Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τι δεν θα έχουν πλέον τα Tesla;

Ελλάδα 19:17
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τι δεν θα έχουν πλέον τα Tesla;

ΝΕΑ

Τι δεν θα έχουν πλέον τα Tesla;

ΝΕΑ

Είναι γνωστό ότι τα μοντέλα της Tesla διαθέτουν πολλούς αισθητήρες οι οποίοι συμβάλλουν στη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης και προειδοποίησης του οδηγού. Όμως, αυτό αλλάζει όπως ανακοινώθηκε.

Advertisement
Advertisement

Τα οχήματα της Tesla διαθέτουν τουλάχιστον 12 αισθητήρες υπερήχων μέσω των οποίων είναι εφικτή η αποδοτική λειτουργία τού «Autopilot» αλλά και η πληροφόρηση του οδηγού για το τι υπάρχει πλησίον του οχήματος.

Αυτό που πριν από λίγα χρόνια ήταν καινοτομία πλέον αναμένεται να αλλάξει, όχι επειδή ξεπεράστηκε αλλά λόγων των συνθηκών που επικρατούν παγκοσμίως.

Εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε ότι τα μοντέλα που θα κατασκευάζει εφεξής σε όλα τα εργοστάσιά της -και σε αυτό της Γερμανίας- θα πάψουν να διαθέτουν τους αισθητήρες υπερήχων. Η αρχή θα γίνει από τα Model 3 και Model Y που θα παραχθούν εντός του Οκτωβρίου και θα συνεχιστεί με τα Model S και Model X από το 2023.

Advertisement
Advertisement

Η κατάργηση των αισθητήρων υπερήχων ακολουθεί την αντίστοιχη των αισθητήρων του ραντάρ σάρωσης του δρόμου η οποία επιβλήθηκε -εν πολλοίς- από την έλλειψη ημιαγωγών τα τελευταία χρόνια. Επίσης, οφείλεται και στην απόφαση των ανθρώπων της Tesla να χρησιμοποιούν μόνο κάμερες στα οχήματά τους, οι οποίες θα είναι τα «μάτια» τόσο του συστήματος «Αutopilot» όσο και του «Full Self-Driving» («FSD») στο υπό εξέλιξη σύστημα που ονομάζεται «Tesla Vision».

Advertisement

Το αποτέλεσμα κατάργησης των αισθητήρων υπερήχων είναι να πάψει η λειτουργία των συστημάτων Park Assist, Autopark, Summon και Smart Summon η οποία βασίζονται σε αυτούς. Συνεπώς, σε όλα τα μοντέλα της που θα κατασκευάζονται εφεξής, τα συγκεκριμένα συστήματα δεν θα είναι ενεργά αλλά θα επαναλειτουργήσουν όταν θα τοποθετηθούν οι κάμερες στα αυτοκίνητα της Tesla. Αυτό θα γίνει μέσω ενημέρωσης του αντίστοιχου λογισμικού, όπως ανακοινώθηκε.

Advertisement

Πάντως, η Tesla έχει δεχτεί κριτική από κάποιους που ειδικεύονται στις σχετικές τεχνολογίες για την απόφασή της να καταργήσει τους αισθητήρες (ραντάρ και υπερήχων) από τα αυτοκίνητά της και να χρησιμοποιεί μόνο κάμερες περιμετρικά των οχημάτων. Όπως υποστηρίζουν, καμία κάμερα δεν έχει τη δυνατότητα να προσφέρει την ίδια ευκρίνεια και τη δυνατότητα άμεσης αντίληψης που έχει ο ανθρώπινος οφθαλμός.

Επίσης, θεωρούν ότι τα σύγχρονα συστήματα «ADAS» («Advanced Driver Assistance System»), τα οποία κερδίζουν διαρκώς έδαφος στα αυτοκίνητα, είναι απαραίτητα για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Όμως, αυτά χρειάζονται τους συγκεκριμένους αισθητήρες για να είναι αποτελεσματικά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Tesla: Πάνω από 10.000 superchargers στην Ευρώπη
Πόσα δισ. δολάρια αυξήθηκε η περιουσία του ο Elon Musk
Το «αγροτικό» της Tesla θα γίνεται και βάρκα

Advertisement