέψουν εκ νέου στους καταλόγους από τους οποίους αφαιρέθηκαν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέο VW Tiguan Allspace: Εκσυγχρονισμός (video)
O Tanner Foust τα… σπάει με VW Golf R (video)
VW ID. Buzz: Έρχεται σε τρεις εκδόσεις

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto