Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τί ισχύει με τα ασφάλιστρα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

Ελλάδα 12:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τί ισχύει με τα ασφάλιστρα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

ΝΕΑ

Τί ισχύει με τα ασφάλιστρα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

ΝΕΑ

Δεν είναι μόνο οι ιδιοκτήτες-οδηγοί, που προσπαθούν να προσαρμοστούν στη νέα τάση της αυτοκίνησης, αλλά και οι ασφαλιστικές εταιρείες.

Advertisement
Advertisement

Η φράση ενός εκ των πρώτο ιδιοκτητών EV, στην Ελλάδα, πριν από μερικά χρόνια, περιέγραφε με τον πλέον γλαφυρό τρόπο τη νέα πραγματικότητα στην αυτοκίνηση: «αισθάνεσαι σαν τον μαθητή, που τον ξεκινά τη φοίτησή του από την τελευταία τάξη του Λυκείου»!

Όχι, το κεντρικό νόημα δεν είναι ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί ανεξερεύνητο τοπίο κάποιου άλλου πλανήτη, αλλά ότι οι ρυθμοί μετάβασης γίνονται με τέτοια ταχύτητα, που η ροή νέων πληροφοριών μοιάζει (και είναι) καταιγιστική.

Πέραν, λοιπόν, της εξελισσόμενης τεχνολογίας και της πρόσβασης σε αυτήν, τα ερωτήματα είναι πρακτικά. Αφορούν στο κόστος συντήρησης, στην αξιοπιστία και στην ασφάλεια. Όχι μόνο την ενεργητική και την παθητική, αλλά σ’ αυτήν του ίδιου, του περιουσιακού στοιχείου.

Advertisement
Advertisement

Με τη βοήθεια των ειδικών, προσπαθούμε να προσεγγίσουμε και να φωτίσουμε το θέμα. Είναι τελικά πιο ακριβά, για προφανείς, αλλά και όχι, λόγους, τα ασφάλιστρα των ηλεκτρικών αυτοκίνητων, σε σχέση με αυτά που κινούνται με θερμικούς κινητήρες;

Η γενικότερη τάση:

Τα ηλεκτρικά έχουν μεγαλύτερη -μέχρι στιγμής- πιθανότητας ζημιάς και μεγαλύτερο μέσο κόστος (λόγω του πληθωρισμού επίσης).

Advertisement

Αρχικά, τα ασφάλιστρα είναι αρκετά υψηλά, αλλά όσο περνάει ο χρόνος και εξοικειώνεται το κοινό, τότε θα αρχίσει να πέφτει και το κόστος ασφάλισης.

Υπάρχει αυξημένο severity (σοβαρότητα) των ατυχημάτων γιατί, πέραν του αυξημένου κόστους επισκευής -ειδικά στα πρώτα χρόνια εμφάνισης των ηλεκτρικών οχημάτων- είχε παρατηρηθεί αύξηση ατυχημάτων με πεζούς, λόγω της σχεδόν αθόρυβης κίνησής τους. Πλέον υπάρχουν πιο εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας, αλλά και ηχητική προειδοποίηση.

Advertisement

Το μεγαλύτερο πρόβλημα με τα ηλεκτρικά είναι ότι έχουν αυξημένη πιθανότητα ατυχήματος και αυτό δικαιολογείται από τα εξής:

  • έχουν μεγαλύτερη ροπή οπότε επιταχύνουν πιο γρήγορα από οχήματα με θερμικούς κινητήρες και είναι αθόρυβα.
  • ο κόσμος δεν είναι ακόμα εξοικειωμένος με τα ηλεκτρικά (επιτάχυνση, αθόρυβη λετουργία, πολλές ηλεκτρικές λειτουργίες, κτλ), συνεπώς χρειάζεται επιπλέον χρόνος εξοικείωσης και προσαρμογής.

Επίσης αυξημένος είναι και ο κίνδυνος της πυρκαγιάς, όχι για τη συχνότητα των ζημιών, αλλά για το γεγονός ότι η πυρκαγιά σε BEV, PHEV θέλει ειδική αντιμετώπιση και συνήθως το όχημα καίγεται ολοσχερώς. Αντίστοιχα αυξημένα είναι και τα claims για Ανώνυμες Εταιρείες, συνεπεία πυρκαγιάς.

Πως κινούνται οι ασφαλιστικές;

Advertisement

Με την πολύτιμη βοήθεια -και τον ευχαριστούμε θερμά γι’ αυτήν- του κ. Αντώνη Γερούλη, στελέχους (Claim Support Team) της Hellas Direct, προσπαθούμε ενδεικτικά να κατανοήσουμε πώς με βάσει όλα τα παραπάνω, οι ασφαλιστικές εταιρείες προσπαθούν να κρατήσουν τις ισορροπίες. Μας ανέφερε, λοιπόν:

«Σχετικά με την τιμολόγηση των ηλεκτρικών στην Hellas Direct: έχουμε την ίδια τιμολόγηση με τον θερμικό κινητήρα, απλώς χρησιμοποιούμε κιλοβάτ αντί των κυβικών.

Στην Hellas Direct ως μια Ασφαλιστική εταιρεία με έμφαση στην τεχνολογία, ασφαλίζουμε ηλεκτρικά οχήματα και μάλιστα χωρίς ειδική τιμολογιακή επιβάρυνση, που σημαίνει ότι για το ίδιο προφίλ οδηγού και παρόμοιας αξίας και ιπποδύναμης οχήματος δεν υπάρχει τιμολογιακή διαφορά με ένα συμβατικό».