Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Νέο Toyota C-HR 1.8 Hybrid

Ελλάδα 23:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πρώτη δοκιμή: Νέο Toyota C-HR 1.8 Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Νέο Toyota C-HR 1.8 Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Για ακόμα μια φορά τα οφέλη της υβριδικής τεχνολογίας συναντάνε το best seller crossover της Toyota, αλλά αυτή τη φορά έρχεται… αναβαθμισμένο στα σημεία. Το νέο C-HR με τον 1.8 hybrid σύνολο των 122 ίππων είναι στα χέρια μας και το αναλύουμε.

Advertisement
Advertisement

Το Toyota C-HR είναι το πιο χαρακτηριστικό και… γήινο παράδειγμα, που η υβριδική τεχνολογία “κλείνει το μάτι” ειρωνικά στα πετρελαιοκίνητα SUV μοντέλα. Αναμφίβολα, η ιαπωνική εταιρεία γνωρίζει πολύ καλά πώς να σημειώνει χαμηλές τιμές καταναλώσεις καυσίμου και ελάχιστες εκπομπές ρύπων, από σύνολα που καταναλώνουν τόσο βενζίνη όσο και… ρεύμα. Η “μικρή” υβριδκή έκδοση του ανανεωμένου C-HR που έχουμε στα χέρια μας και διανύσαμε μαζί του πολλά χιλιόμετρα κάνει πράξη όλα τα παραπάνω, με την εταιρεία να το αναβαθμίζει -ταυτόχρονα- στα σημεία. Ας το δούμε όμως πιο αναλυτικά.

Σχεδίαση που αιχμαλωτίζει… ακόμα!
Όταν η Toyota είχε παρουσιάσει για πρώτη φορά το C-HR το 2016, η ιαπωνική φίρμα έδειξε ότι έχει τα φόντα να σχεδιάσει ένα ολοκληρωμένο σύνολο με άκρως μοντέρνες γραμμές, αφήνοντας στην άκρη τη συντηρητική της φιλοσοφία. Το απέδειξε περίτρανα, μιας και από τότε, το crossover μοστράρεται στο βάθρο της κατηγορίας και φλερτάρει με την κορυφή. Η εμπορική του επιτυχία δεν οφείλεται μόνο από την εξωτερική εμφάνιση, ωστόσο -σε περίοδο φρεσκαρίσματος- η φίρμα δεν ήταν διατεθιμένη να αλλάξει ριζικά την εικόνα του, γι’ αυτό και οι αλλαγές που έγιναν στο ανανεωμένο C-HR, μόνο ένα έμπειρο μάτι θα μπορέσει να τις εντοπίσει. Η δυναμικότητα και η σπορ σιλουέτα παρέμεινε ανέπαφη και οι κοφτερές επιφάνειες με την κουπέ κλίση της οροφής ορίζουν την ταυτότητα του μοντέλου. Μετά το facelift συναντάμε νέους προφυλακτήρες και νέο διάχυτη. Ακόμα, τα εμπρός φωτιστικά σώματα έρχονται με ενσωματωμένα φλας, ενώ τα πίσω περιλαμβάνουν και σειριακά φλας. Η φουτουριστική σχεδίαση του C-HR είναι κάτι που θα μαγνητίσει το ενδιαφέρον του κοινού, αλλά σίγουρα δεν είναι και ο μόνος λόγος που ένα αυτοκίνητο θα σε “κρατήσει”.

Advertisement
Advertisement

Εσωτερικό με premium εικόνα
Ο εσωτερικός κόσμος του ανανεωμένου C-HR δεν έχει αλλάξει σχεδόν καθόλου από το προηγούμενο μοντέλο. Η γνώριμη εικόνα του ταμπλό και η καλή ποιότητα των υλικών σε κερδίζουν με το καλημέρα. Η συναρμογή των μαλακών υλικών και οι ειδικές τεχνοτροπίες που συντάει κανείς στις ταπετσαρίες και στην οροφή, προσδίδουν μια επιπλέον ευχάριστη πινελιά στην καθημερινότητά σου. Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας έχει τοποθετηθεί η ίδια οθόνη με το προηγούμενο C-HR (με μια μικρή κλίση προς τον οδηγό), την οποία αγκαλιάζει μια λωρίδα του ταμπλό που ξεκινάει από την αριστερή πλευρά μέχρι και φτάνει έως και τη δεξιά. Η σημαντικότερη προσθήκη στο σύστημα πολυμέσων είναι αυτή των Apple CarPlay και Android Auto, χαροποιώντας ιδιαίτερα τους οδηγούς που αναζητούσαν την συγκεκριμένη συνδεσιμότητα (όπως και ο υπογράφων). Παράλληλα, η 8 ιντσών οθόνη είναι αρκετά εύχρηστη, συνδυάζοντας φυσικά κουμπιά και τεχνολογία αφής, ενώ προαιρετικά διατίθεται και το σύστημα JBL, που εκτοξεύει την ποιότητα του ήχου στον διάκοσμο του ιαπωνικού μοντέλου σε πολύ υψηλότερο επίπεδο. Πίσω από το τιμόνι, ο οδηγός αντικρίζει έναν πίνακα οργάνων που αποτελείται από δύο όργανα και μία οθόνη 4,2 ιντσών, η οποία απεικονίζει τις σημαντικότερες πληροφορίες που χρειάζεται ο χρήστης. Το στροφόμετρο είναι χωρισμένο σε τρία πεδία: CHG, ECO και POWER, τα οποία ενημερώνουν πότε οι μπαταρίες φορτίζονται, πότε κινείσαι οικονομικά/οικολογικά και πότε το σύνολο χρησιμοποιεί την υψηλότερή του απόδοση αντίστοιχα. Οι χώροι του C-HR σίγουρα δεν είναι το δυνατό του σημείο, αλλά δεν θα σε αφήσει παραπονεμένο. Για την ακρίβεια, μια τετραμελή οικογένεια βολεύεται άνετα, αλλά οι πίσω επιβάτες ίσως νιώθουν κλειστοφοβικά μιας και οι επιφάνειες των παραθύρων θυσιάστηκαν χάρη της coupe σχεδίασης. Το πορτμπαγκάζ των 377 λίτρων κατατάσσεται χαμηλότερα από τη μέση τιμή της κατηγορίας. Ο λόγος είναι οι μπαταρίες, που καταλαμβάνουν κάποια επιπλέον λίτρα κάτω από τα πίσω καθίσματα και τον χώρο αποσκευών. Συνεπώς, θα πρέπει να είστε επιλεκτικοί στο τι ακριβώς θα πάρετε μαζί σας σε ένα ταξίδι. Από την άλλη, θετική εντύπωση προκαλούν οι ειδικές ποτηροθήκες στις πίσω πόρτες, παρόλο που οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι περιορισμένες.

Advertisement

Υβριδικό σύνολο για σεμινάριο
Λένε ότι με τα χρόνια έρχεται η εμπειρία και στην Toyota ταιριάζει απόλυτα αυτό το ρητό. Άλλωστε, το έχει αποδείξει, κατασκευάζοντας από τα πιο αποδοτικά υβριδικά σύνολα της αγοράς και -στην προκειμένη περίπτωση- βρίσκει εφαρμογή στο αυτοκίνητο της δοκιμής. Το νέο C-HR εφοδιάζεται με τον 1.8 κινητήρα, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 53 kW. Η συνδυαστική τους απόδοση είναι 122 ίππους, ωστόσο μόνο η ροπή του θερμικού κινητήρα αγγίζει τα 142 Nm. Αξίζει να σημειώσουμε πως η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η εταιρεία σε πρότυπα δοκιμών NEDC είναι 3,8 lt./100 km και στην πράξη -με αρκετά συντηρητική οδήγηση- δεν απέχει πολύ. Μάλιστα, απέχει ελάχιστα. Κυκλοφορήσαμε για σχεδόν 400 χιλιόμετρα (60% εθνική και επαρχιακό δίκτυο και 40% πόλη) και ο υπολογιστής ταξιδίου βρισκόταν στα 4,5 lt./100 km. Γεγονός που μας κάνει να αναρωτιόμαστε, πώς προκείπτει η κατανώλωση των 4,9 lt./100 km σε μικτό κύκλο βασει των νέων πρότυπων δοκιμών WLTP. Το κερασάκι στην τούρτα είναι οι χαμηλοί ρύποι (86 g/km CO2) του ανανεωμένου C-HR, κατατάσσοντάς το στα αυτοκίνητα που δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας. Αν όμως αναζητάτε -με τα παραπάνω χαρακτηριστικά- επιδόσεις που βάζουν… φωτιά στην άσφαλτο, τότε θα πρέπει να κοιτάξετε κάπου αλλού. Άλλωστε δεν είναι αυτός ο σκοπός του. Η διαδικασία 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 11 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα -σύμφωνα με το εργοστάσιο- είναι 170 km/h. Πρακτικά, το SUV των 4,39 μέτρων κινείται άνετα και ευχάριστα μέσα στην πόλη, χωρίς να καταναλώνει βενζίνη, εφόσον φέρεσαι τρυφερά στο πεντάλ του γκαζιού. Με οποιαδήποτε σχεδόν βίαιη κίνηση, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ζωντανεύει, ο θόρυβος κάνει την εμφάνισή του και όσο ανεβαίνουν οι “στροφές” στο αυτόματο κιβώτιο e-CVT τόσο ένα μονότονο βουητό παρενοχλεί τα αυτιά σου. Ο στόχος -και το “παιχνίδι” αν το θέλετε- είναι ο δείκτης του στροφόμετρου να μένει όσο το δυνατόν περισσότερο στην περιοχή ECO ή ακόμα καλύτερα στο CHG για φορτίζεται η μπαταρία ιόντων-λιθίου. Παιχνίδι, που έχει θετική επίπτωση στην… τσέπη σας.

Advertisement

Ευχάριστο και ασφαλές
Η νέα πλατφόρμα GA-C της Toyota, στην οποία βασίζεται και το ανανεωμένο C-HR, πρόσφερει στο ιαπωνικό crossover μεγαλύτερη ακαμψία και χαμηλότερο κέντρο βάρους. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και το αντιλαμβάνεσαι αμέσως μόλις καθίσεις πίσω από το τιμόνι. Αυτό φυσικά βοηθάει στην καλύτερη περιμετρική ορατότητα, αλλά όπως αναφέραμε και παραπάνω το μοναδικό “αγκάθι” είναι η πίσω δεξιά και αριστερή πλευρά. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική και το σύστημα ανάρτησης είναι ρυθμισμένο προς το σφιχτό, αποτρέποντας ενοχλητικές κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Ο θόρυβος στην καμπίνα είναι ελάχιστος με κανονικούς ρυθμούς, ενώ εξαφανίζεται εντελώς όταν το αυτοκίνητο κινείται ηλεκτρικά. Η ανεπαίσθητη βουή του ηλεκτροκινητήρα δεν ενοχλεί καθόλου, αντιθέτως σε… προετοιμάζει για το αύριο. Το βάρος των σχεδόν 1.500 κιλών σταματάει εύκολα χάρη στα καλά φρένα και να σημειώσουμε ότι από την πρώτη έκδοση, η Toyota προσφέρει στο C-HR μια πληθώρα συστήματα τεχνολογίας και ασφάλειας, τα οποία ονομάζονται με μία φράση: Toyota Safety Sense. Το TSS περιλαμβάνει προβολείς και φώτα ημέρας LED, έγχρωμη οθόνη TFT 4.2’’ στον πίνακα οργάνων, οθόνη αφής 8’’, διζωνικό σύστημα κλιματισμού, κάμερα οπισθοπορείας, δερμάτινο τιμόνι, ηλεκτρικό χειρόφρενο, αισθητήρα φωτός, προβολείς ομίχλης, Hill Start Assist Control, σύστημα έξυπνης εκκίνησης Smart start, συνδεδεμένες υπηρεσίες MyT, θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες κ.α.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.798 cc
Ισχύς: 122 PS/5.200 rpm
Ροπή: 142 Nm/3.600 rpm (θερμικός κινητήρας)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11 sec
Τελική ταχύτητα: 170 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 3.8 l/100 km
Εκπομπές CO2: 86 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0,0 €
Βάρος: 1.420kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.390/1.795/1.565 mm
Μεταξόνιο: 2.640 mm
Χώρος αποσκευών: 377 lt
Τιμή: από 24.070 €

Advertisement