Τι γίνονται οι μπαταρίες, όταν τελειώνει το leasing των ηλεκτρικών;
ΝΕΑΤι γίνονται οι μπαταρίες, όταν τελειώνει το leasing των ηλεκτρικών;
ΝΕΑΗ ηλεκτροκίνηση φέρνει πολλές νέες δυνατότητες και σημαντικά νέα προβλήματα. Ένα από αυτά είναι η τύχη των μπαταριών σε αυτοκίνητα που ολοκληρώνουν την χρονομίσθωσή τους.
Η παραγωγή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι μία εντελώς νέα διαδικασία για την αυτοκίνηση, με πολλές και σημαντικές παραμέτρους οι οποίες πρέπει να ελεγχθούν.
WHAT CAR
Όπως για παράδειγμα το τι γίνεται με ένα όχημα όταν ολοκληρώσει την διάρκεια της χρονομίσθωσής του. Στα συμβατικά αυτοκίνητα τα πράγματα ήταν σχετικά απλά, μπορούσαν να ξαναπωληθούν για πολλές φορές μετά από ένα γερό service.
Στα ηλεκτρικά, όμως, υπάρχει μεγάλο θέμα με την μπαταρία τους. Και όπως φαίνεται τόσο από την VW που το ανακοίνωσε πρώτη όσο και από την Ford που ακολούθησε, τα ηλεκτρικά οχήματα μετά τη λήξη του leasing δεν θα μπορούν να μείνουν στους ιδιοκτήτες τους ή να πωληθούν, αλλά θα ανακυκλώνονται.
Η VW έχει αποφασίσει θα τα διατηρεί όσο γίνεται περισσότερο στην κυκλοφορία. Και όταν οι μπαταρίες ολοκληρώσουν τον κύκλο τους πάνω σε ένα αυτοκίνητο, θα αφαιρούνται και θα έχουν μια δεύτερη ζωή σε σταθμούς αποθήκευσης ενέργειας και κάποια στιγμή θα ανακυκλώνονται.
Η Ford έρχεται να ακολουθήσει αυτή την λογική, αρνούμενη, σε αντίθεση με την VW, να υπάρξει και άλλη χρήση ενός μεταχειρισμένου EV. H αμερικάνικη εταιρία αντιτίθεται στην προοπτική να πουλήσει τα χρησιμοποιημένα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς θέλει να διατηρήσει την “ιδιοκτησία” των μπαταριών τους.
Δεν είναι ξεκάθαρο ακόμα αν θα επιτρέπει την πολλαπλή χρήση τους, αλλά αυτό που είναι σίγουρο ότι η Ford θα επιτρέπει στους χρήστες της να έχουν την δυνατότητα να προχωρήσουν σε χρονομίσθωση ενός νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Η νέα στρατηγική της Ford θα ισχύσει από τις 15 Ιουνίου και για 38 Πολιτείες των ΗΠΑ. Τα συμβόλαια θα αναβαθμιστούν σε άλλες 12 Πολιτείες μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Εκτός από τη νέα πολιτική στο leasing, η Ford υπέγραψε συμφωνία με την εταιρία Redwood Materials για ανακύκλωση μπαταριών και να αποκτήσει τα υλικά για 600.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία σκοπεύει να πουλήσει μέσα στο 2023 ή τα 2 εκατ. αυτοκίνητα μέχρι το 2026.
Τα νούμερα αυτά είναι μάλλον αισιόδοξα με βάση την σημερινή κατάσταση της Ford στα ηλεκτρικά της, όμως δείχνει και το ενδιαφέρον της για να βρει ανακυκλώσιμα υλικά για την παραγωγή των μπαταριών, επιβαρύνοντας όσο λιγότερο τον πλανήτη και μειώνοντας την εξάρτηση από τους προμηθευτές σε πολύτιμα μέταλλα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το επόμενο βήμα: Μπαταρίες απευθείας στο πλαίσιο
Τι γίνονται οι μπαταρίες όταν «γεράσουν»;
Έλληνας στο τιμόνι της Anodox που επενδύει 50 εκ. στις μπαταρίες