Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτικό: Mazda CX-30 2.0 AWD vs Toyota C-HR 2.0 Hybrid

  • Του Κώστα Χαριάτη, Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Δύο από τα πιο ιδιαίτερα σε εμφάνιση crossover τιμούν τις αξίες που πρεσβεύουν οι κατασκευαστές τους.

 

Εχοντας δώσει με ιδιαίτερη επιτυχία τα διαπιστευτήριά του, με συνολικά πάνω από 400.000 πωλήσεις στη Γηραιά Ηπειρο, το Toyota C-HR μπαίνει στον δεύτερο κύκλο της ζωής του ανανεωμένο σε κάθε τομέα. Με αφορμή την επανεκκίνηση της Mazda στην ελληνική αγορά, φέραμε απέναντί του το πιο φρέσκο από την γκάμα των crossover μοντέλων της φίρμας, το CX-30. Κοινά σημεία επαφής των δύο μοντέλων, ο οικολογικός χαρακτήρας τους, τα δίλιτρα μοτέρ, η αυτόματη μετάδοση και φυσικά τα υψηλά επίπεδα επικοινωνίας με τον οδηγό. Ολα τα παραπάνω μέσα σε ένα πολύ ιδιαίτερο και ξεχωριστό packaging. Μπορεί και τα δύο crossover μοντέλα να θεωρούνται υβριδικά, εντούτοις οι επιλογές που αφορούν τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά είναι διαφορετικές. Από τη μία πλευρά,  το Mazda CX-30 διαθέτει το νέας γενιάς σύνολο Skyactiv-X με ήπιο υβριδικό σύστημα, που υπόσχεται να συνδυάσει τα πλεονεκτήματα των βενζινοκίνητων κινητήρων με τα αντίστοιχα των diesel. Απέναντί του, το ανανεωμένο C-HR προσφέρεται με την 4η γενιά του υβριδικού συστήματος της Toyota σε πιο εξελιγμένη μορφή, ήτοι ελαφρύτερη, αμεσότερη σε απόκριση, ισχυρότερη και ακόμη πιο αποδοτική.

Πιο συγκεκριμένα, το υβριδικό σύστημα Hybrid Synergy Drive απαρτίζεται από έναν δίλιτρο 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα VVT-i, ο οποίος δουλεύει στον κύκλο Atkinson και αποδίδει 152 PS στις 6.000 rpm. Σύμφωνα με την Toyota, έχει υποστεί βελτιώσεις για ακόμα αποδοτικότερη λειτουργία (41% θερμοδυναμική απόδοση) και μειωμένες τριβές. Σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα 80 kW (109 PS), η συνδυασμένη ισχύς ανέρχεται στους 184 PS, με τη ροπή του ηλεκτρικού μοτέρ να αγγίζει τα 20,6 kgm, την ίδια στιγμή που τα 19,4 kgm του θερμικού συνόλου αποδίδονται ανάμεσα στις 4.400-5.200 rpm. Την ενέργεια στο ηλεκτρικό μοτέρ παρέχει μία συστοιχία μπαταριών νικελίου-μετάλλου υδριδίου (NiMH) με πιο συμπαγείς διαστάσεις, η οποία βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα. Να αναφέρουμε ότι η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει δωρεάν επέκταση εγγύησης της λειτουργίας της από τα έξι στα έντεκα χρόνια.
Το CX-30 αντίστοιχα φορά τον καινοτόμο, ίδιου κυβισμού με το Toyota, κινητήρα βενζίνης Skyactiv-X, με την απόδοσή του να είναι 180 PS και 22,8 kgm ροπής (στις 3.000 rpm). Ο Skyactiv-X ενσωματώνει τεχνολογία mild hybrid, όμως το ιδιαίτερο με αυτόν είναι η μέθοδος καύσης, την οποία η ιαπωνική φίρμα ονομάζει SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition). Τόσο το C-HR όσο και το CX-30 αποδεικνύονται φιλικά στην οδήγηση από την πρώτη κιόλας στιγμή. Το Mazda σε ταξίδια που θέλεις ή μπορείς να κινηθείς από σβέλτα έως γρήγορα σε εκπλήσσει ευχάριστα με τον πολιτισμένο χαρακτήρα του και το πολύ καλό επίπεδο άνεσης που εξασφαλίζει, κυρίως μέσω των ρυθμίσεων των αναρτήσεων, αν και το επίπεδο θορύβου που προέρχεται από τον κινητήρα θα μπορούσε να είναι χαμηλότερο.

Στα θετικά επίσης συγκαταλέγονται οι μικρές κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, καθώς και τα αποτελεσματικά και καλά σε αίσθηση φρένα, ενώ εάν αναρωτιέστε πώς τα πάει στις off road διαδρομές, λόγω της τετρακίνησης i-Activ AWD, η απάντηση είναι  ότι κατάφερε να ανταποκριθεί στον βαθμό που περιμέναμε. Αν και η απόσταση από το έδαφος θα μπορούσε να είναι κάπως μεγαλύτερη, όπως και οι διαδρομές των αναρτήσεων, εντούτοις καταφέρνει να περάσει από εξοχικούς δρόμους με σχετική ευκολία. Προς αποφυγήν βεβαίως παρεξηγήσεων, τα όριά του σε «επικίνδυνες αποστολές» δεν είναι ιδιαίτερα υψηλά και γι’ αυτό ο οδηγός του θα πρέπει να είναι συγκρατημένος. To C-HR διακρίνεται για την ποιοτική μετακίνηση που προσφέρει κυρίως στην άσφαλτο. Προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης με την ανάρτηση να λειτουργεί υποδειγματικά, αν και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά δίνουν ενίοτε κάπως ξερές αντιδράσεις. Πάντως ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί τη λειτουργία του κιβωτίου e-CVT (Συνεχώς Μεταβαλλομένη Σχέση), όπως και τη δυνατότητα αποκλειστικά ηλεκτρικής μετακίνησης, για να επιτύχει ιδιαίτερα χαμηλές τιμές κατανάλωσης. Αμφότερα τα μοντέλα διαθέτουν μια ιδιότυπη σχεδιαστική προσέγγιση. Οι υπεύθυνοι σχεδιασμού της Toyota -και πολύ σωστά κατά τη γνώμη μας- διατήρησαν τη φουτουριστική, δυναμική και ενδιαφέρουσα εικόνα του προηγούμενου C-HR, που ξεφεύγει αρκετά από την πεπατημένη της κατηγορίας. Βασισμένο επάνω στην πλατφόρμα TNGA και παρά την πρώτη παραπλανητική εντύπωση, το συγκεκριμένο μοντέλο έχει μήκος 4,39 m, πλάτος 1,795 mm και ύψος 1,565 mm, είναι δηλαδή απολύτως ικανό να διαδραματίσει οποιονδήποτε μεταφορικό ή άλλον ρόλο μπορεί να ανατεθεί σε ένα SUV κόμπακτ διαστάσεων. Ταυτόχρονα, η γεμάτη ακμές σχεδίασή του δημιουργεί μια εξαιρετικά χρήσιμη πόλωση για το αν τελικά αρέσει ή όχι αυτό που βλέπεις.

Η απάντηση στο ερώτημα φαντάζει αδιάφορη σε κάποιους, αλλά βάσει ερευνών το 25% των αγοραστών των C-SUV δίνει προτεραιότητα στην εμφάνιση. Ευτυχώς για όλους, οι σχεδιαστές του C-HR δεν εξάντλησαν τη φαντασία τους στις εξωτερικές επιφάνειες, καθώς το πανοραμικό ταμπλό με τη συνεχόμενη μεταλλική γραμμή από άκρη σε άκρη και η μεγάλη, σε στυλ tablet, οθόνη αφής δημιουργούν ένα σύγχρονο περιβάλλον. Ωστόσο, το πιο εντυπωσιακό στοιχείο στον θάλαμο επιβατών είναι η αντιληπτή ποιότητα κατασκευής με εξαιρετικά για τα μέτρα της κατηγορίας υλικά παντού, άνετους χώρους για οδηγό και συνοδηγό, αλλά όχι αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Οι πίσω φαρδιές κολόνες -σπονδή στην κουπέ σχεδίαση- μειώνουν τη διαγώνια ορατότητα και ταυτόχρονα δημιουργούν μια κλειστοφοβική αίσθηση για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος, οι οποίοι πάντως έχουν αξιοσημείωτο χώρο στη διάθεσή τους.

Το CX-30, από την άλλη, παραπέμπει σε ένα μετα-SUV όχημα. Με διάφορους τρόπους… ξηλώνει το πουλόβερ των παραδοσιακών στοιχείων των SUV, όπως το μεγάλο ύψος και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, και αποτελεί την αναθεώρηση της κλασικής τους μορφής. Το μοντέλο της Mazda θα μπορούσε να το δει κανείς σαν ένα υπερυψωμένο κουπέ με μακρύ καπό και τα σχετικά στενά πλευρικά κρύσταλλα. Σχεδιαστικά, η εταιρεία από τη Χιροσίμα δείχνει να αισθάνεται άνετα με τη νέα της φυσιογνωμία, ειδικά σε ό,τι αφορά τη μάσκα, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά σχεδιαστικά μοτίβα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Οπως συμβαίνει με όλα τα μοντέλα εταιρειών που έχουν δική τους σχεδιαστική διάλεκτο, το CX-30 δεν θυμίζει σε τίποτα τους ανταγωνιστές του. Μοιάζει αρκετά όμως με το νέο Mazda 3, με το οποίο μοιράζονται και την ίδια πλατφόρμα. Στην καμπίνα κυριαρχούν μινιμαλιστικές φόρμες προς όφελος της εργονομίας. Το CX-30 μάλιστα διαθέτει και ένα κλασικής σύλληψης infotainment, το οποίο εκτιμάς ακριβώς επειδή είναι πρακτικό, μιας και δεν διαθέτει οθόνη αφής που συνήθως αποσπά την προσοχή. Ο χειρισμός του γίνεται από έναν περιστροφικό διακόπτη με τέσσερα πλήκτρα, που τον εντοπίζεις εύκολα στην κεντρική κονσόλα. Εδώ, όμως, να τονίσουμε ότι οι διακόπτες στο μικρό πάνελ αριστερά του τιμονιού δεν είναι ευδιάκριτοι, και για να δεις ποιον ακριβώς θέλεις να πιέσεις, πρέπει να πάρεις το βλέμμα από τον δρόμο. Επίσης, παρά το μέγεθός του (σχεδόν 4,4 μέτρα) και το μεταξόνιο των 2,65 m, η καμπίνα του δεν είναι το ίδιο ευρύχωρη με αυτήν του C-HR, ιδίως στον χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών.

O ρυθμιστικός παράγοντας στην τελική επιλογή είναι το αισθητικό κριτήριο – και φυσικά η τιμή κτήσης. Ο νεοφερμένος της παρέας, δηλαδή το CX-30, στηρίζεται στη φήμη που έχει η Mazda αναφορικά με τις τεχνολογικές καινοτομίες, καθώς και στην πρόσφατα υιοθετημένη επιλογή της εταιρείας να κατασκευάζει πλέον οχήματα με αναβαθμισμένη ποιότητα και εξοπλισμό για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ομως το C-HR παραμένει ένα όχημα που έχει υψηλό μέσο όρο σε κάθε τομέα, γεγονός που το καθιστά μέτρο σύγκρισης. Επιπλέον, είναι σημαντικά φθηνότερο και παρότι το CX-30 οδηγικά ενδεχομένως να είναι πιο ενδιαφέρον, το C-HR επ’ ουδενί δεν το λες άχρωμο. Προσθέστε σε αυτά τη χαμηλότερη κατανάλωση και το επίσης υψηλό επίπεδο εξοπλισμού, και θα καταλάβετε γιατί το μεσαίο SUV της Toyota είναι η επιλογή μας.

MAZDA CX-30 2.0 SKYACTIV-X AWD
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.998 cc, i4, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, 180 PS @ 6.000 rpm, 22,8 KGM @ 3.000 rpm
0-100 KM/H: 9,2”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 204 km/h
ΚΙΒΩΤΙΟ: AYTOMATO, 6 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100 km): TEST 8,1 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 7,0
CO2: 160 g/km
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Υ): 4.395/1.795/1.540 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.655 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 422 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.471 kg
TIMH: Από €33.112

TOYOTA C-HR 2.0 HDF
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.987 cc, i4 + ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: (ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ), 184 PS @ 6.000 rpm, 20,6 KGM @ 4.400-5.200 rpm
0-100 KM/H: 8,2”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 km/h
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΣΥΝΕΧΩΣ ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ, e-CVT
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100 km): TEST 6,1 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 5,3
CO2: 92 g/km
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (ΠΙΣΩ)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Υ): 4.390/1.795/1.565 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.640 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 297 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.485 kg
TIMH: Από €29.050

Δημοφιλή στο Protothema.gr