Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τι ξέρετε για τα εμπρός πορτμπαγκάζ;

Ελλάδα 2:38
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τι ξέρετε για τα εμπρός πορτμπαγκάζ;

ΝΕΑ

Τι ξέρετε για τα εμπρός πορτμπαγκάζ;

ΝΕΑ

H ηλεκτροκίνηση φέρνει τα πάνω κάτω στα αυτοκίνητά μας. Σε κάποιες περιπτώσεις φέρνει και τα πίσω… εμπρός.

Advertisement
Advertisement

Οι παλαιότεροι ίσως να θυμούνται το κλασικό αστείο με τον Σκαραβαίο, και το μπέρδεμα που γινόταν για το που βρισκόταν το πορτ-μπαγκάζ και που ο κινητήρας. Κάτι τέτοιο υπάρχει και στην Porsche 911, λόγω των ιστορικών καταβολών της.

Όμως για την συντριπτική πλειοψηφία των σύγχρονων αυτοκινήτων, ο χώρος αποθήκευσης των αποσκευών ή άλλων αντικειμένων βρισκόταν στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Όχι όμως πλέον κατά αποκλειστικότητα, καθώς η ηλεκτροκίνηση αλλάζει και αυτό το βασικό χαρακτηριστικό ενός σύγχρονου αυτοκινήτου.

Advertisement
Advertisement

Έτσι, η απουσία κινητήρα στο εμπρός μέρος αφήνει αρκετό ελεύθερο χώρο, τον οποίο πολλές εταιρίες εκμεταλλεύονται δημιουργώντας ένα εμπρός χώρο αποθήκευσης, το λεγόμενο και “frunk” (από το “front” και “trunk”).

Σχεδόν ένα στα τρία ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλούνται αυτή την στιγμή έχουν εμπρός χώρο αποθήκευσης, άλλοτε μικρό και άλλοτε μεγαλύτερο. Κάποια άλλα δεν έχουν καθόλου, ενώ μερικά ακόμα παραχωρούν αυτή την δυνατότητα στο να αυξήσουν τον χώρο για τους επιβάτες.

Κάποιες εταιρίες αρκούνται στο να δημιουργούν έναν μικρό χώρο για αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης. Άλλες, όπως η Ford στο ηλεκτρικό F150 δημιουργούν ένα ευμεγέθες ψυγείο, στο οποίο μπορούν να αποθηκευτούν από ψαρικά ή ακόμα και 1.000 φτερούγες κοτόπουλου (Αμερικανοί είναι αυτοί, τέτοια είναι και τα γούστα τους).

Advertisement

Το Mega Power Frunk όπως ονομάζεται στο F-150 Lightning έχει χωρητικότητα 400 λίτρων και μπορεί να σηκώσει φορτίο πάνω από 100 κιλά.

Advertisement

Το Lucid Air έχει χωρητικότητα 201 λίτρων, ενώ το Tesla Model Y αρκείται στα μόλις 116 λίτρα.

Όσο για το τι μπορεί να βάλει κάποιος εκεί μέσα δεν υπάρχουν περιορισμοί, από μπύρες και πάγο μέχρι φρούτα ή ακόμα και ειδικές θήκες για πούρα.

Παρά το ότι τα εμπρός πορτ-μπαγκάζ έχουν μεγάλο αντίκτυπο στο αγοραστικό κοινό, τα ευρωπαϊκά μοντέλα δεν φαίνεται να συμμερίζονται τον ενθουσιασμό. Ούτε η BMW ούτε η Mercedes στα νέα ηλεκτρικά τους μοντέλα έχουν κάτι τέτοιο, με την Mercedes μάλιστα να φθάνει στο σημείο να μην επιτρέπει στον οδηγό να ανοίξει το εμπρός καπό.

Advertisement

Οι κατασκευαστές που απαρνούνται το frunk υποστηρίζουν ότι καλύπτουν αυτόν τον χώρο με απαραίτητα εξαρτήματα για το αυτοκίνητο, απελευθερώνοντας χώρο που τον διαθέτουν για την άνεση των επιβατών.

Η Mercedes για παράδειγμα έχει εκεί το σύστημα καθαρισμού του αέρα της καμπίνας ενώ το Toyota bZ4X έχει εκεί την μπαταρία των 12 Volt και άλλα ηλεκτρικά κυκλώματα, δημιουργώντας έξτρα χώρο για την καμπίνα.

Από εκεί και πέρα, το frunk έχει αποκτήσει φανατικούς υποστηρικτές οι οποίοι μάλιστα οργανώνονται μέσω του Youtube έτσι ώστε να φτιάχνουν ιδιοκατασκευές σε αυτοκίνητα όπως τα Kia Niro και Hyundai Kona που δεν έχουν.

Όσο για το μέλλον, οι σχεδιαστές υποστηρίζουν ότι μάλλον θα επικρατήσουν τα αυτοκίνητα με εμπρός πορτ-μπαγκάζ. Ίσως όχι στο μέγεθος ενός κανονικού ψυγείου σπιτιού, αλλά κάτι πιο μικρό στο οποίο θα μπορούν να αποθηκεύονται τα καλώδια ή κάποια χρήσιμα για τον οδηγό αντικείμενα. Εσείς τι γνώμη έχετε για το εμπρός πορτ-μπαγκάζ;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Γιατί είναι δύσκολο να φτιαχτούν ηλεκτρικά σπορ μοντέλα;
Τρελή η ζήτηση για ηλεκτρικά λεωφορεία τα οποία δεν… υπάρχουν!
Η Toyota θα αλλάξει προσέγγιση για τα ηλεκτρικά;