Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsMOTO

ΝΕΑ

Το επόμενο βήμα: Μπαταρίες απευθείας στο πλαίσιο

  • newsautoteam

Ενσωματώνοντας τις μπαταρίες απευθείας στο πλαίσιο προκύπτουν πολλά πλεονεκτήματα και η Leapmotor είναι έτοιμη να μας το αποδείξει.

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Leapmotor παρουσιάζει το C01, ένα μεσαίο ηλεκτρικό σεντάν που τα έχει όλα σε ότι έχει να κάνει με τον εξοπλισμό του, ενώ είναι και το πρώτο μοντέλο παραγωγής CtC (Cell to Chassis) στον κόσμο. Το αρκτικόλεξο αυτό (CtC), σημαίνει πως τα στοιχεία της μπαταρίας δεν βρίσκονται σε ξεχωριστό «διαμέρισμα» όπως γίνεται στις πλατφόρμες των ηλεκτρικών μέχρι τώρα αλλά είναι απευθείας τοποθετημένα στο πλαίσιο για εξοικονόμηση χώρου και βάρους. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως και η Tesla εργάζεται επίσης σε αυτήν την τεχνολογία.

Το C01 της Leapmotor, βασίζεται στην πλατφόρμα C που έχει εξελίξει η ίδια η εταιρεία. Έχει μήκος περίπου πέντε μέτρα και σύμφωνα με το εργοστάσιο επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε τρία δευτερόλεπτα. Η Leapmotor ανακοινώνει (κατά NEDC) την αυτονομία του μοντέλου στα 700 χιλιόμετρα, ενώ η μπαταρία του έχει χωρητικότητα 90 kWh.

Φυσικά, τα στοιχεία της μπαταρίας είναι «απλωμένα» στο πλαίσιο και δεν συγκεντρώνονται σε ένα σημείο, ενώ δεν υπάρχει και «κουτί» για τη συγκέντρωσή τους. Η Leapmotor τονίζει ότι η τεχνολογία CtC θα πρέπει επίσης να οδηγήσει σε αυξημένη ασφάλεια και σταθερότητα κατά τη σύγκρουση, ενώ τα αυτοκίνητα με τη συγκεκριμένη τεχνολογία θα έχουν και πολύ καλύτερη εικόνα στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς.

Η θέση των κυψελών στο πλαίσιο του Leapmotor C01 είναι ανάμεσα στους άξονες του οχήματος και αυτή είναι η μοναδική επιπλέον πληροφορία που έχει δώσει ο κατασκευαστής για την τεχνολογία CtC που χρησιμοποιεί. Η Leapmotor θα λανσάρει το C01 πριν το καλοκαίρι, αν και όπως φαίνεται θα μπορούσε ταυτόχρονα να κυκλοφορήσει και στην Ευρώπη, μαζί με το SUV της μάρκας, το C11.

Η Leapmotor ιδρύθηκε το 2015 και από το 2020 συνεργάζεται με την κινεζική κρατική αυτοκινητοβιομηχανία FAW. Αυτό σημαίνει πως όλες οι μάρκες κάτω από την «ομπρέλα» της FAW (Dongfeng, Hongqi, FAW, Bestune και τα φορτηγά της Jiefang) μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη νέα τεχνολογία CtC.

Η FAW-Volkswagen, ως μέρος του Ομίλου FAW, μπορεί επίσης να έχει πρόσβαση στη συγκεκριμένη τεχνολογία, ενώ με την ίδια λογική, πρόσβαση στην ίδια τεχνολογία μπορεί να έχει και η Toyota, μέσω της Tianjin FAW Toyota Motor Company. Αξίζει να σημειώσουμε πως η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD και η εταιρεία παραγωγής μπαταριών CATL, εργάζονται σε τεχνολογία cell to pack (CTP) που είναι κάτι αντίστοιχο με την τεχνολογία cell to chassis, με τη διαφορά πως τα στοιχεία τοποθετούνται απευθείας μέσα στο περίβλημα- χωρίς να απαιτείται «διαμερισματοποίηση» του χώρου της εγκατάστασης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πετρόπουλος: Το ηλεκτρικό λεωφορείο της BYD στα Τρίκαλα
«Διαφορά» πίσω πόρτας επιδιώκει η Rivian στο R1T
Νέο BYD Dolphin με τεχνολογία από την… Porsche

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto