Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

Toyota C-HR: Υβριδική καινοτομία σε πρωτοποριακό design

  • newsautoteam

H παρουσία του C-HR στην γκάμα της Toyota άλλαξε ριζικά την σχεδιαστική της φιλοσοφία, δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό κουπέ SUV με δυναμικές γραμμές και ξεχωριστό στιλ που σε συνδυασμό με το εξελιγμένο υβριδικό σύστημα δημιουργούν το πιο ξεχωριστό σύνολο στην κατηγορία των SUV.

 

Σε μία εποχή που όλα τα αυτοκίνητα, ιδίως στην ιδιαίτερα πολυπληθή κατηγορία των SUV, μοιάζουν πολύ μεταξύ τους, η Toyota αποφάσισε να δημιουργήσει κάτι πραγματικά φρέσκο και νεανικό. Ακολουθώντας μία εντελώς νέα σχεδιαστική προσέγγιση και βάζοντας ως προτεραιότητα την δημιουργία ενός μοναδικού σχήματος, η ιαπωνική εταιρία παρουσίασε το C-HR. Ένα πολύ μοντέρνο και δυναμικό SUV το οποίο έγινε άμεσα αποδεκτό με ενθουσιασμό από το αγοραστικό κοινό, καθιστώντας το μεγάλη εμπορική επιτυχία στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές.

Αυτό που πέτυχαν οι σχεδιαστές της Toyota είναι ότι στα 4,36 μέτρα που είναι το μήκος του αμαξώματος του C-HR είναι ότι μπόρεσαν να συνδέσουν την αισθητική και τις αναλογίες ενός σπορ αμαξώματος με την πρακτικότητα που απαιτεί η κατηγορία των SUV. Kαι μάλιστα κατάφεραν να το κάνουν με έναν απόλυτα επιτυχημένο τρόπο, καθώς το C-HR είναι ένα αυτοκίνητο που άλλαξε την ροή της κατηγορίας του και διαφοροποιείται από όλα τα άλλα SUV αυτού του μεγέθους.

Ιδίως στην τελευταία γενιά του έχει γίνει ακόμα πιο μοντέρνο και δυναμικό, με τονισμένα ακόμα περισσότερο τα βασικά στοιχεία που το έκαναν να ξεχωρίζει όπως η επιβλητική μάσκα, τα νέα φωτιστικά σώματα, οι έντονες γραμμώσεις στο πλάι με την χαρακτηριστική γραμμή που διατρέχει όλο το προφίλ του και την κλίση της οροφής που προσδίδει έναν πολύ χαρακτηριστικό κουπέ χαρακτήρα. Το πίσω μέρος είναι και το πιο χαρισματικό του σχεδίου με την αεροτομή στην οροφή, τις καλυμμένες λαβές των θυρών και τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα να δημιουργούν μία έντονη σπορ διάθεση.

Στη γκάμα του μοντέλου έχει προστεθεί πρόσφατα και η έκδοση GR Sport, η οποία χάρη στην “φροντίδα” του αγωνιστικού τμήματος GAZOO Racing αποκτά έναν ακόμα πιο ξεκάθαρο σπορ χαρακτήρα. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτής της πολύ εντυπωσιακής έκδοσης είναι η ανανεωμένη μάσκα, το σκουρόχρωμο περίβλημα των προβολέων, οι μαύρες γυαλιστερές επενδύσεις στους προφυλακτήρες και στο πλάι και τέλος οι πανέμορφες ζάντες των 19 ιντσών -αποκλειστικά για τη συγκεκριμένη έκδοση.

Στο πίσω μέρος υπάρχει και πάλι το σήμα της Toyota μέσα σε μαύρο φόντο, το λογότυπο GR SPORT, νέα επένδυση για τον προφυλακτήρα, καθώς και μαύρα γυαλιστερά διακοσμητικά. Η συγκεκριμένη έκδοση διατίθεται σε μία σειρά από εννέα αποκλειστικές διχρωμίες μεταξύ αμαξώματος και οροφής, συμπεριλαμβανόμενης και μίας νέας, μοναδικής για το GR Sport, με γκρι και μαύρο για αμάξωμα και οροφή αντίστοιχα.

Στην ίδια λογική της πιο σπορτίφ προσέγγισης για τα δεδομένα της κατηγορίας των SUV κινείται και η σχεδίαση του σαλονιού, κρατώντας πάντως την πρακτικότητα και την κορυφαία εργονομία που πάντα χαρακτηρίζει τα αυτοκίνητα της Toyota. Την παράδοση της εταιρίας ακολουθεί και σε ότι αφορά την ποιότητα κατασκευής και την εικόνα των πλαστικών, τα οποία είναι τα απολύτως κορυφαία για τα δεδομένα της κατηγορίας του, όντας παράλληλα και άψογα συναρμολογημένα, πιστά στην εμμονή της Toyota για την παραγωγή κορυφαίων σε ποιότητα και αντοχή αυτοκινήτου.

Το ψηφιακό πακέτο του νέου C-HR αποτελείται από έναν πίνακα οργάνων με οθόνη 4,2 ιντσών που συνδυάζεται από δύο ευανάγνωστα όργανα ενώ στο κέντρο της κονσόλας βρίσκεται μία μεγάλη οθόνη με εξαιρετική ανάλυση και όμορφα γραφικά. Μέσω του συστήματος πολυμέσων ελέγχεται ένα πλήθος λειτουργιών διασύνδεσης αλλά και λειτουργίας των υποσυστημάτων του αυτοκινήτου, ενώ μία ευχάριστη νότα προκύπτει από το γεγονός ότι η Toyota διατηρεί αρκετούς φυσικούς διακόπτες για τις καθημερινές λειτουργίες έτσι ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από τον δρόμο.

O εξοπλισμός του νέου Toyota CH-R είναι ιδιαίτερα πλούσιος περιλαμβάνοντας οθόνη αφής 8,0” για το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2 (με Android Auto και Apple Car Play), κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηχοσύστημα με έξι ηχεία και πολλά ακόμα. Σε ότι αφορά τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, όπως σε όλα τα αυτοκίνητα της Toyota, έτσι και εδώ υπάρχει στάνταρ η ιδιαίτερα πληθωρική “ομπρέλα” τεχνολογιών Toyota Safety Sense η οποία περιλαμβάνει συστήματα όπως το Pre Collision System με Intersection Turn Assistance (φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο σε περίπτωση που στρίψει ο οδηγός και έρχεται αυτοκίνητο ή πεζός), Σύστημα Ειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας με Έλεγχο Διεύθυνσης, Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας (Road Sign Assist – RSA), Αυτόματη Λειτουργία Προβολέων (AHB), Intelligent Adaptive Cruise Control, Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας (VSC), Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης σε ανηφόρα (HAC), Σύστημα Ελέγχου Διατήρησης Λωρίδας (LTA).

Περνώντας στα μηχανικά μέρη, θα συναντήσουμε και πάλι το μοναδικό υβριδικό σύστημα της Toyota το οποίο έχει φθάσει αισίως στην τέταρτη γενιά του, απόλυτα εξελιγμένο και με κορυφαία απόδοση σε κάθε είδους οδηγική συνθήκη. Στην περίπτωση του C-HR έχουμε δύο εκδοχές, την 1.8 Ηybrid με απόδοση στους 122 ίππους και 163 Nm ροπής και την 2.0 Hybrid με απόδοση στους 184 ίππους και 202 Nm ροπής. Και τα δύο εφοδιάζονται με το νέας γενιάς υβριδικό σύστημα και το εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο e-CVT με την κίνηση να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς.

Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, το 1.8 Hybrid επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 11,0 δεύτερα φτάνοντας σε τελική ταχύτητα τα 170 km/h, ενώ το 2.0 Ηybrid χρειάζεται 8,2 δευτερόλεπτα για το 0-100 km/h και η τελική του βρίσκεται στα 180 km/h. Η μέση κατανάλωση για το 1.8 Hybrid βρίσκεται στα 4,9 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 στα 111 gr/km ενώ στο 2.0 Ηybrid η κατανάλωση είναι στα 5,2 lt/100 km και 119 gr/km με βάση το πρότυπο WLTP.

Το εξαιρετικό σε απόδοση και πολιτισμένο χαρακτήρα υβριδικό σύστημα της Toyota έχει φθάσει σε τέτοιο σημείο εξέλιξης ώστε μπορεί να λειτουργεί ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο ως και πάνω από το 40% μιας διαδρομής, ιδίως μέσα στην πόλη. Αυτό σημαίνει αφενός ότι υπάρχει σαφώς μικρότερη κατανάλωση από πριν και από την άλλη τα χαρακτηριστικά λειτουργία του είναι πολύ πιο πολιτισμένα, με το C-HR να είναι σαφώς πιο ήσυχο και πιο άνετο στην καθημερινή χρήση.

Η φιλοσοφία του συγκεκριμένου συστήματος με την δυνατότητα ανατροφοδότησης απαλλάσσει τον οδηγό από το άγχος της φόρτισης και της αυτονομίας ενώ χάρη και στα λιγότερα μηχανικά μέρη και την εξελιγμένη λειτουργία της υβριδικής διάταξης, υπάρχουν και μικρότερες καταπονήσεις, άρα και λιγότερες ανάγκες για συντήρηση (απουσία εναλλάκτη ή μίζας, μικρότερη καταπόνηση στα τακάκια των φρένων, απουσία υλικών τριβής στο κιβώτιο e-CVT, κ.ά.).

Κάτι που πρέπει να τονίσουμε είναι η τεράστια υποστήριξη που προσφέρει η Toyota σε επίπεδο εγγυήσεων και after sales υπηρεσιών. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι εγγυήσεις για το υβριδικό σύστημα φθάνουν έως και τα 11 χρόνια ενώ όλο το υπόλοιπο αυτοκίνητο καλύπτεται από την μεγάλη εγγύηση των 6 ετών που παρέχει η Τoyota σε όλα τα μοντέλα της.

Συνολικά, με το C-HR η Toyota κάνει ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία της στην αγορά των συγχρόνων SUV διαθέτοντας ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει με την αισθητική του και αρέσει σε όλους. Ενώ την ίδια στιγμή, με το προηγμένο υβριδικό της σύστημα εξασφαλίζει κορυφαία απόδοση με χαμηλά λειτουργικά έξοδα και έναν πιο πολυτελή χαρακτήρα στις μετακινήσεις. Σε συνδυασμό με την σπορτίφ οδική του συμπεριφορά και τον πλούσιο εξοπλισμό που διαθέτει από την βασική του έκδοση, το υβριδικό C-HR ήταν και παραμένει η πιο μοντέρνα και ολοκληρωμένη πρόταση στο σύγχρονο τοπίο των SUV.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτικό: Peugeot 2008 1.5 Blue HDi 130 EAT8 vs Toyota C-HR 1.8 Hybrid e-CVT
Toyota C-HR GR Sport: Η σπορ διάσταση των SUV
Toyota C-HR: Δυναμική σχεδίαση και υβριδική υπεροχή

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto