Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το Pininfarina Enigma GT έρχεται από το μέλλον

Ελλάδα 18:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το Pininfarina Enigma GT έρχεται από το μέλλον

ΝΕΑ

Το Pininfarina Enigma GT έρχεται από το μέλλον

ΝΕΑ

Μία από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις στη φετινή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης ήταν η αποκάλυψη του φουτουριστικού κόνσεπτ της Pininfarina.

Advertisement
Advertisement

Η Pininfarina προχώρησε σε μία αρκετά τολμηρή αποκάλυψη στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Συγκεκριμένα, έδειξε το όραμά της για το μέλλον, ένα grand tourer που ίσως κάποια στιγμή στο μέλλον να γίνει μοντέλο παραγωγής, το Enigma GT.

Ο ιταλικός σχεδιαστικός οίκος με την πλούσια ιστορία κλείνει 95 χρόνια «ζωής» το 2025. Σε αυτό το πλαίσιο, παρουσίασε το Enigma GT, ένα φουτουριστικό κόνσεπτ με σύστημα πρόωσης πολύ διαφορετικό από ό,τι ξέραμε μέχρι τώρα.

Ο λόγος είναι πως το κεντρομήχανο Enigma GT διαθέτει κινητήρα υδρογόνου, αλλά και ηλεκτροκινητήρα! Θεωρητικά, έχει ένα υβριδικό σύνολο με την μεγάλη ιδιαιτερότητα ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης καίει υδρογόνο.

Advertisement
Advertisement

Η ιταλική εταιρεία αναφέρει και νούμερα, τονίζοντας ότι πρόκειται για ένα τετρακίνητο grand tourer με 436 ίππους οι οποίοι προέρχονται από έναν V6 των 2,5 λίτρων που κινεί τον πίσω άξονα. Στον εμπρός άξονα βρίσκουμε τον ηλεκτροκινητήρα που προσθέτει 268 ίππους.

Τα 9 κιλά καυσίμου (υδρογόνο) που χωράει το ρεζερβουάρ σε συνδυασμό με την μπαταρία των 10 kWh εξασφαλίζουν μία θεωρητική αυτονομία, βάσει πάντα της Pininfarina, στα 700 χιλιόμετρα.

Φυσικά, όλα αυτά, η Pininfarina τα παρουσίασε σε ψηφιακή και όχι σε φυσική μορφή, επομένως όποιο στοιχείο έδωσε σχετικά με το κόνσεπτ, προς το παρόν μένει μόνο στα χαρτιά.

Advertisement

Όπως θα παρατηρήσετε και από τις φωτογραφίες του ιστορικού οίκου, το ντιζάιν είναι αεροδυναμικό και φουτουριστικό, ενώ η τεχνολογία μοιάζει φυσιολογικά πολύ προηγμένη. Ο σχεδιαστικός οίκος αναφέρει πως τα πολλά αεροδυναμικά βοηθήματα μειώνουν τον αεροδυναμικό συντελεστή στο 0,24.

Το σασί είναι ένα μονοκόκ από ανθρακονήματα, καλυμμένο με αμάξωμα που επίσης έχει αρκετά μέρη από κάρμπον. Η Pininfarina δίνει ένα βάρος της τάξης των σχεδόν 1,7 τόνων για το Enigma GT.

Advertisement

Με όλα τα παραπάνω στοιχεία, ο ιταλικός οίκος σχεδιασμών υπολογίζει πως το grand tourer θα μπορεί να κάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα που θα αγγίζει τα 250 χλμ./ώρα.

Όσον αφορά στις διαστάσεις, έχουμε ένα GT 2+2 με μήκος 4,580 μέτρα και μεταξόνιο στα 2.880 χιλιοστά, με σκοπό τη μεγιστοποίηση του χώρου εσωτερικά.

Στην καμπίνα, παρατηρούμε νέες σχεδιαστικές καινοτομίες με ένα ταμπλό πλήρως ψηφιακό που εκτείνεται σε όλο το φάσμα.

Advertisement

Τα ποιοτικά και ανακυκλωμένα υλικά στο υπόλοιπο εσωτερικό συνδυάζονται ιδανικά, για να γλιτώνουν βάρος, αλλά και να επιδεικνύουν τις τεχνολογικές καινοτομίες. Το τιμόνι ξεχωρίζει επίσης λόγω του τετραγωνισμένου σχήματός του που ομολογουμένως δεν είναι πολύ πρακτικό.

Εννοείται, πως υπάρχουν και όλα τα κομφόρ και οι καινοτομίες, όσον αφορά την υποβοήθηση του οδηγού, τον πίνακα οργάνων, το interface και το head-up display επαυξημένης πραγματικότητας..

Οι άνθρωποι της Pininfarina δείχνουν πολύ αισιόδοξοι ότι αυτό το φουτουριστικό κόνσεπτ μπορεί μελλοντικά να πάρει σάρκα και οστά. Φυσικά, κανείς τους δεν έδωσε χρονοδιάγραμμα, επομένως αναμένουμε τι μέλλει γενέσθαι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Φαντάζεστε ένα κινητό διαμέρισμα; Ο Pininfarina το σχεδιάζει! (+video)
Automobili Pininfarina B95: Ένα… μαχητικό εδάφους (+video)
Στη Γενεύη το κινεζικό IM L6 με μπαταρίες στερεού τύπου