Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsmotoCHOICE | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτικό: Peugeot 2008 1.5 Blue HDi 130 EAT8 vs Toyota C-HR 1.8 Hybrid e-CVT

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr) Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Η «μάχη» του στυλ στην κατηγορία των Sport Utility Vehicles είναι πιο δυνατή από ότι νομίζετε και δεν είναι τόσο… επιφανειακή. Τo Peugeot 2008 και το Toyota C-HR, το αποδεικνύουν παλεύοντας για την κορυφή.

Peugeot 2008 με κινητήρα diesel ή Toyota C-HR με υβριδικό μοτέρ; Ποιο συγκεντρώνει τα περισσότερα πλεονεκτήματα.

Όσο η κατηγορία των compact SUV μεγαλώνει, τόσο οι απαιτήσεις από τους αγοραστές θα γίνονται μεγαλύτερες. Ποιο είναι το οικονομικότερο; Είναι τα μοντέλα με κινητήρες πετρελαίου πιο αποδοτικά από τα βενζινοκίνητα υβριδικά; Πιο είναι το πιο πρακτικό και τέλος το πιο ξεχωριστό; Για να απαντήσουμε στα παραπάνω ερωτήματα (και ιδιαίτερα τελευταία ερώτηση επιλέξαμε τα Peugeot 2008 1.5 Blue HDi 130 EAT8 και Toyota C-HR 1.8 Hybrid e-CVT γιατί είναι τα δύο προσιτά μοντέλα της γκάμας τους είναι κοντά σε επιδόσεις αλλά και σε τιμές.

Εμφάνιση: 2008 VS C-HR = Ισοπαλία
Η Peugeot έχει δώσει στο 2008 μία έντονη οπτική ταυτότητα, με στοιχεία από το 3008 (η «μάσκα», το καπό, το σχήμα στα πίσω παράθυρα και τα πίσω φωτιστικά σώματα) αλλά και το sedan 508 (εμπρός φωτιστικά σώματα).
Οι δυναμικές γραμμές του αμαξώματος και η μεγάλη απόσταση από το έδαφος συνθέτουν την έντονη προσωπικότητα του νέου SUV. Το εμπρός μέρος ξεχωρίζει ενώ η οροφή Black Diamond, Ολοκληρώνει την sportive του εμφάνιση.

Το C-HR, πριν από αρκετούς μήνες είχε την αναμενόμενη ανανέωσή του (facelift), που ενίσχυσε το ιδιαίτερο μοτίβο στο σχήμα του. Η Toyota τόλμησε, ξεχώρισε και πέτυχε όταν το παρουσίασε. Η ανανεωμένη εκδοχή του C-HR, δε χρειάστηκε παρά ανεπαίσθητες αλλαγές στους προφυλακτήρες και στα φωτιστικά σώματα, για να διατηρήσει την πολύ καλή εικόνα του σε σχεδιαστικό επίπεδο.

Εσωτερικό: Peugeot VS Toyota = Πόντος για τους Γάλλους
Η ποιότητα είναι δεδομένη στα Sport Utility Vehicles και την κατηγορία «B» Στο εσωτερικό, όπου στον τομέα της ποιότητας δεν υπάρχει ξεκάθαρος νικητής, είναι το «2008» αυτό που παίρνει κεφάλι, και όχι για έναν μόνο λόγο. Σημειώστε πως στην περίπτωση του 1.5 BlueHDi με τους 130 ίππους τα εξοπλιστικά επίπεδα ξεκινούν από την πλούσια έκδοση Allure, κάτι που σημαίνει ότι ο ψηφιακός 3D πίνακας οργάνων των 10 ιντσών είναι στάνταρντ. Έτσι, στο Peugeot, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ έξι διαφορετικών απεικονίσεων για τις πληροφορίες που προβάλλονται σε τρισδιάστατη μορφή, στο C-HR βλέπει ένα πίνακα με αναλογικά όργανα ελέγχου, με μία οθόνη TFT 4,2 ιντσών στην μέση. Η τελευταία, αν και προβάλλει πλήθος πληροφοριών, δε χαρακτηρίζεται για την εύκολη προσβασιμότητά της. Στα μειονεκτήματα του Peugeot και του i-Cockpit, το τιμόνι μικρής διαμέτρου, που κρύβει το κάτω μέρος του πίνακα οργάνων.

Το σύστημα infotainment του 2008, περιλαμβάνει και μία οθόνη αφής 10 ιντσών με σύστημα πλοήγησης με 3D λειτουργία και υποστήριξη MirrorLinκ, Apple CarPlay και Android Auto. Ακριβώς από κάτω βρίσκεται η κλασική διάταξη διακοπτών του i-Cockpit, την οποία θα μάθετε να χρησιμοποιείτε γρήγορα. Το «i-Cockpit» έγινε σήμα κατατεθέν της  Peugeot και όπως φαίνεται όχι άδικα αφού όχι μόνο είναι όμορφο αλλά και λειτουργικό. Στο C-HR, το σύστημα πολυμέσων, έχει οθόνη 8 ιντσών, που επίσης υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto, οι επιφάνειες αφής έχουν αντικατασταθεί από εύχρηστους συμβατικούς διακόπτες και πλήκτρα.

Τα συστήματα πολυμέσων συμβάλουν στην εργονομία και την πρακτικότητα και των δύο μοντέλων αλλά δεν μπορούν να καλύψουν το πρόβλημα των χώρων το οποίο στο C-HR είναι σχεδόν ορατό. Κοιτώντας στις προδιαγραφές το 2008 είναι καλύτερο. Ο χώρος αποσκευών είναι μεγαλύτερος (434 έναντι των 377 λίτρων), αλλά και ο διαθέσιμος χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών και φυσικά για τα κεφάλια τους είναι περιορισμένος, εξαιτίας της κλίσης της οροφής του μοντέλου της Toyota. Επιπλέον το 2008 έχει και μεγαλύτερες θήκες στις πόρτες, όσο και δύο έξτρα αποθηκευτικούς χώρους εμπρός από τον επιλογέα (με τον ένα μάλιστα να λειτουργεί και ως βάση φόρτισης κινητού τηλεφώνου), όταν στο C-HR, πλην του χώρου κάτω από το υποβραχιόνιο, θα βρείτε απλώς δύο ποτηροθήκες.

Στο δρόμο: 2008 vs C-HR: Η Γαλλική σχολή κερδίζει

Δύο διαφορετικές σχολές όσο αφορά και την οδική συμπεριφορά αλλά και την κίνηση. Από την μία πλευρά έχουμε το συμβατικό Peugeot με κινητήρα πετρελαίου και από την άλλη έχουμε το «σύγχρονο» υβριδικό Toyota. Από τα τεχνικά χαρακτηριστικά μπορείτε να δείτε, ότι το «2008» έχει ένα πλεονέκτημα, αφού μπορεί η μεταξύ τους διαφορά όσον αφορά την ιπποδύναμη να είναι μικρή, αλλά είναι τεράστια μόλις δείτε την τιμή της ροπής. Αυτό φαίνεται από τα πρώτα μέτρα, με τον κινητήρα «BlueHDi» της Peugeot να δείχνει την δύναμή του από χαμηλά και να κινείται πιο άνετα, χάρη και στη σωστή κλιμάκωση του πολύ καλού αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων. To μοτέρ δουλεύει προοδευτικά, αλλά, όπως όλα τα ντίζελ, έχει περιορισμένο όριο που αποδίδει την δύναμη – μέχρι περίπου τις 3.750 σ.α.λ.

Από την πλευρά του, το C-HR, χάνει αρκετούς πόντους με το κιβώτιο ταχυτήτων CVT, (αν και βελτιωμένο) η επιτάχυνση είναι εύκολη, αλλά ο θόρυβος από τον κινητήρα γίνεται έντονος.   Την ποιότητα κύλισης βελτιώνει η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια πίσω (ημιάκαμπτος άξονας στο «2008», που μεταφέρει αρκετές από τις κακοτεχνίες των δρόμων). Το πλαίσιό του και η χαμηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης, θυμίζουν hatchback έτσι χάνεται και το πλεονέκτημα των SUV με την εποπτική θέση οδήγησης. Το τιμόνι του C-HR μπορεί να μη διακρίνεται για την αίσθησή του, κάτι που είναι καλύτερο  στο 2008, αλλά σε κάθε περίπτωση δεν πρόκειται να σας παρασύρει να οδηγήσετε γρήγορα και να πάρετε μία ευχάριστη αίσθηση.

Το υβριδικό Toyota με τον ατμοσφαιρικό 1.800άρη αποδεικνύεται λίγο πιο οικονομικό (6,0 λίτρα, έναντι 6,5 για το «2008»). Η νέα, ισχυρότερη μπαταρία, που χρησιμοποιεί το σύστημα έχει υιοθετηθεί επιτρέπει στον ηλεκτροκινητήρα να εμπλέκεται πολύ περισσότερο. Εκεί που εντυπωσιάζει το υβριδικό σύστημα είναι στην κίνηση της πόλης, όπου το όργανο μέτρησης μπορεί να «γράψει» και κάτω από τα 5 λίτρα.

Συμπέρασμα: Το Peugeot 2008 επικρατεί του Toyota C-HR

Σίγουρα, η τελική επιλογή είναι θέμα προτεραιοτήτων για τον υποψήφιο αγοραστή. Diesel μοτέρ ή υβριδικό  για να ακολουθήσετε το πνεύμα της εποχής; Με βάση όλα τα παραπάνω το 2008 είναι ο νικητής του συγκριτικού μας. Οι Γάλλοι έχουν ξεκάθαρα μια ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία των compact SUV. Το «2008» είναι αυτό που θα «απαντήσει» στις ανάγκες όσων αποζητούν το SUV που θα τους καλύψει σε επίπεδο χώρων, χωρίς να υπολείπεται σε οδηγική ευχαρίστηση. Ατού του C-HR παραμένει και η εμφάνιση, αλλά, όπως στις περισσότερες περιπτώσεις, σαφώς δεν αρκεί ώστε να ξεπεράσει την πρακτικότητα που παρέχει το γαλλικό μοντέλο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
 Peugeot 2008 1.5 diesel

Κινητήρας: 1.499 cc
Ισχύς: 130 PS/3.700 rpm
Ροπή: 30.6 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.3 sec
Τελική ταχύτητα: 195 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 3.8 l/100 km
Εκπομπές CO2: 100 gr/km
Βάρος: 1.310 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.300/1.815/1.530 mm
Μεταξόνιο: 2.605 mm
Χώρος αποσκευών: 434 lt
Τιμή: 31.900€

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Toyota C-HR 1.8 Hybrid

Κινητήρας: 1.798 cc
Ισχύς: 122 PS/5.200 rpm
Ροπή: 142 Nm/3.600 rpm (θερμικός κινητήρας)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11 sec
Τελική ταχύτητα: 170 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 3.8 l/100 km
Εκπομπές CO2: 86 gr/km
Βάρος: 1.420 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.390/1.795/1.565 mm
Μεταξόνιο: 2.640 mm
Χώρος αποσκευών: 377 lt
Τιμή: 26.200 €

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
CarLady: Peugeot 2008 SUV, το συναρπαστικό SUV
Toyota C-HR GR Sport: Η σπορ διάσταση των SUV
Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 vs VW T-Roc 1.5 TSI 150

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto