Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Toyota C-HR GR Sport: Η σπορ διάσταση των SUV

Ελλάδα 8:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Toyota C-HR GR Sport: Η σπορ διάσταση των SUV

ΝΕΑ

Toyota C-HR GR Sport: Η σπορ διάσταση των SUV

ΝΕΑ

Η Toyota αλλάζει, γίνεται πιο σπορ και γεμάτη εκπλήξεις. Και από αυτό το κλίμα δεν θα μπορούσε να λείπει και το C-HR, το οποίο στην έκδοση GR-Sport γίνεται ακόμα πιο δυναμικό σε εμφάνιση και πολύ πιο ενδιαφέρον οδηγικά.

Advertisement
Advertisement

Το C-HR ήταν μία απρόσμενη συνάντηση της Toyota με μία πραγματική φλέβα χρυσού. Το εντυπωσιακό σε γραμμές και εντελώς πρωτοποριακό σε αισθητική SUV της ιαπωνικής εταιρίας άρεσε από την πρώτη στιγμή και έγινε μία πρώτου μεγέθους εμπορική επιτυχία σε όλη την Ευρώπη. Συνδυάζοντας αναφορές σε κουπέ και με έντονο το σπορ στοιχείο, το C-HR ήταν και παραμένει ένα πολύ ξεχωριστό SUV για τα δεδομένα της κατηγορίας του. Και αυτό αφορά όχι μόνο την σχεδίασή αλλά και την οδική του συμπεριφορά, όντας ένα από τα πρώτα μοντέλα που ανέδειξαν την στροφή της Toyota σε πιο σπορ χαρακτηριστικά σε όλη τη γκάμα της.

Αυτή η νέα αντίληψη της ιαπωνικής εταιρίας γίνεται ακόμα πιο εμφανής στα μοντέλα με τα χαρακτηριστικά GR. Για τα οποία τον πρώτο λόγο έχει το αγωνιστικό τμήμα της εταιρίας, η GAZOO Racing, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην δημιουργία μερικών ξεχωριστών στιγμών στα πεπραγμένα της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως το απίστευτο GR Yaris. Από τις “περιποιήσεις” της GAZOO Racing λοιπόν δεν θα μπορούσε να απουσιάζει και το C-HR, το οποίο αποκτά και αυτό την έκδοση GR Sport, με αρκετές ενδιαφέρουσες επεμβάσεις στο αμάξωμα και επιλεγμένες αλλαγές στα μηχανικά μέρη, έτσι ώστε να αποκτήσει ένα ακόμα πιο σπορ οδηγικό προφίλ.

Advertisement
Advertisement

Για το Toyota C-HR GR Sport η έμπνευση αντλείται από τα καθαρόαιμα μοντέλα της GAZOO Racing με στόχο το ήδη δυναμικό σε εμφάνιση αμάξωμα να γίνει ακόμα πιο μυώδες και με σπορ αναφορές. Η μάσκα είναι πλέον αποκλειστική για αυτή την έκδοση με το σήμα της Toyota σε μαύρο φόντο, ενώ σκουρόχρωμο είναι και το περίβλημα των προβολέων. Ο προφυλακτήρας έχει επενδύσεις από γυαλιστερό Piano Black πλαστικό όπως και οι προβολείς ομίχλης, η γρίλια του ψυγείου είναι μαύρη, ενώ υπάρχει ένα πιο επιθετικό εμπρός σπόϊλερ με νέα μαύρη διακόσμηση.

Στο πλάι, οι επενδύσεις από Piano Black γυαλιστερό πλαστικό συνοδεύονται από πολύ όμορφες ζάντες 19 ιντσών. Στο πίσω μέρος υπάρχει και πάλι το σήμα της Toyota μέσα σε μαύρο φόντο, το λογότυπο GR Sport, νέα επένδυση στον πίσω προφυλακτήρα, καθώς και διακοσμητικά από μαύρο γυαλιστερό πλαστικό. Η συγκεκριμένη έκδοση διατίθεται σε μία σειρά από εννέα αποκλειστικές διχρωμίες μεταξύ αμαξώματος και οροφής, συμπεριλαμβανόμενης και μίας νέας, μοναδικής για το GR Sport, με γκρι και μαύρο για αμάξωμα και οροφή αντίστοιχα.

Advertisement

Στο εσωτερικό υπάρχει ένα νέο φινίρισμα με την ονομασία Cool Silver με δυνατότητα επιλογής επένδυσης από αλκαντάρα, το οποίο έχει ραμμένο το σήμα GR σε κόκκινο και γκρι χρώμα σε επιλεγμένα σημεία. Υπάρχει επίσης περφορέ δερμάτινο τιμόνι και επιλογέας ταχυτήτων με κόκκινες ραφές, μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα με τα σήματα της GR καθώς και special animation στον πίνακα οργάνων με το σήμα GR κατά την έναρξη λειτουργίας του αυτοκινήτου. Η συγκεκριμένη έκδοση έχει στάνταρ και μερικά επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού, όπως τα φιμέ κρύσταλλα, το smart entry για είσοδο χωρίς τη χρήση του κλειδιού, φώτα τεχνολογίας LED εμπρός, αυτόματη αναδίπλωση των καθρεπτών, ενώ στα έξτρα προστίθενται τα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και ένα εκπληκτικό ηχοσύστημα της JBL.

Advertisement

Oι αλλαγές στο νέο Toyota C-HR GR Sport δεν αφορούν μόνο την αισθητική του αμαξώματος, αλλά περνούν και στα μηχανικά του μέρη. Υπάρχουν επεμβάσεις στην ανάρτηση και στο σύστημα διεύθυνσης έτσι ώστε η οδική του συμπεριφορά να γίνει ακόμα πιο σπορ, χωρίς όμως να χαθεί η κορυφαία άνεση που προσφέρουν οι στάνταρ εκδόσεις. Για να αξιοποιηθεί ακόμα καλύτερα ο πιο δυναμικός χαρακτήρας του η Toyota επέλεξε να “ντύσει” τις πανέμορφες ζάντες των 19 ιντσών με ένα premium ελαστικό, το Continental Premium Contact 6, διαστάσεων 225/45, χάρη στο οποίο αυξάνεται σε μεγάλο βαθμό η πρόσφυση του εμπρός άξονα με αποτέλεσμα την μικρότερη υποστροφή και τον καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου στην σπορ οδήγηση. Τα νέα ελαστικά είναι ελαφρύτερα από τα αντίστοιχα των 18 ιντσών των απλών εκδόσεων του C-HR, προσφέροντας την ίδια αντίσταση κύλισης και τα ίδια επίπεδα εκπομπών CO2.

O εξοπλισμός του νέου Toyota C-HR GR Sport παραμένει ιδιαίτερα πλούσιος όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις του αυτοκινήτου, περιλαμβάνοντας οθόνη αφής 8,0” για το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2 (με Android Auto και Apple Car Play), κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηχοσύστημα με έξι ηχεία και πολλά ακόμα. Σε ότι αφορά τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, όπως σε όλα τα αυτοκίνητα της Toyota, έτσι και εδώ υπάρχει στάνταρ η ιδιαίτερα πλούσια “ομπρέλα” τεχνολογιών Toyota Safety Sense η οποία περιλαμβάνει συστήματα όπως το Pre Collision System με Intersection Turn Assistance (φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο σε περίπτωση που στρίψει ο οδηγός και έρχεται αυτοκίνητο ή πεζός), Σύστημα Ειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας με Έλεγχο Διεύθυνσης, Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας (Road Sign Assist – RSA), Αυτόματη Λειτουργία Προβολέων (AHB), Intelligent Adaptive Cruise Control, Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας (VSC), Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης σε ανηφόρα (HAC), Σύστημα Ελέγχου Διατήρησης Λωρίδας (LTA).

Advertisement

Το νέο Toyota C-HR GR Sport διατίθεται σε δύο υβριδικές εκδόσεις, την 1.8 Ηybrid με απόδοση 122 ίππων και 163 Nm και την 2.0 Hybrid με 184 ίππους και 202 Nm ροπής. Και τα δύο εφοδιάζονται με το νέας γενιάς υβριδικό σύστημα και το εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο e-CVT με την κίνηση να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, το 1.8 Hybrid επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 11,0 sec φθάνοντας τα 170 km/h, ενώ το 2.0 Ηybrid χρειάζεται 8,2 sec για το 0-100 km/h και η τελική του είναι 180 km/h. Η μέση κατανάλωση για το 1.8 Hybrid βρίσκεται στα 4,9 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 στα 111 gr/km, ενώ στο 2.0 Ηybrid οι αντίστοιχες τιμές είναι 5,2 lt/100 km και 119 gr/km με βάση το πρότυπο WLTP.

Να υπενθυμίσουμε εδώ τα μοναδικά οφέλη από το υβριδικό σύστημα τέταρτης γενιάς της Toyota, το οποίο πλέον φέρνει τον ηλεκτροκινητήρα να συμμετέχει έως και πάνω από 40% στην κάλυψη μίας τυπικής διαδρομής, μειώνοντας έτσι στο ελάχιστο την κατανάλωση. Παράλληλα επειδή είναι ανατροφοδοτούμενο σε ενέργεια απαλλάσσει τον οδηγό από την φόρτιση και το άγχος της αυτονομίας, ενώ χάρη και στα λιγότερα μηχανικά μέρη έχει πολύ μικρότερες απαιτήσεις σε συντήρηση. Η παραδοσιακή έμφαση της Toyota στην αξιοπιστία των μηχανικών της μερών ενισχύεται ακόμα περισσότερο από τις εγγυήσεις που φθάνουν έως και τα 11 χρόνια για την υβριδική μπαταρία και τα 6 χρόνια για όλο το υπόλοιπο αυτοκίνητο.

Σε κάθε περίπτωση, η φροντίδα της GAZOO Racing προσδίδει στο C-HR μία νέα διάσταση που το κάνει ακόμα πιο ελκυστικό σε ένα κοινό που θέλει το κάτι παραπάνω σε οδηγικές εμπειρίες. Οι αλλαγές στην εμφάνιση τονίζουν πλέον στο έπακρο την ξεχωριστή του σχεδίαση, προσθέτοντας έξτρα δυναμισμό σε ένα εντυπωσιακό αμάξωμα που συνεχίζει να αρέσει και να τραβά τα βλέμματα. Ενώ οι μελετημένες επεμβάσεις στα μηχανικά μέρη τονίζουν ακόμα περισσότερο τον σπορ χαρακτήρα του, δημιουργώντας ένα SUV που όχι μόνο απολαμβάνεις να το βλέπεις αλλά χαίρεσαι εξίσου να το οδηγείς γρήγορα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 PS
Συγκριτικό: Peugeot 2008 1.5 diesel vs Toyota C-HR 1.8 Hybrid
Ο χρόνος του Toyota GR Yaris στην «Πράσινη Κόλαση»