Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Toyota C-HR: Τεχνολογική υπεροχή σε πρωτοποριακή σχεδίαση

Ελλάδα 15:48
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Toyota C-HR: Τεχνολογική υπεροχή σε πρωτοποριακή σχεδίαση

ΝΕΑ

Toyota C-HR: Τεχνολογική υπεροχή σε πρωτοποριακή σχεδίαση

ΝΕΑ

Με το C-HR η Toyota έφερε στην γκάμα της μία εντελώς νέα σχεδιαστική φιλοσοφία, με ένα πρωτότυπο και δυναμικό στιλ το οποίο ταίριαξε απόλυτα με την υβριδική της τεχνολογία, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο που παραμένει ό,τι πιο ξεχωριστό υπάρχει σήμερα στην κατηγορία των SUV.

Advertisement
Advertisement

Δύσκολο πράγμα να ξεχωρίσεις σε μία κατηγορία όπου έχει συγκεντρωθεί όλο το ενδιαφέρον της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, όμως οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Toyota κατάφεραν με το C-HR να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο που βάζει τα νέα στάνταρ για το πως πρέπει να σχεδιάζεται ένα σύγχρονο και δυναμικό SUV γεμάτο χαρακτήρα και στιλιστική φαντασία. Η αποδοχή του κοινού είναι η απόλυτη επιβράβευση για την τόλμη της Toyota να παρουσιάσει ένα τόσο διαφορετικό και σπορ σχήμα, κάτι που είχε αντίκρισμα και στην σημαντική του επιτυχία στις πωλήσεις σε όλη την Ευρώπη.

Το σημαντικότερο επίτευγμα των σχεδιαστών της Toyota είναι ότι κατάφεραν μέσα σε μόλις 4,36 μέτρα του συνολικού μήκους του C-HR να ταιριάξουν την πρακτικότητα ενός SUV με το δυναμισμό και τις πολλές σπορ αναφορές ενός κουπέ αμαξώματος. Το ταίριασμα είναι απόλυτα επιτυχημένο και από κάθε γωνία ιδιαίτερα ενδιαφέρον, με την επιβλητική μάσκα και τους προβολείς να προσδίδουν μία στιβαρή παρουσία ενώ οι γραμμώσεις στο πλάι και η χαρακτηριστική γραμμή που διατρέχει όλο το προφίλ του αμαξώματος τονίζουν στο έπακρο τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το πίσω μέρος με τις καλυμμένες λαβές των θυρών και το εντυπωσιακό τελείωμα της οροφής σε μία μεγάλη αεροτομή, προσδίδουν στο C-HR μία μοναδική για την κατηγορία των SUV σπορ ταυτότητα που το κάνει να ξεχωρίζει και να κερδίζει τις εντυπώσεις.

Advertisement
Advertisement

Στη γκάμα του μοντέλου έχει προστεθεί πρόσφατα και η έκδοση GR Sport, η οποία χάρη στην “φροντίδα” του αγωνιστικού τμήματος GAZOO Racing αποκτά έναν ακόμα πιο ξεκάθαρο σπορ χαρακτήρα. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτής της πολύ εντυπωσιακής έκδοσης είναι η ανανεωμένη μάσκα, το σκουρόχρωμο περίβλημα των προβολέων, οι μαύρες γυαλιστερές επενδύσεις στους προφυλακτήρες και στο πλάι και τέλος οι πανέμορφες ζάντες των 19 ιντσών -αποκλειστικά για τη συγκεκριμένη έκδοση. Στο πίσω μέρος υπάρχει και πάλι το σήμα της Toyota μέσα σε μαύρο φόντο, το λογότυπο GR SPORT, νέα επένδυση για τον προφυλακτήρα, καθώς και μαύρα γυαλιστερά διακοσμητικά. Η συγκεκριμένη έκδοση διατίθεται σε μία σειρά από εννέα αποκλειστικές διχρωμίες μεταξύ αμαξώματος και οροφής, συμπεριλαμβανόμενης και μίας νέας, μοναδικής για το GR Sport, με γκρι και μαύρο για αμάξωμα και οροφή αντίστοιχα.

Η σχεδίαση στο σαλόνι ακολουθεί την λογική μιας πιο σπορ προσέγγισης για τα δεδομένα των SUV, χωρίς όμως να αγνοεί και το στοιχείο της πρακτικότητας και της άψογης εργονομίας. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει πληθώρα πληροφοριών, αποτελείται από δύο όργανα και μία οθόνη 4,2 ιντσών και ένα στροφόμετρο το οποίο πληροφορεί τον οδηγό για την κατάσταση λειτουργίας του υβριδικού συστήματος σε πραγματικό χρόνο. Στο κέντρο της κονσόλας βρίσκεται η οθόνη του εξαιρετικού συστήματος πολυμέσων, το οποίο διαθέτει δεκάδες λειτουργίες για τον έλεγχο του αυτοκινήτου και την άνετη διαβίωση των επιβατών, ενώ ξεχωρίζει και για τις δυνατότητες συνδεσιμότητάς του καθώς εφοδιάζεται με Apple CarPlay και Android Auto. Οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι στην κορυφή της κατηγορίας, ενώ για άλλη μια φορά σε ένα αυτοκίνητο της Toyota ξεχωρίζει η μοναδική αίσθηση ποιότητας και κορυφαίου φινιρίσματος από τα πλαστικά και τον υψηλής αντοχής και εμφάνισης διάκοσμο.

Advertisement

O εξοπλισμός του νέου Toyota CH-R είναι ιδιαίτερα πλούσιος περιλαμβάνοντας οθόνη αφής 8,0” για το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2 (με Android Auto και Apple Car Play), κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηχοσύστημα με έξι ηχεία και πολλά ακόμα. Σε ότι αφορά τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, όπως σε όλα τα αυτοκίνητα της Toyota, έτσι και εδώ υπάρχει στάνταρ η ιδιαίτερα πληθωρική “ομπρέλα” τεχνολογιών Toyota Safety Sense η οποία περιλαμβάνει συστήματα όπως το Pre Collision System με Intersection Turn Assistance (φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο σε περίπτωση που στρίψει ο οδηγός και έρχεται αυτοκίνητο ή πεζός), Σύστημα Ειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας με Έλεγχο Διεύθυνσης, Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας (Road Sign Assist – RSA), Αυτόματη Λειτουργία Προβολέων (AHB), Intelligent Adaptive Cruise Control, Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας (VSC), Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης σε ανηφόρα (HAC), Σύστημα Ελέγχου Διατήρησης Λωρίδας (LTA).

Advertisement

Σε ό,τι αφορά τα μηχανικά μέρη, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην μοναδική σε απόδοση υβριδική τεχνολογία της Toyota, η οποία ήδη βρίσκεται στην τέταρτη και πιο αποτελεσματική μέχρι σήμερα γενιά της. Στην περίπτωση του C-HR έχουμε δύο εκδοχές, την 1.8 Ηybrid με απόδοση στους 122 ίππους και 163 Nm ροπής και την 2.0 Hybrid με απόδοση στους 184 ίππους και 202 Nm ροπής. Και τα δύο εφοδιάζονται με το νέας γενιάς υβριδικό σύστημα και το εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο e-CVT με την κίνηση να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, το 1.8 Hybrid επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 11,0 δεύτερα φτάνοντας σε τελική ταχύτητα τα 170 km/h, ενώ το 2.0 Ηybrid χρειάζεται 8,2 δευτερόλεπτα για το 0-100 km/h και η τελική του βρίσκεται στα 180 km/h. Η μέση κατανάλωση για το 1.8 Hybrid βρίσκεται στα 4,9 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 στα 111 gr/km ενώ στο 2.0 Ηybrid η κατανάλωση είναι στα 5,2 lt/100 km και 119 gr/km με βάση το πρότυπο WLTP.

Advertisement

Το εξελιγμένο self charging υβριδικό σύστημα της Toyota παρέχει πλέον την δυνατότητα στον ηλεκτροκινητήρα να συμμετέχει στην κίνηση έως και πάνω από το 40% της συνολικής διαδρομής, κάτι που μειώνει ακόμα περισσότερο την κατανάλωση αλλά και τις εκπομπές ρύπων. Η φιλοσοφία του συγκεκριμένου συστήματος με την δυνατότητα ανατροφοδότησης απαλλάσσει τον οδηγό από το άγχος της φόρτισης και της αυτονομίας ενώ χάρη και στα λιγότερα μηχανικά μέρη και την εξελιγμένη λειτουργία της υβριδικής διάταξης, υπάρχουν και μικρότερες καταπονήσεις, άρα και λιγότερες ανάγκες για συντήρηση (απουσία εναλλάκτη ή μίζας, μικρότερη καταπόνηση στα τακάκια των φρένων, απουσία υλικών τριβής στο κιβώτιο e-CVT, κ.ά.). Η παραδοσιακή έμφαση της Toyota στην αξιοπιστία των μηχανικών της μερών ενισχύεται ακόμα περισσότερο από τις εγγυήσεις που φθάνουν έως και τα 11 χρόνια για την υβριδική μπαταρία και τα 6 χρόνια για όλο το υπόλοιπο αυτοκίνητο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Toyota C-HR: Δυναμική σχεδίαση και υβριδική υπεροχή
Συγκριτικό: Mazda CX-30 2.0 AWD vs Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Πρώτη δοκιμή: Νέο Toyota C-HR 1.8 Hybrid