Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

Toyota Hybrid: Υβριδική… κυριαρχία

  • newsautoteam

Πρωτοπόρος στην χρήση τους και με διαρκή εξέλιξη τις τελευταίες δύο και πλέον δεκαετίες, η Toyota ήταν και παραμένει ο πρωταγωνιστής των εξελίξεων στα υβριδικά συστήματα κίνησης…

… έχοντας φθάσει πλέον στο απόγειο της απόδοσής τους και με μία ιδιαίτερα μεγάλη γκάμα μοντέλων ικανή να προσφέρει ένα υβριδικό αυτοκίνητο για κάθε σύγχρονο αγοραστή.

Αν κάτι χαρακτηρίζει Toyota ήταν ο μοναδικός τρόπος που είχε να βρίσκεται πάντα μπροστά από την εποχή της και να δίνει το στίγμα των εξελίξεων που έρχονται. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα ήταν η παρουσίαση του πρώτου υβριδικού συστήματος το 1997 στο Prius, μέσα από το οποίο άνοιξε έναν ολοκληρωτικά νέο δρόμο στην παγκόσμια αυτοκίνηση και ουσιαστικά έβαλε τις βάσεις για την έλευση της ηλεκτροκίνησης και των οικολογικών μετακινήσεων.

Από τότε μέχρι τις μέρες μας η Toyota παρέμεινε πιστή σ’ εκείνη την πρωτοποριακή ιδέα, την εξέλιξε στον μέγιστο βαθμό, και την φέρνει σήμερα στην 4η γενιά της πλήρως αναβαθμισμένη, πολύ πιο ώριμη και με μοναδικά χαρακτηριστικά απόδοσης, τόσο σε ότι αφορά την οικονομία σε καύσιμο όσο και σε χαρακτηριστικά λειτουργίας με αθόρυβη και άνετη λειτουργία σε κάθε είδους συνθήκη.

Από το ξεχωριστό Prius που συντήρησε το υβριδικό σύστημα για πάνω από μία δεκαετία, η Toyota από τις αρχές του 2010 πέρασε αυτό το σύστημα και στα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας της, με αποτέλεσμα σήμερα όλα τα ευρείας κατανάλωσης αυτοκίνητά της να διατίθενται και με υβριδικό σύστημα. Ήδη πάνω από 12 εκατομμύρια οδηγοί σε όλο τον κόσμο έχουν επιλέξει υβριδικά αυτοκίνητα της Toyota, ενώ οι πωλήσεις τους σημειώνουν διαρκώς νέα ρεκόρ, έχοντας ξεπεράσει ως ποσοστό τα αντίστοιχα συμβατικά στις ευρωπαϊκές αγορές.

Παράλληλα αξίζει να σημειώσουμε ότι μέχρι σήμερα η τεχνολογία Toyota Hybrid έχει συμβάλει στην εξοικονόμηση περισσότερων από 77εκ. τόνων εκπομπών CO2. Η επιμονή και η διαρκής εξέλιξη του συστήματος, φέρνει την ιαπωνική εταιρία διαρκώς πιο κοντά στον στόχο της να μειώσει τις εκπομπές CO2 των οχημάτων της κατά 90 τοις εκατό ως το 2050, σε σύγκριση με τα επίπεδα που είχαν το 2010.

Σήμερα στην ελληνική αγορά κυκλοφορούν 6 μοντέλα της Toyota τα οποία διατίθενται και σε υβριδική έκδοση: το αειθαλές και πάντα πρωτοπόρο Prius, το νέο Yaris, την Corolla, το C-HR, το νεοφερμένο Yaris Cross καθώς και το RAV4 το οποίο πέρα από το κλασικό self chargine υβριδικό σύστημα εφοδιάζεται και με ένα πολύ εξελιγμένο και άκρως αποδοτικό Plug-in υβριδικό σύστημα.

Τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η υβριδική προσέγγιση της Toyota είναι πολλά και σημαντικά. Ιδίως στην τέταρτη γενιά του συστήματος, όπου η ηλεκτρική λειτουργία είναι σημαντικά ενισχυμένη και μπορεί να φθάσει έως και το 40% της διαδρομής ενός αυτοκινήτου.

Αυτό σημαίνει ότι το νέο υβριδικό σύστημα της Toyota είναι πολύ πιο οικονομικό και ακόμα πιο φιλικό προς το περιβάλλον, με αρκετά χαμηλότερες εκπομπές CO2.

Παράλληλα, λόγω της ευρύτερης λειτουργίας σε αμιγώς ηλεκτρική κατάσταση, κάνει το αυτοκίνητο να είναι σαφώς πιο ήσυχο και πολιτισμένο σε σχέση με το παρελθόν, ενώ επίσης έχει πιο άμεσες αντιδράσεις στο πάτημα του γκαζιού ενώ είναι και πιο ευχάριστο στην οδήγηση τόσο μέσα στην πόλη όσο και στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο.

Το σύστημα της Toyota βρίσκεται πλέον στο απόγειο της εξέλιξής του διατηρώντας όμως την βασική του φιλοσοφία και την έμφαση στην απλότητα της λειτουργίας και της απροβλημάτιστης απόδοσης σε καθημερινές συνθήκες. Τόσο κατά την εκκίνηση, όσο και σε χαμηλές – μεσαίες ταχύτητες, ένα Toyota Hybrid χρησιμοποιεί αποκλειστικά την αποθηκευμένη ενέργεια του ηλεκτροκινητήρα.

Έτσι, ο βενζινοκινητήρας συμμετέχει μόνο όταν χρειάζεται, σε αντίθεση με τα συμβατικά αυτοκίνητα όπου λειτουργεί διαρκώς, καταναλώνοντας καύσιμο.

Στο επίκεντρο του συστήματος βρίσκεται ένας κινητήρας βενζίνης και ένας ηλεκτροκινητήρας, οι οποίοι χάρη σε μία εξελιγμένη ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου συνεργάζονται αρμονικά, έτσι ώστε να λειτουργούν παράλληλα και συνδυαστικά, προσαρμοζόμενοι στις συνθήκες και το στιλ οδήγησης.

Το Toyota Hybrid διαθέτει επίσης και σύστημα ανάκτησης της ενέργειας, το οποίο στην τελευταία γενιά είναι ιδιαίτερα αποδοτικό, φορτίζοντας συνεχώς την μπαταρία είτε στο άφημα του γκαζιού είτε στο φρενάρισμα. Η ενέργεια αποθηκεύεται στην μπαταρία και είναι πάντα διαθέσιμη όταν χρειαστεί για να κινήσει πιο άμεσα και πιο γρήγορα το αυτοκίνητο.

Το αυτόνομο σύστημα ToyotaHybrid διαχειρίζεται από μόνο του τις αλλαγές και τις μεταβάσεις, χωρίς την παρέμβαση του οδηγού. Η οδήγηση απλοποιείται ακόμα περισσότερο με το προηγμένο αυτόματο κιβώτιο e-CVT, το οποίο στη νέα 4η γενιά του συστήματος είναι ιδιαίτερα εξελιγμένο και εξαιρετικά ομαλό και πολύ πιο άμεσο στις αντιδράσεις του.

Ο οδηγός έχει την δυνατότητα να επιλέξει τον τρόπο λειτουργίας του Toyota Hybrid ανάλογα με τις απαιτήσεις της διαδρομής ανάμεσα σε τρία προγράμματα οδήγησης: EV Mode για κίνηση αποκλειστικά ηλεκτρικά. ECO Mode για ακόμα περισσότερη οικονομία. POWER Mode για άμεση δύναμη και ένα πιο σπορτίφ στιλ οδήγησης.

Από τα πλεονεκτήματα του συστήματος Toyota Hybrid θα πρέπει να επισημάνουμε και το ότι διαθέτει λιγότερα μηχανικά μέρη κάτι που σημαίνει και μικρότερες ανάγκες συντήρησης. Ενδεικτικά σημειώνουμε ότι:
• Δεν έχει εναλλάκτη ή μίζα χάρη στον ηλεκτροκινητήρα
• Το σύστημα μετάδοσης e-CVT δεν περιέχει υλικό τριβής (δίσκο πλατώ)
• Τα τακάκια φρένων καταπονούνται λιγότερο
• Τα υβριδικά μέρη δεν απαιτούν καμία συντήρηση, όπως και το κιβώτιο ταχυτήτων.

H γκάμα των υβριδικών μοντέλων της Toyota είναι ιδιαίτερα πλούσια και με μία πληθώρα εκδόσεων. Στην βάση της βρίσκεται το καταξιωμένo best seller της Ευρωπαϊκής αγοράς, το νέο Toyota Yaris. Σε αυτό, ο νέος υβριδικός κινητήρας 1.5lt, 4ης γενιάς υβριδικής τεχνολογίας Toyota, αποδίδει 116hp, με ακαριαία ροπή από μηδενικές στροφές και έως 80% κίνηση αποκλειστικά ηλεκτρικά, ασύγκριτη κατανάλωση 2,8λτ/100χλμ. και εκπομπές ρύπων 64γρ.

To ίδιο σύστημα χρησιμοποιείται και στο Toyota Yaris Cross, έναν μοναδικό συνδυασμό υβριδικής δύναμης και της εξελιγμένης τετρακίνησης AWD-i, που εξασφαλίζει κορυφαίες επιδόσεις αλλά και μοναδικές ικανότητες για να κινηθεί κανείς και σε διαδρομές που μόνο ένα καθαρόαιμο SUV της Toyota μπορεί να φθάσει.

Στην Toyota Corolla το εξελιγμένο υβριδικό σύστημα βρίσκεται σε δύο εκδόσεις. Η πρώτη με τον κινητήρα των 1,8 λίτρων και συνδυαστική ισχύ μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα στους 122 ίππους και 142 Nm, με την κατανάλωση να βρίσκεται στα μόλις 3,3 lt/100 km και τις εκπομπές CO2 στα 76 gr/km.

Και η δεύτερη με τον κινητήρα των 2,0 λίτρων έχει συνδυαστική ισχύ 180 ίππων και ροπή 190 Nm, με τη μέση κατανάλωση να φθάνει στα 3,7 lt/100 km και τις εκπομπές CO2 να είναι μόλις 85 gr/km. Και στις δύο περιπτώσεις η αίσθηση των επιδόσεων είναι μοναδική την ίδια στιγμή που το αυτοκίνητο καταναλώνει ελάχιστες ποσότητες καυσίμου.

Στην περίπτωση του C-HR έχουμε δύο εκδοχές, την 1.8 Ηybrid με απόδοση στους 122 ίππους και 163 Nm ροπής και την 2.0 Hybrid με απόδοση στους 184 ίππους και 202 Nm ροπής. Και τα δύο εφοδιάζονται με το νέας γενιάς υβριδικό σύστημα και το εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο e-CVT με την κίνηση να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς.

Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, το 1.8 Hybrid επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 11,0 δεύτερα φτάνοντας σε τελική ταχύτητα τα 170 km/h, ενώ το 2.0 Ηybrid χρειάζεται 8,2 δευτερόλεπτα για το 0-100 km/h και η τελική του βρίσκεται στα 180 km/h. Η μέση κατανάλωση για το 1.8 Hybrid βρίσκεται στα 4,9 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 στα 111 gr/km ενώ στο 2.0 Ηybrid η κατανάλωση είναι στα 5,2 lt/100 km και 119 gr/km με βάση το πρότυπο WLTP.

Tην γκάμα των υβριδικών της Toyota συμπληρώνει το πρωτοποριακό Prius, το αυτοκίνητο από το οποίο ξεκίνησαν όλα και παραμένει ακόμα και σήμερα στην πρώτη γραμμή των υβριδικών εξελίξεων. Στην τελευταία του γενιά που βρίσκεται αυτόν τον καιρό στην αγορά διατίθεται και σε plug-in υβριδική έκδοση, με ότι καλό συνεπάγεται ο συνδυασμός και των δύο κόσμων, συμβατικού και ηλεκτρικού κινητήρα, όχι μόνο στην οικονομία αλλά και στην οδηγική ευχαρίστηση.

Εκτός από το δοκιμασμένο και αποδοτικό κλασικό υβριδικό της σύστημα, η Toyota φέρνει στην αγορά και την επόμενη ημέρα όπως αποτυπώνεται στα plug-in υβριδικά συστήματα. Η επιλογή του RAV4 για την εφαρμογή του νέου αυτού συστήματος δεν είναι διόλου τυχαία, μιας και το ιστορικό SUV της εταιρίας αποτελεί την καλύτερη βάση για την εφαρμογή ενός τέτοιου συστήματος.

Η συνδυασμένη ισχύς για τον ηλεκτροκινητήρα και το μοτέρ Dynamic Force 2,5 λίτρων, είναι 306 ίπποι επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 χλμ σε 6 δευτερόλεπτα. Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η Toyota είναι μόλις 1 λτ/100 χιλιόμετρα, τιμή μοναδική για τα δεδομένα ενός τέτοιου αυτοκινήτου αλλά και ενδεικτική του απίστευτου επιπέδου που έχει φθάσει η τεχνολογική εξέλιξη της Toyota.

Ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας παράγει 134 kW ενώ η απόδοση του πίσω κινητήρα είναι αμετάβλητη στα 40 kW. Η φόρτιση της μπαταρίας είναι απλή και ασφαλής και μπορεί να επιτευχθεί σε 2,5 ώρες χρησιμοποιώντας σύνδεση 230 V / 32 A. Η μπαταρία ιόντων λιθίου που χρησιμοποιείται είναι καινούργιας τεχνολογίας με χωρητικότητα αυξημένη στις 18,1 kWh.

Με χρήση καθαρά της ηλεκτρικής ενέργειας από την μπαταρία μπορεί να καλύψει περίπου 75 χλμ (WLTP) και να αναπτύξει ταχύτητες έως 135 χλμ στον με μηδενική κατανάλωση καυσίμου και μηδενικές εκπομπές ρύπων. Επιπλέον κατά την οδήγηση στην πόλη, και με βάση την μέτρηση City WLTP, η ηλεκτρική αυτονομία μπορεί να φτάσει τα 98 χλμ.

Σε όλα τα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε ακόμα τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας καθώς με τις χαμηλές εκπομπές ρύπων των 70 γρ/χλμ τα αυτοκίνητα της εταιρίας απαλλάσσονται από την καταβολή τους.

Ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και την κορυφαία θέση που έχει η Toyota στα θέματα αξιοπιστίας σε παγκόσμιο επίπεδο, κάτι που εξασφαλίζει την απρόσκοπτη λειτουργία τους για πάρα πολλά χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 90% όλων των Toyota Hybrid που έχουν πουληθεί σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι ακόμα σε χρήση κάτι που επιβεβαιώνει και στην πράξη την απίστευτη αντοχή τους.

Toyota Hybrid είναι πιο προσιτά από ποτέ, σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές, όσο και στο επίπεδο του εξοπλισμού που διαθέτουν. Standard στον εξοπλισμό διατίθενται το αυτόματο κιβώτιο e-CVT, το Προηγμένο Σύστημα Ενεργητικής Ασφάλειας Toyota Safety Sense (TSS) καθώς και ο κλιματισμός. Παράλληλα για τα υβριδικά μονέλα διατίθεται και ένα νέο και ευέλικτο χρηματοδοτικό πρόγραμμα Toyota Flex με σημαντικά πλεονεκτήματα όπως:

• Μικρότερη μηνιαία δόση από 139€
• Εγγυημένη αξία και δέσμευση επαναγοράς από την Toyota Hellas.
• Νέο, χαμηλότερο επιτόκιο από 7,5%
• Έως 11 χρόνια εγγύηση υβριδικής μπαταρίας

Σε κάθε περίπτωση η Toyota συνεχίζει να παραμένει στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων της υβριδικής τεχνολογίας, έχοντας φθάσει πλέον το δικό της σύστημα σε ένα κορυφαίο επίπεδο εξέλιξης και απροβλημάτιστης απόδοσης. Πέρα από την μοναδική οικονομία και τους χαμηλούς ρύπους, ένα Toyota Hybrid προσφέρει σε κάθε οδηγό μια πρωτόγνωρη αίσθηση άνεσης, πρακτικότητας και ασφάλειας, χωρίς το άγχος της φόρτισης και με πανταχού παρούσα την κορυφαία ποιότητα που συνοδεύει κάθε προϊόν της Ιαπωνικής εταιρίας.

Σε συνδυασμό με την μοναδική αξιοπιστία αλλά και τις μεγάλες εγγυήσεις της ελληνικής αντιπροσωπείας, η αγορά ενός υβριδικού Toyota δεν ήταν ποτέ τόσο ελκυστική και οικονομικά συμφέρουσα όσο είναι στις μέρες μας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Toyota Corolla Hybrid: Η κορύφωση της υβριδικής τεχνολογίας
Δοκιμή: Νέο Toyota Yaris Hybrid
Νέο Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto